יצירות מופת והצילומים שלכם

פורסם ב: יום שני, 6 ביולי 2009

בשבועות האחרונים אני שקוע בספר מופלא שנקרא" יצירות מופת, תולדות הציור בעולם המערבי"

מדובר בנכס אמיתי להשכלה של כל צלם לדעתי.

הדבר הזה שוקל כמה קילו ומתפרש על גבי 648 עמודים וכולל בחובו ציורים קלאסיים מהעולם העתיק ימי הביניים, הרנסנס הבארוק המאה ה19 ועד המאה העשרים. ההדפסה באיכות מעולה ולפני כל תקופה יש הסבר ממצה אודות סגנון הציור וההשפעות של התקופה הזאת.

ליד כל ציור יש הסבר על הטכניקה שנעשה בה שימוש, על החידוש אם יש כזה ואיפה הציור מוצג בימנו.

מלבד זה שאתם תקבלו קורס מזורז בתולדות האומנות אם אתם תקראו את הספר הזה בגישה הנכונה אתם תתחילו להבין איך הציירים הגדולים בנו את הציורים שלהם, מה טכניקות הקומפוזיציה שהם השתמשו בה איך הם "האירו" את הציור שלהם.

בפעם הבאה שאתם תצלמו את התמונה שלכם, משהו מכל זה ייכנס לכם לראש (אם תתנו לו...) והתמונות שלכם יתחילו להראות אחרת. אתם תתחילו לקבל השראה מגירויים חזותיים ראויים וכל זה שווה לדעתי את המאתיים חמישים שקל שהדבר הנפלא הזה עולה בחנות הספרים.

קחו את זה כדוגמא

אחת היצירות האהובות עלי בספר נוצרה ב1793 על ידי ג'אק לואי דויד ונקראת Death Of Marat

דויד תיאר בציור הזה את הרצח של חברו מארה שנרצח בביתו על ידי שארלוט קורדי שבעצמה הוצאה להורג בעקבות הרצח הזה.

תביטו בציור הזה כמה דקות (אתם יכולים ללחוץ עליו להגדלה) תנסו לראות איך דויד בנה אותו מבחינת קומפוזיציה ותגלו חלוקה מושלמת בהתאם לחוק השלישים

תביטו כיצד הוא האיר את הנושא שלו, איך התאורה כאן משמשת כשכבת עיניין בציור. תנסו להבין מאיפה האור מגיע ואיך הוא הופך את הציור הזה למושלם.

עכשיו תנסו לחשוב איך דויד היה מצלם צילום כזה. באיזו עדשה הוא היה משתמש? בכמה מקורות תאורה? איך הוא היה מרכך אותם? איך הוא היה משיג את האפקט הזה על הקיר מאחור?

אני חושב שהבנתם למה אני מתכוון.

אם זה בפרסומות בטלוויזיה או באינטרנט אנחנו מותקפים יום יום באלפי גירויים חזותיים בינוניים ואנחנו מתחילים לחשוב שזה בסדר. אנחנו רואים המון תמונות רעות שמשפיעות על קנה המידה שלנו אם נרצה או לא.

הספר הזה ייאפס את סולם השיפוט שלכם. אם תישקעו בו אתם תתחילו לקבל מושג מכוייל לאסטטיקה ולמה שאפקט חזותי יכול לחולל אם הוא מבוצע נכון. בפעם הבאה שתגשו לצלם תמונה תנסו להיזכר בכל ההשראה הזאת והצילומים שלכם פשוט יתחילו להשתפר כתוצאה מכך.

הספר זמין ברשת סטימצקי והוא בהחלט שווה את הכסף שדורשים עבורו לדעתי. אם זה לא בתקציב או שאתם מעדיפים לקנות פלאש קטן במחיר הזה אז תדעו שהספר לא עטוף בניילון ככה שאתם יכולים להסתכל בו כל פעם שאתם בסטימצקי!

אין כמו יפו בלילות מספר 4

אני שמח להודיע כי לאחר הפסקה קצרה, הסיור הרביעי של אין כמו יפו בלילות יוצא לדרך.

הוא מתוכנן להתקיים ביום חמישי 23/07/2009 בשעה 19.00. אנחנו ניפגש ליד מגדל השעון ביפו ובליווי דוגמנית נדגים את האפשרויות הבלתי מוגבלות שיש בשימוש בכמה פלאשים קטנים וקצת אילתורים ויצירתיות.

אם ברצונכם לקחת חלק בסיור אתם מוזמנים ליצור קשר עם אלעד בטלפון (משעות הצהריים)077-4090280 או במייל register@galitz.co.il

דרך אגב - אין שום צורך להביא אתכם שום ציוד פרט למצלמה שלכם שכן אנחנו נספק את כל מה שצריך בשביל הצילומים וההדרכה.

לכתבות מפורטת יותר המתארות את הסיורים לחצו כאן כאן או כאן

3 תגובות על "יצירות מופת והצילומים שלכם"

Unknown אמר/ה...

תיקון קטו - שם הנרצח דויד מארה

תומר יעקבסון אמר/ה...

תודה תוקן:-)

לוחות אמר/ה...

אין אין אין כמו יפו בלילות (-:

הוסף רשומת תגובה