The Power of Love

פורסם ב: יום שבת, 15 בספטמבר 2012

כמו שדיווחתי לכם בפוסט האחרון פה בבלוג, הסדרה בה אני משתדל לצלם שירים שאני אוהב תפסה תאוצה ואני מוצא את עצמי משקיע בה הרבה זמן ומשאבים.

השבוע צילמנו את השיר השלישי (מתוך 10 מתוכננים) והפוסט הזה יוקדש להצגת התמונה שיצאה בסופו של דבר ובנוסף אני מתכוון לשתף אתכם בפרטים שונים שקשורים בצילום שלה ובכמה מהלקחים שאת חלקם למדתי בדרך הקשה.

לבסוף אני אזכיר לכם שאני צריך דוגמנים רבים ומגוונים להשלמת הפרוייקט עוד בימנו.

פרנקי הגיע בסוף להוליווד? 

השירים בסדרה הזאת מספקים את הסיפור/ תוכן של התמונות שהרעיון הוא לנסות לבחור את עשרת השירים שהם ה- The best of שלי. תהליך בחירת השירים הוא ארוך אבל ממש לא מייגע.

ממש כיף לחזור לשירים, להקות או זמרים שכמעט שכחתי שאהבתי ומה שאני מחפש בעצם זה את השירים שאהבתי ושעדיין נשמעים טוב כי הם עברו בכבוד את מבחן הזמן.

אז הנה אני מודה בזה-  Frankie goes to Holywood  הייתה להקה שפשוט הערצתי בגיל 14 וגם היום אני חושב ש- Welcome to the pleasure dome הוא אחד האלבומים הטובים שיצא לי לשמוע.

מי שלא מכיר מוזמן לשמוע את הביצוע שלהם ל-Born to run של ספרינגסטין ולהגיד לי מה הוא חושב.. בכל מקרה, אחרי שמיעה נוספת של האלבום בחרתי לצלם את השיר The power of love שנשארה בלדה דביקה קיטשית ומקסימה בו זמנית שנראתה לי לפתע פוטוגנית מאוד.

האקסטזה של תרזה? 

בשביל  רפרנס וויזואלי בחרתי בפסל המפורסם של ברניני שנקרא האקסטזה של תרזה הקדושה ושמוצג בכנסייה קטנה ברומא.

אני לא חובב פיסול או מבין בו יותר מידי אבל כשראיתי את הפסל הזה ידעתי שאני מסתכל על אחד הדברים היפים והמרשימים יותר שיצא לעיניים שלי לראות.

הסיפור שמאחורי הפסל מעניין לא פחות ומתאר את הנזירה הקדושה במפגש אינטימי וסוער עם אחד המלאכים שהסתובבו ברומא באותה תקופה. דבר נוסף שכדאי לציין הוא שכל הכנסיה הזאת נבנתה סביב הפסל על ידי ברניני ומה שעניין אותי במיוחד היו קרני השמש המלאכותיות שהוא יצר מאחורי הפסל ושמוארות בכנסייה באור שמש טבעי.

אם בא לכם לראות את הפסל הזה כמו שצריך ולשמוע עליו עוד פשוט תלחצו על play על הסרטון הבא ותחזיקו חזק:
   

לוקיישן לוקיישן לוקיישן

אז היינו צריכים רקע מרשים שייתן אפקט דרמטי ורוגש ומקס הציע שאפשר להשתמש במזרקה ערונית שאולי תתאים בידיוק בשביל זה.

וכך התחיל חיפוש ארוך אחרי מזרקה מתאימה מה שהיה קשה מפני שמרבית המזרקות שמצאנו היו קטנות מידי והיה קשה לצלם בהם בחופשיות ופרטיות יחסית.

וככה לפני שהתחלנו לחפש מימון לחיפוש מזרקות ברומא מצאנו את המקום המושלם ממש ליד הבית וכמו שאתם יכולים לראות מהתמונה פה מדובר במפל גבוה שכמות המים שזורמים בו גדולה מספיק לגמרי בשביל התמונה.

תלבושות, כנפיים וחץ אחד

אחד מהלקחים שלמדתי מהתמונות הקודמות שצילמתי הוא שאם לא תשקיעו בפרטים הקטנים של כל מה שרואים בתמונה שלכם אתם תהיו בבעיות.

בחפושים אחרי בגדים לתמונה הזאת מצאתי את אחד המקומות הטובים בארץ להשכרת בגדים  ותלבושות להפקות מסוג שכזה. המקום נקרא "הכל דבש" ויש בו את כל מה שאתם צריכים וקצת יותר. מדובר בהמון קומות שמפוצצות בתלבושות ברמה גבוהה מאוד מכל התקופות והצבעים. מעבר לכך שהיו להם בגדי נזירה מושלמים מצאתי שם כנפי מלאך מדהימים שנראים ממש כמו הדבר האמיתי (וזה אם אתם מאמינים במלאכים כמובן..)

מה שנשאר לי למצוא היה את החץ ואחרי שביזבזתי ימים יקרים בחיפוש נואש אחרי חץ שיראה דומה לחץ שברפרנס מצאתי סוג של אוצר לצרכים האלו בידיוק בדמות "מחסן נשק-שמיל" שזה בעצם בחור חביב וחיובי שבעשור האחרון מספק נשקים חרבות ושאר כידונים להפקות ווידאו וסטילס בישראל. התמונה משמאל מראה לכם את אחד הקירות של שמיל עם (חלק קטן..) מהנשקים שזמינים אצלו להשכרה.

לרוע מזלי לא היה לו ממש חץ שמתאים לי אבל לשמחתי הוא טען שממש לא בעיה בשבילו לבנות לי חץ שכזה עבור מחיר הוגן. 

פיילוט

אם יש משהו שלמדתי מהצילומים של השיר הזה הוא החשיבות של הדבר הזה שנקרא פיילוט. זה כל כך הגיוני וחשוב לעשות אחד כזה (לפחות..) שאני באמת לא מבין איך לא עשינו פיילוטים שכאלו בעבר.

תחשבו על היום הראשון שהגעתם לעבודה חדשה - איך הכל קצת מוזר, חדש מידי ואתם לא יודעים מי זה מי ואיפה ואז תחשבו על היום השלישי בעבודה שבו הכל עדיין חדש אבל הרבה יותר מוכר ורגוע.

למזלי בדיוק נשכרנו לצלם את החתונה של  נועה ועמית שרצו סשן של Trash The dress והסכימו להיכנס למיזרקה בלי הרבה בעיות ועם הרבה אהבה ואנרגיות חיוביות. אחרי הצילומים הללו היה לי הרבה יותר ברור מה יקרה ביום הצילומים של השיר החדש ומעבר לזה עמית ונועה הונצחו בתמונה יחודית יחסית לצילומי החתונה הרגילות.
סוג של win win.

הנה תמונה נוספת מאותו סשן סוער ומוצלח


 תאורה (ומסקנה מהפיילוט)

לא המצאנו שופ דבר חדש בתאורה של התמונה הזאת. התכנון היה לשים 2 SB-28 עם ג'ל כתום מאחורי המים בשביל האור האחורי.רקע ולהאיר את הדמויות עם מקור אור אחד גדול יחסית.

בפיילוט השתמשנו ב Big Mama שנראתה כפתרון הגיוני שכן היא גם מספקת מקור אור גדול מספיק בשביל 2 אנשים וגם בגלל המבנה שלה מאפשר שליטה יחסית באור (שלא יפגע במים מאחור). 

למרות שזה נשמע הגיוני הפיילוט הראה שהאפולו מפזר יותר מידי אור וחלק פוגע גם במים שמסביב לזוג וככה אחד המסקנות של הפיילוט הייתה להחליף את האפולו עם מטרייה קטנה יותר.

זאת שנבחרה לעיניין הייתה ה-SoftLighter שנמצאת אצלי בתיק כבר שנים ועכשיו שאני נזכר בזה לא קרה שהצטערתי אי פעם שעשיתי בה שימוש. פשוט מוצר חובה אם אתם מצלמים אנשים. 


צילומים ועריכה

זה לא היה הפיילוט היחיד..סה"כ עשינו 3 פיילוטים שונים וככה שהגיע יום הצילומים עצמו הרגשתי מוכן עם די הרבה ביטחון עצמי שזה יעבוד. 

סה"כ הכל צילמתי סביבות 200 תמונות ואז, כרגיל, החל השלב הקשה מכולם שהוא לבחור את התמונה המנצחת. יש כל כך הרבה פרמטרים שמשתנים בשניות ובכל תמונה יש  דברים חזקים (נגיד הבעה ותנוחת גוף) וכמה דברים חלשים (נניח הצורה של המים ברקע) ומה שאני חיפשתי מן הסתם זה את התמונה שהכל מתבר בה כמו שצריך ללא עזרה מסיבית של פוטושופ.

אם אתם רציניים בקשר לתמונות שלכם אתם צריכים לפנות זמן ואנרגיה לתהליך הזה ואם בא לכם לקרוא עליו עוד אתם מוזמנים לעשות את זה פה

התוצאה הסופית


טוב, ראיתם את זה בתחילת הפוסט אבל עכשיו יש לכם מושג יותר טוב לגבי התהליך אז אולי תסתכלו על זה קצת אחרת (לחיצה על התמונה תגדיל אותה)

וכך, כל מה שנשאר לי לעשות הוא להודות לכל המשתתפים בצילום הזה ונתחיל ממקסים גולבנוב שהוא שותף מלא לתהליך היצירה והצילום ואני בהחלט לא יכול לצלם יותר בלעדיו ואחרונות אבל אולי הכי חשובות - לוולריה גורביץ' (המלאכית), ללנה מונטניול (הנזירה) שהסכימו להצטלם, בצורה מוזרה בעליל, באמצע הלילה במזרקה באמצע הרחוב. תודה לכולכם!
  
ונסיים בתזכורת -  יש לי עוד 8 שירים לצלם בשביל להשלים את הסדרה הזאת. בשביל זה אני צריך בעיקר דוגמנים ואתם מוזמנים להמשיך לשלוח לי מיילים עם תמונה עדכנית שלכם. שימו לב אני מחפש אנשים מכל הגדלים, גבהים וצבעים אז אם אתם בעיניין הנה המייל שלי 

אשמח לשמוע את דעתכם ולענות לכם על שאלות שקשורות לתהליך הצילום הנ"ל כתגובות לפוסט הזה ועד הפעם הבאה שיהיה חג שמייח ותמשיכו להיות טובים

10 תגובות על "The Power of Love "

עידן פרסר אמר/ה...

תומר, פשוט אדיר! להוריד את הכובע...

אנונימי אמר/ה...

איזה פוסט נהדר. והשיר הוא שיר על ישו, משמיעים אותו המון בתקופת חג המולד באנגליה.

שנה טובה!
washi

פיני חדד אמר/ה...

תומר זו הפעם ה 10 אני חושב שאני רואה את התמונה..ואני נפעם כל פעם מחדש !
תמונה נדירה!

אמיר אמר/ה...

כל הכבוד ושנה טובה,
כרגיל הפוסט מדהים ומתאר את "ייסורי" הצלם בדרך לתמונה המושלמת

שנה טובה וחג שמח

אמיר

Unknown אמר/ה...

רעיון מעולה !!!! מחכה לראות את תוצאות הפרויקט

Unknown אמר/ה...

קראתי את הבלוג ותוך כדי שמתי את השיר במחשב..... פשוט השילוב של השיר עם התמונה מצליח לחדור לך עמוק לנשמה..... מצפה כבר בקוצר רוח לצילומים הבאים תומר

סער אביגור, א.ס.י.פ/ערוץ 3 אמר/ה...

שנה טובה!! פתרת לנו בעייה פתוחה (שמיל) ועל כך תודה מיוחדת..:-)
סער

סער אביגור, א.ס.י.פ/ערוץ 3 אמר/ה...

צילום מרשים מאוד.

אנונימי אמר/ה...

בהחלט ניתן לראות את ההבדל הרב בין צילום באייפוד לבין צילום חתונות מקצועי לדוגמה, אישית אני לא תומך בהחלפה של הטלפון מהמצלמה הרגילה והאיכותית, זאת עקב העובד השכל צילום שני כיום הוא פשוט לא צילום אמיתי או מקצועי כלל וכלל.
מצלמה רגילה גורמת לנו לצלם את הדברים החשובים באמת.

אנונימי אמר/ה...

גאון

הוסף רשומת תגובה