שיעור בוקר בתאורה מעשית

פורסם ב: יום שלישי, 23 באוגוסט 2011

רובם המכריע של שיעורי תאורה מעשית נעשים בשעות הערב ולכן ממש שמחתי שבשבוע שעבר נקבע שיעור שכזה דווקא לשעה 10 בבוקר.

שיעור כזה מעניין לדעתי שכן האור הסביבתי  הרבה יותר חזק דומיננטי ומהווה אתגר להתגבר עליו עם הפלאשים הקטנים שלנו.

בתחילת השיעור אין הבדל משמעותי בין שיעור יום לשיעור לילה שכן שניהם מתחילים בכיתה סטנדרטית עם ווילונות וקל מאוד ל"כבות את האור" הסביבתי בשביל לקבל שליטה עם משהו בסגנון של f6.3 ו 1/250.

אחרי שהאור הסביבתי נכבה לו (התמונה שלנו שחורה לגמריי ללא תאורה מלאכותית) אנחנו יכולים להאיר את נושא הצילום שלנו איך שאנחנו רוצים מבלי להתחשב בתאורה הקיימת מסביבנו.

במילים אחרות, מהרגע הזה זה תלוי רק בנו.

אנחנו יכולים לקבל מראה שמזכיר תאורת חלון דרמטית עם הרבה מאוד צללים כמו שצילמה משמאל לובה פיין אחת התלמידות הנמרצות בקורס.




בשביל לקבל את המראה הזה עשינו כמה דברים בעצם:  כיבינו כאמור את האור הסביבתי ומיקמנו את ליאן ואת האפולו שמאיר אותה כ-5 מטר מהקיר שמאחוריה. המרחק שלה והזווית של האפולו מונעים מהאור לפגוע בקיר וככה קיבלנו רקע שחור. בשביל לקבל אור רך שיזכיר אור חלון קרבנו את הפנים של ליאן לכדי כמה סנטימטרים מהאפולו.

לאחר מכן רצינו לקבל מראה זוהר יותר עם פחות צללים ויותר מקורות תאורה וככה קירבנו את ליאן אל הקיר כדי שהאור שפוגע בה יפגע במקצת גם בקיר (יהפוך אותו לאפור..)

בשביל לקבל אור קצת יותר אור שיער והפרדה מהרקע הוספנו את הצעצוע החדש שאני משחק בו בשבועות האחרונים הלא הוא סטריפ לייט חביב שמותאם למבזקים קטנים ומתברר כאחד המוצרים שאתה שואל את עצמך איך הסתדרת בלעדיו כל השנים.

סטריפ לייט מפשר לכם להאיר אזורים ארוכים באור רך צר וממוקד יחסית.

יש לי המון צילומים חדשים עם הסטריפ לייטים השונים שנחתו עלי ואני בהחלט מתכונן להקדיש לו פוסט נפרד כראוי לו אבל אם בא לכם לראות בינתיים דוגמא בתמונה חדשה (שמכילה ערום) אתם מוזמנים להקליק כאן .  

בשביל להאיר צללים ולהשלים את המראה הוספנו רפלקטור כסוף שאותו החזיקה ליאן בעצמה.

אם הדימיון המודרך הזה לא עבד בשבילכם אתם מוזמנים להציץ בתמונת הסטאפ הבאה:




לאחר מכן יצאנו מחוץ לבית הספר בשביל לסיים את השיעור בצילומי חוץ. כאמור השעה הייתה שעת בוקר טיפוסי במזרח התיכון באוגוסט שזה אומר שהאור הסביבתי שמגיע מהשמש חזק למדי.

הפתרון שבדרך כלל עובד במצב שכזה הוא פשוט למצוא קצת צל ואם מצאתם אחד תגלו שאפילו בשעה שכזו תוכלו ללקבל שליטה על האור הסביבתי ואפילו תוכלו לכבות אותו לגמריי ועדיין לקבל מספיק אור מהמבזקים הקטנים שלכם.

וכך התמונה משמאל )שגם היא צולמה על ידי לובה פיין) מוארת כשמשמאל פתוחה מטרייה רפלקטיבית שמאירה את רובה של ליאן ומצד ימין תוכלו לראות את ההשפעה של הסטריפ לייט החדש.

בשביל להחשיך את אור השמש לובה השתמשה בחשיפה של 1/250 וצמצם של 6.3 ב-ISO 200

על מנת לקבל מושג יותר טוב איך זה עבד אתם מוזמנים להביט בתמונת הסטאפ הבאה:



היה שיעור מאוד נחמד לדעתי ואני רוצה להודות לכל המשתתפים בו ומקווה שהם הפיקו תועלת והנאה ממנו.
תודה רבה לכל הנרשמים לסדנת התנועה והריקוד עם לירון כיחלר  היום אנחנו מצלמים פיילוט לסדנה ואני כבר לא יכול לחכות שהיא תתחיל אז עד אז תמשיכו פשוט להיות טובים.

5 תגובות על "שיעור בוקר בתאורה מעשית"

זיו שנהב אמר/ה...

פוסט מצויין ומלמד!
נראה לי שהגיע הזמן להתארגן על עוד סטריפ גם לצד השני :)

רוני הורוביץ אמר/ה...

נשמע פשוט והגיוני, וממש מזמין להתנסות.
תודה, ולהתראות בשני הבא, בסדנת תאורה מעשית בתנועה

דגן צמח אמר/ה...

היי תומר, לתשומת לבך.. יש דפקט קל בתמונה הרביעית
פס רוחב בשליש התחתון של התמונה

אנונימי אמר/ה...

כמה כיף לקרוא פוסטים שלך

בית ספר לדוגמנות אמר/ה...

פוסט נהדר קליט וענייני כרגיל, תודה רבה

הוסף רשומת תגובה