אז איך זה צולם?

פורסם ב: יום שני, 3 במאי 2010

אני מקבל הרבה שאלות במייל אודות התמונה משמאל (שצולמה כבר לפני שנה) ומרבית השאלות מניחות מראש שהתמונה היא בעצם composite בפוטושופ ובגלל שהתמונה הזאת היא בעצם תוצאה של 3 חשיפות מאותו מקום שחוברו להן יחדיו לHDR ב PhotoMatix חשבתי לשתף אתכם בתהליך הפשוט של הצילום הזה.

התמונה מתעדת בעצם חלון ראווה ברמת גן. בחלון יש פסל קטן של אדם שצועק והחלון שייך לחנות שנקראת "זמיר טריקים" שכל מי שגר ברמת גן מכיר אותה ולפחות היה בה פעם אחת. מדובר בחנות מופלאה שיש בה את כל טריק שאתם יכולים לעלות על דעתכם..מדם מלאכותי ועד תלבושת של נזירה . בפורים יש שם תור שמגיע עד הרחוב ובקיצור החנות הזאת תופעה.

אני עובר שם כל יום ופעם אחת פתאום הבנתי שאם אני אצלם את החלון הזה בשקיעה כשהרחוב משתקף מהחלון יכול לצאת משם משהו.

החלון נראה משהו כמו זה:


ניסיתי לצלם מכמה זוויות מעניינות ולא הצלחתי להוציא משהו לכתוב עליו הביתה:

כשחזרתי הביתה מבואס קימעה הסתכלתי על התמונות במחשב, הבנתי שאני צריך לחכות ממש לשקיעה ולחזור לשם הפעם עם חצובה בשביל לצלם את זה בHDR. וככה מצאתי את עצמי עם חצובה לוקח 3 חשיפות שונות של החלון הזה. חשיפה רגילה, חשיפת ייתר וחשיפת חסר בהבדל של 2 סטופים בין כל צילום. ממש כמו במדריך הHDR למתחילים שאתם כנראה מכירים כבר:

חשיפה מאוזנת:
חשיפה חשוכה:

חשיפה בהירה:
וזהו בעצם. חזרתי הביתה, עיבדתי את קיבצי הRAW בפוטושופ (לא השתמשתי אז בלייטרום) הכנסתי לPhotoMatix והתמונה שלמעלה זה מה שיצא. כל תהליך ה"עיבוד" לקח משהו כמו 5 דקות. אני חושב שהתמונה הזאת ממחישה שהתנאי החשוב ביותר להפקה מוצלחת של HDR היא מתי לצלם: חכו לזמן שבו יש באמת טווח דינאמי רחב ואז השיטה הזאת בהחלט יכולה לשדרג את בתוצאה הסופית שלכם.

מאז שצילמתי את התמונה הזאת עברו הרבה כרטיסי זיכרון בקורא הכרטיסים שלי ואני באמת לא זוכר מתי הפעם האחרונה שהשתמשתי בטכניקה הזאת אבל בטוח שיום אחד אני אמצא את הזמן והמקום הנכונים להשתמש בה שוב.

קורס תאורה מעשית

חודש אפריל עמוס במיוחד עם שני קורסים שנפתחו במקביל ואתם/ן מוזמנים להירשם לקורס הבא שייפתח ב9 למאי שיש בו 3 מקומות פנויים. פרטים נוספים זמינים בעמוד קורס תאורה מעשית.

4 תגובות על "אז איך זה צולם?"

זיו אמר/ה...

יםה מאד ויצירתי!

Unknown אמר/ה...

ראייה צילומית יוצאת מהכלל אם טכניקה פשוטה אך נעשתה בחכמה

Unknown אמר/ה...

its really good tomer
i love it

קרן שולמן אמר/ה...

אני נהנית לראות את מה שאתה יוצר. ובכלל ,הרצון שלך ללמד את מה שאתה יודע ללא יומרנות ובפשטות, פשוט כובש.
תודה לך ;-)

הוסף רשומת תגובה