המרה לשחור לבן

פורסם ב: יום רביעי, 24 במרץ 2010

כנראה שתמונות שחור לבן אף פעם לא יצאו מהאופנה. יש תמונות שפשוט נראות יותר טוב בש"ל ובעידן הדיגיטלי שאנו חיים בו ההמרה הזאת הופכת כמובן לפחות מסריחה (בלי כימיקלים) עם שליטה לא רעה בתוצאה הסופית ולאחרונה כשגיליתי פריסטס (Presets)שמדמים שחור לבן כפי שהיה מתקבל בימי הפילם, ההמרה המגניבה הזאת הפכה גם למהירה וכיפית עד מאוד.

משמאל אתם רואים תוצאה לאחר החלה של פריסט שאמור לדמות סרט צילום של קודאק מסוג pan200 ומכיוון שלא הייתי צלם בימי הפילם אני לא יודע עד כמה הדבר הזה מדוייק אבל אני בהחלט אוהב את המשחק החדש ומרוצה למדי מהתוצאה הסופית.

פריסטס?

פריסט זה בעצם שורת פקודות שאתם מייבאים לליטרום והם משנים את ערכי הפיתוח של קובץ הRAW שלכם. כלומר החלה של פריסט שממיר תמונה לשחור לבן תשנה את Tone curve ואת ערכי ההמרה לש"ל ותביא אותכם , בשנייה, לנקודת התחלה שממנה אתם תוכלו להמשיך "לפתח" את הקובץ שלכם כמו שרק בא לכם.

משמאל אתם רואים ארבע תוצאות שונות שהתקבלו כתוצאה של החלה של 4 פריסטס שונים בלייטרום (לחצו על התמונה להגדלה). כל אחד מהם אמור לדמות תוצאה שהייתה מתקבלת מסרט צילום שונה כל אחד נראה טיפה אחרת ואתם יכולים פשוט לבחור באופן מהיר ושיטתי המרה שמוצאת חן בעינכם.

מכל האפשרויות הנ"ל אני העדפתי את זאת למשל:



אז יש מיליוני פריסטס כאלו ואני אוכל להמליץ לכם על אלו שאני מצאתי... קובץ מקובץ שמכיל 12 פריסטס שמדמים סרטי צילום של קודאק נמצאים כאן ועוד 6 שונים תמצאו בעמוד הזה

בכלל הבלוג הנ"ל מוקדש כולו לנושא ותוכלו למצוא בו מאות פריסטס להורדה חינמית.

תהנו!

איך טוענים פריסטס לליטרום אתם שואלים?

זה פשוט עד מאוד. אתם מורידים את הפריסט, שזה קובץ, למחשב שלכם וטוענים אותו לליטרום. במקום להכביד עליכם בתיאור מתיש של לחיצה על שם ובחירה בכפתור ההוא, פשוט תסתכלו שנייה בסרטון הקצר הזה :


3 תגובות על "המרה לשחור לבן"

Unknown אמר/ה...

המלצה להמרה מוצלחת היא הוספת שכבה שחורה אטומה
ולשים אותה על מוד hue
עובד יפה בהרבה מקרים.
אני כללל א משתמשת בלייטרום אלא עם התוסף של הפוטושופ - camera raw
ואין לי בעיה איתו.

בלומנשטיין שמואל אמר/ה...

באיזה תוכנה מבצעים את ההמרה לשחור לבן

תומר יעקבסון אמר/ה...

שמואל - תראה פה:
http://thetomer.blogspot.com/2010/11/3.html

הוסף רשומת תגובה