לרדת בגדול - הצילומים של ה"לפני"

פורסם ב: יום שני, 14 בפברואר 2011

לפני קצת יותר מחצי שנה ומאות קילוגרמים צילמנו, צלמכם הנאמן בעזרתו האדיבה של זיו שנהב, את המתמודדים בתוכנית הטלוויזיה "לרדת בגדול" שאתמול שודר הפרק האחרון שלה בערוץ 10. 

החלק הצנוע שלנו בהפקה המורכבת הזאת היה לצלם תמונות של המתמודדים על רקע לבן בתחילת התכנית וזאת רק על מנת להמחיש עד כמה הם רזו במהלכה.

זאת בהחלט הייתה חוויה מסוג אחר שדרשה מאיתנו לעבוד מהר וביעילות בניסיון להפיק תמונות עם מראה אחיד.


החלק החשוב ביותר במשימת צילום שכזאת (מלבד מלקום בארבע בבוקר) הוא לנסות ליצור מראה אחיד בין כל התמונות של המתמודדים. בגלל שלא צילמנו ב"סטודיו" אלא בחווה שבה מצולמת התכנית היינו צריכים להגיע כשעתיים לפני תחילת הצילומים בשביל לבנות את הסטודיו הנייד שלנו.

בתאורה שהשתמשנו אין בשורה חדשה והלכנו על המראה הסטדנרטי של צילומים עם רקע לבן. השתמשנו בארבעה מקורות תאורה כמו שאתם יכולים לראות מתמונת הסטאפ משמאל. 2 פלאשים D-Lite 4 של אלינכרום שכל מטרתם הייתה לשרוף את הרקע האפור והמקומט שלנו ועוד 2 פלאשים קטנים מקדימה דרך מטריות רפלקטיביות בינוניות (45 אינטש) בשביל להאיר את המתמודדים באור מאוזן ומשעמם למדי.


 כמו בכל צילומים בהם אתם מאירים את הרקע אתם צריכים להקפיד שהאור שפוגע ברקע לא פוגע גם יותר מידי במצולמים שלכם ובשביל זה אתם מצלמים תמונה אחת כשהאורות מקדימה כבויים ומסתכלים על התמונה. אתם רוצים לראות את הדמות בצילום חשוכה למדי כמובן.מצד שני אתם רוצים לוודא שהרקע מסביב לדמות שלכם שרוף ואתם יכולים לוודא שהוא כזה אם תפעילו את ה HighLight alert במצלמה שלכם שגורמת לכל האזורים השרופים בתמונה להבהב על המסך של המצלמה. משמאל אתם יכולים לראות את זיו (במראה המגנום לוק שלו) כשהאזור האדום בתמונה הימנית מציין את הפיקסלים השרופים שמסביבו.  

הנושא הבא שאתם צריכים לשים אליו לב בזמן הצילום הוא צבע \ איזון לבן ובשביל לוודא שהצבעים ישקפו את אלו שבמציאות רצוי להשתמש בכרטיס אפור באחד הצילומים וזאת רק בשביל שתוכלו לדגום את הכרטיס בתוכנה כמו לייטרום או פוטושופ ממש כמו שהוסבר בפוסט הישן הזה.

הנושא האחרון שהוא לא פחות חשוב יהיה להקפיד לצלם באותו אורך מוקד בכל הצילומים. כמו שנאמר כבר אתם מחפשים אחידות בצילומים מסוג שכזה ולכן את כל הצילומים צילמתי על חצובה, באותו אורך מוקד (35 מ"מ) כשהמתמודדים כולם עמדו באותו מרחק ממני. כשאתם מקפידים על הנושא הזה אתם מוודאים שלכל התמונות תהיה אותה פרספקטיבה בסופו של דבר.

את כל אלו אתם עושים כמובן לפני שהמצולם הראשון שלכם נכנס לחדר. כשהוא עושה את זה אתם רוצים להיות מוכנים לגמריי. הפקת ריאליטי היא משהו שדומה למערכת צבאית מסודרת ואין לכם הרבה דקות לבזבז.

החלק היחיד שיכול לבאס אתכם בסופו של דבר הוא שאחריי כל ההשקעה הזאת, בתכנית עצמה, המתמודדים פשוט קורעים את התמונה שלכם לגזרים:

רציתי להודות לזיו על שיתוף הפעולה בצילומים הללו, לנתן סבן על התמיכה, למתמודדים אני אאחל להמשיך לשמור על הגזרה החדשה שלהם ולכם? לא נותר לי להמליץ להשאר טובים עד הפעם הבאה.

4 תגובות על "לרדת בגדול - הצילומים של ה"לפני""

ניר גייגר אמר/ה...

מאוד מעניין לקרוא
וכל הכבוד על התמונות!

נקודה נוספת, אמנם אין למתמודדים ברירה, אבל להצטלם בבגדים כל כך חשופים כשהם נראים כמו שהם נראים, דורש המון אומץ

זיו אמר/ה...

אני עובד על לוק חדש בימים אילו.
זיו

אנונימי אמר/ה...

אחלה בלוג. אני עוקב בסקרנות.
yahav

אנונימי אמר/ה...

אחלה בלוג

הוסף רשומת תגובה