Oh Mama

פורסם ב: יום רביעי, 10 במרץ 2010

מי שקורא את הבלוג מספיק זמן יודע שהאפולו של חברת ווסטקוט הוא מרכך האור האהוב עלי בשנה האחרונה. מדובר בסופוטבוקס שמפיק אור מדהים, רך ונשלט שמתקפל ונפתח בצורה אלגנטית ויעילה. לאפולו יש 2 דגמים עיקריים ה28 אינטש (שבו השתמשתי עד היום) ודגם גדול יותר שמגיע ל50 אינטש כשהוא פתוח.

Zack Aries קרא לו Big Mama בDVD המצויין שלו ומאז כולם קוראים לו ככה. לפני שבועיים קיבלתי את הBig Mama ובהחלט מדובר בסופטבוקס מהפכני. התמונה משמאל צולמה שמקור האור המלאכותי היחיד שהיה בשימוש היה המוצר הענק הזה.
כי הגודל קובע
בתמונה למעלה אתם רואים את קרן שבת ותום אפלבאום שמעלים בימים אלו מופע ריקוד בשם "הרחוב הקלאסי" שבו קרן ותום נלחמים בסגנונות ריקוד שונים כשקרן בעצם מלמדת את תום בלט והוא מלמד אותה היפ-הופ. בתמונה משמאל אתם רואים מה קורה כשקרן מנצחת....

גם כאן מקור האור המלאכותי היחיד היה האפולו 50. שימו לב לרכות שהדבר הזה מפיק. בהחלט מרשים מבחינתי.

אני לא צריך להגיד לכם גם שקופסת אור בגודל של 127 ס"מ שעומדת ליד ובחור כמו תום שלבוש כמו קרן בבוקר אופייני ביפו כמעט גרמו ללא מעט תאונות דרכים ועשרות צופים סקרנים.

הנה תמונת סטאפ שממחישה לכם בעיקר כמה גדול הדבר הזה

אז הנה לנו צעצוע חדש. הייתרונות שלו ברורים. יש לכם פתאום חלון ענקי ונייד שמפיק אור עצום איפה שרק תירצו אותו, אפילו אם זה רחוב באמצע היום או בסלון שלכם בבית אם הוא מספיק גדול.

הגודל הזה מציב אתגר לא פשוט למבזקים קטנים ולכן יש מקרים (כמו בתמונות לעיל) שתרצו להכניס לתוכו שניים או לפעמים אפילו שלושה מבזקים ובשביל זה יש לכם מתאמי מטרייה שנועדו בדיוק בשביל המשימה הזאת (התמונה באדיבות זיו שנהב):

שילוב של כמה מבזקים בתוך הקופסא הגדולה הזאת מקל מאוד על האתגר להציף את כולה באור שווה וחזק מספיק למרות שראיתי תוצאות מרשימות שהופקו ממבזק אחד בלבד.

הקטלוג החדש של ווסטקוט ואני

ואם כבר מדברים על Westcott ועל אפולואים אז החברה הוציאה בימים אלו את הקטלוג החדש שלהם ל2010 ובחרו 2 תמונות שלי כדוגמאות לשימוש במוצרים שלהם (לחצו על התמונה להגדלה..)

התמונות מציגות את שלומית ואת יובל גרגיר והן בהחלט תמונות חביבות עלי במיוחד. כשהן צולמו לא האמנתי שהן יודפסו ויופצו בעתיד בכל כך הרבה עותקים בעולם.

בהחלט מגניב למדי...

מה שיותר מגניב הוא שהתמונות ליד יובל ושלומית צולמו על ידי Zack Aries שהוא כמובן אחד הגיבורים שלי בכל מה שקשור בצילום ותאורה.

אני מתכוון לעשות שימוש מאסיבי ב50 ולעדכן אותכם בתוצאות בקרוב ועד אז פשוט תמשיכו להיות טובים.

14 תגובות על "Oh Mama"

Unknown אמר/ה...

להציג לצד זאק.... כבוד גדול.
סחטיין עליך תומר.

בלוג צילום שמרית שולמן, סטודיו שולמן אמר/ה...

כל הכבוד על הפרסום, מגיע לך!
יש לי שאלה לגבי האפולואים. הם מתאימים רק למבזקים קטנים? הם לא מתאימים לסטודיו פלאשים? ועוד שאלה. יש לי פלאש סטודיו די קטן וחלש sls3001ml. אפולו 28 אינץ' ישתה לי יותר מידי אור? וה-50 אינץ'? ושאלה אחרונה - לצילום הריון (דוגמנית אחת עד שניים) מספיק להשתמש באפולו 28 אינץ' ועוד השלמה של פלאש לרקע ורפלקטור? זה יהיה מקור אור מספיק גדול ורך?

הן ויקס אמר/ה...

הי תומר. כרגיל תודה על הפוסט.
מחר אני מצלמת חברה עם הילד. בהחלט אשתמש בציוד שרכשתי בזכות הפוסטים שלך.

תיקון לעומר אמר/ה...

להציג ליד תומר... כבוד גדול.
סחטיין עליך זאק.

תומר יעקבסון אמר/ה...

@שמרית - האפולואים הספציפים שיש אצלי מתאימים במיוחד למבזקים קטנים. יש גירסא נוספת של המוצר הזה (את יכולה לראות אותו בקטלוג החדש שלהם) והיא מותאמת למבזקים גדולים.

אין לי הרבה ניסיון בצילומי הריון אבל צילמתי זוג אחד עם אפולו 28 אינטש ורפלקטור בצד. יש מצב שאם היה לי את החמישים הייתי מנסה להשתמש בו לראות את האפקט. אני מבטיח לנסות ולעדכן:-)

Unknown אמר/ה...

Respect!

אליאב אמר/ה...

אשמח לראות עוד תמונות מיום הצילום הזה!!!! נראה משובח ביותר. התמונות הראשונה מדהימה, כמה כוח יש בדיסוננס בינהם. יש מצב לעוד תמונות?

לידן אמר/ה...

היי תומר, יש לי שאלה לגבי מטריות ריכוך- יש בתחום הזה מותגים והבדל גדול באיכות בין הפשוטות ליקרות או שכל מטריה סינית פשוטה תעשה את העבודה?

מה הגודל המומלץ ל-SB900 של ניקון?

תודה! :)
לידן

תומר יעקבסון אמר/ה...

@ לידן - מבחינת התוצאה לא תראה את ההבדל בין סיני ליקר. ההבדל הוא באיכות הבנייהץ לגבי הגודל - זה לא נמדד לפי מקור האור אלא לפי מה שאתה רוצה להאיר. הייתי מתחיל ב 42 אינטש שיספיק לך לרב המקרים ונחשב לגודל בינוני. בהצלחה - תומר

תומר יעקבסון אמר/ה...

@ אליאב - אמצא עוד דוגמאות ואפרסם בעתיד הקרוב :-)

אור אמר/ה...

אין ספק שהוצאת את המיטב מהאפולו, התמונה הראשונה מוצלחת ביותר.
גם התמונה השניה בעלת פוטנציאל, רק חבל שחתכת לו את הרגליים, זה מאוד צורם.
חוץ מזה שאפו, בלוג מצויין.

Tom אמר/ה...

אהלן, חיפשתי אחר מתאם מטרייה שמאשפר חיבור של יותר
מפלאש אחד כמו שהראית פה
, אבל לא מצאתי, איפה ניתן להשיג כזה?
תודה, תום.

Unknown אמר/ה...

הי תומר
יופי של חשיפה!!
יש לי שאלה - ראיתי שפוטופריק מוכר גם מיני אפולו (ראיתי גם מיקרו אבל אני לא מתייחס אלין).
מה דעתך עליו? שווה להשקיע
האפולו 28 שווה כל גרוש אבל אני לא בטוח מה אני עושה עם הגודל שלו.
תודה
עידו

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי עיגו
אני לא מכיר את מיני אישית אבל יש גם גודל ביניים 28" והוא גודל יותר שפוי להרבה מצבים. הכל שאלה של מה את מאיר וכמה ריכוך אתה מחפש

הוסף רשומת תגובה