השקעה חכמה באור סביבתי

פורסם ב: יום חמישי, 5 בינואר 2012

בתור צלמים אנחנו מחפשים כל הזמן  את הדבר הבא. אנחנו (לפחות אני..) שואלים את עצמנו "מה אני יכול להוסיף לציוד הצילום שלי שבאמת יתן לי יכולת חדשה?"

אני לא מדבר אתכם על על משהו שכבר יש לי ואני רוצה רק יותר טוב/גדול/יקר/שחור אלא על משהו חדש לגמרי, כזה שעדיין אין לי ואם הוא יצטרף לרשימת הציוד שלי הוא יאפשר לי לצלם תמונות בצורה אחרת בשעת הצורך.

ככל שאתם מתבגרים לתוך המקצוע/תחביב הזה המוצרים הללו הולכים ומתמעטים ואחרי שהוספתם מצלמה, ארסנל עדשות ותיק גיטרה מלא באמצעי תאורה מגוונים אתם יכולים למצוא את עצמכם עומדים בתוך חנות צילום ענקית וכל מוצר שתראו, כשתסכלו סביב, יש לכם אותו כבר בעצם או שהוא ממש מיותר ויקר באופן מופרך.

אז מה אתם אמורים לעשות? להסתפק במה שיש לכם? להחליט שמעכשיו עתיד התמונות שלכם תלוי רק בכם ולא בציוד שאגרתם?
יכול מאוד להיות שאכן כך!


אההםםם, שנייה לפני שאתם נכנסים לזן שלכם ועוברים לגור בהודו אני רוצה לדווח לכם שאולי יש ציוד צילום שעדיין אין לכם, לי למשל לא היה אותו עד לפני כמה שבועות ומאז שיש לי אותו אני בטוח שהוא או יותר נכון, היא, אחת הרכישות החכמות שעשיתי לאחרונה.

הסיבה מאוד פשוטה - מכונת עשן, מאפשרת לכם להשתמש באור הסביבתי שלכם בצורה חדשה ולגרום לו להראות אחרת לגמרי בתמונות שלכם. ובהתחשב בכך שכנראה ששמתם לב שאור זה מרכיב די חיוני בתמונות שלנו זאת יכולת שקשה להפריז בחשיבותה.

זה בטח לא יכניס אתכם לשוק אם אני אספר לכם שאור שלא עובר דרך משהו כמו אבק/קמח/ערפל/עשן לא ממש נראה בתמונות שלכם (עד שהוא פוגע במשהו) וזה גם לא מחדש לכם יותר מידי אם אני אגיד לכם שהאפקט של אור שמש שעובר דרך עשן מלאכותי יכול לעשות פלאים לאותו אור שכן מכונות עשן זה לא מוצר חדש אבל ה"מה אתה אומר?" אמור להופיע אצלכם אחרי שתשמעו שבעוד שמרבית הצלמים שרצו קצת דרמה בתמונות שלהם נאלצו (עד היום?) לשכור מכונות עשן בסביבות 280 שקל ל 24 שעות החלו לצוץ בשוק מכונות קטנות וזולות מאוד למכירה.

ואני מתכוון לזולות מאוד: עד כדי כך זולות שבתוספת הדלק שעולה לכם לקחת ואחר כך להחזיר מכונה שכורה (כולל דו"ח חנייה על הדרך) המחיר בין השכרה לקנייה כמעט זהה.

אני קניתי את הדבר החמוד הזה בחנות של מוצרי מוסיקה למסיבות ואחרי שהתמשתי בה כמה פעמים בלי בעיות ועם הרבה עשן ותועלת אז התחלתי לחשוב לעצמי למה שהדבר השימושי הזה לא יתחיל להמכר בחנויות צילום? למה לא להתייחס לזה כמו לציוד צילום לכל דבר? ממש כמו שאנחנו מתיחסים לתאורה כאל ציוד צילום לגיטימי ונפוץ ולא כזה שמשכירים רק בארועים מיוחדים, כי אם תחשבו על זה שנייה זה בידיוק מה שמכונת עשן נותנת לנו בשטח - היא מאפשרת לנו להשפיע על התאורה באופן דרמטי ולגרום לה להשתנות בהתאם בתמונות שלנו. למה שהיא לא תהיה זמינה מתי שנצטרך ולא במרחק השכרה?

נרעש מעצמי ניסיתי לשכנע את אבי מפוטופריק להתחיל גם הוא להתייחס למכונות עשן כאל ציוד צילום לכל דבר ולשמחתי לאחר כמה שיחות ארוכות ונידנודים כיום אתם יכולים למצוא מוצר שאולי עדיין אין לכם בתוך חנות צילום.

מה עוד כדאי לכם לדעת? יש לי ניסיון קצר איתה יחסית ועד עכשיו היא עשתה מה שהיא אמורה לעשות - היא צריכה חשמל או גנרטור, היא מוציאה מלא עשן במשך דקה רצופה ואז היא צריכה לחשוב על זה קצת, היא לא נראית כמו משהו שאני אוריש לאיתן אבל גם לא כמו משהו שיתפוצץ ליד המצולמים שלי בקרוב, בשביל להפעיל אותה צריך לקנות נוזל עשן/ערפל בנפרד, ולחדרים בינוניים היא כל מה שאתם צריכים. בנוסף, היא אולי אחת ממכונות העשן החמודות ביותר שנתקלתם בה עד היום. אשמח לשמוע אם למישהו יש ניסיון נוסף איתה ולענות לכם מהניסיון שלי כמובן.

ספיקינג אוף פוטופריק אז ב: 3.2 (דחייה עקב גשמים צפויים) החנות חוגגת 5 שנים להיווסדה והחגיגה החינמית כוללת הדרכה שלי ב- 3 עמדות צילום שונות, דוגמנים, רקדניות, מתופפים ואולי אפילו כיבוד קל. אז אם זה מתאים לכם ביומן אתם יכולים למצוא פרטים והרשמה בעמוד ההרשמה הזה. מקווה לפגוש אתכם שם (שימו לב - שכדאי להביא מצלמות למפגש) ואם לא מסתדר לכם אז בפעם הבאה, בכל מקרה אני לא רואה סיבה למה שלא תמשיכו להיות טובים בינתיים.

תודה רבה, דרך אגב, לכל המגיבים לפוסט האחרון. היה לי מאוד מעניין לשתף אתכם בהתלבטויות ובהחלט עזרתם לי.

8 תגובות על "השקעה חכמה באור סביבתי"

שי אמר/ה...

תודה על הפוסט! הוא בהחלט משלים על הוידיאו מהפוסט של After the gold rush.

http://thetomer.blogspot.com/2011/12/after-gold-rush.html

שחר אמר/ה...

תודה רבה על המידע ועל הרעיונות!!
שאלה... אז עכשיו שאתה יוצא לצלם בשטח אתה מסתובב גם עם גנרטור??

אני יכול להבין למה זה שימושי בחדר, עם חלון וכמה דברים מדהימים אפשר לעשות עם זה...

שיהיה שבת שלום.

אלעד סגל אמר/ה...

נרשמתי לאירוע בפוטופריק
להביא מצלמה כי יתנו לצלם באמצעות הציוד שיוצג שם?

תומר יעקבסון אמר/ה...

@שחר -כן, במקרים בהם אתה מצלם בשטח בלי חשמל אתה צריך גנרטור
@אלעד- אכן, המצלמה בשביל לצלם בעמדות השונות ... נפגש שם :-)

אנונימי אמר/ה...

אם מישהו מתעקש על ניידות ויש לו את הכסף :
http://www.starlight.com/MC1.html

אנונימי אמר/ה...

דרך אגב, נוזל עשן ניתן לקנות ב80 ש"ח ל5 ליטר

אנונימי אמר/ה...

אומרים לשכור מכונת עשן. להשכיר זו הפעולה ההפוכה.

תחזית מזג האוויר אמר/ה...

אפשר פשוט לצאת החוצה ולצלם בלי להסתבך בטכנולוגיות ושיטות שונות. לצלם ביום סגרירי זה הכי כיף.

הוסף רשומת תגובה