I am waiting for my man

פורסם ב: יום שני, 29 באוקטובר 2012

כמו שכבר די חפרתי לכם לאחרונה, אני בהחלט עסוק בצילומי סדרת השירים שאני מנסה להשלים לצלם עוד בימנו.

כל תמונה דורשת זמן הכנה יחסית ארוך ואני בהחלט לומד דברים חדשים  ככל שאני מתקדם לקראת המטרה שהיא כאמור לצלם 10 שירים שלמים:-)

בימים אלו צילמנו שיר חדש (ה-3 במספר) והפעם היה זה I am waiting for my man של ה-Velvet .Underground

על מנת לתת לכם מושג יותר טוב לגבי הצילומים עצמם ובעיקר לגבי עבודת העריכה שעשיתי על מנת להגיע לתוצאה שלפניכם הקלטתי ווידאו קצר (10 דקות וקצת) שאמור לתת לכם מושג יותר מוחשי על הפרטים הקטנים וטכניקת הצילום שהשתמשנו בה.

אשמח מאוד לשמוע, בתגובות לפוסט הזה, את דעתכם המלומדת וכמו תמיד לענות על שאלות שאולי עלו בכם בזמן הצפייה . דרך אגב, לשאלה האם זה מקסים גולבנוב קשור לעמוד הזה  התשובה היא אכן כן :-)

אז הנה הסרטון, תהנו:-) 

 
(לצפייה מיטבית הגדילו את המסך של הווידאו למסך מלא באיכות HD)

10 תגובות על "I am waiting for my man"

ניר ב אמר/ה...

היי תומר,

אני חושב שהסרטון קצת פספס את המטרה, נכנסתי אליו במטרה ללמוד על הסטאפ שלך בצילום, סוגי התאורה שהשתמשת, האביזרים וכו. וקבלתי הסבר על עבודה עם מסכות בפוטושופ (כבר הדגמת טכניקה כזאת, בצילום המכונות הענקיות שעשית עם כמה חשיפות על אותו פריים)

דווקא הסרטון על צילום האמבטיה היה מדוייק, באמת מאחורי הקלעים, עם הסברים שלא ניתן לראות בתוצאה הסופית.

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי ניר ותודה על הפידבק שלך.
התאורה בתמונה הופקה מפלאש sb28 שהבזיק דרך סטריפ לייט קטן דרך כוורת מה שאפשר להאיר את מקס וזאת מבלי לפגוע הסביבה מסביבו. אתה יכול ממש להתסכל בווידאו שוב ולראות את הסטאפ כי חלק ממנו נכנס לפריים (מצד שמאל)
מקווה שזה יותר ברור עכשיו,
תומר

מעוז ויסטוך אמר/ה...

רק הערה קצת קטנונית: שם השיר הוא I'm Waiting for the Man (למרות שהוא שר My).

Daniela Contini אמר/ה...

היי תומר,
מאוד נהנתי מהסרטון. אבל במיוחד אהבתי את הרעיון להביא את סן סבסטיאן לתל אביב! כאיטלקיה זה באמת הרשים אותי! כל הכבוד רעיון נפלאה!

רונן אמר/ה...

הי תומר
הרעיון לצלם שירים הוא רעיון נהדר
היכולות שלך מופלאות ומרשימות
אבל יש תחושה של חוסר אותנטיות בתוצאה הסופית
התמונה בסוף נראית פשוט מבוימת מידי.
הייתי משקיע עוד תשומת לב למימיקה של המצולמים.. וגם לשפת הגוף.

אנונימי אמר/ה...

היי תומר
אני חייב להודות שאני קצת מאוכזב , כי נראה שרוב העבודה שלך הפכה בעצם לעבודה מול המקלדת והמסך (לפחות ע"פ האנפורמציה שהבאת כאן לפנינו) ,אני לא חושב שהתוכנות הגרפיות המצויינות שקיימות היום הם הדרך לבצע את הצילום, אני יודע שאני בדעת מיעוט פה וכולנו משתמשים בהם אבל העניין מבחינת התפיסה שלי היא : עד כמה? ראיתי עבודות שלך בעבר ואני יודע שהשליטה שלך באור היא מצויינת אבל אני מרגיש שאתה מושך לכיוון של גרפיקה ממוחשבת ופחות הצילום עצמו, אולי זו התחושה שלי בלבד אבל זה מה שאני מרגיש :) , דניאל.(לא הצלחתי לבחור פרופיל אז הכנסתי אנונימי:) )

אנונימי אמר/ה...

היי תומר,
העבודה נהדרת כרגיל, רציתי לשאול אותך לפי מה אתה בוחר את השירים? טעם אישי? אם כן אז סחטיין על האיכות (:

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי לכם ותודה על התגובות המפורטות
@דניאל: עריכה מול המחשב היא חלק מהעבודה של כל צלם וככה זה היה עוד מימי חדר החושך ההסטורי.

מהו הגבול בין צילום ל"גרפיקה ממוחשבת" הוא בהחלט נושא לדיון שיכול להימשך כמה שעות טובות אבל לעניות דעתי התמונה שהוצגה כאן כמו שאר התמונות שאני מצלם היא תוצאה של צילום כשהעריכה פשוט מאפשרת לי (בתור צלם) להתגבר על מגבלות המצלמה (שילוב של חשיפות מרובות למשל) או על מגבלות המזל (היכולת לבחור את המכונית המתאימה ביותר ברקע למשל) וכל אלו נמצאים תחת ההגדרה של צילום מודרני. בכל מקרה אני מקווה לשמוע את דעתך על התמונות הבאות בסדרה ותודה על הזמן שלך

תומר יעקבסון אמר/ה...

@ אנונימי - אני משקיע הרבה בבחירת השירים ומנסה לבחור שירים "שגדלתי" עליהם מגיל 15 בערך. כמו כן בתערוכה המתוכננת יש תכנון לנגן את השירים ברקע ככה שאני גם מנסה למצוא שירים שעדיין נשמעים טוב.. שמח שאהבת בינתיים:-)

אורן אמר/ה...

אהלן תומר, מצאתי במקרה את הבלוג שלך בגוגל לפני יומיים ומאז אני עוקב אחרי כל הפוסטים שלך. אתה עושה עבודה נהדרת, אהבתי את כל ההדרכות שלך לעיבודי תמונה. אמשיך לעקוב... תודה !

הוסף רשומת תגובה