Deep Blue

פורסם ב: יום שישי, 3 בדצמבר 2010

ג'לים צבעוניים  שמוצמדים לפלאש שלכם זה מוצר מצוין שמאפשר לכם לצבוע את האור שלכם באיזה צבע שמתחשק לכם ולהפוך כל רקע משמים לרקע מגניב בצילום הבא שלכם.

ישנם שני יישומים עיקריים לשימוש בג'לים צבעוניים: האחד הוא התאמת הצבע של הפלאש שלכם לאור הסביבתי בזמן הצילום. למשל, אם אתם מצלמים בסביבה שיש בה אור בצבע של נורת להט אתם יכולים להתאים את הצבע של הפלאש שלכם לצבע הזה ולאחד את צבעי התאורה בתמונה.
הנה דוגמה נחמדה וישנה ליישום שכזה.

אבל הפעם אני רוצה לדבר על היישום השני של הג'לים הללו שהוא יצירת אפקטים מיוחדים בצילום שבו אתם לא משתמשים באור הסביבתי ומאירים את כל התמונה בעצמכם כמו שעשינו בשיעור השני של קורס תאורה מעשית לפני שבוע.

בשיעור השני אנחנו מיישמים את כל התאוריה שלמדנו בשיעור הראשון בעזרת דוגמנית. אנחנו מצלמים קצת בתוך בית הספר ואז יוצאים החוצה, לבורסה ברמת גן. בשיעור הזה מצאנו דלת של סוג של מוסך והתחלנו לצלם לידה.

בחשיפה הראשונה ביטלנו את כל האור הסביבתי בכך שצילמנו ללא פלאשים בכלל עד שקיבלנו מסך חשוך לגמרי במצלמה. יש לשים לב שאתם לא עוברים את מהירות הסנכרון המקסימלית של המצלמה שלכם (ברב המקרים המהירות הזאת היא 1/200) וכמו כן אתם לא רוצים לצלם בצמצם סגור מידי שיגרום לפלאש שלכם לעבוד קשה מידי בצילום עצמו.

אז הנה הצילום הראשון שצולם ב f 5.6  ומהירות של 1/200


OK עכשיו אין לנו אור סביבתי בתמונה שלנו או במילים אחרות "כיבינו את האור"
עכשיו אפשר להאיר את התמונה בעצמנו. לקחנו SB-28 חשוף ושמנו אותו על מעמד תאורה וכיוונו אותו לכיוון הקיר כדי לקבל את התוצאה הבאה:


היד שלי מסתירה את הפלאש כדי לא לקבל פליירים מהפלאש עצמו ובשביל לדמות את הדוגמנית שלנו, אביטל, שתעמוד שם עוד שנייה. אין ספק שהרקע נראה רע מאוד וקצת בהיר מידי בשביל רקע לטעמי. בדיוק בשביל זה המציאו את הג'לים הצבעוניים! הוצאנו ג'ל שנקרא Deep Blue והצמדנו אותו על הפלאש עם סקוטצ'ים בשביל לקבל את הרקע הבא:


זה כבר נראה יותר טוב לא? שימו לב שחוץ מהצבע המגניב שהתקבל האור על הקיר נחלש משמעותית ב 2 סטופים לפחות ועכשיו הוא לא ייתרה באור שיאיר את הדוגמנית שלנו בעוד שנייה.

השלב הבא הוא לבקש מהדוגמנית שלנו, אביטל גולבנוב, לעמוד בין המצלמה לבין הפלאש, כשבצילום הראשון לא הארנו אותה וזאת רק כדי לבדוק אם האור הכחול מהקיר פוגע בה או שמא ישנה הפרדה בין האור של הרקע לבין הדוגמנית.

לפעמים תרצו שאור הרקע יספק הילה מסביב למצולם שלכם ולפעמים תרצו הפרדה מוחלטת - זה באמת תלוי בכם.


כמו שאתם יכולים לראות, במקרה הזה יש כמעט הפרדה מוחלטת בין האור של הרקע לבין אביטל (חוץ מקצת אור שפוגע בשער שלה) ועכשיו כל מה שנשאר לעשות הוא להאיר את אביטל ולצורך זה הוספנו Lumo Pro  בתוך Apollo בגודל של 28 אינטש מצד ימין. את האור שלו צבענו עם 1/4 CTO שזה אומר רבע כתום שבדרך כלל מתאים מאוד לתאורה של אנשים ונותן להם בדרך כלל מראה שזוף.

הנה תוצאה אחת שצילם מיקי ווידנפלד , תלמיד חביב במיוחד בקורס:


זה היה פשוט לא? ישנם כמובן מאות צבעים לבחור מהם...אני אישית אוהב רקעים "קרים" ברב המקרים אבל זה כל היופי שבעניין הזה - יש לכם המון אפשרויות לבחור מהם והדבר היחיד שיכול לעצור אתכם הוא היצירתיות והדמיון שלכם.

10 תגובות על "Deep Blue"

אודי אמר/ה...

הי תומר,
הייתי מוסיף שיש בגדול כמה ספקים לג'לים למי שרוצב חבילת "הכל כלול". הינה שניים:

מייסון טרולינגר מפוטוג'ל:
http://www.photogels.com/

רוסקו:
http://www.rosco.com/us/video/strobist.cfm

אנונימי אמר/ה...

שוב תודה על המאמרים המעניינים!
יש חברה של פילטרים למנורות שהקטלוג שלהם זה מניפת ג׳לים במלא צבעים שמתאימים בגודלם לפלאש והם שולחים אותה בחינם למי שמבקש.
לא זוכר את השם אבל בטוח שבחיפוש קל כל אחד יוכל למצוא אותם.

אשר אמר/ה...

א.ב אלקטרוניקה http://www.abe.co.il/contactForm.asp
ABS http://www.abs.co.il.../contactabs.asp

שתי החברות הללו מספקות מניפה לכל המעונין.
אני קיבלתי מאחת מהן (לא זוכר ממי) ע"י שליחה פשוטה של מייל.

מקווה שזה עדיין בתוקף ושזה יהיה לכולם לתועלת.

בהצלחה

Unknown אמר/ה...

קודם כל יופי של כתבה...!
ג'לים ללא ספק יכולים לשנות תמונות מהקצה אל הקצה.
שאלה שעלתה בראשי:
איך הפרדת את האור הכחול מהאפולו?->איך האפולו לא פוגע באור הכחול ומעלים אותו?

איתן

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי איתן - ההפרדה נעשתה בעזרת מרחק מספיק בין אביטל לבין הקיר. בנוסף היכולת של האפולו לרכז את האור ללא זליגה שלו עוזרת מאוד במצבים שכאלו והיא אחת הסיבות שבחרנו בו למשימה הזאת

Unknown אמר/ה...

כמה רחוקה היא היתה בערך?
מהתמונה היא נראית קורבה מאוד לקיר...

תומר יעקבסון אמר/ה...

משהו כמו 2-3 מטר

ליאב אמר/ה...

Great Post
as usual...

Happy Hanukah

אנונימי אמר/ה...

תומר, קודם כל תמונות מעולות מדריכים נהדרים נהנה מכול שנייה שלי בבלוג רציתי לדעת אם יש מצב שאתה שולח לח לאימייל תמונה של הסט( לא חייב באותו מקום) אבל בערך אם תוכל זה יהיה נהדר המייל שלי זה gal954@walla.com

דני אמר/ה...

תודה על המידע נעזרתי מאוד
דני
הכל כלול

הוסף רשומת תגובה