קרוב זה טוב # 2 (ועוד כמה המלצות שימושיות)

פורסם ב: יום ראשון, 6 בנובמבר 2011

לא מזמן דיברנו על פרספקטיבה ועל החשיבות שלה בתמונה.

למי שלא זוכר את הפוסט ההוא והוא גם מתעצל ללחוץ על הקישור נזכיר שהפרספקטיבה אחראית על תחושת העומק בתמונה ומה שמשפיע עליה הוא המרחק שלכם מאובייקט הצילום.

אם תהיו קרובים למצולמים שלכם הפרספקטיבה של התמונה תהייה עמוקה ומעבר לכך הצופים בתמונה שלכם יבינו באופן מיידי שהייתם קרובים לנושא הצילום שלכם.

ממש כמו שהרגשתם לפני כמה רגעים כשהסתכלתם על התמונה המדהימה מצד שמאל.

מעבר לכך שזאת תפיסה מדהימה וכו' מה שהופך אותה לתמונה יוצאת דופן היא העובדה (הלא מוכחת) שזאת אחת "תמונות האריה" האינטימיות ביותר שראיתם, אם אותה תפיסה בידיוק הייתה מצולמת ממרחק של כמה עשרות מטרים עם עדשת טלה  האפקט היה הרבה יותר חלש וכנראה שזאת הייתה פשוט עוד תמונה של אריה.

אז למה שלא ניתן לצלם עצמו, מר Marsel van Oosten (צלם מדהים...כנסו כנסו..)להרחיב טיפה על התהליך:
"כמו בהרבה מקרים בהם אתם מנסים לצלם תמונות מוצלחות של חיות פרא לא יזיק אם יהיה לכם קצת מזל, אחרי הכל החיות הללו לא ממש צפויות ולא ממש מתחשבות בצרכיי הצלם.
מרבית הצלמים, כשהם מנסים לצלם חיות מסוכנות, לוקחים איתם, כנראה בצדק, עדשות טלה ומנסים לצלם ממרחק שישמור עליהם ממפגש בלתי נשכח עם המצולם.

מצד שני תמונות שצולמו מקרוב עם עדשה רחבה הרבה יותר דינמיות ויותר In your face וזה בידיוק מה שניסיתי לעשות בתמונה הזאת שצולמה בדרום אפריקה.

בשביל לקבל את האפקט חנינו את הרכב ליד האריה והוצאתי את המצלמה שלי החוצה, הפוכה ומורכבת על מונופוד עם שלט רחוק, זאת הטכניקה הסודית שלי (טוב, היא כבר לא כל-כך סודית..) להפיק תמונות דרמטיות עם זווית נמוכה ועדשות רחבות.

החבר הספיציפי הזה לא ממש אהב את כל הקליקים שנשמעו מהעשבים מתחתיו והוא החליט להסתער בכל הכח על ה D3 שלי. הוא כנראה יותר טיפוס של קאנון :-) "
אז הנה לכם, בפעם הבאה שאתם רואים אריה אנרגטי עם משהו להוכיח אתם יכולים לנסות את הטריק הזה ואני מקווה כמובן שאתם ו\או המצלמה שלכם תצאו מזה בשלום.

זיכרון גורלי

למרות שאמצעי איחסון על המחשב שלכם הפכו זולים יחסית עם השנים, בתור צלמים שמצלמים לפעמים אלפי תמונות בשבוע  אנחנו בחיפוש מתמיד אחריי מקום אחסון פנוי. יש כמובן הרבה שיטות לפנות מקום בהרד דיסק שלכם אבל אני חושב שהתוכנה הזאת, שאתם רואים תמונת מסך שלה מצד שמאל עושה את העבודה באופן היעיל ביותר.

מדובר בתוכנה שסורקת את הדיסק שלכם תוך כמה דקות ומפיקה בתמורה המחשה וויזואלית למצב שלו באופן יחסי. כלומר קבצים/תיקיות גדולים יופיעו כגדולים ביחס לקבצים קטנים ובצורה הזאת אתם מבינים באופן אינטואיטבי ומהיר אילו קבצים תופסים יותר מקום כי הם פשוט קופצים החוצה.  בדרך הזאת למשל מצאתי עשרות קבצי TIFF ווידאו מיותרים שהתחבאו במשך שנים על הדיסקים שלי ועכשיו הם כבר מזמן בסל המיחזור. להורדה חינמית של הדבר השימושי הזה לחצו כאן.

מה הספוט שלכם? http://spotfinder.co.il

ואם אנחנו כבר בעיניין של המלצות למה שלא תבקרו ותשתתפו באתר חביב ביותר שקם לאחרונה בארץ הקודש והרעיון הבסיסי מאחוריו הוא לחלק את הארץ ללוקיישנים (ספוטים) כשכל צלם שרשום באתר משתף עם שאר החברים את מקומות הצילום האהובים עליו בתוספת מיקומים מדוייקים ותמונות להמחשה.
בהחלט רעיון טוב ויעיל לדעתי ואני מקווה שגם אתם תחשבו ככה, תרשמו ותשתפו את שאר העולם במציאות שלכם.

קונגרס הצילום באילת

ולסיום אני אספר לכם שבתחילת החודש הבא יתקיים קונגרס הצילום הראשון באילת, מדובר ב 3 ימים מרוכזים במלון הנסיכה ובו ייתקיימו לא פחות מ -60 סדנאות שונות ומגוונות וכמה מהם  (ניחשתם נכון..) יהיו בנושא תאורה מעשית, בסדנאות ננסה לנצל את העובדה שאנחנו בעיר הדרומית בחיפוש אחר לוקיישנים חדשים ומידבריים. להרשמה ופרטים נוספים ליחצו כאן.


אז עד הפעם הבאה אני אאחל לכם שבוע מעולה שכמובן מומלץ שתהיו טובים בו

6 תגובות על "קרוב זה טוב # 2 (ועוד כמה המלצות שימושיות)"

אבי רביבו אמר/ה...

תודה רבה על ההמלצה על Spotfinder תומר! שמח לשמוע שאתה אוהב את הרעיון.

מי שמעוניין מוזמן גם להצטרף לדף הפייסבוק שלנו:
https://www.facebook.com/spotfinder.co.il

זוהר שטרית אמר/ה...

space shiffer
נשמע אחלה תוכנה - יעילה מאוד
אבל יש גירסה זהה למק ????

אנונימי אמר/ה...

תודה רבה על הפוסט :)

מכללות אמר/ה...

בתור אחת שיש לה מק גם כן הייתי רוצה לדעת אם יש גרסה למק. תודה לעונים.

עמרי אמר/ה...

רק רציתי לציין שהמשפט "למי שלא זוכר את הפוסט ההוא והוא גם מתעצל ללחוץ על הקישור.." הרג אותי מצחוק!
אני עצלן מטבעי, וכן - לא זכרתי וגם התעצלתי ללחוץ על הקישור. כשקראתי את המשפט הזה, פשוט פרצתי בצחוק אדיר :)

תודה :)

יוני אמר/ה...

תודה רבה!

הוסף רשומת תגובה