אין כמו יפו בלילות

פורסם ב: יום חמישי, 5 במרץ 2009

הפעם אני רוצה להזמין אתכם למפגש היכרות בסמטאות יפו בלילה.

בחודשיים שהבלוג פועל קיבלתי עשרות מיילים עם תודות, שאלות ופידבקים מהמון אנשים וחשבתי שזה יכול להיות מעניין אם נוכל ליישם חלק מהנושאים שכתבתי עליהם בשטח.

בשיתוף עם בית הספר לצילום גליץ החלטנו לערוך ערב הדרכה וצילומים בסמטאות יפו בלילה במחיר סימלי לכיסוי עלויות.

המטרה היא להפגש ביפו בלילה של יום שלישי ה24/3 בליווי דוגמנית וציוד על מנת להדגים מה ניתן לעשות עם 2 פלאשים, מטריית ריכוך, סופטבוקס קטן ועוד כמה טריקים מאולתרים.

המונופוד והפלאש

על מנת לבדוק את השטח יצאנו אתמול עבדכם הנאמן, ענת טלפז מעצבת תכשיטים ותיקים מתל אביב שאולי זכורה לכם מפוסט קודם ומאיר בן זנו שהוא בעצם קורא נלהב של הבלוג כדי לצלם כמה צילומי ניסיון.

חשבתי שזאת תהייה הזדמנות טובה לבדוק שיטה נחמדה לקבל אור רך אך ממוקד לפנים של ענת.

הרעיון הוא די פשוט האמת.

אחת מההחלטות הבסיסיות שיש לכם לעשות בשעה שאתם מתכוננים לצלם הנה איפה להציב את הפלאש ועל מה תציבו אותו. האפשרות הטריוויאלית הנה מעמד תאורה שנועד לכך, אם אין אחד בסביבה גם חצובה תעשה עבודה לא רעה, אם גם היא ברחה לכם אתם יכולים לבקש ממישהו להחזיק לכם אותו, אם הוא מתעלם ממכם אתם יכולים להצמיד את הפלאש לעמוד רחוב או לשים אותו על מדף או שאתם יכולים להשתמש במונופוד.

מי שלא מכיר המונופוד הוא אחיו קטוע הרגליים של החצובה ונועד במקור לשמש כרגל אחת שמייצבת את החצובה ברגעים קשים אבל אין שום סיבה שהוא לא יהפוך לבום (כמו בקולנוע) בשעות הצורך. מצד שמאל (לחצו להגדלה) אתם יכולים לראות את ענת שמעליה נמצא הויויטאר הנאמן שלי שהוא מחובר למונופוד שמוחזק על ידי מאיר.
שימו לב לזווית של הפלאש ביחס לפנים שלה, קשה מאוד להגיע לזווית כזאת רק עם מעמד תאורה בייחוד שענת יושבת על מדרגות.

השיטה הזאת קלה ומספקת אור מעניין עם הרבה אופציות. הטריק הוא לשמור על מרחק קבוע בין מקור האור לפנים המצולמות שכן אם התארגנתם על החשיפה שלכם ואחרי שני צילומים הפלאש מתקרב או מתרחק מהפנים אז מתחילות בעיות של חשיפה.

אבל אם תשמרו על מרחק קבוע בין הפלאש לאובייקט המצולם אתם תהיו די מרוצים מהתוצאה. בגלל הזווית הגבוהה עדיף להוסיף פלאש מילוי (לא היה בשימוש בתמונה שלעיל) כי הזווית הגבוה יוצרת הצללות חזקות של האף.

התמונה שמשמאל צולמה על ידי מאיר אם אני לא טועה וזה הזמן להודות לו ולענת על הערב הנהדר והעזרה הרבה שלהם.

בתמונה הזו הצבנו פלאש נוסף וחשוף מאחורי ענת כדי להאיר את כל גרם המדרגות מאחוריה ואת החלון.

המסקנה של כולנו שיפו בלילה אכן מספקת אינספור לוקיישנים מגניבים עם המון פוטנציאל ואווירה.

אז זהו בעצם, פוסט קצר שאני מקווה שיוביל לערב הרבה יותר ארוך, אם אתם מעוניינים להפגש לערב המודרך ביפו אתם מוזמנים להתקשר לאלעד בטלפון 077-4090280 להירשם או במייל: register@galitz.co.il ולקבל עוד פרטים.

דרך אגב - אין שום צורך להביא אתכם שום ציוד פרט למצלמה שלכם שכן אנחנו נספק את כל מה שצריך בשביל הצילומים וההדרכה.

מקווה שנפגש בקרוב ועד אז תמשיכו להיות טובים!

4 תגובות על "אין כמו יפו בלילות"

אנונימי אמר/ה...

הצעה מפתה :)
שמע, ללא ספק, אתה אלוף התאורה. התמונה הראשונה פה בפוסט, פשוט תענוג.
אבל אני חושב על עצמי... זה נראה לי כזה סירבול להסתובב כל פעם אם כל כך הרבה ציוד עלי. לא מצליח להביא את עצמי להעמיס אותי בכל כך הרבה ציוד :\

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי אילן ותודה על התגובה שלך כמו תמיד.

אני מבין את החשש שלך אבל אם אתה תראה אותי מסתובב ברחוב אתה לא תדע שיש עלי את כל הציוד. אני מתכוון לצלם את זה עלי יום אחד ואז תבין. תיק בינוני על הגב וחצובה רגילה או לפעמים בלעדיה. פלאשים קטנים הם.....קטנים ואני ממש לא מרגיש מסורבל ברב הפעמים

אמנון אמר/ה...

היי תומר,
בעקבות השתתפות בסדנא שלך (יפו) וקריאה מתמדת של הבלוג שלך התחלתי לצלם עם פלאש שלא על המצלמה. אני משתמש בפלאש של קאנון 430 ומפעילו באמצעות קיט של רדיו סלייב שקניתי בפוטו-פריק שעליהם המלצת לאחרונה (הקניה ללא קשר והגעתי עליהם לפני כחודשים ). אני רוצה להתנסות כעת בצילום עם שני פלאשים לפי מה שהבנתי על מנת לרהפעיל את הפלאש השני אצטרך לקנות קיט נוסף של רדיו סליב עוד כ- 300 ש"ח בערך וזאת כמובן ללא קשר לרכישת פלאש.
שאלתי היא כזאת ראשית על איזה פלאש היית ממליץ אני מבצע בקרוב רכישה מ0 B&H של עדשה אז אני מתכוון להוסיף עוד כמה אביזרים. האם אתה מכיר שיטת הפעלה של פלאשים אופטית כלומר הפלאש מופעל כאשר הוא מזהה הבזק? האם אוכל אולי לרכוש פלאש יחסית זול שמופעל גם אופטית או להשתמש ב- 430 שיופעל עם הבזקה ואת השני באמצעות הרדיו סליב.

זהו בהזדמנות זאת אני מודה לך על כתיבת הבלוג המעניין.

תומר יעקבסון אמר/ה...

הפעלה אופטית היא נחמדה אבל מוגבלת כי הפלאש צריך להיות בקשר עין עם הפלאש שמפעיל אותו וכמו כן הרבה פעמים באור יום ההפעלה מרחוק קשה כי הסלייב האופטי "לא רואה" את ההבזקה. אתה יכול לקנות תוספת פשוטה עם עין אופטית שתפעיל כל פלאש בעקרון.

יצא לא מזמן פלאש ידני שאמור להיות טוב מאוד ואתה יכול להזמין אותו מכאן:
http://www.mpex.com/browse.cfm/4,12311.html

לי אישית אין ניסיון איתו אבל נראה לי שהוא יתאים לך. יש לו הפעלה אופטית מובנית

בהצלחה תומר

הוסף רשומת תגובה