Inside AOL

פורסם ב: יום ראשון, 25 בספטמבר 2011

בפוסט הקודם התעכבנו על יום צילומים במקום העבודה כשהדגש היה הצד הטכני של הצילומים. איך ניתן לשרוף את הרקע? איך להימנע מהשתקפויות לא רצוניות ושאר אתגרים שצצים בכל צילום וצילום.

הפעם אני רוצה להתרכז בצד אחר לגמרי של יום צילום שכזה. צד שהוא בעצם יותר חשוב מכל האספקט הטכני של הצילומים שלכם שכן אפילו אם צילמתם תמונה בה שרפתם את הרקע באופן מושלם או שהסצנה כולה מוארות ללא שום השתקפות לא רצויה, אם בתמונה הזאת המצולמים שלכם לא יראו כמו שהם "צריכים" להראות בה, התמונה הזאת לא תשיג את מטרתה.

חלק מכם אולי שאל את עצמו כרגע "מה זה אומר להראות כמו שצריך?" והתשובה לשאלה הקריטית הזאת צריכה להיות ברורה כמובן לפני שהצילומים מתחילים. אם יש לכם לקוח אז הוא אמור לדעת מה הוא רוצה ואם אתם משמשים כלקוח של עצמכם אז תשאלו את עצמכם איך אתם רוצים להראות את המצולם שלכם.

ככל שתוכלו להגדיר מראה ואווירה רצויים בצורה מדויקת יותר החיים שלכם פשוט יהיו יותר קלים.

במקרה שלפנינו הלקוח הוא חברת AOL האמריקאית שקנתה לא מזמן חברת היי טק ישראלית תוססת ומבטיחה והחיים איתם היו ממש קלים כי הם ידעו בדיוק מה הם רוצים.

הם אפילו שלחו לי 2 תמונות רפרנס להמחשה אם ההסבר המילולי לא היה ברור מספיק.

בעוד שמשרד עורכי דין (כמו בפוסט הקודם) ירצה בדרך כלל שהמצולמים ייתפשו בפוזות רציניות מכובדות ואמינות, חברת היי טק צעירה שזה עתה נקנתה על ידי AOL עשויה לרצות ולשדר אווירה צעירה ססגונית קלילה והרבה פחות פורמאלית.

אז איך עושים את זה? איך יוצרים אווירה ומראה שונים באותם אמצעי צילום?

איפה אתם עומדים?


חלק מכם זוכר אולי שדיברנו על פרספקטיבה ועל ההשפעה שלה על התוצאה הסופית שלכם.
למי שלא ממש סגור על זה נספר שוב שככל שאנחנו קרובים יותר לאובייקטים בצילום הפרספקטיבה בתמונה תיראה יותר עמוקה וכמובן שזה עובד גם ההפך: ככל שנתרחק נשטיח את האובייקטים בתמונה שלנו.

איך כל זה קשור להבדל בין עורכי דין להיי טקיסטים?

כי הפרספקטיבה הזו משנה גם את כל האווירה בתמונה. ככל שתתקרבו למצולמים שלכם תתחילו ליצור תמונות עם פרספקטיבה פחות פורמאלית שתיצור אווירה יותר מבודחת שיכולה להתפרש גם כיותר צעירה.

לא, אני לא מדבר על מרחק אפס עם עדשת עין דג אבל בדרך כלל, אם תשימו את עצמכם 2 מטר (פחות או יותר) מהמצולמים שלכם כשאתם משתמשים בעדשת 35מ"מ (50 מ"מ על פול פריים)  תתחילו לראות את האפקט.

המצולמים פשוט יתחילו לקבל מעין אפקט קומיקס שמשרת את המראה הלא פורמאלי המבוקש וכל מה שעשיתם בשביל לקבל אותו היה להתקרב.

מה אתם אומרים?


ללא ספק הפרמטר החשוב ביותר בכל הסיפור הוא כישורי ההנחיה\ביום שלכם.

המצולמים שלכם בדרך כלל אינם דוגמנים מקצועיים וחלקם הגדול לא ממש מבין למה הקימו אותו מהישיבה הנוחה מול המחשב ולכן אתם לא רק צריכים לצלם אותם אלא צריכים ממש להפעיל אותם ולהגיד להם מה לעשות..

בעוד מעורך דין אתה מבקש דברים כמו "גוו זקוף, מבט ישיר, תסגור את הפה, תראה לי את הידיים, זוכר את קיאנו ריבס ב 'פרקליטו של השטן'?"

לעובדים הייטקיסטים אתם עלולים לשמוע את עצמכם אומרים דברים כמו "אתה יודע קונג פו? כמה גבוה אתה יכול לקפוץ? אתה יכול לשיר שובידובואה? זוכר את ג'סטין טימברלייק ברשת החברתית? "

נשמע הגיוני ופשוט אבל אתם חייבים לעבוד מהר ולהיות כמה שיותר פרודוקטיביים בזמן המוגבל שיש לכם. בחברה ממוצעת מצפים מכם לצלם לפעמים 20 עובדים בשעה אחת ואין לכם את כל היום בניסיון ליצור קשר עמוק ואמיתי עם המצולם.
אני מניח שאין שיטה אחת לעשות את זה ואולי גם לא חייבים שיטה אחת שחוזרת על עצמה, כנראה שפשוט צריך להסתכל על המצולם שלכם ולשאול את עצמכם מה הם יכולים לעשות ולהראות נחמד תוך כדי זה ואז ממש להתחיל להפעיל אותם פיזית.


לקפוץ לרקוד ללכת לדבר או לשיר כל אלו יוציאו מהמצולמים שלכם רגעים מעניינים שייראו בדרך כלל יותר טוב מעמידה סטטית מבוישת. ככל שהם יישכחו יותר שהם מצטלמים ככה הם ייראו יותר משוחררים ויאבדו את המגנום לוק הבלתי נמנע שלהם. אם אתם תתקלו במצולמים שממש לא בעניין תבקשו מהם לקפוץ 10 פעמים במקום. אחרי כמה קפיצות כאלו הדברים יתחילו להיראות אחרת.


כאמור, אין דרך אחת לביים את המצולמים שלכם והדרך שתפעלו בה כנראה תלוייה באישיות שלכם, במידת הבושה ובמיומנות החברתית שלכם. אם זה לא בא לכם טבעי אני יכול לבשר לכם שהיכולת הזאת בהחלט נרכשת ובשביל להשתפר בתחום הסופר חשוב הזה אתם צריכים פשוט צריכים לצלם כמה שיותר אנשים.

ככל שתעשו את זה יותר המיומנות הזאת פשוט תשתפר מעצמה. אני בכל מקרה מאחל לכם המון צילומים חדשים ומקווה שתשארו טובים לפחות עד הפעם הבאה.

סדנת צילום ריקוד ותנועה בתאורה מעשית

אני שמח לספר לכם שהצלחנו לתאם עוד תאריך לסדנת צילום הריקוד עם לירון כיחלר והסדנה תתקיים ביום שני 3/10 בשעה 17.00 בבית הספר גליץ.
להרשמה יש להתקשר ל - 077-4090280 או במייל  register@galitz.co.il
פרטים נוספים זמינים כאן

15 תגובות על "Inside AOL"

yaron rosen אמר/ה...

נייס, אהבתי מאוד וצילומים נהדרים

שי אמר/ה...

Really liked it :) thanks!

אנונימי אמר/ה...

תומר בלוג מעולה, ופוסט מצויין. הערה קטנה לגבי העיצוב. קשה מאד לקרוא, משום שהכתב אפור על גבי שחור. אנא הפוך לכתב לבן על שחור, או שחור על לבן.
תודה רבה :)

אנונימי אמר/ה...

מקסים!
קרן שולמן

אפרת אמר/ה...

תמונות מגניבות! אני דווקא חושבת שזה מאד יפה וגם קריא האפור ע"ג שחור (אולי זה בגלל שהמסך שלי מכוייל..)

אנונימי אמר/ה...

תיקון קטן: הלינק לאתר החברה צריך להיות: http://www.5minmedia.com

אות שיודעת :)
וגם מצולמת פה

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי ותודה :-) אני בהחלט שוקל לערוך כמה שינויים עיצוביים בבלוג שלא עבר מתיחת פנים אחת מיום היוולדו. שינוי הצבע של הטקסט הוא בהחלט אפשרות

@אנונימית מצולמת - תוקן :-)

אנונימי אמר/ה...

פוסט מעולה.

אני משתמש במוזיקה.
דרך מצויינת לשחרר את המצולמים ולהכניס אוירה.
במיוחד שירים מצחיקים וקצביים, כאלה שאפשר קצת להתנועע... :)

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי - בעקבות ההצעות החוזרות ונשנות לשינוי הצבע הפונט ניסית להחליף אותו ללבן. נראה לי יותר קריא.. מה דעתכם?

אנונימי אמר/ה...

מי זה החתיך עם הכוס?

אמיר אמר/ה...

שנה טובה,תומר,
עצתי - תשאיר את הבלוג כמו שהוא, זה הייחוד שלך ושל הבלוג...
אהבתי מאד את הפוסט הזה כמו את כל השאר

אנונימי אמר/ה...

הפונט הלבן נהדר!

אנונימי אמר/ה...

לדעתי שינוי צבע הפונט בהחלט הפך את הבלוג לקריא יותר :)

יונתן אמר/ה...

זהו זה. סיימתי את המשימה שלקחתי על עצמי בשבועיים האחרונים: לקרוא את כל הפוסטים בבלוג. היה כיף גדול ולמדתי המון. תודה תומר.

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי יונתן שמח לשמוע ;-)

הוסף רשומת תגובה