אבי פינוקים

פורסם ב: יום שבת, 19 בדצמבר 2009

לפני חצי שנה בערך אם הייתם רוצים לרכוש מוצרים מיוחדים לעבודה יעילה ויצירתית עם מבזקים המרוחקים מהמצלמה הייתם צריכים להזמין אותם בעיקר מחו"ל. ואז אבי גלעדי הבעלים של החנות המצויינת פוטופריק התחיל לייבא חלק מהמוצרים הללו לארץ ולמכור אותם במחיר תחרותי.

בימים האחרונים המהפכה הושלמה וכיום אפשר להשיג כמעט כל מוצר שעולה על דעתכם בארץ הקודש שכן אבי פשוט נסע לארה"ב וחזר עם מכולה מלאה בצעצועים חדשים לצלם המקומי הרעב .

מדובר בעצם במחלקה שלמה שמיועדת לצלמים שמחפשים פתרונות זולים לעבודה יצירתית עם מבזקים קטנים.

מוצר הדגל מבחינתי הוא המבזק החדש Lumo Pro LP120 שתוכנן ויוצר בשיתוף עם קהילת הסטרוביסט העולמית על מנת לספק פתרון זול ואיכותי לצלם שמחפש מבזק ידני עם מגוון אפשרויות סנכרון מובנות. אני כבר מצלם שבועיים עם המוצר הזה ואני אשתף אתכם כאן בחוות הדעת שלי מאלפי ההבזקות שעברנו ביחד.


קטן חכם וזול

אני חייב להגיד שאהבתי אותו לפני שבכלל הכרנו אישית. עצם העובדה שב2009 מישהו ייצר מבזק שמיועד לעבודה ידנית בלבד בלי אפשרויות TTL יקרות קנתה אותי מההתחלה. יש בו פשוט רק פונקציות שאני משתמש בהם וככה אני לא צריך להסתובב עם מוצר שיש בו אפשרויות ששילמתי עליהם אבל אני פשוט לא צריך בשטח.

ההפעלה שלו פשוטה להפליא. יש לכם כפתור שמכוון את העוצמה שלו (יורד עד 1/32 כוח) אתם יכולים לבחור בין 4 מפתחי הבזקה (רחבה מאוד, רחבה, צרה וצרה מאוד) אתם יכולים להטות את הראש שלו לכל הכיוונים ויש לו ארבעה אפשרויות סנכרון מובנות עם המצלמה (PC, MiniPhone, Hot shoe וסלייב אופטי פנימי) שאתם יכולים לבחור מהם וזהו בעצם.

אני, אישית, לא צריך שום דבר מעבר לזה.

כאמור אני כבר מבזיק איתו שבועיים ומרוצה עד מאוד. בתמונה למעלה, למשל, שמציגה את ד"ר ירון זפרן שצילמתי לאחרונה ביפו השתמשתי בלומו פרו כמקור אור עיקרי מצד שמאל ובעוד SB-28 כאור אחורי. צילמתי אותו כ400 תמונות שבכולן המבזק עבד בלי תלונות מיוחדות עם תוצאות מעולות לדעתי. גם בתמונה משמאל הלומו היה מקור האור העיקרי במערך התאורה.

הפונקציה המפתיעה בחבילה היא הסלייב האופטי המובנה שפשוט עושה עבודה מרשימה. הוא רגיש מאוד להבזקות חיצוניות ועובד כמו שעון גם ממרחק רב. זה אומר שהלומו פרו יכול לעבוד בכיף בשבילכם ללא כל משדר אלחוטי בהרבה מאוד מצבים מה שמקל על הרבה מערכי תאורה מורכבים.

האם זה מושלם?

לפני שאתם רוכשים את המבזק הזה (כמו בכל קנייה שלכם...) אתם צריכים להבין מה הוא נותן לכם ביחס לצרכים שלכם. אם אתם צריכים מבזק שיאיר למרחק אסטרונומי וזמני הטעינה שלו מידיים אתם תצטרכו להפרד מאלפיי שקלים כי אתם מחפשים מוצר אחר לגמריי. אבל אם אתם עובדים בדרך כלל על 1/4 מהעוצמה המקסימלית של המבזק (כמוני), וצריכים מבזק קטן שלהפעיל אותו הרחק מהמצלמה היא פעולה טריוויאלית ואמינה ומוכנים להפרד רק מ 780 שקל בשביל התענוג הזה הלומו פרו הוא אופציה מצויינת.

מהניסיון שלי רצוי מאוד להשתמש בבטריות חזקות שאתם עובדים עם מבזקים קטנים בכלל ועם הלומו פרו בפרט. הבטריות האלו הן הדלק שלכםובגלל זה אל תשימו את הדורסל הישנות שהיו בשעון מעורר שלכם כבר שנתיים ותתפלאו למה הפלאש לא עובד כמו שצריך..פשוט תשקיעו בבטריות נטענות וחזקות כמה שיותר.

והלומו לא לבד:

כאמור אבי הביא עשרות מוצרים חדשים שאם הייתי כותב בפירוט על כולם הפוסט הזה היה ארוך מידי ולכן אסתפק בלהודיע לכם שכיום אם תיכנסו אליו תמצאו גם את ה vivitar 285HV הפלאש המיתולוגי, יש סיכוי שתיתקלו גם באפולו בגודל 28" שמי שעוקב אחרי הבלוג יודע שהוא מרכך האור האהוב עלי, ביוטי דישים למבזקים קטנים, כוורות מקצועיות מקשים שחורים, סופטבוקסים סיניים במגוון גדלים וג'לים בצבעים חדשים.

תודו שזה די מרשים לחנות שנמצאת במדינה שלפני כמה חודשים בשביל להשיג את אחד מהמוצרים הללו הייתם צריכים EBAY או לסנג'ר את החבר שלכם מההיי טק שבדיוק נמצא בניו יורק.

ולכן רציתי להודות לאבי על זה שהוא באמת קשוב לצרכים של הצלם הגבוה, הנייד ודל האמצעים ולבקש ממנו שרק ימשיך לפנק.

ראיתם את התמונות החדשות של איתן?

אני ממשיך לעדכן את העמוד שמציג את תמונת המצב של איתן בכל פעם שאני מצלם אותו ואתם מוזמנים לעקוב אחרי ההתפתחות של העולל הבאמת חמוד הזה ולהיות טובים עד הפעם הבאה.

19 תגובות על "אבי פינוקים"

אור זקש אמר/ה...

אגיד בכנות שמצד אחד האתר הזה מעולה, יש בו באמת הכל והטווח מחירים לא בהבדל משמעותי מכל מיני חברים באי-ביי בטח ובטח שהם עוד גונבים משלוח עלייך. אבל! ויש פה אבל, עם כל הכבוד לויוטאר הנכבד, המחיר שלו מוגזם לטעמי וכל צלם רציני ועני יחכה למציאה ביד2 ואכן ימצא במחיר מצחיק של 200-300 ליחידה. חוץ מזה כן אגיד שכבר רכשתי שם פריט או שניים ואני מאוד מאוד מרוצה.

pazo אמר/ה...

היי
אפרופו סוללות "חזקות" יש לך המלצה
עם "קבלות" לסוללות ???הכוונה כמובן
מסוג AA לפלשים.
תודה

Guy Prives אמר/ה...

יפה שאתה מפרגן לאבי אבל דווקא בבלוג שמיועד לצלמים ואמור ללכת לקראתם קצת צורם לי הפרסומת פה למישהו שמוכר במחיר גבוה בהרבה ממה שניתן להשיג.
ויויטאר אצלו עולה 750 ש"ח כולל משלוח
לעומת בכל מקום באיביי (וזה מקורי וקניתי ככה) לדוגמא http://cgi.ebay.com/Vivitar-Proffessional-285HV-Flash-285-NEW_W0QQitemZ250539690120QQcmdZViewItemQQptZDigital_Camera_Flashes?hash=item3a55544888#ht_2516wt_732

ב-108$ שזה היום פחות מ-400 ש"ח
שכל אחד יעשה את החשבון שלו איפה עדיף וחשוב תמיד לבדוק ולהשוות מחירים ולדוגמא במקרה הזה גם לאחר מכס זה יוצא הרבה יותר זול.

שלא תבין לא נכון. אני אוהב את הבלוג שלך אבל משום מה בזמן האחרון הרגשתי כאילו אני מתחיל לקרוא בלוג צילום מטעם פוטופריק

שבוע טוב,
גיא פריבס

טלי אמר/ה...

שבוע טוב!!
למרות היותי קוראת קבועה של הבלוג שלך, ואני אף מקפידה "להשלים את החסר" בארכיון הכתבות והמדריכים שלך, עוד אין לי אפילו פלאש אחד!
אני עושה חיפוש נרחב אחר הפלאש האופטימילי אך לא היקר שיעשה לי את השימוש הטוב ביותר (אין לי צורך בפלאש למרחקים עצומים..) אודה לך אם תמליץ לי על פלאש טוב, האם הפלאש עליו אתה מדבר כאן מתאים לי כפלאש ראשון??? שוב תודה..הבלוג מצויין!

Unknown אמר/ה...

תומר, כמו שאתה בטח יודע, אני עוקב אחריך הרבה זמן, קורא הרבה פוסטים שלך, ומתייעץ איתך לפעמים במייל.
הכל טוב ונחמד, ואתה עובד נהדר, צלם טוב מאוד, אבל מתחילה להיות הרגשה פה שכל הפוסטים שלך הם פירסומת לפוטופריק, עם כל הכבוד לחנות הזו, באמת חנות טובה, אין כמעט תלונות, חוץ מסופטבוקס שנקרעו לה התפרים מישומה, אין תלונות.
הבלוג הזה לדעתי לא צריך לשמש כפירסומת, שמור על מה שהיה לך פעם, אל תשנה.

איתמר אמר/ה...

אני מצטרף ואשמח אם תמליץ על סוללות אמינות לפלאש (אני זוכר שהמלצת במפגש שערכת בערב ביפו אך אני לא ממש זוכר)

בכל אופן, אני מאוד מאוד מאוד אוהב את פוטופריק ואני לא חושב שיש כאן פרסומת.

סוף סוף יש חנות אחת שמייבאת את כל מה שאנחנו הצלמים החובבים והסמי מקצועיים צריכים בלי לרכוש בחו"ל או ולהוציא אלפי שקלים על ציוד מקצועי שאנחנו לא צריכים.

ואני בהחלט חושב שצריך ליידע את הציבור הצלמים שקיימת חנות שדואגת במחירים סבירים לציוד שהם צריכים.

שכל אחד יעשה את החישוב שלו וירכוש היכן שהוא רוצה. בניגוד לאיביי, בפוטופריק ניתן להתייעץ וגם זה שווה המון כסף

Unknown אמר/ה...

אני בהחלט מצטרף לאיתמר. אין ספק שיש צורך ליידע את ציבור הצלמים על כך שקיימת חנות כזו. כמו-כן אני בעד פירסום של כל מיני חנויות וציוד שיכולים לשמש אותנו.

תומר, המשך לעשות זאת. הבלוג שלך ממש מצויין :-)

תומר יעקבסון אמר/ה...

@אור - כמובן שביד 2 ניתן להשיג מוצרים משומשים וזולים יותר ואין שום סיבה לא לעשות את זה אם זה מה שאתה מחפש

@Pazo - אני משתמש ב Eneloop של חברת Sanyo שעושים פשוט עבודה מעולה. פשוט בטריות מושלמות מהניסיון שלי.

@טלי - הלומו פרו שסקרתי פה בהחלט יכול לשמש אותך כפלאש ראשון מעולה. את יכולה לקרוא עוד על בחירת פלאשים כאן: http://thetomer.blogspot.com/2009/03/sb-28.html בהצלחה!

@גיא - אם אתה בעייני השוואות תמצא שהמחיר של מרבית המוצרים שמוזכרים בכתבה הזאת כמעט זהה למחיר שלהם בחו"ל. הטענה בדבר הכדאיות הכלכלית להזמנה ברשת מחו"ל תקף לגבי כל מוצר צריכה באשר הוא בימנו כמו שמצד שני הייתרונות של קנייה בארץ כמו אחריות וסיפוק מיידי תקף גם גם הוא. כל אחד יכול וצריך לעשות את החשבונות שלו ולהחליט לבד. אני בכל מקרה גאה ושמח שכיום יש לצלם בישראל את האפשרות לבחור מאיפה וכיצד להשיג את הציוד שלוץ אפשרות שלא הייתה קיימת בפניי שהזמנתי את המוצרים הללו.

תומר יעקבסון אמר/ה...

@עידן - פרסומת הוא מקרה בו בעל מדיום כלשהו מקבל תשלום עבור קידום של מוצר זה או אחר וככל שאני או מנהל הבנק שלי יודעים הבלוג שלי חף מהם בינתיים.

Nir Pengas אמר/ה...

תוכל להסביר את ההבדלים בין:

PC, MiniPhone, Hot shoe וסלייב אופטי פנימי

האם מישהו מהם עובד בצורה אלחוטית?
לא ממש הצלחתי להבין מה הקטע של הסלייב האופטי. אמנם לא מוצר מאוד יקר אבל אם אני הולך להשקיע כסף בפלאש עדיף להביו כמה שיותר פרטים.

בנוגע למספר התגובות פה על מינוף החנות ופירסות המוצרים שלה. אני רואה בכך יתרון גדול, בעיקר עם עד כה היה מסובך להשיג אביזרים מקצועיים.

במידה ואתה גוזר קופון על כל קניה שמגיעה דרך האתר, לדעתי האישית עדיף לומר זאת מראש (כמו רוב הצלמים ו/או הבלוגרים המקצועיים). לי אין בעיה שתרוויח על פרסום מידע מועיל ומהיימן, להיפך.

תומר יעקבסון אמר/ה...

@ניר - מיניפון וPC הם 2 חיבורים שונים שאתה יכול לחבר עם חוט למקלטים של משדרי רדיו ובכך להפעיל את הפלאש אלחוטית. הסלייב האופטי הפנימי הוא בעצם סנסור ש"רואה" הבזקות של פלאשים אחרים וברגע שזה קורה הוא גורם לפלאש לפעול גם כן. כלומר אם יש לך כבר פלאש שמבזיק הלומו פרו יזהה את ההבזקה שלו ויבזיק גם הוא. המנגנון הזה עובד בלומו בצורה אמינה ויעילה למדי.

מקווה שזה ברור עכשיו

Unknown אמר/ה...

הי תומר, איפה ניתן להשיג את הבטריות Eneloop של חברת Sanyo ?
מה העלות שלהם, פחות או יותר?

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי רוני
הרבה חנויות צילום כבר מוכרות אותן בארץ...אתה יכול לבדוק את ההזמנה מכאן:
http://www.eneloop.co.il/

בברכה - תומר

Nir Pengas אמר/ה...

@תומר

כן זה בהחלט ברור יותר כעת.

רציתי לשאול עם איזה מצלמה אתה עובד, והאם היו לך בעיות סנכרון איתה.

בברכה,

ניר.

Unknown אמר/ה...

הי תומר, תודה רבה!

Unknown אמר/ה...

הי תומר, תודה רבה!

EurO אמר/ה...

היי תומר,

ראשית אני רוצה להביע את הערכתי את הבלוג, התמונות והמידע שאתה מספק בו. פשוט תענוג!!!

זה מוביל אותי לחלק הבא-
אני צלם חובב, משתמש בניקון D90
מצלם מגוון רחב של נושאים- מסיבות, הופעות, תחרויות ג'ודו וגם מוצרים ואירועים משפחתיים. הכל מהכל, אין פוקוס על משהו ספציפי כרגע.
חוץ מזה, כל התחום האומנותי, מעבר לתיעוד, מאוד מעניין אותי. הכוונה לדברים דומים שאתה מציג כאן בבלוג- בהקשרי תאורה בעיקר (אבל לא רק).

יש לי הזדמנות פז לרכוש פלאש ראשון מבלי לקחת בחשבון את המחיר כפרמטר (ובמחירים של הפלאשים של ניקון, זה בהחלט שיקול, לכן הפעם ההזדמנות ממש חשובה:))
הרכישה תהיה בניו יורק, ולכן יד שנייה מהארץ לא יתאים בפעם.

אני מתלבט כמובן בין ה-600 ל-900. מצד אחד אני חושש שבשלב מסוים, עם ההתפתחות המקצועית והאמנותית, ה-600 עשוי להגביל אותי. מצד שני הרבה אומרים שה-900 קצת כבד, אבל אפשרויות האלחוט שלו הרבה יותר טובות מה-600.

אני מודע לכך שאתה מחזיק בדעה שונה לחלוטין ועדיף פלאשים כמה שיותר פשוטים כי לצילומי תאורה מעשית לרוב נשתמש במצב ידני- יחד עם זאת היות והשימושים שלי במצלמה הם רחבים יחסית, כפי שציינתי, קשה לי עדיין להתפקס על ציוד מול נושאי הצילום ואני מעדיף לרכוש פלאש שיכסה לי את מרבית נושאי הצילום שאני צריך או שאצטרך בעתיד הקרוב (כמה שנים... מי יודע), פעם בטיטיאל בסצנות אוטומטיות, פעם בידני בסצנות אומנותיות יותר. לא רוצה להגיע למצב שמחר אני אקנה פלאש פשוט כסלייב ופתאום זה לא יעבוד עם ה-600 או משהו כזה, או שה-600 חסר בתמיכה בדברים בסיסיים יחסית. האור הוא אותו אור ואין לי ספק בכך.

בתור מומחה לנושא הזה, חשוב לי מאוד לשמוע את דעתך לפני שאני משחרר את כרטיס הטיסה לזה שהולך לבצע את הרכישה בפועל :)

המון תודה!
לידן

תומר יעקבסון אמר/ה...

@ לידן - השאלה שאתה צריך לשאול את עצמך היא כזאת - האם אני מתכוון לשים את הפלאש שלי על המצלמה? אם התשובה היא כן אז אתה אתה חייב לקנות פלאש של ניקון\צד שלישי שתומך בTTL של ניקון. אם אתה לא מתכוון לשים אותו על המצלמה עולם שלם של פלאשים זולים וידנים נפתח בפנייך. לגבי הדילמה בין 600 ל 900 קשה לי להגיד כי אני לא צילמתי עם אף אחד מהם. ה800 דווקא נחשב לפלאש הכי טוב שיוצר אי פעם ויש אותו בניו יורק בBH במחלקת יד שנייה שלהם. אני הייתי הולך דווקא עליו. על ה600 שמעתי רק דברים טובים אבל שוב - זה לא מניסיון אישי. בכל מקרה פלאש זה מוצר די בסיסי שמה שחשוב הוא מי שמפעיל אותו ככה שכל בחירה שלא תעשה (600 800 או 900 ) תהיה בחירה טובה שלא תגביל את היצירתיות שלך בצילומים

מקווה שזה עוזר - תומר

EurO אמר/ה...

זהו- שיש מצבים (תחרויות ספורט למשל) שאין לי ברירה אלא להרכיב את הפלאש על המצלמה ולהתחיל להקליק. לצורך הצילומים האמנותיים יותר, הייתי רוצה שתהיה לי יכולת אלחוטית בין המצלמה לפלאש.

אבדוק את מחלקת יד2 ב-BH.. תודה רבה! עזרת לי מאד :-)

הוסף רשומת תגובה