מי צריך "סטודיו"?

פורסם ב: יום חמישי, 7 בינואר 2010

ככל שאני מצלם יותר קשה לי להבין למה צלמים יעדיפו לצלם בתוך סטודיו. מעבר לשכר דירה ושאר ארנונות מדובר במקום סטרילי חסר חיים בדרך כלל ואם בא לכם ליצור אווירה אחרת בכל צילום אתם צריכים שעות של עבודה וציוד ומלא כאב ראש. אולי, אם אם יש לכם ציוד גדול מסורבל שמצריך חשמל ושינוע אין לכם ברירה אבל אם אתם מסתובבים עם 3 פלאשים בתיק הגב שלכם ועוד נרתיק גיטרה עם כמה מרככים כל העולם הופך להיות סטודיו ענק שרק מחכה שתקבעו איתו שעה לצילומים.

התמונה משמאל צולמה עם SB-28 על רבע עוצמה, רפלקטור גדול ולומו פרו ידני אחד בפיצ'ר שהוא בעצם בית יחודי לאירועים וכנסים בהרצליה.

פשוט תתחילו לחפש

מה שאתם צריכים לעשות זה לפתוח את העיניים. ושאתם פותחים אותם אתם צריכים להסתכל על העולם בפורמט של פריים. שתתחילו להסתכל עליו ככה תגלו שכמעט בכל מקום יש את הפינה הזאת שאם תמסגרו אותה היא יכולה התמונה הבאה שלכם. איך שנכנסתי לפיצ'ר וראיתי את הקיר שלהם עם המנורות הייחודיות עליו ידעתי שאני רוצה לצלם שם. למזלי הבעלים ממש היו בעיניין (תודה לסהר וקרן!) וככה מצאתי את עצמי לפני יומיים מכוון את הD70 לכיוון סיוון יוסף (לסוכנות עלית מודלס), דוגמנית נהדרת, שאני מקווה לצלם שוב בקרוב.

הרעיון היה לעשות שימוש בתאורה של המקום בשביל הרקע של התמונה שכן בפיצ'ר בהחלטו השקיעו בתאורה מיוחדת. כלומר, התמונה משמאל מערבת בין האור שהבאתי איתי לתאורה במקום עצמו שהייתה על הקיר במקרה הזה. בשביל להתחיל לצלם מהר כל מה שעשיתי היה למצוא את החשיפה שתיתן לי את רמת הבהירות של הרקע שרציתי (1/125 F4.5 ) ואז לקרוא לסיוון להאיר אותה עם אפולו אחד מצד שמאל שיש בתוכו SB28 עם רבע CTO ולהתחיל לצלם. משהו כמו 3 דקות של ארגון. חשוב גם לא לא להתקע על אותו סטאפ ולכן שיניתי כל הזמן את הזוויות של התאורה, הוספתי מטריה מצד ימין, שיניתי חשיפות וכד'.

הנה תמונת סטאפ שממחישה לכם איך זה נראה:


התמונה למעלה (על הספה) טיפה יותר מורכבת שכן בה הארתי את סיוון עם האפולו מצד שמאל למעלה אבל בשביל לקבל אור על כל הגוף שלה כיוונתי רפלקטור מלמטה מתחת לספה וככה האפולו 28" הפך להיות הרבה יותר "גדול". כמו כן הארתי את הקיר האחורי עם הלומו פרו (שהוא באמת פלאש חובה ונותן תמורה אדירה לכסף שלו!) כמובן שעל 2 הפלאשים הצמדתי ג'לים CTO בשביל הגוון של התמונה.

עכשיו תגידו לי אתם...איך יכלתי לצלם משהו כזה בסטודיו? כמה כאב ראש היה לארגן את הרהיטים, הקיר עם הטפט, והמנורה הזאת? מאיפה הייתי משיג כזאת ספה בכלל?

כבר ריהטו וסידרו את העולם עבורנו. כל מה שאנחנו צריכים זה לחפש את הפינה של הצילום הבא, לבקש רשות ולהתחיל לצלם אותו. אתם לא תאמינו כמה מהר אנשים יסכימו לארח אותכם במקום שלהם, הם בדרך כלל ייראו בזה כמחמאה לטעם שלהם, יבקשו שתשלחו להם את התמונות וכולם מרוויחים ככה בעצם.

רציתי שוב להודות לסיוון שכן לא מספיק שמצאתם מקום, יש לכם רעיון וכו', חשוב שיהיה לכם גם את מי לצלם והיא בהחלט הגיעה עם המון מוטיבציה ורעיונות ואני מקווה שנשתף פעולה שוב בעתיד הקרוב.

ונעזוב אתכם עם 3 תמונות נוספות שלה שיצאו טוב לדעתי.





קצת פידבוק עצמי לסיום

ואם הזכרנו שוב את האפולו שאתם בטח זוכרים שהוא מרכך האור האהוב עלי, אז מסתבר שאם אתה אוהב משהו מספיק זמן הוא מחזיר לך אהבה וחברת ווסטקוט הוסיפה את התמונה "שלומית" לעמוד האינטרנט של המוצר כדוגמא לתמונה שצולמה בעזרתו.
טוב, אם כבר פתחנו את פינת האגו אז....גוגל פירסמה PlugIn חדש לתמונות עבור הדפדפן שלה ומשום מה בחרה לפרסם את הפליקר שלי כדוגמא.. מגניב לא?

21 תגובות על "מי צריך "סטודיו"?"

Unknown אמר/ה...

תומר אתה פשוט לא מפסיק להפציץ!

כל עבודה שלך יפה ומושקעת וכמובן מבוצעת היטב!

אבל עם הכתבה הזאת יש לי קצת בעיה, אתה רוצה להגיד לי שסתם אני משקיע כסף וזמן?!

תמשיך לשתף אותנו!

אהרל'ה

Unknown אמר/ה...

תומר,
מפרגן לך,

נראה לי שאתה בכיוון הנכון..

/יוסי

רון טולדו אמר/ה...

מעולה מעולה מעולה,

תמיד יש לאן לשאוף!
כל הכבוד!

אדם אמר/ה...

כמו תמיד..
תענוג לקרוא .
סיוון מקסימה.

רועי אמר/ה...

מישהו אוהב אותך שם בגוגל :)
כבוד והרבה הערכה על הסט אפים המעולים

עיבדת את התמונות שמופיעות כאן? הן נראות קצת מוחלקות ועם סטורציה גבוהה.

Unknown אמר/ה...

איך אתה מצליח להישאר מחובר לקרקע?
מבחינתי אתה ברקיע השמיני, תמשיך ככה!

תותח.

erer אמר/ה...

תומר צילומים מדהימים וממש מחמיאים
תאורה יפה ועדינה

תותח את זה כבר אתה יודע

ערן

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי ותודה לכם על התגובות:-)
@רועי- כן, התמונות צולמו עבור לקוח שהדרישה שלו הייתה להחליק את העור של סיוון אני בדרך כלל לא אוהב את זה וניסיתי לעבד אותו במינימום. לגבי סטורציה - כל התמונות שלי מצולמות בRAW ובכולן אני תמיד מוסיף סטורציה בלייטרום.

Guy Prives אמר/ה...

פוסט כייפי ואהבתי את הגישה לגבי סטודיו
מסכים איתך לגמרי
והכי חשוב. כל הכבוד על כל הפרגון שאתה מקבל.
גוגל זה באמת מטורף :)
איך גילית את זה שם?

תומר יעקבסון אמר/ה...

@ גיא - שמח שנהנת לקרוא:-) מי שראה את הפרסום בגוגל היה חבר בDSPOT בשם יגאל דוד (http://d-spot.co.il/forum/index.php?showuser=653) והוא שלח לי לינק לשם..

אנונימי אמר/ה...

אין מה לעשות כשיש כישרון אז יש כישרון..
מחכה לפוסט הבא.. :)

YaronGolan Photo אמר/ה...

"פוסט כייפי ואהבתי את הגישה לגבי סטודיו
מסכים איתך לגמרי והכי חשוב. כל הכבוד על כל הפרגון שאתה מקבל."

+1.
לגמרי.

ניר גייגר אמר/ה...

איזה כיף! סחטיין עליך וכל הכבוד
התמונות של המודל בפיצ'ר נראות נהדר

רבקה אריאל-נרקיס אמר/ה...

תומר, נכנסתי בטעות לבלוג שלך, ואני פשוט לכודה בו כבר יומיים. אם אני אכשל במבחנים הסמסטר - זה על אחריותך... :)

מאחר וכרגע אין לי כסף לשכור סטודיו, גיליתי שהדרך שלך מושכת אותי מאוד. בינתיים אני רק רוצה לקנות את הג'לים האלה (CTO, CTB וזה), ותהיתי איך הם אמורים להתלבש על הפלאש. SB800 מגיע עם ג'לים שיש להם חלק בולט שנכנס לתוך הפלסטיק ושומר שהג'ל לא יזוז. מה קורה עם הג'לים המלבניים של פוטו-פריק, בהנחה שלא אמורים להדביק אותם לפלאש עם סלוטייפ? :)

תודה על הבלוג הנהדר והמשעשע!
רבקה.

תומר יעקבסון אמר/ה...

@רבקה - בדרך כלל מצמידים את הג'ל עם סקוטשים שאפשר לקנות באופיס דיפו או בACE מדביקים את החלק "הקשה" על הפלאש ואת הרך על הג'ל וזהו. אפשר גם להצמיד אותם עם גומיות. יש בפוטופריק גם סקוטשים שנועדו לזה של חברת לומיקווסט...מקווה שתצליחי במבחנים :-)

שלך - תומר

אופיר אמר/ה...

הי תומר,
בקטע של הסטודיו הביתי , אני מנסה לצלם בתוך בית ויש לי התלבטות בין מטריות (לבנה/כסופה) לבין אפולו לבין SBIII.
אני מנסה לצלם אדם בודד בתוך בית.
נוצר לי הרושם מקריאה על הנושא ועל השוואות בין מטריות ובין סופטבוקסים שסופטבוקס יותר מתאים לתאורה מקומית מאוד - שיכול להתאים מאוד ל-LOW KEY על אדם בודד , ומטריות יכול יותר להתאים במצב של OUTDOORS כיוון שנדרש שם אור על שטח יותר גדול. מה דעתך?
ואם בנושא סופטבוקס עסקינן , מה דעתך בין SBIII לאפולו ? האם SBIII לא קטן מדי?
ודבר אחרון שרציתי לשאול בנושא צילום ביתי , מה דעתך בנושא רקעים... זה נראה לי נושא כבד , חשבתי בכיוון בריסטולים אבל אני לא בטוח שזה מספיק טוב...

טוב , אשמח לשמוע את תגובת המומחה :)
המון תודה!
אופיר

תומר יעקבסון אמר/ה...

@ אופיר - אתה מדבר על מוצרים שונים שייתנו לך אפקט ריכוך שונה. בגדול, אם אתה צריך להאיר שטח גדול ולא אכפת לך לפזר את האור כמה שיותר תשתמש במטריית ריכוך לבנה שמפיקה אור נהדר - תתחיל עם משהו בינוני 43"...אם אתה רוצה למקד את האור יותר ולקבל שליטה אז סופטבוקס ייתן לך מענה מצויין. הSBIII הוא אמנם קטן ומתאים בעיקר לצילומי ראש אדם, כלב או לצילומי מאקרו האפולו 28" מצויין לפורטרטים של חצי גוף ועולה בהתאם. יש גם מוצר ביניים שנקרא מטריית סופטבוקס ואתה מוזמן לקרוא עליה כאן בכתבה שכוללת השוואה וויזואלית..http://thetomer.blogspot.com/2009/05/blog-post_19.html

בהצלחה - תומר

אנונימי אמר/ה...

אני לא יודעת אם זה קשור לסטודיו או לא, אבל זה נראה די בינוני. צילומים של לאישה משנת 92

אילן נחשון אמר/ה...

מעולה
שאפו

אנונימי אמר/ה...

אה..ובאת בזמן לאישוש תיאוריה שלי שאיישם בצילומים ביום ראשון בערב :-) תודה

שי אמר/ה...

תומר...אתה גדול...אין לך מושג כמה מהמשפטים שכתבת בפוסט הזה יושבים לי במחשבה מזה זמן לא מועט...ואני מקווה שישקעו בליבי במהרה.

אחד הטובים שכתבת, לדעתי...

תודה לך!

שי.

הוסף רשומת תגובה