ממעמקי בריכת הדגים בגינה

פורסם ב: יום חמישי, 31 במאי 2012

מאז שהתחלתי להתעניין בעולם הצילום רציתי לצלם תמונות מתחת למים אבל לא עשיתי את זה עד היום בגלל 2 סיבות עיקריות:

1. מי שמכיר אותי יודע שאני לא בדיוק טיפוס אמפיבי. כנראה שיותר מידי צפיות ב"מלתעות" בגיל צעיר גורמות לי ,עד היום, להרגיש סחרחורת קלה ברגע שיש יותר מידי מים מסביב או אם נסכם את זה אחרת - אני ממש בחור פחדן.

2. צילום מתחת למים הוא עסק יקר מאוד והמחיר הזה הוא בטח לא משהו שאני ארצה לשלם רק בשביל לנסות את זה.

אז איך צילמתי את התמונה מצד שמאל אם ככה? הייתי שמח לספר לכם שעקב התעשרות בזק, מארז מקצועי לצילום מתחת למים זה כסף קטן בשבילי ובנוסף נעשיתי יורד ים אמיץ ויש לי כבר כמה כוכבי צלילה על המצלמה אבל האמת הרבה יותר משעממת: לא מזמן גיליתי שיש מארזים זולים (יחסית) שמאפשרים צילום מתחת למים ולא פחות חשוב מכך, הבנתי שלא ממש צריכים לצלול בשביל לצלם מתחת למים.

המארז לצווארון הכחול


בהתחלה כשאתם רואים את זה אתם בטוחים שמישהו עובד עליכם.

מדובר במוצר מבית Awa Marine  שהיא חברה גרמנית והוא בעצם שקית ניילון קשיחה ומוזרה למראה שאליה מתחבר סוגר + ברגים ממתכת. אתם אמורים להכניס את המצלמה שלכם לתוך הדבר הזה, לסגור את הברגים, להכניס את הכל למים ולצפות לקבל את המצלמה שלכם בחזרה כשהיא יבשה ופועלת כאילו לא היה כלום.

ולכן אם הזדהתם עם הפתיח ולא קורצתם ממהזן האמיץ, הרגע שבו אתם ממש עושים את זה ומורידים את המצלמה האהובה שלכם מתחת למים הוא בהחלט רגע מלחיץ.

בשביל להקטין את רמת החשש לכזו שתאפשר לי להתרכז בצילום, הקרבתי את הD-90 הישנה למשימה וכמו שאולי ניחשתם, זה עבד והמצלמה יצאה יבשה והיא עדיין איתנו.

אז מה עוד אני יכול לספר לכם על הפתרון הזה?

המארז הזה לא מתיימר להוות תחליף למארז מקצועי שעולה פי המון. ההבדל העיקרי הוא שבמארזים מקצועיים\יקרים אתם יכולים לתפעל את המצלמה דרך כפתורים במארז עצמו ולהפעיל את המצלמה ולצלם ממש כמו שהייתם עושים ביבשה בעוד שהמארז הזה מאפשר לכם להגיע לכפתור המחשף כדי לצלם ואת כל שאר כיווני המצלמה (תריס צמצם וכו) אתם צריכים לעשות דרך הפלסטיק הקשיח מה שרחוק מלהיות נוח או מקצועי.

בכל מה שקשור להשוואה באיכויות האופטיות והתמונה הסופית אני לא יכול לדווח לכם דיווח  מהימן כי מעולם לא צילמתי עם מארז מקצועי ולכן אני לא יכול להשוות, אבל התמונות שקיבלתי מהמארז הנ"ל היו סבבה בפרמטר העקרוני הזה.

אז איך צולמה התמונה בפתיחת הפוסט? המבנה של המארז הזה מאפשר לכם לחבר אליו בקלות משדר אלחוטי לפלאשים שלכם (ראו תמונה למעלה) וככה מצאתי את עצמי מול בריכת הדגים המסוכנים  והרעבים בגינה של ההורים שלי כשיד אחת אוחזת במצלמה מתחת למים ויד שנייה מחזיקה YN560 על רבע עוצמה שמפליש דרך כוורת ממש מעל לדגים בתמונה שהיו בטוחים שהגיעה שעת האוכל שלהם וגילו סקרנות מוגברת למתרחש. השימוש בכוורת אפשר לי להאיר בעיקר את הדגים בעוד שאר הבריכה נשארה חשוכה.

זאת כמובן לא תמונה שתסעיר את עולם הצלמים התת-מיימיים או שתזכה בפרסים בקרוב אבל היה ממש כיף לצלם אותה ועכשיו, אחרי שבדקתי את זה וזה עובד, כל מה שנשאר לי לעשות הוא לאזור אומץ ואולי אפילו לקנות שנורקל לקראת עונת הרחצה המשמשת ובאה.

מה שבטוח שאם יהיו התפתחויות בנושא אתם תשמעו ותראו אותם ממש פה בבלוג. בכל מקרה יהיה נחמד לשמוע על ניסיון וטיפים שיש לכם בשימוש עם המארזים הללו.

קורס תאורה מעשית בחיפה?

החודש קורס תאורה מעשית ברמת גן חוגג 30 מחזורים (בקורס שייפתח ב-19 לחודש ) ובעקבות פניות של כמה צלמים מהצפון אנחנו רוצים לפתוח מחזור של הקורס בחיפה. אז אם רציתם להגיע לקורס תאורה מעשית מעשית והתבאסתם מהפקקים או מהרכבת אתם ממש מוזמנים להתקשר ל-.077-4090280 בשביל לשמוע עוד פרטים. להתראות!

15 תגובות על "ממעמקי בריכת הדגים בגינה"

אנונימי אמר/ה...

סוף סוף זזים לצפון! הללויה!
:*

אנונימי אמר/ה...

תומר, תהיה חזק. כנס למים !
אחלה פוסט

אנונימי אמר/ה...

אין מצב שאני מכניס את הציוד שלי לשקית הזאת
מה גם שאנחנו לא עוסקים בצילום תת מיימי
אז בשביל מה

Moshe Eliyahu אמר/ה...

שמחתי להכיר אופציה זולה לצילום מתחת למים, תודה על השיתוף ולקיחת הסיכונים :-)
משה

tamar אמר/ה...

קורס לייטרום יהיה בצפון אולי?

Unknown אמר/ה...

איזה תמונה אדירה, אין מצב שהדגים בחצר של ההורים יודעים שהם נראים כל כך טוב.. אחלה פוסט

סער אביגור אמר/ה...

תודה תומר, אחלה כתיבה כרגיל.. למי שדואג, חברת ewa-marine (אתר: http://www.ewa-marine.com)נוסדה, במינכן גרמניה, בשנת 47 ומייצרת מארזי צילום אטומים למים ומקצועיים , לצוללים, מאז שנות ה- 70. אחד הייתרונות הבולטים של מארזי EM בעדשת הזכוכית האופטית מלפנים. זה לא סתם פלסטיק חארטה. המארזים משמשים צלמים אמפיביים ומחיריהם לגמרי סבירים. אם אינני טועה יש ל- EM יבואן מקומי שישב פעם במארינת תל-אביב.

אנונימי אמר/ה...

הכל יחסי כמובן אבל השקית עולה מעל 1000 שח

אנונימי אמר/ה...

1300 שח בשביל שקית שנראית לי כמו מוצר חד פעמי ...? זה שוד לאור היום ....בכל מקרה , אחלה תוצאה הפקת בצילום . אהבתי את הצילום לא את השקית

רותם אמר/ה...

פוסט משעשע תומר, כל הכבוד על האומץ.

ההבדל העיקרי בין השקית למארז צילום רציני הוא העומק שהם מאפשרים - ברגע שצוללים יותר ממספר מטרים בודדים, לחץ המים מחוץ לשקית ילחץ על הכפתורים, ולא תוכל להפעיל שום דבר במצלמה.
כמובן שבעומק גדול השקית עלולה לדלוף ואז באמת הלכה המצלמה.
כמובן שיש הבדלי איכות אופטית, אבל הם לא הסיבה העיקרית.

למי שצולל ורוצה לצלם בצלילה ולא להוציא סכומי עתק ולצלול עם מארז מקצועי עצום, אני ממליץ לקנות מצלמה זולה יותר (לא DSLR) עם מארז צלילה תואם, סט טוב כזה יעלה פחות מה-DSLR שלכם עצמה (לדוגמא Canon g12 עם המארז התואם שלה).

יורם אמר/ה...

אני מתכנן לנסוע לתיאלנד בקיץ, האמת שגם חשבתי על המוצר הזה על מנת לאפשר צילומים במים

שי אמר/ה...

יורם ותומר, שימו לב למה שרותם כתב/ה כי שקית כזאת בד"כ מתאימה עד לעומק של 3-5 מטרים גג. מעבר לזה יש סכנה לדליפה בעקבות הלחץ האטמוספרי שגדל ככל שמעמיקים. לכן כשהולכים לצלול אסור להכניס את המצלמה לשקית כזאת או להשתמש בקומפקטית עמידה למים, כי המצלמה לא תשרוד את הצלילה...

היתרון במארז תת ימי מקצועי קשיח שמותאם למצלמה הוא שבד"כ ניתן להגיע איתו עד לעומק של 40 מטרים בערך, וגם הנוחות לעומת שקית. החיסרון הוא שמארז טוב עולה כפול מערך המצלמה אותה הוא עוטף... ואם מצלמים בעומק חייבים פלאש חיצוני על מנת להוסיף צבע ודרמה לתמונה (ופלאש לצילום תת ימי גם עולה בהתאם) ועמוד תאורה מונחה קול קשה להנחות עם ווסת בפה בעומק 20 מטרים אז צריך שלד שיתחבר למארז ויחזיק את הווסת...

בקיצור, צילום תת ימי זה עסק מאוד יקר. קשה לי להבין איך צלמים תת ימיים מתקיימים :/

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי שי, על פי היצרן, המארז הנ"ל יכול לעמוד בלחץ של צלילה ל-20 מטר. כמו שהבנת את זה כנראה, אני אישית עוד לא בדקתי את זה. אשמח לשמוע ניסיון של מישהו שממש צלל איתם בכל מקרה.

מועדון צלילה אמר/ה...

תמונות יפות, מאז שהתחלתי קורס צלילה בשלושה חודשים קרובים לחשוב על איך אני מכין את המצלמה שלי לצלם תוך כדי צלילה.

מועדון צלילה אמר/ה...

אני לא יודעת אם יהיה לי את האומץ להכניס למים את המצלמה האהובה שלי גם עם שקית במחיר כזה... נראה לי שאני אלך בעקבות הכתב ואקח את המלצמה הישנה שלי גם אם אני סומכת עליו ועל השקית הגרמנית.

הוסף רשומת תגובה