ההשלכות הכואבות של עקרון ההכבדה

פורסם ב: יום חמישי, 13 בדצמבר 2012

אחד הפוסטים החביבים שפורסמו פה השנה קשר בין עקרון ההכבדה לעולם הצילום ובתמציתו הגענו למסקנה שככל שהצלם נעשה (או שהוא בתהליך ההתיימרות) להפוך למקצועי יותר הציוד שלו נעשה גדול וכבד יותר.

בעוד שתהליך זה גורם לציוד שלכם לגדול (במתאם הפוך לחשבון הבנק המצטמק שלכם) הוא גורם לתופעה מדאיגה לא פחות שקשורה לבריאות שלכם ומסתכמת בכאב גב שרק הולך מחריף ככל שאתם רוכשים עוד ועוד ציוד כבד.

אז אחרי שהוספתי עוד עדשה ל-5 שכבר יש לי וכמובן גריפ ושאר אביזרים שונים ומוזרים גיליתי שהם לא ממש נכנסים לתיק הצילום הישן שלי וחיפשתי לעצמי תיק שיכיל את כל הציוד הכבד הזה.

עד מהרה מצאתי את תיק הדגל של קאטה שמצליח להכיל חצי בית  ולבקש אפילו עוד.

שמח ומרוצה מעצמי התחלתי להסתובב עם כל זה על הגב שלי והייתי די מבסוט מהעובדה שאני מוכן לכל פריים בכל סיטואציה שנקרית בדרכי ואז הגב שלי התחיל להתלונן.

בהתחלה זה התחיל בתור סימנים של תלונות שקטות, מיחושים קלים שהזכירו לי שיש לי גב תחתון, ואלו  רק הלכו והתגברו עד שבוקר אחד בקושי הצלחתי לזוז מרב כאבים.

אני באמת לא יודע מה חשבתי לעצמי כשהעמסתי על עצמי יום יום, כל כך הרבה משקל. אולי חשבתי שמערכת גב מהמשוכללות בעולם בתוספת מסגרת האלומיניום הקשיחה של התיק הזה יאפשרו לי להסתובב ככה בעולם בגילי המתקדם אבל זאת בהחלט הייתה טעות. וזה באמת מבאס כי לא משנה איזה עדשה או מצלמה מעולה יש לכם היא לא ממש יכולה לעזור לכם אם התמונות היחידות שאתם יכולים לצלם הם מעמידה כפופה שלא ממש יכולה להשתנות.

אז למה אני משתף אתכם בכל זה? כי קודם כל זה יכול לקרות גם לכם ורציתי לספר ולשתף אתכם בסיפורי המרגש בשביל להזהיר אתכם מראש - את הגב שלכם אי אפשר לתקן, אפילו לא במעבדות ארליך.

ברגע שדפקתם אותו הוא נשאר דפוק ומעבר לכך שמרבית החיים שלכם ישתנו (אני לא יכול לעמוד יותר משעתיים רצוף בלי שאחריהן אני לא יכול להתכופף ושאר מגבלות שמצניעותי אני אחסוך אותם מכם) ואם זה לא קרה לכם עדיין אולי תתחילו לעשות את מה שאני עושה מאז וזה להשתמש ב-2 תיקים שונים לציוד הכבד שלכם.

כלומר היום חזרתי להשתמש בתיק הכי קטן ופשוט שהצלחתי למצוא שאליו אני מכניס את הציוד המינימלי ליום יום ובהפקות גדולות שדורשות יותר ציוד אני משתמש שוב בתיק הגדול שהוא באמת לגמרי סבבה אבל לפעמים  כאמור במצבי אני מתקשה אפילו להרים אותו.

טיפ נוסף שמקל לכמה שעות על הבעייה הוא להשתמש במשחה הזאת  שגיליתי לא מזמן ושבהחלט מאפשרת לאנשים (לא חכמים) כמוני להמשיך ולהסתובב בעולם ולנסות לשרוד למרות שחלק מאוד מרכזי בגוף שלהם הפסיק לתפקד.


מכירים טיפים נוספים לשיפור המצב? אשמח לשמוע עליהם כתגובות בפוסט הזה ומצטער מראש אם הכבדתי עליכם בפוסט עגמומי משהו :-) 

21 תגובות על "ההשלכות הכואבות של עקרון ההכבדה"

זיו שנהב אמר/ה...

בוא איתי לפילאטיס (אני מספר לעצמי שאחרי גיל 40 זה לגיטימי)

Unknown אמר/ה...

תומר,מניסיון טיפול נקודתי ב ARCOXIA עדיף יותר ממשחות הומיאופטיות ויקל על כאבי גב. במקרים שבהם אני הולך לצלם סט בסביבה אורבנית בה אני לא נדרש לטפס הרבה מדרגות/ טיול רגלי תיק טרולי יעשה מצויין את העבודה ובמקרה שלך זה יכול לעזור

Unknown אמר/ה...

אוי! תרגיש טוב!!! אני יודעת שדיקור מאוד עוזר. אני לא מאמינה גדולה בכל תחום הרפואה הסינית- אבל ראיתי במו עיניי איך זה חולל פלאים בהקשר של בעיות גב...
ומרק עוף- אם תשאל את סבתא שלי זה פתרון טוב להכל!

Unknown אמר/ה...

תומר, ראשית כדי להקל על הסימפטומים של הכאב, תרופה בשם ARCOXIA תעשה את העבודה טוב יותר ממשחות הומיאופטית ותעשה לך חיים קלים יותר.
שנית בסביבה אורבנית בלי הרבה מדרגות כדאי להסתובב עם תיק TROLLY בלי לסחוב על הגב בו אתה יכול להכניס הרבה ציוד מבלי להעמיס אותו על הגב שלך
לי יש תיק מדהים של THINK TANK

Dudu^Pinto אמר/ה...

תומר, 1. אל תיקח ארקוקסיה כמו שהחביב\ה לעיל מציע. זה פתרון של מוצא אחרון, ממש חזק ועם תופעות לוואי (מניסיון)
2. אני תמיד יכול לסדר לך עמדה נוחה מול מחשב, ת.פ א"א בקמטק :)

אחד שעושה פינגים

אנונימי אמר/ה...

הי תומר

בשנתיים האחרונות סבלתי מכל מני בעיות גב מעצבנות ומפריעות, עם הצלחה זעומה למשחות וכדורים, מה שמוביל אותי לכל מני מקומות, אחד המעניינים יותר הוא פלנדקרייס.

החזקת תיקים כבדים באופן ממושך גרמה לי למתח שרירי. מאמץ ממושך והשרירים "מתרגלים" לעבוד קשה. על זה תוסיף שעות עבודה מול מחשב בתנוחות לא הכי ותקבל שחיקה מצטברת ועבודה לא יעילה עם שרירים נוקשים.עד שיום אחד הגוף מוציא לך "כרטיס צהוב" ואומר סוריי בייבי , אני לא ממשיך...

בפלדנקרייס למדתי לזהות את המתח, לשלוט בו ולעבוד הרבה יותר נכון עם הגוף ( ובסופו של דבר גם הנפש ) ... זה תהליך ממושך שלא בנוי לכל אחד אבל אני מרגיש שאני יוצא נשכר בכל תחומי החיים. בהצלחה.

Unknown אמר/ה...

טיפ: בהפקות בהן אני נדרש גם לסחוב ציוד וגם להיות סוג של אקרובט כדי להשיג זויות מעניינות אני משתמש בחגורת גב... כזו שמשתמשים בחדר כושר (להרמת משקולות) . היא שומרת על בטן בפנים ומהדקת אותה לגב כך שהוא תמיד ישר וזקוף.

הנה אחת ב-130 ש"ח
http://www.zulashops.co.il/product.asp?productid=3783&CatCode=660#.UMm8YG83vzg

אודי אמר/ה...

הי תומר,
כואב לשמוע.
אני משתמש בתיק קטן ליוםיום ובתוספת של aitport security של טינק-טנק.
בגלל שהוא מיועד לטיסטת יש לו רולר שזה מאוד נוח

Rinat Halon Photography Communication אמר/ה...

היי תומר

אמרתי לך, אבל אומר שוב, שאני מעריכה אותך עמוקות, וחושבת שאתה אחד הצלמים הטובים שפגשתי, ובוודאות "רואה את האור". ואבוי אם תפסיק לצלם בגלל הגב שלך.
מהר מאד בקריירת הצילום שלי הבנתי שכבד לי - ביחוד בהתחשב בעובדה שהתחלתי עם מצלמות פילם פורמט בינוני :-) בקיצור, מאז שהבנתי, קניתי תיק לציוד צילום על גלגלים ואיתו אני מסתובבת 14 שנים. כל הציוד נכנס, בכל מקום שאני מגיעה חושבים שבאתי למכור איפור מה שמעורר צחוקים על ההתחלה, והכי חשוב - הגב שלי מוגן.

תמשיך לצלם אתה צלם נפלא - רינת

אנונימי אמר/ה...

הי תומר...

אחרי כמה שנים שסבלתי באופן קבוע מכאבי גב (ואגב כאבי גב תחתון כפי שפירסמת) אני שמח לאמר שכבר יותר מחצי שנה (טפו טפו טפו) שאין יותר כאבים למעט מדי פעם מחוסר הקפדה והתמדה.

הקפדה והתמדה של מה אתה שואל? - אז ככה הדבר ההכי טוב שאני יכול להמליץ לך זה שתעזוב אותך מכל התרופות והמשחות למינהם, לך לרופא (אפילו רופא משפחה) ובקש הפניה לפיזותרפיה - רק כדי ללמוד תרגילים, תבקש מהפיזותרפיה שילמדו אותך תרגילים שמתאימים לך ולכאבים שיש לך תוך שבוע תרגיש את ההבדל!.
בנוסף הייתי ממליץ לך כאשר אתה יודע שאתה הולך "לסחוב" לרכוש חגורת גב איכותית (אפשר למצא משהו טוב הסופרפארם ב 350 שח') ולפני שאתה סוחב לשים את החגורה!.
כמובן שהקפדה על הרמה נכונה כיפוף נכון של הגב זה חובה!.

תרגיש טוב והכי חשוב לא להפסיק לצלם!

עידן

Royi אמר/ה...

תומר,
לרוב בכל סוגי הכאבים הללו הפיתרון האמיתי הנכון הוא פעילות גופנית שמחזקת את השרירים התומכים.
זה נכון גם לכאבי ברכיים.

התייעצות עם פיזיותרפיסט וגם עם מאמן אישי על תריגלים לחיזוק שרירי הגב תהיה ככל הנראה פהתרון הכי נכון עבורך.

תומר, מה לגבי פרויקט צילום האנשים שלך?

תרגיש טוב!!!

Unknown אמר/ה...

אם כבר השקעת בתיק של קאטה (בהחלט מומלץ), תפרגן לעצמך עוד 200 וקצת שקלים ותקנה את עגלת הטרולי שלהם.
התיק מתלבש על העגלה ופתאום, הגב פנוי.
זה כבר הציל לא פעם בנסיעות לחו"ל ובכל מיני תערוכות בהם צוברים הרבה קילומטרים של הליכה.

אנונימי אמר/ה...

מירורלס. יש מצלמות ממש משובחות (ע"ע X-E1 או ה-X-Pro1 או ה-OMD) שיעשו את אותה העבודה בשליש משקל.

אנונימי אמר/ה...

1. זיו צודק! פילאטיס הכי טוב לשימור בריאות הגב.
2. ארקוקסיה - עובד וטוב, אבל זה פתרון נקודתי ומחייב מרשם. לא מומלץ לאורך זמן.
3. חגורת הגב - פתרון שבהחלט עובד.
4. כמובן שחלוקת משקל זה תמיד רעיון טוב, גם אם זה מסרבל לפעמים.

בקיצור, כל ההמלצות נמצאות. רק צריך ליישם.
העיקר הבריאות

lior grundman אמר/ה...

מדרסים טובים (אומנם לא קשור ישירות לגב) מניסיון של שעות רבות על הרגליים גם אנשים ללא פלטפוס זקוקים להם, זוג מדרסים טוב עולה בסביבות 1000.
ואם יש לכם כרטיס זהב בקופ"ח אז מגיע לכם מדרס מסובסד.

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי לכם ותודה רבה על הזמן וההתיחסות, אני בהחלט מתכוון ליישם כמה מהם (קיבלתי המלצה בשיחה בעקבות הםוסט להתחיל לשחות בשביל לחזק את השרירים ואני בהחלט מתכוון לנסות את זה בקרוב) סופש מעולה ופוטוגני לכולכם

אבי אמר/ה...

הי תומר,

כרגיל כיף לקרוא, תמיד תדע שאם יימאס לך מצילום (למרות שזה לא נראה שזה אי פעם יקרה) תמיד תוכל לפתוח בקריירה של אורטופד (-:

הייתי רוצה לשאול ברשותך מספר שאלות שנתקלתי בהם לאחרונה.

אני מצלם ב-D7000 ולאחרונה עברתי מקיט והתחדשתי בעדשת פריים של ניקון 35 עם צמצם 1.8. בשעת דמדומים (צמצמם פתוח לרווחה 1.8) ניסתי לעשות סט של מספר שוטים של הילדה שלי בגן השעשועים. בתוצאות שמתי לב לירידה בחדות (פוקוס) בצילומים של הילדה הקטנה שלי. קראתי באחד הפוסטים שלך על בעית חדות http://thetomer.blogspot.co.il/2010/06/blog-post.html

לשאלות:
1. האם נתקלת בבעיה דומה בD7000 או
2. שאולי אני מצלם בצמצם פתוח מדי ועומק השדה רדוד מדי? אגב, מה לדעתך טווחי הצמצמם (בצד הפתוח) לצילומי ילדים.
3. האם אתה עובד עם הגדרות פיקוס מסויימות ב-D7000 וכו'?

תודה רבה חג שמח (מה שנשאר ממנו) וכרגיל בלוג מטורף!!! אל תפסיק!

אבי

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי אבי ותודה על הפידבק שלך.. צמצם 1.8 בעדשה הזאת בהחלט לא מומלץ כמו שהוא לא מומלץ עם 50 1.8 בשתי העדשות הללו צמצם 4 עד 8 חדים מאוד לעומת זאת :-) כמ כן עומק השדה הרדוד מאוד בצמצמים הללו לא עוזר הרבה פעמים לתוצאה איכותית. בבצלחה!

Noam אמר/ה...

היי תומר

לשמחתי עדיין אני לא יכול לתת לך עיצות בנושא גב כואב (כנראה שאני עצלן מדי בנוגע לסחיבת משאות).
החלמה מהירה ,תמשיך לצלם תמונות מדהימות ונקווה שהפוסטים העתידיים שלך יהיו יותר משמחים

אנונימי אמר/ה...

תומר צלם מחונן
כדי שהעולם ימשיך להנות מהצילומים שלך תתחיל לעשות ספורט... של זקנים. פילטיס וקרובי משפחתו.

רפואה שלמה.

אמי אמר/ה...

ארורים הכאבי גב האלה! איך נתמודד איתם? חכם מאוד עשית שקנית תיק שמתאים לזה עם תמיכה בגב.. בנוסף, מומלץ לעשות "אימון גופני קל" על מנת לחזק את השרירים בגב..

הוסף רשומת תגובה