אתם בפוקוס?

פורסם ב: יום שלישי, 8 ביוני 2010

לאחרונה גיליתי שהרבה תמונות שלי יצאו מטושטשות. בהתחלה חשבתי שמדובר בסימני הגיל והתחלתי להשלים עם המציאות ולהתחיל לצלם נושאים נייחים ולהשתמש רק עם עדשות מיוצבות וחצובה.

בדיקה נוספת גילתה שיש לי עוד כמה שנים והבעיה בכלל נעוצה במצלמה.

התופעה שחוויתי נקראת Back Focus ויש לה עוד מופע שנקרא Front Focus. זה שזה אומר שהמצלמה ו\או העדשה שלכם לא מכויילים וברגע שאתם מתפקסים על נקודה מסויימת המצלמה \ עדשה מתפקסים כמה סנטימטרים לפני הנקודה הזו (front focus ) או אחרי הנקודה הזו (back focus).



הבעייה יכולה לנבוע מהמצלמה שלכם שמערכת הפוקוס השתבשה או מעדשה ספיציפית שהתרבשה והפתרון היחיד נמצא במעבדת תיקון לצערכם.

אני גיליתי שהבעייה שלי הייתה במצלמה ולא בידיים הרועדות שלי בעזרת טבלת פוקוס שהורדתי מהלינק הזה (תודה לרני מוסקוביץ' על הקישור).

הבדיקה פשוטה למדי: אתם מדפיסים את הדף האחרון בPDF (עמוד 18) מניחים אותו על משטח ישר, מעמידים את המצלמה על חצובה בזווית של 45 מעלות לדף מתפקסים איפה שכתוב Focus here ורואים את התוצאות. אם הטקסט שפיקסתם עליו בפוקוס כנראה שבעיית הפוקוס מצוייה בצלם ולצערכם שום מעבדת תיקון לא יכולה לתקן אותו, אם המספרים לפני הדף מפוקסים יש לכם Front focus ואם אלו שאחריו יש לכם Back focus.

אם יצאתם מבולבלים מההסבר יש בPDF הסבר מפורט יותר שרצוי לקרוא + תמונות להמחשה

איך אתם יודעים אם מקור הבעייה מצוי בעדשה או במצלמה? אתם פשוט מצלמים עם עדשה אחרת ובודקים אם התופעה חוזרת.

אני למשל גיליתי שהיה לי Back Focus שמקורו בD90 שלמזלי עדיין באחריות. טיול קטן למעבדות ארליך וכמה ימים לאחר מכן המצלמה חזרה להיות בפוקוס ואני התחלתי לחפש בעיות במקומות אחרים.

מעמד תאורה מאולתר מ Ikea

אם ווידאתם שאתם בפוקוס, תכננתם לצלם וגיליתם שחסר לכם במקרה מעמד תאורה, אילן אמינוף ,שהשבוע סיים בהצטינות ייתרה קורס תאורה מעשית עלה על טריק חביב שיכול לעזור לכם להציב את הפלאש שלכם על משהו יציב שאולי כבר נמצא אצלכם בסלון.

מדובר במנורות סלון שיש להרבה מאנשים מIkea שהקוטר שלהם מתאים בידיוק לזה של מתאם מטרייה, הן גם גבוהות מספיק, מודולריות (אפשר לפרק את השלבים שלהם) וזולות עד מאוד. כלומר אתם יכולים בעצם לקנות מנורה לסלון שבשעת הצורך תהפוך למעמד תאורה בשעת מצוקה.

חביב ביותר אם אתם שואלים אותי.

הנה תמונה של כל הקונסטרוקציה הזאת באדיבות אילן:


באופן כללי בIKEA יש המון מוצרים שיכולים לשמש להרבה דברים מלבד לשימוש שאליו הם יועדו ואפילו יש אתר חביב שמרכז את כל הרעיונות הללו ביחד. אז תהנו ותישארו טובים בינתיים.

אין כמו יפו בלילות

הסיור ביום חמישי ה24 נסגר מבחינת נרשמים והחלטנו להוסיף סיור נוסף שיתקיים ביום ראשון ה27 ליוני. נפגשים ברבע לשבע בשעון ביפו ובליווי דוגמנית נדגים את האפשרויות הבלתי מוגבלות שיש בשימוש בכמה פלאשים קטנים וקצת אילתורים ויצירתיות. להרשמה ניתן להתקשר למיטל בטלפון 077-4090280 או במייל register@galitz.co.il

7 תגובות על "אתם בפוקוס?"

Unknown אמר/ה...

רגע אני רוצה להבין, אז אין אפשרות כזו שהעדשה בסדר, או שיש בעיה בפוקוס אחורי או קדמי?

מירי דוידוביץ אמר/ה...

היי , למיטב ידיעתי מצלמות דיגיטליות סובלות מפוקוס לקוי בגלל המבנה של המצלמה הדיגטלית .מאז שאני עובדת עם דיגטלית נתקלתי בהמון בעיות פוקוס.התרופה היא מאוד מאוד לדייק. אני משתמשת בלוח קרטון ועליו טקסט ומבקשת מהאסיסטנט שלי לשים אותו ניצב לעיניים של האובייקט אחרי או לפני כל תזוזה.

צילום עולמי אמר/ה...

היי תומר
קצת מעל התגובה שלי
ועוד קצת שמאלה מכאן
הגיע הזמן להחליף
למגזין קומפוזיציה 10
עושה רושם שנתקעת ב 9
גם בפוסט הקודם להזכירך
(:

תומר יעקבסון אמר/ה...

הילה- כמו שנכתב יכול להיות שהבעיה היא בעדשה ויכול להיות שהיא במצלמה. בשביל לבדוק את זה תצלמי את בבדיקב ב2 עדשות שונות. אם הבעיה חוזרת בשתיהן אז הבעיה במצלמה. אם הבעיה מופיעה רק בעדשה אחת אז כנראה שהבעיה היא בעדשה. בהצלחה

Unknown אמר/ה...

הי, פוסט מצויין
פחות מבינה בצילום, יותר בכתיבה
נהניתי לקרוא

ורד אמר/ה...

איזה מלך אתה,תומר

Unknown אמר/ה...

המתאם למטריה עולה דולרים ספורים באיביי, ניתן להשיג שם גם. בכלל יש שם מלא מציאות בזול

הוסף רשומת תגובה