בשבוע שעבר צילמתי את ענת קרמר ותמיר גוטפריד זוג מתל אביב שבימים אלו משתתפים ביחד עם חבר נוסף בתחרות איש הברזל שנערכת בברזיל. מי שלא יודע מה זה תחרות איש הברזל אז זה משהו כמו טריאטלון רק הרבה יותר קשה.
התמונה משמאל מציגה את שניהם עומדים בתוך הים שליד הארובות של רידינג קצת לפני השקיעה.
בשביל לקבל את האפקט הכחול הזה לא צריך פוטושופ או פילטר כחול אלא פשוט לצלם את התמונה כשהמצלמה מכוונת לאיזון לבן של נורת להט(Tungsten) בגלל שלא צילמנו תחת תאורה של נורת להט כל התמונה הופכת בעצם לכחולה.
בשביל שענת ותמיר יקבלו את הצבעים ה"אמיתיים" שלהם, שמנו ג'ל CTO על הפלאש מצד ימין/למעלה שלהם (הוחזק על ידי מקס המצלם בדרכים עם סופטבוקס מסוג אפולו) וככה כל מה שהפלאש מאיר (במקרה הזה ענת ותמיר) הופך ללבן.
כתבתי בהרחבה על הטריק הזה בכתבה הזאת למי שבא לו לנסות את זה לבד.
החיים מלאים בהתפשרויות שכאלו, בייחוד כשאתם מצלמים.
התמונה משמאל מציגה את שניהם עומדים בתוך הים שליד הארובות של רידינג קצת לפני השקיעה.
בשביל לקבל את האפקט הכחול הזה לא צריך פוטושופ או פילטר כחול אלא פשוט לצלם את התמונה כשהמצלמה מכוונת לאיזון לבן של נורת להט(Tungsten) בגלל שלא צילמנו תחת תאורה של נורת להט כל התמונה הופכת בעצם לכחולה.
בשביל שענת ותמיר יקבלו את הצבעים ה"אמיתיים" שלהם, שמנו ג'ל CTO על הפלאש מצד ימין/למעלה שלהם (הוחזק על ידי מקס המצלם בדרכים עם סופטבוקס מסוג אפולו) וככה כל מה שהפלאש מאיר (במקרה הזה ענת ותמיר) הופך ללבן.
כתבתי בהרחבה על הטריק הזה בכתבה הזאת למי שבא לו לנסות את זה לבד.
עיוות VS דרמה
מה ששנוי במחלוקת בתמונה הזאת הוא העיוות שמתקבל כתוצאה משימוש בעדשה אולטרה רחבה כמו הסיגמא 10-20 כשהיא מכוונת ל11 מ"מ, אורך מוקד קטן במיוחד שבדרך כלל לא מתאים לצילומי אנשים. יש לי תמונות בהם ענת ותמיר מצולמים באורך מוקד שפחות מעוות אותם אבל מצד שני אין בתמונות הללו את הדרמה שמתתקבלת כתוצאה מהעדשה הרחבה שמבליטה את השמיים והים. במקרה הזה העדפתי את העיוות שדרך אגב גיליתי שהוא מפריע בדרך כלל יותר לצלמים ופחות למצולמים.החיים מלאים בהתפשרויות שכאלו, בייחוד כשאתם מצלמים.
אזהרה = כשאתם מצלמים תמונה שכזאת ואתם בתוך המים רצוי מאוד להזהר מהגלים שבסופו של דבר ירטיבו את הציוד שלכם! בכלל, צילום באווירה רטובה זה משהו שבהחלט מושך אותי לאחרונה בייחוד אחריי שראיתי את התמונות הללו ואני מנסה להתארגן על ציוד שיאפשר לי לצלם מתחת למים. אני מקווה שאני אוכל לעדכן אותכם בקרוב בנושא הזה!
אני מאחל לענת ותמיר הצלחה בתחרות שלהם ומודה למקס על העזרה שלו כמו תמיד.
קורס תאורה מעשית בחיפה?
יש 2 מקומות פנויים לקורס תאורה מעשית ברמת גן שנפתח ב1 ליוני וכמו כן החלטנו לפתוח קורס אחד בצפון (בכיתה ליד הצ'ק פוסט) והוא אמור להיפתח ב21 ליוני. פרטים נוספים אפשר לקבל אצל מיטל ב 077-409-0280 או במייל register@galitz.co.ilאין כמו יפו בלילות?
לאחר הפסקה ארוכה (מידי?) אני שמח לבשר לכם שמתוכנן סיור נוסף ביפו כמיטב המסורת.
הסיור ייתקיים ביום חמישי ה24 ליוני כשניפגשים ליד השעון ביפו בשעה רבע לשבע ובליווי דוגמנית נדגים את האפשרויות הבלתי מוגבלות שיש בשימוש בכמה פלאשים קטנים וקצת אילתורים ויצירתיות.
ישנם 10 מקומות פנויים לסיור שכן אנחנו רוצים לשמור על קבוצה קטנה יחסית. להרשמה ניתן להתקשר למיטל בטלפון 077-4090280 או במייל register@galitz.co.il.
הסיור ייתקיים ביום חמישי ה24 ליוני כשניפגשים ליד השעון ביפו בשעה רבע לשבע ובליווי דוגמנית נדגים את האפשרויות הבלתי מוגבלות שיש בשימוש בכמה פלאשים קטנים וקצת אילתורים ויצירתיות.
ישנם 10 מקומות פנויים לסיור שכן אנחנו רוצים לשמור על קבוצה קטנה יחסית. להרשמה ניתן להתקשר למיטל בטלפון 077-4090280 או במייל register@galitz.co.il.
9 תגובות על "אנשי הברזל"
יפה מאוד תומר! אני אוהבת את האפקט של העדשה הרחבה.
כתבת על הזהירות עם הציוד בסביבת המים - יש לך טיפים איך להמנע מהנזקים של אותו גל שעלול לשטוף אותך יחד עם הציוד?
תומר,
בקנון העניין עוד יותר פשוט, במצבי הצילום שקיימים במצלמה (נוף,פורטרט וכו'...) ישנה אופציה להוספה של עוד שניים שלושה (בדגמים המתקדמים נדמה לי מ30D ומעלה, וניתן להוריד מהאינטרנט מצב שנקרא clear שנותן שמיים כחולים...
הי שמרית - לצערי אין לי טיפים כאלו ולראייה אני יכול לספר לך על המצלמה הרטובה (קלות) שלי בזמן הצילומים. יש ערכות שמגנות על המצלמה מגשם ונראה לי שאני אשיג אחת כזאת בהקדם.
מדהים!
אתה ממש מוכשר!
נרשמתי לסיור ביפו בחודש הבא..
רוצה כמה שיגיע!.
ניצן אסף.
צילום נהדר הגוונים נהדרים
ואני מת כבר לעדשה רחבה
עולם קטן...
מכיר את ענת לא מעט שנים :)
יופי של צילום.
אין בעיה קטנה של צילום מזוית כל כך נמוכה? בעיה אני מתכוון מבחינת הזוית הנמוכה ולא העדשה.
הי תומר. אהבתי את הפוסט.
אני גם ניסיתי בעבר שיטה הזאת - צילמתי אנשים מרוחים בבוץ בים המלך - ויצא מרתק.
הם כאילו נמרחו בצבע כחול וכל האווירה שנוצרה היתה מרתקת. רק שלא השתמשתי בפלאש מחמם. תודה על העצה.
הלן
בקשר לשמירת ציוד בסביבת מים וחול - פשוט מאוד!
אני שמה שקית נילון על המצלמה ועושה חור באזור של העדשה וזה שומר מצויין. (: גם כשיש גשם.
היי תומר
תמונה אדירה.. עיוות העדשה תורם לאווירת הדרמה
הצבעים החמים של הדמויות על רקע הצבע הכחול הקר
ממש מעולה וקצף המים ..
חבל על הזמן כמו שאומרים הצעירים
הוסף רשומת תגובה