הנה באה השמש

פורסם ב: יום שני, 7 בדצמבר 2009

צלמים אוהבים לישון בצהריים.

הסיבה היא די ברורה שכן במשך מרבית היום השמש, בייחוד במזרח התיכון, יוקדת בעוצמה רבה ומשאירה צללים נוקשים על הריצפה ועל נושאי הצילום שלהם. ניתן להתגבר על הצללים הללו עם תאורה מלאכותית חזקה\יקרה מאוד שבדרך כלל דורשת חשמל אבל ברב הפעמים אפשר פשוט להתחיל לצלם לקראת השקיעה. אני בדרך כלל אוהב להתחיל לצלם כשעה לפני השקיעה זמן שבו הרבה יותר קל לי לאזן בין האור הסביבתי לאור המלאכותי שיוצא מהמוצרים הקטנים ששוכנים בתיק הגיטרה שלי.



כשלהקת Solstice פנתה אלי בשביל צילומי PR נתקלנו בבעיית לוחות זמנים ולא ניתן היה לקבוע זמן אחר הצהריים שמתאים לכולם ובגלל שהיה לחץ של זמנים (אחד מחברי הלהקה נוסע לברלין להרבה זמן) חשבנו לבצע את הצילומים תחת קורת גג אבל אז הצעתי להם להתחיל לצלם ב שש בבוקר ולהפתעתי הם הסכימו.

וכך הקפצתי את מקס המצלם בדרכים מהמיטה בחמש בבוקר וטיפסנו לנו על גבעת נפוליון (טוב...זה לא כזה טיפוס...) בשביל למצוא זוויות צילום מעניינות. בגלל שמדובר בחלון זמן מאוד קצר בו השמש בזריחתה מאפשרת צילומים עם אור רך ונעים אתם לא יכולים להשאיר שום דבר ליד הגורל וכדאי לכם מאוד לבדוק את שעת הזריחה המדוייקת. האתר הזה ייתן לכם את הדקה שבה השמש תעלה מעל קו האופק ואתם יכולים להתחיל לצלם כרבע שעה לפני הזמן הזה.

האמת שהיה פיצוץ. האור של הזריחה היה מעולה ואפשר לנו לאזן בקלות בינו לבין המבזקים שלנו, היו גם חמש דקות בהם אפשר היה לצלם בלי תאורה מלאכותית בכלל (כמו בתמונה השנייה) שיצאה נחמד מאוד לדעתי.

קינחנו את התמונות הקבוצתיות עם פורטרטים לכל חבר להקה. השעה הייתה כבר 7.30 בבוקר והיה קשה לצלם ללא צל ולכן מצאנו לנו כמה עצים שהגנו עלינו מהשמש שהתחזקה ואפשרו את התמונות שאתם רואים משמאל.

מקור התאורה המלאכותית היחיד בפרוטרטים הללו היה SB-S8 קטן מכוון על רבע עוצמה שהפליש דרך מטריית סופטבוקס רפלקטיבית וקטנה שמפיקה תוצאות די דומות לביוטי דיש אופנתי.

אחת הבעיות בצילומים כל כך מוקדמים היא העובדה שהמצולמים שלכם נראים כאילו הם הרגעי קמו מהמיטה (מה שנכון...) ולכן אני ממליץ לכם לעשות להם כמה תרגילי בוקר לפני צילומי הפרוטרטים שלהם. כידוע קפיצות באוויר אף פעם לא עשו רע לאף אחד:


סה"כ היו אחלה צילומים ורציתי להודות לחברי הלהקה על זמן איכותי ושיתוף פעולה מלא וכמובן שוב תודה למקס שלמרות שהוא איש של לילה הסכים לקום כל כך מוקדם בבוקר.

דרך אגב - מאז שאיתן נולד אני זמין לצילומים גם ב 12.00, 3 ו5 בבוקר.


13 תגובות על "הנה באה השמש"

ורד אמר/ה...

מגניב
אז אתה גם מניק? (":

אנונימי אמר/ה...

אחלה תמונות תומר!!!
מתי התור שלי???
:))

טלי אמר/ה...

תמונות יפות ממש!!
שאלה שולית, בפרוטרטים של חברי הלהקה האם הרקע של השמיים הוא הרקע המקורי או הלבשה שנעשתה אח"כ בפוטושופ, ואם לא הלבשה איך זה נעשה? צילום מלמטה?

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי ותודה על התגובות :-)

@ ורד - לא אבל אני מביא ומחזיר :-)
@ Jetta - אין בעיה... אפשר לתאם אם תשלחי לי מייל
@ טלי - זה ממש לא שולי....השמיים היו ככה ללא הדבקה כלשהי..אני כמעט אף פעם לא מדביק אלמנטים בתמונה (הדבקתי פעם אחת, בתמונה אחת שמיים ונגמלתי מזה...צריך פשוט מזל כי הם באמת היו מגניבים באותו בוקר

תומר יעקבסון אמר/ה...

..טלי...כן מלמטה

אנונימי אמר/ה...

איפה הלוקישן המגניב הזה כמובן אם זה לא סוד

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי...כמו שכתבתי..המקום נקרא גבעת נפוליון ליד שיכון וותיקים ברמת גן

לוח מודעות אמר/ה...

בטוח פוטושופ התמונה כל כך יפה !!

אור זקש אמר/ה...

תומר עלה רעיון בראשי שאולי יעניין אותך, בתור הסטורביסט המפורסם הישראלי - שאני מכיר בכל אופן.

אולי לפתוח קבוצה כזו בפליקר ? או שמא יש אחת כזו. אני יכול להגיד שהחברות שלי בקבוצה העולמית של סטורביסט תורמת המון ובטח אם הייתה אחת כזו אשר דוברת עברית זה היה מקדם...

חיים גבאי. אמר/ה...

התמונה של הקפיצה ממש טוב, כל הכבוד.

יניב אליאש אמר/ה...

אחלה פוזה והקפאה מצויינת (בתמונה האחרונה כשכולם קופצים)

אבל...
התאורה נופלת רק על השלישייה השמאלית
אפשר לראות שהשניים הימיניים כבר יחסית חשוכים.

לוס אמר/ה...

באמת שמיים מדהימים!

אהבתי בעיקר את השנייה- אבל כולן מדליקות :)

ביטוח רכב באינטרנט אמר/ה...

תמונות מדהימות! אהבתי...

הוסף רשומת תגובה