סוף מעשה במחשבה תחילה

פורסם ב: יום שבת, 14 בינואר 2012

אחד הפוסטים המועילים ביותר (לדעתי לפחות) בהיסטוריה של הבלוג הזה הדגים כיצד אתם יכולים לקחת פלאש בודד, להוסיף חצובה למצלמה שלכם ובעזרת שני אלו בלבד להאיר כל משטח שנקרה בדרכם, גדול ומורכב ככל שיהיה.

השיטה הזאת כל-כך פשוטה לביצוע ועם זאת יעילה בטירוף ולכן חשבתי לנסות ולהמחיש לכם שוב את היתרונות שלה וזאת בעזרת דוגמאות מצילומי מוצר שצילמנו לאחרונה עבור חברת Degel US.

בנוסף, הקלטתי ווידאו (קצר ותמציתי) שממחיש את הקלות של עבודת הפוטושופ הכלולה בתהליך המומלץ הזה.

למה צריך את זה בכלל?

מתי שהוא זה יקרה לכם ותדרשו לצלם/להאיר משהו שהוא גדול יחסית לנושאי הצילום הרגילים שלכם, זה יכול להיות בית רחב מידות, מכונית משפחתית או עמדת חמ"ל משוכללת.
זה לא משנה בכלל מהו נושא הצילום, מה שחשוב להבין הוא שככל שהמשטח שאנחנו נדרשים להאיר גדול יותר כך נצטרך "יותר אור" על מנת להאיר אותו.

טוב זה נשמע די טריוויאלי והגיוני אבל הבעיות מתחילות כשאתם מגלים שלנושאי צילום מורכבים / גדולים במיוחד אין לכם בארסנל הציוד שלכם מספיק אמצעי תאורה על מנת להאיר אותם ואפילו אם יש לכם לא תמיד תהיה לכם משאית לסחוב את כל הציוד הנדרש לשטח.

השיטה שמתאורת כאן מאפשרת לכם בקלות מפתיעה, להאיר בעצם כל משטח תחת כמעט כל תנאי שטח.

מה אתם צריכים לעשות בשביל התהליך?

ממש לא הרבה:
  1. אתם מוצאים את זווית הצילום שלכם ומניחים את המצלמה על חצובה. כמובן שכדאי לשים לב שזאת זווית הצילום שאתם סגורים עליה כי אתם עומדים לצלם המון תמונות מאותו המקום.
  2.  אתם מוצאים את החשיפה הרצוייה במצלמה בהתחשב בכמות האור הסביבתי שיש בסביבת הצילום. בתמונות שמוצגות פה צילמנו על 1/200 f/5.6 באיזו 320.
  3. עכשיו אתם צריכים לדאוג לתאורה ואתם רוצים להוסיף מקור אור גדול (כמה שיותר גדול יותר טוב בדרך כלל) ונשלט (כמה שניתן לשלוט בפיזור אלומת האור שלו כך עדיף).

    בצילומים הללו השתמשנו בפלאש YN560 שהיה על רבע עוצמה ושהאיר דרך מרכך חדש ומלהיב שנקרא מטרייה פרבולית שאתם יכולים לראות לראשונה בבלוג בתמונת הסטאפ ממש פה למעלה  מוחזקת על ידי מקס.
    מדובר במוצר ענק (מעל 60 אינטש) שבנוי באופן יותר קעור/עמוק ממטרייה סטנדרטית וכך יותר קל לכוון את האור שיוצא ממנו.
    על פניו זה המוצר המושלם למשימה שלפנינו שכן המטרה שלנו להאיר חלקים גדולים מהמכונה אבל פחות מהסביבה שלה. בהחלט מוצר מגניב שמגיע לו פוסט נפרד לדעתי. בכל מקרה, אתם יכולים כמובן לעבוד טיפה יותר קשה ולהשתמש במרככים אחרים כמו מטרייה רפלקטיבית רגילה או אפילו מטרייה לבנה פשוטה שתהייה סבבה. 
  4. עכשיו לא נותר לכם אלא לצלם. בכל צילום אתם/מישהו שעוזר לכם צריכים להזיז את המטרייה. מהניסיון שלי כדאי להזיז ולשנות את המטרייה כמה שיותר ומכמה שיותר גבהים שונים שכן אתם תרצו שבתהליך הפוטושופ הבא עלינו לטובה יהיו לכם כמה שיותר חומרי גלם לשחק אתם. תתפרעו! 
  5. OK, אז יש לכם הרבה תמונות שצולמו מאותו מקום בדיוק (מקווה בשבילכם שהחצובה לא זזה) אבל הן נראות אחרת לגמרי בגלל שבכל אחת מהן התאורה פוגעת במקום אחר. עכשיו הגיע הזמן לחבר אותן יחד. בשביל להדגים את התהליך בדרך המוחשית ביותר הכנתי לכם סרטון קצר עם הדגמה:


תודו שזה היה פשוט ונחמד אבל בעיקר יעיל - אני משתמש הרבה בטכניקה הזאת והיא עוזרת לי ביומיום אני באמת ממליץ לכם לחשוב על דרכים יצירתיות בשימוש בה. אשמח כמובן אם תשתפו אותנו עם הדעה / הניסיון  / רעיונות שלכם כתגובה לפוסט.
ולסיום, הנה מבט על התוצאות הסופיות:



תודה כרגיל למקסים גולבנוב על העזרה בזמן הצילום ובזמן העריכה

עשיתם מינוי על הבלוג ?

ישנה אפשרות קלה לקבל מייל שמודיע לכם על פוסטים חדשים בבלוג (בתפריט מצד שמאל). אחרי שאתם עושים מינוי ומכניסים את המייל שלכם אתם מקבלים מייל שמוודא שבאמת התכוונתם לעשות מנוי על הבלוג ואז תתחילו לקבל מיילים ביום של הפרסום.

16 תגובות על "סוף מעשה במחשבה תחילה"

גיא פריבס אמר/ה...

מרתק!
תודה רבה
שיטה מצוינת ואני אנסה אותו בטוח שאני אצטרך לצלם מוצר גדול

לילך אמר/ה...

מעולה! תודה על השיתוף!

אנונימי אמר/ה...

לתומר . תודה למדתי עוד משהו ממך , הסבר יפה וברור
עזריאל משה

Unknown אמר/ה...

אחלה שיטה, אנסה כשאצטרך.

Unknown אמר/ה...

מעולה, יופי של מדריך

אנונימי אמר/ה...

זה בעצם סוג של HDR כזה משהו אותו סגנון לא?

גילי אמר/ה...

כותרת מתאימה יותר תהיה - "סוף מעשה עם פיג'מה במיטה" :-)

תומר יעקבסון אמר/ה...

אנונימי - אפשר לראות את זה ככה רק שפה אתה יוצר את הטווח הדינמי עם התאורה ולא רק מקליט אותו כמו ב HDR מסורתי.

אנונימי אמר/ה...

גאון!!

אנונימי אמר/ה...

אחלה שיטה
אתה יכול לפרט איך פותחים בפוטושופ הרבה תמונות כל אחת בשכבה אחרת?
תודה מראש

תומר יעקבסון אמר/ה...

http://tinyurl.com/875faym

motiyairl אמר/ה...

תומר תודה על עוד פוסט נהדר! כל כך כיף להמשיך איתך (בצורה וירטואלית הפעם) היות ואת הקורסים בגליץ כבר סיימתי!

טל פלינט אמר/ה...

יופי של רעיון
תודה

חיים טרגן אמר/ה...

תודה על ההשקעה ועל הרעיונות השכלתי מאוד

אנונימי אמר/ה...

תןדה :)
מגניב !!

אנונימי אמר/ה...

אם יש לי כבר 2 או 3 מקורות אור(פלשים נשלטים) לא עדיף לחסוך בכמות הצילומים ולהתשמש בשלושתם?

הוסף רשומת תגובה