כשמרי מלניקובה מגיעה לביקור

פורסם ב: יום שני, 5 ביולי 2010

מי שעוקב אחריי הבלוג זוכר את הפעם הראשונה שצילמנו את מרי מלניקובה. בפוסט כתבתי שאני בטוח שמרי, שהצטלמה אז בפעם הראשונה בחייה כנראה תהפוך לדוגמנית מצליחה. לפני שבועיים מרי הגיעה שוב לביקור בישראל כשהפעם יש לה כבר הופעת בכורה בווג הרוסי ברזומה וצילומים לקסטרו בישראל השבוע. למזלנו היא מצאה את הזמן לפגוש אותנו שוב לסשן נוסף בשביל הבוק המתרחב שלה. 

וככה מצאנו את עצמנו שוב בשבוע שעבר, מקס המצלם בדרכים ועבדכם הנאמן מכוונים מצלמה ואמצעי תאורה לעבר מישהי שכנראה נולדה לעמוד מול מצלמה. 

אני לא יודע מה אתכם אבל אני כבר מסתכל על התמונה הזאת במשך כמה שעות (לחצו להגדלה) ועדיין לא נמאס לי. כנראה שיש תמונות שהכל מתחבר בהם יחד והן נדירות כי כל הרבה גורמים צריכים לקרות באותו זמן וההסתברות לזה קטנה למדי. תחשבו רק על הרוח שבשיער שלה ובאיזה מהירות הגורם הזה השתנה בשביל להבין למה אני מתכוון, שלא לדבר על זווית התאורה שמקס החזיק ביד, אלפי שרירי הפנים שלה, הזווית של הכובע הזווית של המצלמה, מהירות הלחיצה על המחשף ...

טוב הבנתם את העקרון ובטח אתם אומרים לעצמכם, מה קרה לי שהתחלתי להתפלסף ולהחמיא לעצמי במקום לספר לכם איך צילמנו את התמונה כמו בדרך כלל אז שנייה, יש לי עוד עוד משהו להגיד בנושא הזה: תצלמו כמה שיותר.

בשביל להגביר את ההסתברות שכל הגורמים הנ"ל יתחברו יחד אין לכם הרבה סיכוי לתפוש את זה בנגיד,  10 ניסיונות. זה כמובן יכול לקרות אבל זה חתיכת פוקס! תנסו להיות כמה שיותר פרודוקטיביים בזמן הקצר שיש לכם, אתם חושבים שיש לכם כבר תמונה טובה? תצלמו עוד 10 והכי חשוב - אל תסתכלו על המסך הקטן של המצלמה כל שנייה בשביל להתלהב מעצמכם למרות שזה די מפתה.

יהיה לכם זמן לזה אחר כך ועדיף שיהיו לכם כמה שיותר פריימים לבחור מהם אחד. 


אז איך זה צולם? הכי פשוט שיש - סופטלייטר בינוני מצד ימין של המצלמה כשבתוכו LumoPro LP160 שהגיע אלי לפני שבועיים ומאז אנחנו חברים פשוט מצויינים (ביקורת מקיפה עליו בקרוב מאוד דרך אגב...). אם אין לכם סבלנות לחכות אני אגיד לכם שזה פלאש פשוט מעולה ואין לי ספק שהוא בדרך להפוך לקלסיקה בקרב מספר הולך וגדל של חנונים שמתלהבים מדברים קטנים שמבזיקים פוטונים לכל הכיוונים. הרקע בתמונה הוא קיר אבנים יפואי טיפוסי וההמרה לשחור לבן נעשתה כולה בלייטרום 3 (שגם עליה אני מתכנן איזה ביקורונת בקרוב) 


קצת קיטש לסיום

נכון שאף פעם לא ראיתם צילום שמציג בחורה יפה לאור שקיעה? אולי יש דברים שתמיד יראו טוב ואין ספק שצילומי שקיעה זה אחד מהם.

למרות שאנחנו חוזים בתופעה הזאת כל יום בחיים שלנו תמיד זה נראה כמו "רגע סאן דיסק" ראוי לתיעוד. בכל מקרה אחרי שסיימנו את צילומי הדיוקן  שתוארו לעיל ירדנו לכיוון הים וחיכינו שהשמש תתחיל לשתף פעולה.

שהאור הסביבתי התחיל להיות בעדנו הוצאנו את ה Big mama והרכבנו בתוכו שני SB28 עם ג'ל רבע CTO בשביל להתאים את הצבע של הפלאש לזה של השמש האדומה. למזלנו היה שפל באותה שעה והתחלנו לקבל תמונות ממקום לא שיגרתי ביפו (שבדרך כלל מוצף במים)

הנה לכם תמונת סטאפ שממחישה איך התמונה צולמה:


מה הייתרון של הביג מאמא אתם שואלים? פשוט תסכלו בתמונת הסטאפ. יש לכם חלון ענקי ונייד שאתם יכולים לפתוח לסגור בכל מקום ולהאיר שטחים גדולים באור מקסים ורך עד מאוד. ייתרון נוסף הוא שאתם יכולים להרחיק את מקור התאורה מהמצולם שלכם ולקבל פריים רחב (שמקור התאורה לא נכלל בו...) ועדיין לקבל תאורה רכה ונעימה לעין.

סך הכל היה באמת יום צילומים מטורף (כמו שמקס נוהג להגיד) וזה הזמן להודות לו ולמחסני לב על התלבושות היפות ולקוות שמרי תמשיך להצליח ושלא תשכח אותנו כשהיא תצטלם ל SI בעוד כמה שנים.

אין כמו יפו בלילות - תודה לכולם!

בחודש שעבר התקיימו 2 סיורי "אין כמו יפו בלילות" בחברת 20 קוראים נלהבים של הבלוג ורציתי להודות להם על מפגש מהנה ומעניין בתקווה שיהיו לנו עוד סיורים כאלו בקרוב. 

בסיור עברנו בשלושה לוקיישנים עיקריים שבראשון שילבנו בין הפלאשים שלנו לשקיעה, הלוקישן השני (שאותו אתם רואים בתמונת הסטאפ משמאל) צילמנו רק בעזרת הפלאשים שלנו ובאחרון שילבנו בינם לביו מנורות הרחוב המגניבות שיש ביפו העתיקה. 

ודרך אגב, תודה גדולה לנעמה שהייתה דוגמנית שלנו בסיורים הללו.

מגזין קומפוזיציה 11 פורסם!


אני באמת שמח וגאה לבשר לכם כי עוד מהדורה של מגזין קומפוזיציה זמינה  בעמוד ההורדות של האתר.


אלינור קרוצ’י, הצלמת הישראלית מהמצליחות בעולם מספרת אודות הקריירה העשירה שלה וכמו כן תוכלו לקרוא על הסיפורים הקטנים מאחורי התמונות האינטימיות שלה בראיון חושפני ומרתק. את הכתבה והראיון ערכה דניאל מלכה, צלמת צעירה ומוכשרת שאלינור הנה אחת מגיבורות הצילום שלה.

מרק טיפל גלש במרבית מחייו בחופי אוסטרליה עד שהוא החליט שיהיה מעניין לרדת מתחת למים עם מצלמה וללכוד את הגולשים והשחיינים מתחת לגלים העצומים. מרק הצליח להפיק תמונות עוצרות נשימה שגרמו לכל מי שראה אותן עד עכשיו לרוץ לקנות שנורקל ולהתחיל לחסוך לכרטיס טיסה ליבשת הרחוקה. למזלנו מרק הסכים להתראיין עבורנו ובראיון הוא מספר איך כמה ולמה.





חשבתם שראיתם כבר תמונות חתונה יפות בחיים שלכם? תחשבו עוד פעם!
מאט אדקוק, מצלמי החתונה הבולטים בארצות הברית לקח את צילומי החתונה שלו לשלב הבא: בשילוב של תאורה מעשית, רעיונות מקוריים והרבה אהבה למקצוע מאט מהווה דוגמה מרתקת למה אפשר לעשות עם חתן וכלה ביום הגדול שלהם.


עוד תמצאו בגיליון את רלף סטלנדר מייסד האתר 1X.COM שמסביר מה גרם לו להקים את האתר ואיך הוא הפך אותו לגלריה האיכותית ביותר ברשת,את סיוון אסקיו והצילומים האורבניים שלה מניו יורק. תכירו את דידי דבוש שנסע למיקרונזיה בשביל להירגע וחזר מאוהב, ניר בן יוסף המריא עם מטוסי קרב ומצלמה ומדווח מהאוויר, זיו שנהב ממשיך את מחקרו המעמיק בעולם הפלשים בכתבה שנייה בסדרה, כפיר בלוטין למד סקוטית מדוברת ומזמין אותכם לטיול צילום מודרך בפנינה האירופית הזו, מירי דוודוביץ  הסכימה לפתוח את דלת הסטודיו שלה ולספר כיצד צילמה את הפרסומת החדשה של חברת AHAVA, תומר יפרח מפציץ בשנית והפעם הוא משתף אותנו בתמונות מרהיבות מטיול הצילום שלו באתיופיה, יונתן לוקסימון ממשיך  להראות לנו לוקיישנים כשהפעם הוא טבל בחמת גדר, ניר גייגר לא משאיר את ה 85מ”מ לרגע לבד והוא מסביר לכם למה בביקורת מפורטת וכמו תמיד הכנסנו פרוטפוליו בלתי נשכח והפעם של הצלמת מוניקה קוקליה.

ואתם? לכם רק נשאר להוריד את המגזין ולהמשיך להיות טובים.

6 תגובות על "כשמרי מלניקובה מגיעה לביקור"

Unknown אמר/ה...

ושוב פוסט מטורף שכרגיל נותן הרבה השראה! פשוט בא לי לתפוס את אחת הידידות שלי ולרוץ לים!
תודה רבה!

אנונימי אמר/ה...

תומר
התכוונת לומר שהיה שפל לא גאות..
נכון? =]

תומר יעקבסון אמר/ה...

תוקן! צריך לכתוב את הפוסטים הללו יותר מודם ביום כנראה :-)

אנונימי אמר/ה...

הי תומר,

שתי שאלות:
1. מדוע אין EXIF לתמונות? ובאיזה עדשה עם איזה מפתח צולמו התמונות?
2. לצילום פורטרטים אני מתלבט בין 85 F1.8 או 100 F2.8 מקרו (שניהן של קנון)
מה לדעתך יותר מתאים? (על מצלמת 50D)

תודה מראש :)

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי - באמת מוזר - כנראה שהמידע הולך לאיבוד כשמעלים תמונות לבלוג. אתה יכול לראות את כל המידע כאן

http://www.flickr.com/photos/7450481@N06/4749967877/meta/
http://www.flickr.com/photos/7450481@N06/4755190311/meta/in/photostream

אני מצלם עם ניקון ככה שאני לא מכיר את העדשות הללו אישית. אבל אם אתה מתכוון לאורך מוקד אישית הייתי הולך על ה 85 - כמובן שזאת העדפה אישית שלי.

השתלת שיער אמר/ה...

איזה יופי ! :)

הוסף רשומת תגובה