כמה תמונות מקורס תאורה מעשית

פורסם ב: יום שלישי, 18 במאי 2010

בשיעור החמישי של קורס תאורה מעשית התלמידים מקבלים משימת צילום שבה הם אמורים ליישם את החומר שהם למדו בשיעורים.
השיעור הזה הוא בדרך כלל הוא נחמד מאוד ובייחוד יפה לראות כיצד הטכניקות שנלמדו בשיעור מיושמות ע"י התלמידים.

התמונה משמאל צולמה על ידי דימה זבזינסקי בתחנת הרכבת סבידור שנמצאת ליד בית הספר. דימה השתמש פה ביכולת של הפלאש להקפיא תנועה (2 פלאשים משני הצדדים דרך מטרייה רפלקטיבית) ובגלל שהסצינה לא הייתה חשוכה נוסף אפקט של מריחה לדמויות. אם דימה היה מצלם את התמונה במקום חשוך (או שהחשיפה שלו לא הייתה נותנת לאור הסביבתי להיכנס לפריים) כל מה שהייתם רואים זה אותנו מוקפאים ללא סימני המריחה.



הנה דוגמא נוספת שהפעם אנחנו לא חתוכים ברגליים ואני לא מסתיר בה את אדווה וויס שנמצאת לשמאלי



בתמונה משמאל צילם אילן אמינוף את מורן סנקובסקי (דוגמנית הבית של הקורס) מחוץ לבית הספר במהלך השיעור השני של הקורס. בשיעור הזה התלמידים מיישמים את החומר התיאורטי שנלמד בשיעור הראשון.

לצורך התמונה הצבנו מטרייה רפלקטיבית סגורה למחצה משמאל למורן ומצד ימין שלה אחד התלמידים החזיק רפלקטור כסוף.

לאחר שווידאנו שהאור לא פוגע בקיר שמאחוריה התלמידים התחילו לצלם אותה והפיקו תוצאות דרמטיות ומרשימות למדי לדעתי.

מטרייה ריכוך רפלקטיבית היא מוצר מאוד וורסטילי שכן אתם יכולים להשתמש בה בשביל להאיר קבוצה של אנשים כשהיא פתוחה לגמריי והיא תאיר אותם באופן יעיל למדיי

אבל אם תסגרו אותה קצת ותכוונו אותה כמו שצריך ותקבלו סוג של סופטבוקס לעניים שמפיק אור נשלט (יחסית) וללא הוטספוטס בכלל.

מכל הסטאפים בשיעורים השונים זה הסטאפ שהתלמידים אוהבים יותר בדרך כלל.

הנה דוגמא נוספת שצולמה על ידי ליאור שמיר שבה נעשה שימוש באותו הטריק והפעם צולמה בתוך הכיתה



ונסיים עם תמונה שצילם חיים לוי גם כן בשיעור השני של הקורס.

היא צולמה באותו מקום שבה צולמה התמונה הקודמת של מורן רק שבמקרה הזה המטרייה הרפלקטיבית הייתה פתוחה לגמרי (מצד שמאל של הפריים) בעוד הקיר (ששייך למסעדה ליד בית הספר) הואר בעזרת פלאש נוסף עם ג'ל CTO שהאיר דרך מטריית סופטבוקס קטנה והפך את הקיר המשמים הזה לרקע ראוי לתמונה.

מה שמגניב בכל הדוגמאות הללו היא הפשטות של הכל. אתם לא צריכים הרבה בשביל להתחיל להיות יצירתיים עם התאורה בתמונה שלכם. יש כמה טכניקות בסיסיות שצריך לדעת אבל הן באמת די פשוטות ולאחר כמה ניסיונות הן הופכות הגיוניות וקלות למדי.

לאחר מכן אתם יכולים לשלוט באור של התמונה שלכם איך שאתם רוצים והאור הופך למשהו שאתם יצרתם במקום משהו שהסתגלתם אליו.

זהו בעצם המסר המרכזי שאני מנסה להעביר בקורס וזה מאוד נחמד לראות את ההתקדמות של התלמידים בזמן קצר מאוד יחסית.

קחו לדוגמא את דימה זבזינסקי(שצילם את התמונות בתחילת הפוסט) לאחר ארבעה שיעורים הוא לקח את אלכס אחיו ובחברת בר סילברמן יצא ליישם טכניקות בסיסיות בתאורה מעשית. הם השתמשו באמצעים מינימליים (מטרייה לבנה + עמוד תאורה מונחה קול) והפיקו תמונות נחמדות עד מאוד לדעתי. מה שיותר נחמד הוא שהם תיעדו את מהלך הצילומים בסרטון קצר שאני מזמין אתכם לצפות בו. למי שתוהה כיצד השמיים נראים כל כך טוב בתמונות וכל כך רע בווידאו נספר שדימה, לאחר שצפה יותר מידי בDVD של ג'ואי לורנס, החליף את השמיים בכאלו קצת יותר דרמטיים.



עשיתם מינוי על הבלוג ?

ישנה אפשרות קלה לקבל מייל שמודיע לכם על כתבות חדשות בבלוג (בתפריט מצד שמאל).
אחרי שאתם עושים מינוי אתם מקבלים מייל שמוודא שזה המייל שלכם ואתם צריכים לאשר את זה כדי שזה יתחיל לעבוד.

13 תגובות על "כמה תמונות מקורס תאורה מעשית"

קרן שולמן אמר/ה...

פשוט מקסים!

Guy Prives אמר/ה...

מצוין
עושה חשק לעשות עוד פעם את הקורס :)
מה הכוונה שלך במטריה רפלקטיבית סגורה למחצית? יש לך אולי תמונת סט-אפ דומה?

חג שמח

Rix אמר/ה...

מאוד נהנתי מהסירטון תודה לכם עבודה מעולה!
ריקי

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי גיא - אתה מוזמן בתור אורח כבוד לאחד השיעורים הקרובים :-) אתה יכול לראות תמונת סטאפ שדומה למה שהשתמשנו בשיעור בתמונה השנייה בכתבה הזאת:
http://thetomer.blogspot.com/2010/02/blog-post_26.html

mayan moran אמר/ה...

איפה צולמו התמונות ברכבת?

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי מעיין - התמונות צולמו בגשר שיש בין היציאה מרכבת סבידור מרכז לבין אזור הבורסה בר"ג את יכולה לראות תמונה ישנה משם כאן אם את רוצה
http://thetomer.blogspot.com/2009/04/blog-post_06.html

Omri אמר/ה...

היי,

לגבי התמונות ברכבת - אני לא יודע אם זה בכלל אפשרי בהפעלה מרחוק (ואין לי כוח להשקיע חצי דקה בשביל לבדוק :)) אבל התמונות היו יוצאות "נכונות" יותר לדעתי אם הפלאשים היו עובדים בסנכרון אחורי. כרגע בגלל המריחה ה"הפוכה" זה נראה כאילו שאתם רצים אחורה...

BlackSmack אמר/ה...

קודם כל תומר, כל כתבה בצבע!
אני מאוד אוהב את הבלוג שלך!

אבל יש לי שאלה אלייך,
ראיתי שהצילומים של דימה היו בצל/ עם עננים בשמיים שעשו צל..
בוא נגיד שנאלצת לצלם דוגמנית בצהריי היום ואתם רוצה תוצאה יפה = גם רקע וגם את הדוגמנית (אין לך אפשרות לצלם בצל, הלקוח רוצה בים, והוא רוצה גם שיראו את הים)

העזרים שיש לי, הם מצלמה (NIKON D90 גם D70 :), עדשה עם תוצאות לא רעות בכלל(NIKON 80-200), פלאש דיי חזק(SB800), קקטוס(משדר מקלט), מטריה לבנה חצי שקופה ועוד עוזר/ת שלא מבין בצילום בכלל.
מה אפשרי לעשות?

תומר יעקבסון אמר/ה...

בלק סמק - בגדול אם אתה מדבר על יום קייצי ללא עננים תהיה לך בעייה "להתגבר" על אור השמש עם הפלאש הקטן שלך אלא אם כן אתה יכול לצלם בזריחה \ שקיעה. כאן דווקא ה D70 יכולה לעזור כי אתה יכול לצלם איתה במהירות סינכרון של 1/500. באור יום חזק מאוד ללא צל אתה תצטרך פלאשים חזקים מאוד בשביל להתגבר על האור הסביבתי. אתה מוזמן לקרוא על זה עוד כאן: http://thetomer.blogspot.com/2009/11/blog-post_17.html

בהצלחה - תומר

תומר יעקבסון אמר/ה...

עומרי - בגדול אתה צודק - סנכרון אחורי היה נותן אפקט אחר שהיה נראה יותר "הגיוני" למרות שנראה לי שבמקרה הזה האפקט יותר נחמד ככה.

Shanya אמר/ה...

תמיד שאלתי את עצמי אם מטריה לבנה רגילה גם יכולה לעשות את העבודה...
כנראה שכן.
הבעיה עכשיו בעונה הזו זה למצוא אחת חח...

ליאור שמיר אמר/ה...

תומר למה לא שמת את השם שלי בתמונת פרופיל?

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי ליאור - תוקן.
לא הייתי סגור לגמרי על מי צילם את התמונה.

הוסף רשומת תגובה