אם הייתם יכולים לראות

פורסם ב: יום שלישי, 8 במאי 2012

רק DVD אחד שקשור לצילום אנשים, תראו את הDVD של Peter Hurley.

הסיבה העיקרית לכך היא שה-DVD הזה הוא אחד היחידים שעוסקים במרכיב החשוב ביותר בצילום אנשים שהוא כמובן האנשים עצמם.

לא מכיר כל אחד מכם אישית אבל יש סיכוי שראיתם סרטון אחד או 2 על תאורה וראיתם כבר די הרבה סרטוני הדרכה לפוטושופ למשל, אבל מתי ראיתם צלם תותח עם ניסיון עשיר מסביר (בעיקר) איך הוא מנחה את המצולמים שלו ומה ולמה הוא אומר להם תוך כדי סשן? וגם אם ראיתם אחד כזה רב הסיכויים שהצלם הזה לא היה שנון, מצחיק ומקורי כמו Peter Hurley.

המרכיב החשוב ביותר בצילום אנשים



נראה לי שרובכם תסכימו איתי שגם אם יש לכם תאורה מושלמת, מצולם פוטוגני ואפילו לוקיישן מעניין כל אלו לא יהיו מספיקים בשביל תמונה מנצחת: אם המצולם שלכם לא ייראה כמו שהוא אמור להיראות בתמונה שלו כל ההשקעה שלכם תיזרק לבסוף לסל המיחזור שמפוצץ בתמונות שאולי מאירות באופן נפלא ובקומפוזיציה מושלמת מצולמים שנראים ממש רע.

 אז זה הנושא המרכזי של ה-DVD הזה: כיצד להדריך ולביים אנשים בתנאי סטודיו והוא מסביר את הנושא המרתק הזה בדרך הפשוטה ביותר שכן רובו הוא תיעוד של סשנים חיים בהם פיטר מצלם את הלקוחות שלו (שחקנים חביבים ויפים מניו יורק) תוך כדי דיבור בלתי פוסק שכולל עשרות טיפים שעל חלק מהם אולי עליתם לבד (כמו שלכל מצולם יש צד יותר פוטוגני) ועל חלק מהם ממש לא חשבתם בכלל (כל האנשים נראים יותר טוב כשהם קצת ממצמצים למשל) עם דגש על מוצרים חדשים וחינמיים (כמו ה-Suction cup שמורכב מהיד שלו שמכוונת את ראשי המצולמים לכיוון הרצוי) וכל זה עובר כאמור עם הרבה צחוקים ואנקדוטות שנונות בהפקה מהוקצעת.

אם זה לא מספיק לכם אתם נחשפים לדרך העבודה שלו (צילום ב - Tethered, ישיבה עם הלקוחות על הצילומים וצילום סשן נוסף) מקבלים מידע מעניין אודות התאורה המיוחדת שלו (שימוש בתאורה רציפה מבית Kino Flo ) ושומעים את דעתו ועל ניסיונו העשיר של פיטר בנושאים מגוונים כמו איפור ושיער, בגדים, צבעים, שחור לבן מול צבע, חיתוכים וקומפוזיציה, פוטושופ ועריכה, תמחור ועסקים, שיווק ואני בטוח ששכחתי כמה נושאים מעניינים ונוספים.

חלק מכם אולי חושב לעצמו וקצת בצדק "אבל איך אפשר ללמד את זה?" הרי התקשורת שלכם עם המצולם שלכם היא פונקציה של האישיות והקישורים החברתיים שלכם וכמובן אתם לא צריכים להתאכזב אם אחריי צפייה של כ-4 שעות בפיטר לא הפכתם פתאום להיות חתיכים (הוא היה דוגמן בעברו), כריזמתיים ותיקשורתיים ממש כמוהו. מהניסיון האישי שלי אתם תהיו בידיוק אותו דבר אחרי ה-DVD הזה אבל אתם בהחלט תחשבו קצת אחרת בפעם הבאה שתעמדו מול המצולמים שלכם ויהיו לכם בראש מלא טריקים ובדיחות חדשות להפעיל אותם ולכן לא נותר לי להמליץ לכם בחום להשיג לעצמכם עותק של ההפקה המבורכת הזאת בהקדם. אני את שלי אם תהיתם השאלתי מאופיר אייב ועל כך גם בשמכם אני אודה לו וגם אאחל לו בהצלחה עם בלוג הצילום החדש שהוא השיק ממש לא מזמן.


דרך אגב, אם בא לכם לראות סשן אחד מתוך ה-DVD השלם אתם יכולים לעשות את זה ממש פה, תהנו!

13 תגובות על "אם הייתם יכולים לראות"

Dmemram אמר/ה...

תודה רבה תומר,
יש הרצאת מבוא שהוא נתן ב- B&H, מאוד מומלץ

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=MIMCFVlbEz8

Arseny Gurevich אמר/ה...

תודה רבה!
נשמע כמו DVD שאפשר ללמוד ממנו הרבה!

Unknown אמר/ה...

dvd משנה חיים!
שמח שהפקת ממנו את מה שהפקת ממנו.
ותודה :)

Unknown אמר/ה...

איפה אפשר להוריד אותו ?
אני צוחק... בוא נגיד, איפה אפשר לרכוש אותו ?

בחיוך, רונן.ב.

אנונימי אמר/ה...

300$ זה מוגזם לכל הדעות!!!
למזלנו הטוב יש אלטרנטיבות...למי שמבין את הכוונה.

Roie Magen אמר/ה...

כן, גם בקורס התמקדנו בHeadshots (תאורה מעשית)....
השאלה היא לגבי FULL BODY... יש איזה סרט שאתה ממליץ? אם מצלמים 2 אנשים + מה כדי לארגן מבחינת תאורה? התחלתי להתנסות בזה...
אין תחליף לאימון אימון אימון.... מזל שזה כיף להתאמן על זה , מאוד כיף :-)

אולפן דרום אמר/ה...

יפה מאוד

David Vinocur אמר/ה...

will ferrell!

סער אביגור אמר/ה...

ראיתי, שווה !

efik אמר/ה...

ראיתי את הסרטונים שלו כולל את הקישור שניתן פה להרצאה של שעתיים ב B&H (תודה Dmemram). אכן מעניין ועם הרבה טיפים נחמדים.
הייתי מוסיף לשמות התואר שנתת לו גם שחצן,יהיר,איש שיווק ופרפורמר....
היו קטעים מסויימים שכבר לי לא היה נעים לצפות ולראות איך הוא מחמיא לעצמו או מצדיק את החסות ש FEISOL נתנו לו (ואני משוכנע שכנ"ל גם לגבי Hasselblad).

בכל מקרה, תודה על הקישור תומר !

יורם אמר/ה...

גיליתי אותו לפני כחודש, אני מקווה להצליח ולשלב את הסדנא שלו בנסיעת עסקים לניו יורק

נועם ג. אמר/ה...

די-וי-די מעולה! מכיר את הבנאדם אישית, והוא באמת אחד האנשים הנחמדים ביותר שיש בתחום. שווה לראות את הוידאו הזה, יש שם טיפים שבחיים לא חשבתי עליהם.. דברים פסיכיים שעוזרים בכל צילום.

אנונימי אמר/ה...

אין כמו הטיפ של FEDEX, שווה ת'כסף

הוסף רשומת תגובה