המגנום לוק והפורטרטים שלכם

פורסם ב: יום ראשון, 27 בדצמבר 2009

OK ארגנתם את הכל. יש לכם לוקיישן, דוגמנית\דוגמן מצלמה ואמצעי תאורה להאיר את הכל כמו שאתם רוצים.

לא משנה כמה מנוסה נושא הצילום שלכם הוא יודע שמצלמים אותו ובעקבות זה הוא מתחיל להסתכל עליכם עם המגנום לוק שלו.

מי שראה את הסרט זולנדר עם בן סטילר יודע על מה אני מדבר ולמי שלא ראה מדובר במין מבט לא טבעי של מישהו שמנסה להראות טוב תוך כדי שהוא משדר הבעה מעושה ומצחיקה לפעמים ובמקרה של דרק זולנדר (משמאל...) מצחיקה עד מאוד.

תחשבו על עצמכם בשעה שמכוונים אליכם מצלמה, משהו משתנה בכם ואתם מקבלים מין הבעה זחוחה של "הנה אני יפה" ואחר כך שאתם רואים את התוצאות אתם מבקשים מהצלם למחוק את התמונה.

פורטרט טוב מתחיל ונגמר באינטרקציה שלכם עם המצולם. לפעמים יש לכם פוקס ואתם מצליחים לצלם תמונה טובה בלי להתאמץ אבל ברב המקרים אתם צריכים לעבוד קשה ולצלם עשרות \ מאות תמונות בשביל אותו רגע מכריע שבו הכל מתחבר לו ביחד.
אני משתמש בשיטה די פשוטה להמנע מהמגנום לוק המבאס הזה ובשביל ליישם אותה אתם לא צריכים עוד שיחה עם האחר המשמעותי שלכם בקשר לקנייה חד פעמית בתשלומים.

זה ממש פשוט בתכלס. אתם צריכים להבין שהבעות פנים זה עיניין מאוד חמקמק. תיסתכלו על הסשן האחרון שלכם תמונה אחרי תמונה ותראו כמה מהר ההבעה של המצולם שלכם משתנה. זה פשוט מדהים כמה שרירים יש בפנים ואיך הם הופכים את המראה של המצולם ב180 מעלות בזמן אפס.

כשהמצולם יודע שמצלמים אותו הוא מנסה להראות טוב ובדרך כלל המאמץ הזה גורם לו להראות הרבה פחות טוב מבדרך כלל. הוא פשוט לא יכול לשלוט בזה ולכן אתם צריכים פשוט להסיח את דעתו.

קחו למשל את אנסטסיה רו. בחורה יפה עד מאוד שמתגוררת בחיפה שצילמתי בכיתה בבית הספר לפני כמה ימים.

בשביל להגיע לתמונה משמאל עשיתי דבר די פשוט:
קודם כל סידרתי את מערך התאורה (סופטבוקס מימין ורפלקטור מלמטה כמו שאתם יכולים לראות מההשתקפות בעיניים היפות שלה) ופיקסתי את העדשה (ניקון 85 מ"מ פריים חדשה!) על העין הקרובה.
שהייתי מוכן לגמרי אמרתי לה משהו כמו "תסתכלי שנייה על הסופטבוקס הזה מצד שמאל" ואז שאני מוכן לגמרי ביקשתי ממנה להסתכל עלי. עכשיו יש לכם בדיוק חצי שנייה עד שאנסטסטיה תעביר את המבט אליכם ובחצי שנייה הזאת הפנים שלה וההבעה שלה הרבה יותר טבעיים שכן היא לא מספיקה ללבוש את המגנום לוק בחזרה. אתם חייבים להיות מוכנים לתפוש את השנייה הזאת ואם תצליחו המצולם שלכם ייראה הרבה יותר טבעי והפרוטרט שלכם יהיה הרבה יותר מוצלח.

השיטה הזאת עובדת בשבילי כמעט תמיד למרות שהיא נראית טריוויאלית ואני ממליץ לכם לנסות אותה בפעם הבאה שאתם עומדים מול מצולם ולא מבינים למה הוא נראה כל כך טוב בחיים האמיתיים ויותר כמו דרק זולנדר בתמונות שלכם.

ונעזוב אותכם עם תמונה נוספת של אנסטסיה (לחצו להגדלה!) שאני פשוט אוהב עד כדי כך ששמתי אותה בעמוד הפתיחה באתר שלי.

4 תגובות על "המגנום לוק והפורטרטים שלכם"

יערית אמר/ה...

נשמע כמו טיפ שיהיה מעניין לנסות על הדוגמנית הקבועה שלי שמתעקשת ללבוש הבעות מעושות בזמן הצילום.. תודה רבה =)

Nir Pengas אמר/ה...

עם כאלו רגליים גם אני הייתי שם את התמונה בעמוד השער :)

Chez Nissan אמר/ה...

טיפ טוב מאוד אותו אני זוכר שנתת בסדנת תאורה בקיסריה וגם אם הטכניקה שלי מעט שונה הענין הוא להסיח לשניה את הדעת של המצולם ואז לקחת את השוט(ים) - ולא תמיד קל לתפוס את הקליק בזמן.
מה שכן, תומר יקר, אתה ודאי כבר צריך לכתוב פורטרט POR ולא פרוטרט PROT.

תומר יעקבסון אמר/ה...

נימי - תודה:-) תוקן

הוסף רשומת תגובה