נפלאות הקומפוזיט (מתכון מעשי להכנה עצמית)

פורסם ב: יום רביעי, 22 במרץ 2017

אחת האופציות האטרקטיביות ביותר שעומדות בפני הצלם המודרני היא היכולת לצלם תמונה של נושא, לצלם בנפרד ובמקום אחר את הרקע שיתאים לנושא ואז לשלב בין שניהם לכדי תמונה אחת.

זאת כמובן לא יכולת חדשה ושימוש בטכניקה הזו זמין כבר שנים לצלם המודרני אבל בכל זאת חשבתי לשתף אתכם בכמה עצות שיכולות לעזור לכם לעשות קומפוזיט מוצלח (וזאת אחרי שעשיתי כמה מאות כאלו בשנים האחרונות ולמדתי בעצמי בדרך הקשה)

בנוסף, Adobe הוסיפו לפוטושופ שלהם מודול שלם וחדש יחסית שמוקדש רק לצורך העניין ככה שחשבתי להמחיש את העבודה הנכונה איתו בעזרת ווידאו הדרכה קצר אז תהנו :-)



המצרכים הנדרשים

עדשה
כמובן שאפשר לעשות את את הטריק עם כל מצלמה או עדשה שיש לכם אבל תוצאה טובה תתקבל בדרך כלל עם ציוד שמאפשר לכם לרדד את עומק השדה בצורה משמעותית,

מאז שקניתי אותה לפני שנים, ה-85 מ"מ 1.8 של ניקון מוכיחה את עצמה בכל פעם מחדש והאהבה שלי אליה, לחדות ולאמינות שלה רק עולה עם הזמן.

זאת עדשה אופטימלית לצילומי אנשים מבחינת מרחק העבודה שלה מהמצולם וכמו כן, בגלל היכולת לצלם בצמצמים פתוחים את הרקע ואורך המוקד שלה ניתן בעזרתה לצלם רקעים מאוד מטושטשים מה שעוזר לתוצאה הסופית בתהליך.

תאורה

אני מניח שאפשר לעשות קומפוזיט עם תמונות שצולמו באור טבעי אבל אף פעם לא יצא לי לעשות את זה...

אני תמיד משתמש בתאורה מלאכותית כדי להאיר את המצולמים שלי במצבים כאלו וכשאני עושה את זה אני משתמש באור רך לצורך העניין.  

במרבית המקרים אני משתמש במטרייה רפלקטיבית וגדולה להאיר את המצולמים (מטריה לבנה פחות טובה בדר"כ כי הרבה אור נכנס ככה לעדשה מהצדדים והדמות לא יוצאת קונטרסטית ומכאן איכות התמונה מאותגרת) אבל בזמן האחרון אני משתמש יותר ויותר בהקפצה פשוטה מהתקרה מעל המצולם, זה גם פחות ציוד מסורבל ומעבר לזה התאורה נראית מאוד טבעית ולא כזו שנעשתה עם אור מלאכותי. 

הכוונה פה היא להציב את הפלאש בסמוך למצולם, להפנות אותו לכיוון התקרה בזווית של 40 מעלות ככה שכל התקרה מעל המצולם מחזירה ומפזרת את האור חזרה לנושא שלכם. 

לוקיישן\רקע\ ספייס
אם לא נדרשת מכם תמונות של גוף שלם לגמרי של המצולם (מה שמאוד נדיר) כל חלל עם קירות יכול להיות הסטודיו שלכם לקומפוזיט מוצלח. מה שחשוב שיהיה בלוקיישן זה מרחב תנועה כלומר שהחדר יהיה גדול יחסית וכמובן שיהיה איזשהו קיר ניטרלי שתוכלו להשתמש בו כרקע. צבע הרקע יכול להיות לבן או אפור רק שלא יהיה צבוע בצבעים חמים כמו כתום או אדום מה שעלול לבלבל את פוטושופ בתהליך ההדבקה

 לייטרום\פוטושופ 
אפשר לבצע תהליך קומפוזיט עם כל פוטושופ מהשנים האחרונות אך כאמור בחודשים האחרונים ADOBE עדכנו את תהליך העבודה הזה ולכן אני ממליץ לכם להשתמש בגרסאת CC שהיא הגרסה העדכנית ביותר של המוצר

צילום של הנושא

הדבר החשוב ביותר בצילום הנושא של התמונה הוא לוודא שהצבעים של השערות והבגד של המצולם יהיו שונים מהותית מהצבעים של הקיר. אתם יודעים הרי שהתמונה הזו היא רק חומר גלם להדבקה על רקע שונה וכמה שלכם בעין יהיה יותר קל להבדיל בין המצולם לרקע שלו ככה לפוטושופ יהיה יותר קל לעשות את ההפרדה הזאת בשלב הבא של התהליך.

אם אתם יודעים מה יהיה הצבע של הרקע שתדביקו בעתיד עדיף שצבע הקיר יהיה דומה לו ואם זה לא מתאפשר אז לפחות שיהיה דומה ברמת הבהירות שלו כלומר אם אתם יודעים שהרקע המודבק יהיה בהיר אז שהרקע של הצילום יהיה בהיר וההפך 

בתמונה משמאל אתם רואים את טוהר ביטון, סטודנטית במנהל לציונות דתית בקרייה האקדמית אונו שצולמה בעזרת הקפצת פלאש מהתקרה מעליה וקיר סטנדרטי מאחוריה, כמו שאתם רואים עם העיניים שלכם קל מאוד להפריד בין צבע השיער או הבגדים שלה מהצבע של הקיר מה שיקל מאוד על מלאכת הבחירה שלה מהרקע בעזרת פוטושופ 

צילום של הרקע 

לצילומי רקע יש כמובן גם אפקט שיווקי ואם יש לכם לקוח לעבודה הזאת תהיה לו דעה בדרכ באיזה סוג של רקעים להשתמש. במקרה הזה צילמתי עבור הקריה האקדמית אונו שרצו שהרקעים יבליטו פינות פוטוגניות מרחבי הקמפוס שלהם. 

בלי קשר לבחירה של הלוקיישן אתם בדרך כלל רוצים לצלם אותו בעומק שדה רדוד לפי הטעם שלכם, אני אישית אוהב רקעים ממש רדודים אבל בינתיים יש חופש בחירת עומק שדה בישראל ותחליטו לבד כמה מטושטש אתם רוצים את הרקע שלכם.  

אני מקפיד להשתמש באותה עדשה ואותו אורך מוקד בהם השתמשתי בצילום של הנושאים של התמונה כשאני פותח צמצם ומפקס למקום עמידה מדומיין שזהה בערך למרחק  שבו עמד המצולם בתמונה שלו. במילים אחרות אתם מפקסים על הרצפה 4-5 מטר מכם ומקמפזים מחדש לכיון הרקע הרחוק כאילו שעומד מולכם מצולם. 

הנה כמה דוגמאות נוספות לרקעים מהקריה האקדמית אונו



תהליך החיבור 

מהניסיון שלי הכי קל להסביר עבודה על המחשב עם ווידאו שמקליט את העבודה הזו אז קחו לכם כמה דקות ותראו איך זה נראה וכמה זה בעצם קל לעשות 




ולסיום סיומת הנה 2 דוגמאות כפי שהן נראות לאחר הטמעה בעיצוב של הפרסום

























אז כרגיל אני מקווה שהפקתם תועלת מהנ"ל ואשמח לענות על שאלות או לקרוא תגובות בנוגע לתכנים השונים שהוזכרו בפוסט הזה.. להתראות בינתיים:-) 

4 תגובות על "נפלאות הקומפוזיט (מתכון מעשי להכנה עצמית)"

Shai Ben-Naphtali אמר/ה...

מצויין ותודה על המידע והשיתוף 🙏

Nitzan Luna אמר/ה...

מעניין ומלמד ����

Shlomki אמר/ה...

אחלה מדריך תומר, כל הכבוד!

תומר אלמקייס אמר/ה...

מדהים. תודה על השיתוף המבורך.

הוסף רשומת תגובה