להוציא את הזהב מהקש: שלב הנבירה

פורסם ב: יום ראשון, 20 ביוני 2010

לפני יותר מחצי שנה תיארתי כאן את התהליך שבו אני עובר על התמונות לאחר יום צילומים.

פירטתי 4 שלבים: שלב המיון, העיבוד, הדיעה הנוספת וההחלטה.

לאחר שעבר זמן מאותו פוסט אני רוצה להוסיף שלב חשוב לדעתי שאפשר לקרוא לו שלב הנבירה.

את התמונה משמאל גיליתי בשלב הנבירה והיא הפכה לאחת התמונות האהובות עלי, מה שמצחיק הוא שהתמונה צולמה בסשן שבעקבותיו כתבתי את הפוסט המקורי ויש סיכוי סביר שהיא הייתה נשארת חבויה בcluster מאובק במחשב שלי אם לא הייתי מוסיף את שלב הנבירה לתהליך המיון שלי.


אנחנו מצלמים מאות תמונות בחודש ובדרך כלל לא הולכים אחורה בחיפושים אחריי תמונות טובות שהתפספסו לנו. יכול להיות שהזמן שעבר מרגע הצילום משחק כאן תפקיד או שהאשמה היא בכלל בשלב הסינון הראשוני שלא היה מוצלח אבל מאז שהוספתי את שלב הנבירה שכולל מעבר מחודש על כל התמונות שצילמתי מצאתי עוד כמה תמונות מוצלחות שנישכחו מאחור..יכול להיות שגם אצלכם זה ככה והתמונה הכי טובה שלכם נשארה שם מאחור, מחכה שתמצאו אותה?

החיים הכפולים של החצובה שלכם

אחת השאלות השכיחות ביותר שקשורות לתאורה מעשית היא משהו בסגנון ", הורדנו את המבזק מהמצלמה, הכל טוב ויפה אבל איפה אני שם את
כל הסיפור הזה?" התשובה הטבעית לשאלה הזאת היא "על מעמד תאורה" אבל התשובה הזאת לא נכונה לכל המצבים בהם אתם נתקלים.

מעמד תאורה זה דבר מצויין אבל יש לו את המגבלות שלו. לדעתי החיסרון הכי גדול במוצר הזה הוא חוסר היכולת להעמיד את המבזק בגובה נמוך מה שבדרך כלל רצוי כשאתם רוצים לצלם, לדוגמא, ילדון בן חצי שנה .

היצור הזעיר הזה עדיין מתאמן בלעמוד על הברכיים שלו בדרך לזחילה הראשונה וגם אם אני לוקח את מעמד התאורה הקטן ביותר שלי הוא מאפשר לי למקם את המבזק גבוה מידי ביחס אליו מה שיוצר בעייה רצינית בתוצאות הסופיות שכן האור פשוט עף מעל הראש שלו. בידיוק בשביל זה המציאו מתאם חביב (ראו תמונה למעלה) שאם אתם מבריגים אותו לחצובה שלכם אתם יכולים להתקין עליה מתאם למטרייה ולאחרון אין שום בעייה לחבר כל מרכך שבא לכם, אפילו את אלו הגדולים כדוגמת הסופטלייטר:

כאמור החיבור הזה יציב למדי והוא מאפשר לכם לצלם מגבהים נמוכים מאוד בלי שום בעייה. הסטאפ הכללי נראה ככה כשאת הרקע מרכיבים לוחות קאפה שחורים מאופיס דיפו:

והתוצאות חביבות למדי, למרות שאני אובייקטיבי בקשר לתמונות של איתן כמו כל אבא שבטוח שהוא הכי חמוד בעולם :





אין כמו יפו בלילות

לסיור השני החודש שייתקים ביום ראשון ה27 ליוני יש 3 מקומות פנויים. נפגש ברבע לשבע בשעון ביפו ובליווי דוגמנית נדגים את האפשרויות הבלתי מוגבלות שיש בשימוש בכמה פלאשים קטנים וקצת אילתורים ויצירתיות. להרשמה ניתן להתקשר למיטל בטלפון 077-4090280 או במייל register@galitz.co.il

5 תגובות על "להוציא את הזהב מהקש: שלב הנבירה"

Unknown אמר/ה...

איפה ניתן להסיג מתאם לחצובה?

תומר יעקבסון אמר/ה...

@אפרים - לרוב זה מגיע עם מתאם המטרייה ואם לא אפשר להשיג את זה הרב חנויות הצילום שמוכרות מתאמי מטריה. אתה כמובן יכול גם ברשת - תנסה את מילות המפתח - adapter tripod female umbrella

נועה אמר/ה...

היי תומר,
שתי שאלות קטנות:

הראשונה - מה שמה של הדוגמנית?
והשניה - כמה עולה ההשתתפות בסיור?

תודה!

תומר יעקבסון אמר/ה...

@נועה- לדוגמנית קוראים מרי מלניקובה והסיור עולה 150 ש"ח והוא מוגבל ל10 משתתפים.

ורד אמר/ה...

מחכה שאיתן יתחיל לזחול ואתה תצטרך להמציא תאורה מלאכותית על גלגלים...
(":

הוסף רשומת תגובה