חידושים והמצאות

פורסם ב: יום חמישי, 23 ביוני 2011

דמיינו את התרחיש הבא: אתם עומדים מול סצינה שאתם רוצים לצלם. אתם בוחרים את זווית הצילום ואת אורך המוקד שלכם, מכוונים את החשיפה של המצלמה ומתחילים לתקתק.

שכחתי משהו אתם אומרים? מה עם הפוקוס? אז זהו, יכול להיות שבכלל לא צריך אותו.

אם נאמין להצהרות השיווקיות של חברת Lytro  יש מצב שבעוד כשנה לא נצטרך לחשוב עליו בכלל בזמן הצילום!

על פי החברה היא פיתחה מצלמה חדשנית שמכילה מערך של עדשות קטנות שממוקמות בין הסנסור של המצלמה לבין העדשה העיקרית שלה ואלו מאפשרים לצלם לבחור את מישור הפוקוס שלו וזאת לאחר הצילומים, על המחשב בבית .



אין ספק שאם לא מדובר בסוג של אופטימיות עסקית והטכנולוגיה הזאת אכן תהיה זמינה בקרוב בחנות הצילום הקרובה אליכם מדובר במהפכה שתשנה את הדרך שאנחנו מצלמים. החברה פרסמה מספר תמונות להמחשה ואני אדביק כמה מהן פה כדי לתת לכם מושג על מה מדובר. על מנת לשנות את הפוקוס יש ללחוץ על אזור כלשהו בתמונה (מומלץ לשבת לפני שאתם עושים את זה) בשביל זום יש ללחוץ פעמיים על התמונה.


Lytro / Michael Soo




Lytro / Eric Cheng




Lytro / Michael Soo
טוב תודו שזה מגניב ביותר ועכשיו רק ניתן לחכות ולראות האם המצלמה הזאת באמת תצא לשוק ואם זה אכן יקרה, יש לי הרגשה שתשמעו על זה כבר אם תרצו ואם לא.

איפה מסתובבות התמונות שלכם בלילה? 


אם בחידושים והמצאות עסקינן אז Google השיקו שירות חדש לחיפוש תמונות ברשת. הכוונה היא שאתם יכולים להעלות תמונה לשירות הזה או לספק לינק לתמונה שלכם ברשת ובתגובה המנוע יחזיר לכם את כל המקומות בהם התמונה הזו מופיעה. למרות שיש כבר שירותים כאלו די הרבה זמן הם לא מתקרבים ליכולות של ענקית החיפוש ואני חייב לציין שבחיפוש שטחי של תמונות שצילמתי גיליתי הרבה מקומות שלא שמעתי עליהם ושבכל זאת שמציגים את התמונות שלי.

בשביל לחפש תמונות שלכם בעצמכם אתם מוזמנים להיכנס לכאן  ללחוץ על הכפתור של המצלמה בשורת החיפוש ולהעלות תמונה או לכוון את גוגל לאחת כזאת בעזרת לינק.

תוצאות החיפוש יציגו את כל האתרים שמציגים את התמונות שלכם.
חלק מהתוצאות עלול להפתיע אתכם עד מאוד :-) 

אז זה כל מה שיש לכתוב לכם להפעם.  חיפוש נעים וסוף שבוע נעים לא פחות. 

2 תגובות על "חידושים והמצאות"

אנונימי אמר/ה...

הקטע עם הפוקוס מגניב ביותר, מעניין אם זה יצא לפועל

אנונימי אמר/ה...

לגבי מציאת תמונות, יש אתר שימושי לצלמים שקראתי עליו לאחרונה והוא מאפשר מציאת תמונות לפי המספר הסידורי של המצלמה ובכך מאפשר גם מציאת מצלמות גנובות.

http://itportal.co.il/article-2859
http://www.stolencamerafinder.com/

בברכה
אביטל

הוסף רשומת תגובה