Orbis - ויהי אור.. מילוי

פורסם ב: יום שבת, 8 במאי 2010

הנה לנו צעצוע חדש
קראתי הרבה על שימוש מבזק טבעתי (ring flash ) והשבוע כשצילמתי את ראול סיברדי הייתה לי הזדמנות לבדוק את הטריק החמוד הזה בעצמי.

אני השתמשתי במוצר שנקרא Orbis שהוא בעצם מערכת מראות שבנוייה בתוך פלסטיק עגול עם חור באמצע שמתלבש על הפלאש החיצוני שלכם. העדשה עוברת דרך החור הזה ומה שמתקבל הוא בעצם מקור אור עגול שמבזיק ישירות על המצולם שלכם.



אם הדימיון המודרך הזה לא עבד בשבילכם אתם יכולים לראות את תמונת הסטאפ הבאה שצולמה על ידי זיו שנהב שהיה שותף לצילומים הללו:

כמו שאתם רואים אני מחזיק ביד אחת את הפלאש שלי (sb28) והוא מוכנס בתוך ה orbis מעל ראול הוספנו אפולו 28 אינטש ששימש כאור העיקרי בתמונה.
המוצר עצמו נראה ככה:

למה זה טוב ?

הרבה אנשים משתמשים במוצר הזה כמקור האור היחידי בתמונה ואני אישית לא אוהב את המראה הזה כי הוא שטוח לי מידי, כלומר, אין בו הצללות עומק או צורה למצולם אבל אם אתם משתמשים בו כאור מילוי האפשרויות בהחלט נחמדות מאוד.

אם תסתכלו שוב בתמונה שלמעלה תראו שהפנים של ראול קיבלו עומק (ההצללה מצד שמאל) והעיניים שלו ושאר הפרטים בפנים שלו קיבלו "חיזוק" מהמבזק שהיה מולו, שלא כמו בעבודה עם רפלקטור יש לכם שליטה מלאה על היחס בין שני מקורות האור הללו שכן אתם יכולים בקלות להחליש או לחזק את האורביס או את האור העיקרי ובכך לקבוע לעצמכם את היחס שעובד בשבילכם. במקרה הנ"ל האפולו היה על רבע עוצמה והאורביס היה על 1/8 אם אני זוכר נכון.

אתם יכולים לראות את הקומבו הזה בצורה יפה בהשתקפות שהתקבלה בעיניים של ראול משמאל

זה לא חייב להיות על המצלמה

בגלל שהדבר הזה קטן ונייד ומכיוון שאני מפעיל את המבזקים שלי מרחוק אין שום בעיה לתת למישהו להחזיק את האורביס הרחק מהמצלמה כדי לתת ספלאש של אור על הפנים של המצולם שלכם.

מצד שמאל אתם רואים דוגמא נחמדה לשילוב שכזה כאשר האפולו היה מעל ראול והאורביס היה ממש מחוץ לפריים מצד ימין, מאיר את הפנים שלו באור חביב ביותר לדעתי.

בגלל שהאורביס מגדיל טיפה את הגודל הנראה של המבזק שלכם האור שהוא מפיק רך יותר מאשר זה שמתקבל מפלאש חשוף והאפשרויות במובן הזה בלתי מוגבלות ויכולות לשמש אותכם במגוון יישומים כמו צילומי מאקרו ועד צילומי מזון.

לאחרונה האורביס עשה עלייה לארצנו הקטנה ואתם יכולים לרכוש אותו בעמוד הזה , אם אתם משווים אותו לגרסת ה DIY זה לא המוצר הכי זול בעולם אבל בהשוואה למוצרי מדף כמו זה אז הוא אפילו די זול..

הנה עוד דוגמא חביבה שממחישה לכם את האפקט של האורביס ללא אור אחר. במקרה הזה הוא היה מצד ימין למעלה והאיר רק את הפנים של של ראול:



המשכנו לצלם את ראול במגוון מערכי תאורה ולבסוף הוצאנו את נשק יום הדין הלא היא ה big mama שכן אם כבר סחבתם אותה ליום הצילומים אתם פשוט חייבים להשתמש בה לפחות פעם אחת.

הצבנו אותה משמאלו של הדוגמן שלנו, שמנו בפנים 2 פלאשים קטנים ופשוט התחלנו לצלם.

פתאום היה לנו חלון עצום באמצע שום מקום והמראה שהתקבל היה דרמטי רך ומרשים ביותר :


היה בהחלט יום צילומים נחמד ביותר וזה הזמן להודות לראול על שיתוף פעולה, לזיו על השראה ורעיונות ולמיכל אחדות על עבודת האיפור .

--עדכון --

אי אפשר לבחון ציוד צילום חדש בלי לצלם את איתן והנה מה שקורה כשמניחים את האורביס מולו ומצלמים מהצד - תודו שג'וניור פשוט חמוד!

9 תגובות על "Orbis - ויהי אור.. מילוי"

אנונימי אמר/ה...

צילומים יפים מאוד, רק הערה קטנה לגבי התמונה הראשונה: היא אדומה לגמרי, נסה להוריד מהערוץ האדום והיא תשתפר פלאים...

לירן לוי אמר/ה...

תבדוק את המסך שלך...
התמונה והצבעים נהדרים!
מוצלח מאוד כבר הרבה זמן שאני חושב לרכוש רינג פלאש ובזכות הבלוג שלך אני חושב שמצאתי אני הרינג פלאש האולטימטיבי! = )

אנונימי אמר/ה...

כתבה מעניינית תומר,
בכל מקרה יש לי את האורביס כבר חצי שנה, ממליץ בחום

יאכטונרים אמר/ה...

צילומים מדהימים ביותר. רציתי לדעת מה ההבדל באמת בין הביוטי דיש לבין ה-Orbis? הסתכלתי קצת באינטרנט וראיתי הרבה דוגמאות להכנה עצמית וזה דומה מאוד לביוטי דיש.

תומר יעקבסון אמר/ה...

הדר - אכן - יש דימיון בין השניים אני מתכנן כתבה מעמיקה יותר אודות ביוטי דישס ממש בקרוב ןאולי לעמוד על ההבדל בין השניים - גם פה יש כתבה על ביוטי דישס http://thetomer.blogspot.com/2009/10/blog-post_13.html שאתה יכול לקרוא בינתיים

בברכה - תומר

Unknown אמר/ה...

תוצאות ממש יפות.
גם את זה כמו שהרבה אחרים שהראת והמלצת יש טריקים להכנה ביתית.
ראיתי משהו שלא כולל הרכבה של נורות אלא שיוצר איך שהוא מעטפת ששמים על הפלאש באותה הצורה.
שווה להעמיק בגוגל ולחסוך את עשרות השקלים שהוא עולה...
אין ספק שאתה נותן לי כדורי מרץ כדי לקנות כבר את הפלאש החיצוני הראשון שלי... אולי ב10 לחודש הבא :]

Unknown אמר/ה...

תוצאות ממש יפות.
גם את זה כמו שהרבה אחרים שהראת והמלצת יש טריקים להכנה ביתית.
ראיתי משהו שלא כולל הרכבה של נורות אלא שיוצר איך שהוא מעטפת ששמים על הפלאש באותה הצורה.
שווה להעמיק בגוגל ולחסוך את עשרות השקלים שהוא עולה...
אין ספק שאתה נותן לי כדורי מרץ כדי לקנות כבר את הפלאש החיצוני הראשון שלי... אולי ב10 לחודש הבא :]

steelwater אמר/ה...

תמונות נהדרות ותמונה מקסימה של הילד. תודה על הלינקל-Do it yourself!

תומר יעקבסון אמר/ה...

test

הוסף רשומת תגובה