איך לצלם לוגו?

פורסם ב: יום שישי, 1 ביולי 2011

בחודש האחרון התבקשתי על ידי גיא ליכטנטל וחברת Sonic Vision שלו  לצלם לוגו עבור אחת הזמרות המוכשרות המיוצגות על ידו.

לזמרת קוראים נועם אקרמן והיא ילדה שלמרות שרק מלאו לה 15, היא כבר כתבה תקליט שלם בעצמה...אם הכל ילך לפי התכניות ממש בקרוב תוכלו בעצמכם לשמוע אותה ברדיו הקרוב לביתכם. 

מה שאני אוהב בגיא זה שהוא בדרך כלל יודע ממש טוב מה הוא רוצה להפיק בצילום וזה מאוד יעיל לעבוד מול לקוח שכזה כי ככה אתם יכולים להתכוננן בדיוק למשימה שלכם ומעבר לזה יש לכם אפשרות להשוות את התוצאה הסופית לתכנון המקורי ולדעת אם עמדתם במשימה.

בפוסט הזה אני אתעכב בקצרה על מלאכת התכנון, הצילום עצמו והציוד שהשתמשתי כדי לבצעו ונקנח בסרטון ווידאו (מצונן..) שייתאר את תהליך העריכה בלייטרום ופוטושופ.

אז אם אין לכם שאלות אפשר להתחיל.



 שלב התכנון 


כאמור, אחד הדברים הכי טובים שיכולים לקרות לכם הוא שיש לכם לקוח שיודע בידיוק מה הוא רוצה. כשדיברתי איתו בפעם הראשונה בנושא הוא  הראה לי את העמוד הזה כרפרנס.זה לא נעשה מדוייק יותר מזה

כמובן שהצילומים שלנו הם לוגו של זמרת ולכן הוא ביקש שהגיטרה שלה תהייה חלק מהצללית.

יש כמובן הרבה דרכים להגיע לתוצאה הזאת אבל אני חיפשתי משהו מהיר ויעיל שלא יידרוש יותר מידי פוטושופ וכאב ראש ומייד נזכרתי במוצר שאודי רופא מ-ABS הראה לי פעם וחשבתי לי שהמוצר הזה יכול ממש יכול לעזור במשימה.

מדובר במוצר שנקרא Lastolite Hi Lite וכל מטרתו בחיים היא לאפשר לכם להסתובב עם קיר לבן, גדול למדי, כשהוא מקופל כמטב המסורת של החברה בתוך מזוודה קומפקטית קלה וכחולה לנשיאה.

הקונסטרוקציה הזאת קופצת החוצה בצורה שמזכירה קצת אוהל סיירים ענק וכל מה שנדרש מכם על מנת  להפוך אותה ללבן הוא לתקוע משני הצדדים שלו 2 פלאשים דרך פתחים מוכנים מראש, ופשוט להתחיל לצלם מול רקע לבן בשניות.

מעבר לכך שזאת שיטה יותר אלגנטית מאשר "סתם" לשרוף את הקיר ה-Hi Lite מאפשר לכם לצלם עם רקע לבן גם בחדרים יחסית קטנים ולקרב את המצולמים אל הרקע מבלי לשרוף גם אותם.

שלב הצילום

 אין ספק שמוצר ייעודי שכזה פותר לכם הרבה בעיות אבל עדיין כדאי לשים לב לכמה דגשים שיכולים למנוע ממכם מפח נפש. הדבר החשוב ביותר הוא לנסות להאיר כמה שיותר מהרקע וכמה שפחות מנועם בשביל ליצור צללית כמה שיותר ברורה.  אם הספייס שיש לכם קטן מאוד זאת יכולה להיות פעולה שצריך קצת להתאמץ בשבילה.

כמו בכל צילום אתם צריכים לשאול את עצמכם אם אתם רוצים לצלם מוצר מוגמר מהמצלמה או להבין מאיזה חומר גלם יהיה לכם קל להשיג ולהפוך אותו למוצר מוגמר בצורה יעילה.  

מומלץ מאוד (כרגיל) לעשות פיילוט לפני שהמצולם שלכם עומד מולכם ולא להתחיל לכוון את התאורה שלכם מולו וסתם לגרום לעיכובים מיותרים. אם לא היו הפתעות של הרגע האחרון אתם אמורים להיות מוכנים לצילום כמה דקות אחריי שהמצולם שלכם הגיע.

מעבר לכך, התאורה שלכם, גם אם היא תהיה מושלמת לא תעזור לכם יותר מידי אם הצללית שתצלמו לא תשקף ממש דמות שתתאר בשנייה הראשונה על העומד מאחוריה ואת מירב המאמצים יש להשקיע בכיוון הזה. זה אומר שכדאי, להיות כמה שיותר פרודוקטיבים עם הזמן שלכם, לצלם הרבה ומכמה שיותר זוויות ותנוחות מצד המצולם.

שלב העריכה

אני לא יודע מה אתכם אבל אני מעדיף להסתכל על מדריכי פוטשופ במקום לקרוא אותם ולכן הכנתי סרטון קצר שייתאר את העבודה שעשיתי על לייטרום 3 ופוטושופ CS5. 

אני מצטער מראש על קינוחי האף תוך כדי הדיבור. ניסיתי למזער אותם כמה שאפשר ואני מקווה שהם לא יבהילו אף אחד/אחת
תהנו!



תודה לגיא ונועם וכן לאודי וימית על התמיכה בהכנת הכתבה.



12 תגובות על "איך לצלם לוגו?"

קורס צילום טבע אמר/ה...

תודה רבה על המדריך המעולה.

yaron rosen אמר/ה...

מעולה!!

אנונימי אמר/ה...

מדריך מגניב, תודה רבה!

רוני הורוביץ אמר/ה...

הי תומר, תודה, ותהיה בריא!
שבת שלום

דני קפלן אמר/ה...

הי, גם אתה עם הוירוס.... :-) ? החלמה מהירה, תודה על המדריך המושקע...

ILAN אמר/ה...

אין עליך! כל פוסט לומדים משהו חדש!
הצינון הוסיף "טאץ'" מעניין לוידאו :)
תהיה בריא

אנונימי אמר/ה...

כל הכבוד תומר, אתה אחד התותחים

אנונימי אמר/ה...

מייג'ור לייק, תומר!
אהבתי את הרעיון, הפשטות של המסך (והעובדה שחלקת איתנו את זה...) וכמובן את הפרטים בהסבר!!
תודה :)

משה סמואל אמר/ה...

היי
ראיתי את הפרופס הזה לפני כמה שנים וכמו כל דבר הוא מגיע לארץ בעיקוב של כמה שנים ועם תג מחיר ששמור לחצי אחוז מהצלמים בארץ ;-)
בכל מקרה, זאת סיטואציה שאי אפשר היה לצלם עם איזה שני פלאשים על קיר לבן מאחור, OVER של איזה 3 סטופים ואם אתה רוצה להגזים גם כמה רפלקטורים שחורים מלפנים?

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי משה - אכן כמו שנכתב בפוסט עצמו ניתן כמובן לשרוף את הקיר בהרבה דרכים . המוצר הזה פשוט מקל על העבודה במיוחד בסצינות בהם אין הרבה בפייס בשביל לשרוף את הקיר

יא יא אמר/ה...

פעם ראשונה שאני נכנס לבלוג, וזה הפוסט הראשון שקראתי/צפיתי בו. ממש מצויין! אחד הדברים שהכי חשובים כשלומדים צילום הוא לראות איך תכל'ס הדברים נעשים, במקום לקרוא אותם. בגלל זה הווידאו שצילמת ממש מצויין. עוד הערה קטנה לשיפור - אם היית מצלם קליפ קצר של הסט (איך הרקע הלבן נפתח ואיך אתה מתקין את התאורה) זה היה יכול להיות אפילו עוד יותר טוב. אבל גם ככה זה מעולה!

Elad אמר/ה...

אהבתי מאוד , למרות שידעתי את מרב הדברים (בפוטושופ ולייטרום)
ברצוני לשאול , אם היינו פותחים את ה Raw ישירות בפוטושופ ונותנים לו את אותם ערכים אשר נתת בלייטרום , היינו מגיעים לאותה תוצאה , לא?
ואני מקווה שיהיה מקום פנוי בקונגרס כדי שאני אוכל לבוא לתאורה מעשית שלך!
תודה!

הוסף רשומת תגובה