כשארמת ופליציה נפגשו

פורסם ב: יום רביעי, 17 בפברואר 2010

ביום שישי האחרון צילמתי את הזמרת הצעירה ארמת והלוקיישן הנבחר היה המרכז למוסיקה על שם פליציה בלומנטל ברחוב ביאליק בתל אביב.

הלוקיישן הזה הוא סוג של חלום לכל צלם שכן המבנה, ששופץ לאחרונה, נראה פשוט מעולה ויש בו עשרות פינות פוטוגניות להפליא.

התמונה משמאל צולמה באולם הקונצרטים המרכזי והיא התמונה הראשונה שצילמנו באותו יום. בשביל לצלם את התמונה, בזמן שארמת התלבשה והתאפרה, ניסינו אני, ועידן פימה שהחליף את מקס המצלם בדרכים (שהעדיף משום מה לנסוע לטייל עם המשפחה שלו...) כמה מערכי תאורה כשעידן משמש כדוגמן.

מאוד חשוב לדעתי להכין את הכל לפני שהמצולם שלכם מגיע ובטח לא כדאי להתחיל לחשוב איך אתם הולכים לצלם אותו כשהוא כבר מוכן.

התמונה משלבת אור סביבתי (שמש והתאורה במקום) והאור המלאכותי שהופק מ3 פלאשים קטנים. בשביל להתחיל לצלם כמה שיותר מהר קבעתי קודם כל את כמות התאורה הסביבתית שאני רוצה בתמונה ואת זה עשיתי בדרך הרגילה והפשוטה להפליא...פשוט צילמתי צילום ללא פלאשים בכלל עד שאהבתי איך שהסביבה נראית. לאחר מכן הוספנו, כאמור, 3 פלאשים: אחד מאחור ושניים מכל צד שבו ארמת אמורה הייתה לעמוד. כשאתם משתמשים ביותר ממקור אור אחד יותר קל להוסיף אותם אחד אחרי השני בשביל לראות יותר טוב את ההשפעה שלהם.

הסטאפ הבסיסי נראה ככה במבט מהצד ומורכב מהסופטלייטר, האפולו ולומו פרו חשוף מאחור :



התמונה משמאל הייתה התמונה השנייה שצילמנו והיא התמונה האהובה עלי מיום הצילומים הזה (ליחצו להגדלה..) . בשביל לצלם אותה עלינו לקומה העליונה במבנה ומצאנו פסנתר מיותם ואחרי דקות ארוכות של סידורי רהיטים מצאנו פריים שאהבתי מבחינת הקומפוזיציה (בכלל מישהו אמר פעם שצילום זה אחוז כישרון וכל השאר זה להזיז רהיטים ונראה לי שהוא די צדק :-)

העקרון כאן דומה לתמונה הקודמת ומסתכם בשילוב של התאורה הסביבתית עם התאורה המלאכותית כשפה ניסינו לא לשרוף את החלון ולנסות לייצר תאורה שתראה כאילו היא מגיעה מהחלון ומאירה את ארמת.

בזמן האחרון אני משתמש יותר ויותר ברפלקטורים בצילומים וגם פה הרפלקטור שיחק תפקיד מרכזי. בהתחלה ניסיתי להאיר אותה רק עם האפולו אבל פתאום שמנו לב שהיא אומנם מוארת יפה אבל הידיים שלה על הפסנתר היו חשוכות מידי ולכן בשביל "להגדיל" את האפולו הוספנו רפלקטור גדול מתחתיו.

אין ספק שרפלקטור גדול / בינוני הוא מוצר חובה בכל תיק גיטרה והוא חוסך לכם עוד מקור תאורה / משדרים / כאב ראש. בתמונת הסטאפ הבאה אתם יכולים לראות את עידן מחזיק את האפולו מעל הפסנתר ולידו לימור ריחנה שהייתה אמונה על הסטיילינג מחזיקה רפלקטור מוכסף:


סה"כ היה יום צילומים מהנה במיוחד בלוקיישן מדהים ורציתי להודות לעידן שבהחלט עזר ברעיונות טובים, ללימור וריי שגב על הסטיילינג וכמובן לארמת שלא נותר לי אלא לאחל לה הצלחה עם השירים החדשים שלה.

קורס תאורה מעשית הקרוב

ההרשמה לקורס תאורה המעשית שאני מעביר בבית הספר גליץ נפתחה ואתם מוזמנים לקרוא את פרוט השיעורים, לוחות זמנים ומחירים כאן . הוספנו לעמוד הקורס הנ"ל פירוט של חוות דעת של תלמידים שלמדו כבר בקורס ואתם מוZמנים לקרוא ולהתרשם.

8 תגובות על "כשארמת ופליציה נפגשו"

Guy Prives אמר/ה...

תמונות מצויינת ופוסט מעניין כרגיל.
רציתי לשאול לגבי התאורה האחורית.
לפי התמונת סטאפ נראה שהפלאש ממש רחוק, באמת יש לו אפקט ממרחק כזה?

תומר יעקבסון אמר/ה...

@גיא - ההשפעה שלו היא בעיקר פס האור שיל הרצפה ומוליך את העין אל ארמת

יובל פדר אמר/ה...

הי תומר,
זה אחד הפוסטים הטובים שלך, התוצאות מדברות בעד עצמן.

שאלה,
באיזה ISO השתמשת על מנת להאיר את כל האולם מאחוריך?

האם צולם עם ה-D90 או D70?

נתראה מחר בערב...

Unknown אמר/ה...

תומר נהנתי מאוד לעבוד איתך, היה תענוג.
תודה רבה על ההיזכור בכתבה והלינק לאתר! :-)

eladhizki.com אמר/ה...

פוסט מצוייןובכלל הבלוג שלך הוא פשוט הנאה צרופה,מקווה שתמשיך לשפוך עלינו "אור".

Bozeus אמר/ה...

טכניקות מקסימות ומענינות כרגיל. איך אתה מתמודד עם פוקוס במקומות בהם מקור האור שלך הוא הפלאש? במצבים כאלו אני מתקשה מאד למצוא את נקודות הפוקוס שלי בלי סט תמונות ניסוי בהן אני ממש לא בפוקוס.

תומר יעקבסון אמר/ה...

Bozeus - לא כל כך מבין את הבעיה שאתה מתכוון אליה - אם אתה מתכוון שאין לך אור סביבתי מספיק אני משתמש בפנס הקטן של הניקון להתפקס. אם זה לא עוזר אני משתמש בפנס מגה לייט על האובייקט. בקאנון זה כבר סיפור אחר :-)

Bozeus אמר/ה...

כן. זו בדיוק הייתה כוונתי. והתשובה שלך כנראה מספקת. הוספתי פנס לתיק גיטרה שלי

הוסף רשומת תגובה