קורס יסודות הצילום בחיפה ובסיסקו

פורסם ב: יום חמישי, 25 ביוני 2009

השבוע סיימתי ללמד שני קורסים שונים של יסודות הצילום.

שניהם היו מיוחדים בעיקר בגלל המיקום שלהם: הראשון התקיים בחיפה והיה הקורס הראשון שבית הספר גליץ העביר בעיר הצפונית והשני התקיים בתוך כותליי חברת ההיי טק סיסקו בנתניה.

החוויה הייתה מעולה: כשאתה מלמד את יסודות הצילום אתה מתחיל שוב, ביחד עם התלמידים, מאפס ומתחיל לעבור כל המרכיבים הטכניים והאומנותיים בדרך לתמונה טובה ואם תרצה או לא אתה מתחיל להשתפר בתור צלם ביחד איתם.

קורס יסודות הצילום

מה שאני אוהב בקורס הזה (ובצילום בכלל) שישנם כמה מרכיבים טכניים שאם תלמד אותם כמו שצריך רמת הצילום של התלמידים שלך תשתפר מיידית. הקורס מורכב משמונה שיעורים תיאורתיים בכיתה ומארבע יציאות מעשיות בשטח. למדנו על ההיסטוריה של הצילום, הנחלנו מושגי יסוד, למדנו את רזי החשיפה, תריס, צמצם, ISO, הבנו מה זה עומק שדה, הכרנו את מבנה המצלמה, עדשות ואופן העבודה עם המצלמה הבנו מה זאת רזולוצייה ודחיסה, איזון לבן, טווח דינמי ועבודה עם מאפייני המערכת הדיגיטלית,הראנו את הייתרונות בעבודה עם RAW, היסטוגרמה והבנת האור ומאפייניו השונים.

למדנו כיצד בונים תמונה בצורה נכונה, מהי הולכת עין ומה העין אוהבת, מהי קומפוזיציה וכיצד מיישמים אותה בצילומים השונים.

למדנו כיצד להשתמש בפוטושופ וקצת בלייטרום,איך מפיקים תמונות HDR וכיצד מצלמים פורטרט, מהו צילום רחוב ושיעור שלם הוקדש לשימוש בפלאשים ותאורה חיצונית.

בין לבין יצאנו לשטח ארבע פעמים על מנת לתרגל באופן מעשי את החומר התיאורטי ולאחר כל יציאה העברנו ביקורת מסודרת על עבודות התלמידים בשיתוף של כל הכיתה שהדגש הוא על ביקורת בונה.

שני הקורסים היו מיוחדים בעיקר בגלל המיקום שלהם. בחיפה זה היה כאמור הקורס הראשון שבית הספר מעביר וסיסקו היה מקום העבודה הראשון שבו אנחנו מלמדים ובהזדמנות זאת אני רוצה להודות לכל התלמידים בקורס שהפכו את הלימודים לחוויה מצויינת.

רוצים להשתתף בקורס הבא?

ההרשמה לקורס הבא בחיפה בעיצומה ונשארו בו כ 4 מקומות פנויים להרשמה ופרטים נוספים ניתן לפנות לאלעד בטלפון 077-4090280 (משעות הצהריים) או במייל register@galitz.co.il לפירוט מלא של השיעורים לחצו כאן

לגבי הקורסים במקומות העבודה: אנחנו נשמח מאוד להגיע לכל מקום עבודה בארץ שבו ייתארגנו כ12 חבר'ה שרוצים ללמוד צילום. כל מה שמקום העבודה צריך לספק הוא כיתה שכן אנחנו מביאים את כל שאר האמצעים הדרושים להעברת הקורס. להרשמה ופרטים נוספים ניתן להתקשר לניר בטלפון 054-600-8000

אה, כמעט ושכחתי. התמונה למעלה מראה את אחד התלמידים, בחור מוכשר וחביב בשם רועי הנדל מחיפה בשעת התייחדות עם למור באחת היציאות הלימודיות בשטח.

7 תגובות על "קורס יסודות הצילום בחיפה ובסיסקו"

Yotam.B אמר/ה...

כיף לשמוע! :) אני כבר נרשמתי לקורס בחיפה ומחכה בקוצר רוח שיתחיל כבר!

רועי הנדל אמר/ה...

התמונה למעלה היא של רועי הנדל ולא של סיני, למרות שקשה לזהות כשכל הפנים בתוך המצלמה.

תומר,רציתי להגיד שוב תודה, שנהנתי מאוד מהקורס ולמדתי המון.
תומר מדריך מצויין ותרם לי רבות, למי שמתלבט אם ללכת לקורס.

אני עוקב אחרי הבלוג שלך והוא מרשים מאוד, מסודר ומעשיר אותי כל פעם מחדש.

רועי הנדל
תלמיד הקורס הראשון בחיפה

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי רועי,
תודה על הפידבק... תיקנתי את הטעות, ורציתי להבהיר שגם סיני הוא בחור מוכדר וחביב :-).

בהצלחה ושמור על קשר - שלך - תומר

Unknown אמר/ה...

בשם קבוצת הלימוד בסיסקו, תודה על ששיתפת אותנו בתשוקה שלך לצילום והעברת את חומר הלימוד בצורה מרתקת שהשאירה אותנו עם טעם של עוד...

עומר אמר/ה...

שאלה לי אליך תומר,
יהייו בקרוב עוד סיורים ביפו או באיזור? ממש רציתי להצתרף לאחד מהם ועכשיו כשאני יכול, הם הפסיקו:( יכול להיות שיהייה אחד בקרוב?

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי עומר
יש משהו בקרוב ובתכנון. אני מקווה שאוכל לפרסם אותו כאן בקרוב.

אשמח לראות אותך! שלך - תומר

אנונימי אמר/ה...

אני צוות גן החיות חיפה. מורה צלם תמשיך ללמד את האחרים

הוסף רשומת תגובה