להוציא את הזהב מהקש - בקשת עזרה!

פורסם ב: יום שלישי, 3 בינואר 2012

מכירים את זה שחזרתם מצילומים שלקחו 3 שעות ואז מוצאים את עצמכם יושבים יומיים מול המחשב מנסים להבין איזו תמונה דווקא היא התמונה המנצחת של הסשן הזה?

בתכלס זה בעיות טובות כי זה אומר שיש לכם ממה לבחור (לפחות לפי דעתכם) מצד שני התהליך יכול להיות מתסכל ממושך ומתיש.

אני נוהג לצמצם את התמונות הפונטציאליות ואז לשלוח אותם לחברים בשביל חוות דעת והפעם חשבתי להתייעץ אתכם ולכן אני מצרף פה מספר דוגמאות לשיפוטכם.

אשמח לשמוע באיזו תמונה אתם הייתם בוחרים וכמובן תגובות מנומקות יתקבלו בברכה כמו תמיד :-)
פרטים טכניים שכוללים מי, מה, איפה ולמה נמצאים בהכנה מתקדמת.



בתודה מראש !
(שימו לב - לחיצה על התמונה תגדיל אותה לגודל של 900 פיקסלים
תמונה # 1 

תמונה # 2  
תמונה #3 
תמונה # 4 
תמונה # 5 
תמונה # 6  
תמונה #7 

תמונה # 8

61 תגובות על "להוציא את הזהב מהקש - בקשת עזרה!"

Amir Eliakim אמר/ה...

אני חושב שאולי אתה צריך לשאול את עצמך מה רצית להוציא מהסשן הזה, ומהו הנושא?

האם הדוגמנית? האם הבגד? האם התנועה? אולי הנוף?

בכל מקרה הבחירה שלי היא 3.

תמיר אמר/ה...

תמונות 2 ו- 6 בגלל הקומפוזיציה
תמונה 8 בגלל המבט החודר

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי ותודה לך, כמו שכתבתי כל הפרטים הללו אני מתכנן את ההסברים מסביב בפוסט בהכנה
רציתי לקבל חוות דעת. נוספת כשהתמונות עןמדות בפני עצמן.. אפשר להגיד אבל שכל הפרמטרים שציינת חשובים באותה מידה

OdChef אמר/ה...

3 (השניה מלמעלה) - בשביל התנועה, הולכת העין (המעגל של הרגל שנשבר ומחזיר אותך לים שמחזיר לדוגמנית) ההתנופפות של השמלה לאחור שנותנת ניגוד לבוהק שמשמאל- כל אלה יוצרים, לדעתי, תמונה מאוזנת ולא פחות חשוב מזה - יפה.
המתחרה - 8 (שניה מלמטה) - כפורטרט - פשוט מעבירה רגש אינטנסיבי ומרגשת בפני עצמה - ולכן היא מתחרה ב-3.
אני הייתי נקרע מאד בין שתי אלה.

לירן אמר/ה...

מספר 2 לוקחת בענק :)

Roie Magen אמר/ה...

תמונה 8 באמת מביעה רגש אינטנסיבי ואתה ממש מרגיש נשאב אל התמונה.
בתמונות 5-7 נראה שיש משהוא לא בסדר אם האור. בעוד שתמונה 9 אולי היתה יוצאת יפה יותר אם הדוגמנית היתה בחלק הימני של הפריים (בהתחשב בעובדה שהיא תופסת יחסית חלק לא גדול מהפריים, נראה שהמירכוז שלה מפריע בעין קצת).

יהונתן אמר/ה...

יש לך באמת צרות טובות עם בחירות כאלה - בכל אופן, אם התנועה זה מה שחשוב הייתי בוחר ב-2 מכיון שלדעתי נראה שהדוגמנית מרוכזת יותר בתנועה ולא בהפניית הפנים לכיוון המצלמה. אם הדוגמנית היא החשובה, הייתי הולך עם 8 כי אני אוהב את הבעת הפנים ואיך שהשיער עוטף לה את הפנים.

moti komfort אמר/ה...

טוב אז לאחר התבוננות בכולן :

הבחירה שלי : תמונת הפורטרט (שניה מלמטה) כבשה אותי, ואחת מעליה גם כן.
השניה ושלישית מלמעלה די דומות בשינוי זוית קטנה של הראש והרגל.כך שלא נראה לי דרמטי מי מבינהן.

אגב כולן טובות אך תמיד יהיה משהו שיתפוס את העין..
בהצלחה

Leann אמר/ה...

התמונה לפני האחרונה היא הבחירה שלי. למה? ככה.

אנונימי אמר/ה...

תמונה 2 הרגישה לי הכי נכון:)

Not A Super Dad אמר/ה...

בהתחלה צמצמתי ל-1, 5 ו-6 ולו בגלל שמייד תפסו אותי העננים שפרוסים כמו מניפה מעל ראשה של הרקדנית ועושים את התמונה (בעיניי), אח"כ הוצאתי את 5 מהרשימה כי היא חסרת תנועה ונשארתי בהתלבטות בין 1 ל-6.
בסוף בחרתי 6, גם כי התנועה שלה יותר עוצמתית מתמונה 1 אבל בעיקר מכיוון שהטיפה שעפה על העדשה גם יצרה מעין זכוכית מגדלת בתחתית שמאוד מיוחדת בעיני.

אז זאת הסיבה שלא נפגשים היום ? כי אתה כותב פוסטים ?!

Ilan Aminoff אמר/ה...

אני מאוד אוהב את השלישית מהסוף. הפוזה של הגברת (הקוריאנית?) ביחד עם העננים המטורפים יוצרים הרבה אקשן ולכן התמונה חזקה יותר לדעתי. יש טיפת מים על העדשה למטה שקצת מבאסת, אבל אפשר להתעלם ממנה.
מבחינת צבעים הייתי אולי מחזק סטורציה ווינייט (כמו בתמונה שמעליה), אבל השלישית מהסוף היא זאת שגרמה לי להגיד וואו.

רבקה אמר/ה...

קודם כל - הסט בכללותו מצויין ומעניין.

השניה היא המנצחת בעיני, כי היא מצטיינת מבחינה טכנית (כן, אני יודעת שיש משהו מיוחד ומעניין גם בפליירים ובטיפות המים. אבל איכשהו פחות התחברתי אליהם. לא אוהבת את העכרוריות שנוצרה על הפנים שלה בחלק מהתמונות), מבחינת משחק (בהחלק מהן המשחק שלה לא משכנע) ומבחינת תנועה (ב-4 לא אהבתי שלא רואים את הפנים, ב-5 הפוזה לגמרי לא מובנת).
התלבטתי בין 2 ל-3, ובסוף החלטתי על 2 כי אני אוהבת שהתאורה מאירה את המבט, ו-3 דכאונית יותר. מצד שני, כמו שכבר ציינו פה (קראתי רק ברפרוף) - אתה צריך לדעת מה רצית מהסשן. אולי דווקא 3 מעבירה את זה טוב יותר. שתיהן נהדרות.

האחרונה יכולה להצטרף גם כן. הן שונות ויכולות להשלים אחת את השניה. (אני אוהבת שמציגים זו ליד זו תמונה רחבה ותמונת פורטרט צפופה יותר. זה מרתק.)

Daniela Contini אמר/ה...

השלישית מלמעלה כי רואים יותר טוב את הפנים.
אהבתי מאוד גם את הרביעית!

ניר גייגר אמר/ה...

כמה דברים
א- התמונות נהדרות
ב - 6 ו 7 מדהימות בעיניי, מאוד יפות, 6 בגלל התנועה, ו 7 בגלל שהיא שונה ומפתיעה
ג - אני חושב שהייתי שמח לראות שמים כההים יותר בחלק מהתמונות
ד- תמספר את התמונות בפעם הבאה, כך יהיה יותר קל לכתוב ביקורת, או לציין מה אהבנו יותר :)

Tom Eileen Hirsch אמר/ה...

התמונה השניה, לא מצליחה להסביר למה במילים.

Tom Eileen Hirsch אמר/ה...

התמונה השניה, לא מצליחה להסביר במילים למה בדיוק.

Natalie אמר/ה...

תמונה 3 ו 4 לדעתי הטובות ביותר
3 ו- 2 דומות אבל ב- 3 יש משהן חד יותר בבגד, הברך המורמת ובקצוות השיער הופך אותה ליותר יפה ותמונה 4 פשוט מהמהמת בעיני, תנוחה שונה ומענינת, הכיוון של המבט מוליך אותך לים בעוד הידים והשמלה פונות לכיוון השני, תמונה שמושכת אותך להתבונן בה עוד ועוד, אהבתי :-)

רוני הורוביץ אמר/ה...

הי תומר,
קודם כל - כל התמונות חזקות- התנועה, הרגש, הקומפוזיציה..
תמונה 3 אכן טובה, אבל לדעתי תמונה 2 עדיפה: ב- 3 הדוגמנית מסתכלת למצלמה, ולא לכיוון התנועה, וזה מחליש קצת את העוצמה.
תמונה 7 מצוינת, והיא נראית בה כמו דמות מיתולוגית סינית, שמתעופפת ומנותקת מחוקי הטבע. התנועה שלה ממלאת את כל החלל באופן עוצמתי. כדאי אולי להפחית טיפה את עצמת האור ברקע, אבל בזהירות, כי האור כאילו שוטף ועובר דרכה ודוקא מוסיף לאל-אנושיות של הדוגמנית.
( מצטער על הליריות, אבל התמונות חזקות ומעוררות את הדימיון.. )

אנונימי אמר/ה...

הבחירה שלי היא מספר 2 מכיוון שמאוד אהבתי את הקומפוזיציה והעמדה של הדוגמנית.
גם תמונה מספר 5, היא מדהימה בגלל העננים והצבעים.

Moshe Eliyahu אמר/ה...

אני עם 6 ו 8
6- מוציאה סוג של דינמיות ותנועה, ו-8 היא תמונה שונה מכל הסט בכלל לא חושב שהיא נמדדת מול האחרות זה יותא פורוטרט כאשר באחרים השמים העמדה והנוף כולם ביחד עושים את התמונה. ב 8 זה יותר ההבעה.
צילמת ב RAW? אני חושב שהיה אפשר להוציא יותר מהשמים ולהבליט את הקונטרסט בין העננים הלבנים לשמים הכחולים. לי יש העדפה לתמונות שיש מין הולכה של העין דרך העננים, מעין שביל לשל עננים בשמים.
משה

volcman אמר/ה...

2,3 ושלושת האחרונות. אני יודע שזה לא בהכרח מה שרצית, אבל כל תמונה משדרת משהו שונה.

אנונימי אמר/ה...

ראשית - כרגיל, התמונות נהדרות! אני אוהבת במיוחד את הראשונה בשל הרקע שלה עם העננים היפים. 2,3,6 פחות מדברות אליי כיוון שאני לא ממש אוהבת את התנועות של הדוגמנית - הן קצת לא ברורות לי. אני מאוד אוהבת גם את התמונה האחרונה.
איריס דקל

Kess Eye Photography Blog אמר/ה...

DSC_011

Great Mavashi Geri
with support of gorgeous sky !

דידו אמר/ה...

תמונה 3, השניה בסדרה. האשה מרוכזת מאוד. שולי הבגד בצד ימין עם רגל שמאל המונפת יוצרים מעין כנפי פרפר, איזשהו שיווי משקל לא לגמרי מאוזן. הכנף הימנית מסיטה את העין מהבוהק הקשה בצד שמאל. התנועות נראות כאילו הן מתוך אומנות לחימה.
בחירה נוספת היא תמונה 6, החמישית בסדרה. יש בה לטעמי משהו נוגע מאוד. תחושה שהיא באה ומביאה איתה את כל הנוף שמאחוריה, את העננים ואת האור.

זיו שנהב אמר/ה...

זו סדרה יפהפיה תומר.
מבחינתי 3+6+9 בקולאג' אופקי.
אם תדפיס, אני תולה.

שרי אמר/ה...

בחרתי בתמונה 4.
סיבות: הדוגמנית מבצעת תנועה טבעית, רומנטית על רקע דומה. הקומפוזיציה טובה: קו הזהב אורכי ורוכבי, החול והים כמו שני משולשים המרכיבים מלבן. הבחורה נראית איזה דמות שדעתה נטרפה, דבר המוסיף עניין לתמונה.

אנונימי אמר/ה...

6 נהדרת!
כל הסידרה יפיפייה

דובי אמר/ה...

תמונה 6 - מדגישה את התנועה , טיפות מים והעננים מוסיפים עניין. לטעמי הורדה של האור הסביבתי בסטופ הייתה מוסיפה לדרמה.
תמונה 7 - מסגור הפנים ע"י השער המבט וזווית הצילום.

דובי אמר/ה...

תמונה 6 - אהבתי את הדגשת התנועה, טיפות המים וצורת העננים מוסיפים עניין. לדעתי הורדה של האור הסביבתי בסטופ היה מדגיש את הדרמה.

תמונה 7 - זווית הצילום, מסגור הפנים ע"י השער והמבט של הדוגמנית.

Ronen אמר/ה...

אוקיי,
נלך לפי דרך השלילה.
8 - לתמונת פנים היא בסדר, היא לך יותר טובות. לא מוצא משהו מיוחד חוץ מפנים יפות ותאורה צידית... הפנים לא מספיקות לפריים לפי דעתי.
7 - יותר מידי שיער על הפנים, ונראה לי שהולכים פה על תנועה ולא רק על פנים (תנועת שיער לא נחשב...). יש הרבה כתפיים, חזה ובטן בתמונה כאשר הפנים קטנות... חבל, הפנים תופסות חלק קטן בתמונה כשהן צריכות לתפוס יותר.
6 - אממ.. משהו לא מסתדר לי עם הזוית והתנוחה, הטיפה על המעדשה לא עוזרת לי להחליט...
5 - אין זרימה בתנועה שלה, כאילו תפסת אותה באמצע..
4 - התנועה יפה, אבל הפנים.. לא רואים את הפנים...
3 - מצויינת, התנועה, הגוף , הפנים, הזוית והקקומפוזיציה. הכל מצויין. הייתי בוחר את זו אבל... (2) יותר טובה :)
2 - כמו 3 אבל יותר טובה. הזוית יותר טובה, התנועה יותר טובה, האור יותר טובה והשמלה המתנפנפת.
1 - צורת הגוף לא ברורה.. אולי בגלל השחור האטום. וגם הכתף מסתירה חלק מהפנים. יד ימין נראית כאילו היא יוצאת מהבטן...

דעתי בלבד...

בהצלחה !!

אנונימי אמר/ה...

אני הכי אהבתי את 2, תחושה של תנועה וקומפוזציה ממש טובה

אנונימי אמר/ה...

ברור ש 9 !
אין כאן בכלל שאלה..

שחף אמר/ה...

תמונה 2 מועדפת עלי מבין המוצאות...
בהחלט לא הייתי בוחר בתמונה האחרונה..
דוגמנית דקיקה מול רקע כל כך רחב תמיד מתחבר לי לבנות אנורקסיות... מאוד קשה לי עם זה בעין...

אורוני אמר/ה...

2 – תמונה בנויה נחמד. קומפוזיציה טובה, כל הקווים בשמים ובמים שמובילים לדוגמנית נחמדים.
החלוקה של הפריים ל ים-יבשה שמיים, נותנת כבוד לנוף. כלומר לנוף תפקיד חשוב בתמונה לא פחות מאשר לדוגמנית.
אלא שהתנוחה של הדוגמנית יותר מידי מלכותית.
זו תמונה טובה מבחינת העמדה אבל אין בה נשמה.

3 – הרוח בשערה של הדוגמנית והמבט המצועף מכניסים יותר נשמה לתמונה. יש סיפור ולא רק העמדה (הבחורה הממתינה לאהובה). הרמת הרגל פחות מתאימה לסיפור ולמבט וזה יוצר משהו מוזר ולא טבעי – יותר כמו גף שלישי (או איבר שמזדקר מאיזור החלציים)
השמש הבהירה מאד מושכת מבט והעין פונה קודם כל שמאלה.

4 – כמעט כמו 3 רק שהפעם חסר הסיפור של המבט ומשהו באור על הפנים נוקשה. מידי. אגב המריחה באיזור האחורי של האגן (החלק הלבן) לא תורמת. לא נוצרת כאן תנועה של ממש כי רוב התנועה אמרוה להיות ברגל וביד (שם הדינאמיות של הפריים) ולכן זה נראה יותר כמו מריחה.

5 – כמו ב – 3 יש יותר סיפור בתמונה, יש כאן ממש תחושה של ריקוד. אם ב- 3 האווירה היא של האישה שנותרה מאחור, הרי כאן זה יותר "משוגעת הכפר" שמחוללת מול הים. המבט המופנה מאיתנו הצופים יוצר חידה. לא ברור מה ההבעה שלה. לדמיון יש כאן יותר מקום, ולכן זה יורת מסקרן. כמו בקודמות אני אישית פחות אוהב את החלק השרוף מעל יפו. המבט שלי בורח לשם, בעיקר כי אין לי עיניים ומבע של הבחורה לחזור אליהם.

6 – כמו ב – 2 לנוף יש חשיבות בתמונה, כאן אפילו יותר שכן יש הרבה קווים שמושכים ליפו – ראש החץ בעננים, הגל בים. המבט הישיר של הדוגמנית יוצר קשר אליה. כלומר המבט מטייל בינה לבין הנוף וזה יוצר קשר בינה ליפו. זה מעניין.
אם מטרת התמונה היא הנוף – הים, השמיים ויפו – זו תמונה טובה. גם כאן חסרה לי "הנשמה". יש דוגמנית נאה. אין סיפור. אין אווירה. אבל אם המטרה זה הנוף – הסיפור פחות חשוב. ואם הרקע הוא המטרה – זו התמונה הטובה ביותר בעיני.
אגב אולי זו העדשה הרחבה אבל יש תחושה של אלכסוניות – במגדלי יפו פחות מפריע בים יותר.
הגל הקטן משמאל נהדר מזן טוב את החלק המת והפלייר אליה יוצר מעט תחושת קסם וזה נהדר.

7 – גם כאן הנוף חשוב אבל פחות חזק מאשר ב- 6 כי הוא שרוף יותר, אבל הטופה על העדשה, הרסס, תנועת הנינג'ה שלה (והיותה כמו כוכב של לוחמי ניג'ה) יוצרים המון אנרגיה בתמונה.
אולי אין נשמה אבל יש סיפור. לוחמת יפנית שבאה ליפו – אבולעפיה הזהר!
זה מסקרן
אם אתה רוצה ליצור עניין סביב הדגמנית בלי לבטל את הנוף – ובא לך לחדש לצופים (להבדיל מעוד דוגמנית וים) התמונה הזו עושה זאת.
קשה יותר להשאר אדיש. אבל כמו כל דבר מסקרן יהיו שלא יאהבו את הטיפות ומרחיתן מסיבות "טכניות". שמרנות שכזו

8 – זה כיון אחר לגמרי – כאן יש המון נשמה. הנוף לא חשוב – אבל התנועה בשערה, הזווית המיוחדת, עינה תחת מסך השער יוצרים המון מיסתורין. השמש מאחור יוצקת רומנטיקה וזה עם המסתורין נותן פתח להמון סיפורים.
אם מטרתך לעורר רגש – זו התמונה הנבחרת (ואגב מבחנתי הכי מעניינת וטובה)

9 – תמונת הדוגמנית הטובה מבניהן. הפנים שלה ברורות, תאורה נהדרת. הנוף נוכח אבל המבט הישיר שלה שואב. קימפוז פחות מעניין. משהו בה שגרתי.
אבל אם המטרה להתיג את הנערה (תמונה לבוק שלה) זו הכי טובה.

אז –
רוצה לעורר רגש – בחר ב- 8.
רוצה לספר את הנוף – קח את 6.
רוצה לסקר/לחדש – קח את 7
רוצה להראות את הנערה – קח את 9
רוצה לזיין שכל – קח אצלי שיעורים פקטיים

Asif Mauda אמר/ה...

תמונות 2 ו6 מעולות מבניהם היתי בוחר את 2
סידרה מעולה

עדי אמר/ה...

תמונה 2 - תנועתיות שגם הראש באותו כיוון התנועה. כמו כמו בריקוד. 4 - אין לי נימוק כרגע. 7 - ישירות, נוכחות.

המספור שלי מתחיל מהתמונות הבודדות של הסשן..

אנונימי אמר/ה...

הראשונה, הרביעית והאחרונה.
קשה לי להסביר. בשתיים הראשונות נראה לי שזה בעיקר התנועה, האחרונה היא זן אחר אבל מצאה חן בעיני.

גבי פרס אמר/ה...

התמונות כולן מיוחדות. התמונה השישית תפסה לי את העין במיוחד.

אלעד סגל אמר/ה...

אני בעד הראשונה והרביעית
תנועה של דוגמנית, השמיים מוסיפים והתאורה בול במקום
נורא אוהב את התמונות האלה

זיסו אמר/ה...

אני בעד 8 ו 5. למה ?! פשוט ככה !

תומר יעקבסון אמר/ה...

WOW נראה לי שאני אעשה את זה יותר (להתיעץ אתכם :-)

כמובטח פוסט קרב יספק עוד מידע אודות הסשן יוצא הדופן הזה, אשמח מאוד לשמוע עוד דעות זה בהחלט מאוד מעניין (ומפתיע!) אבל בינתיים אני באמת רוצה להודות לכל אחד מכם על הזמן שלכם ותשומת הלב לפרטים :-)

רני ברוכשטיין אמר/ה...

מבחינת קומפוזיציה ותנועה תמונה 4, תמונה מספר 6 מעוד מעניינת , ותמונה 8 פורטרט יפה

אייל אמר/ה...

2 ו 3 בפייט רציני. 2 לדעתי עדיפה בעיקר בגלל ההתנופפות של המכנס וזה שהמבט לא לכיון המצלמה וגם באיך שנראים האבנים שהיא עומדת עליהם, התאורה יותר נכונה עליהם.
תמונה 8 מראה משהו אחר לגמרי, היא גם תמונה טובה אבל סגורה בהרבה ומספרת סיפור יותר ביישני אבל נוגע. אני לא אוהב את איך שהשיער "לוחץ" לה על הפנים משמאל בגלל הרוח

יוספון אמר/ה...

תמונות 2 , 3 , 8 לדעתי יצאו מוצלחות יותר.

שי אמר/ה...

אני דווקא אוהב את 4 :) אוהב את הזרימה, המראה הדרמתי והשרוף של "סוף העולם" של השמים נותנים תחושה של הזדהות עם הדוגמנית כשהיא בתנוחה שהיא נמצאת בה.

רביב אמר/ה...

תומר תשים לב ,לאלה שלא פותחים את התמונות יש 8תמונות לעומת אלה שפותחים את התמונה לגודל הגדול יש 9 תמונות וכך יכול להיות בעייה לגבי מיספור התמונה.
אני פתחתי לראות ובעיני 7 ן 4 הכי יפות.
4יש תנועה לתמונה אבל יש בה נקיון ,לעומתה 7 שהכי אהבתי יש המון תנועה של העננים,הדוגמנית הים שטיפות ממנו על העדשה יוצר תחושה של התפרצות.

אנונימי אמר/ה...

pic number 8

דובי אמר/ה...

תמונה 6 - שילוב טוב בין הרקע לדוגמנית יוצר תחושה של תנועה זורמת, טיפות המים מוסיפות עניין.
תמונה 7 - מסגור הפנים ע"י השער. השילוב בין תאורה אחורית (כמדומני טבעית) לתאורה קדמית, זווית הצילום הנמוכה והמבט מוסיפים ייחוד לתמונה.

דובי אמר/ה...

תמונה 6 - שילוב של הרקע עם התנועה, טיפות המים מוסיפות עניין
תמונה 7 - שילוב ל תאורה אחורית וקדמית, זווית הצילום המבט ומסגור הפנים מוסיפים ייחוד

אנונימי אמר/ה...

4 - לא יודע למה,פשוט 4,תמונה מנצחת!

Ofer Marciano אמר/ה...

אהבתי ממש את 3,7,9

אנונימי אמר/ה...

תמונה 4 ללא ספק.
הקומפוזציה הכי נכונה.
הרקע הכי נקי.
הקצף של הגל בהתאמה למרקם של העננים.
התנועה של הדוגמנית הכי לא מלאכותית והכי זורמת. כאילו הולכת עם משב הרוח ולא נלחמת במשהו או עושה פוזה של רקדנית כמו באחרות.
הכל ממוקם בדיוק במקום.
מרגיש כמו תמונה רומנטית גרמנית מהמאה ה19. האדם הקטן אל מול הטבע הגדול והחזק.
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%96%D7%A8%D7%9D_%D7%94%D7%A8%D7%95%D7%9E%D7%A0%D7%98%D7%99_%D7%91%D7%90%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%AA
כשהדוגמנית מסתכלת למצלמה או עושה מחווה כלשהי שנראית בשביל המצלמה היא הופכת להיות הנושא של התמונה. בתמונה 4 היא חלק מהמכלול של הטבע. והתמונה היא פשוט תמונה יפה בפני עצמה כשהדוגמנית היא רק אחד המרכיבים.
השאלה באמת מה המטרה...

רן אמר/ה...

הי תומר . תמונות נהדרות.

לעניות דעתי , הצל שיש ברוב התמונות בצד ימין
למטה קצת הורס את טבעיות המראה או מה שזה לא יהיה
כך שתמונה מס 2 היא היחידה שנקיה מהצל הזה,מעבר לכך היא גם טובה מבחינת קומפוזיציה אור תנועה פנים
כך שהייתי בוחר בה .בפורטרייט 7 יותר יפה מ8. היא יותר מיוחדת.

PB אמר/ה...

הי תומר, שים לב שהמיספור של התמונות בבלוג עצמו ובהגדלה אינו תואם.
הדירוג שלי:
תמונה #1 (הראשונה)
תמונה #7 (לפני אחרונה) - אם תצליח בפוטושופ לעמעם מעט את הבזק האור על הכתף.
תמונה #8 אחרונה.

אנונימי אמר/ה...

התמונה האחרונה - נראית הכי הכי... היכולת למקד את המבט ולראות מאחור את הרקע, נותן תחושה מדהימה, יש לי רק טיפה בעיה בתאורה בצד ימין. אהבתי מאוד!

ארז

רוני אלעזר אמר/ה...

ואו תמונות מהממות!!

אנונימי אמר/ה...

התמונה #6
הצללית שלה הכי מעניינת בין הצלליות האחרות
ובעצם כל התמונות מוצלחות מאוד

אנונימי אמר/ה...

תמונה 3 לוקחת בגדול, בלי בלבולי שכל, היא הכי משכה את עיני, תמונה 8 היא פורטרט ולא נראה לי משרתת את המטרה אין בה את התנועה שיש באחרות.

Noam אמר/ה...

הייתי לוקח את תמונה 3 ומשלב את השמיים של 6 - השילוב הזה לדעתי מנצח

אנונימי אמר/ה...

2

הוסף רשומת תגובה