התיק שלי ואני

פורסם ב: יום רביעי, 1 באפריל 2009

שמעתי פעם שההבדל בין ציירים לצלמים מסתכם בזה שצייר יכול לדבר עם חברו הצייר במשך שעה מבלי להזכיר את המילה מכחול. ובאמת 90 אחוז מהשאלות שאני מקבל במייל קשורות לציוד .

לכן החלטתי לרוקן את התיק שלי ולהראות מה שיש בו.

מרבית מהשאלות נבעו מהגישה ש"הכל טוב ויפה אבל זה מה זה מסורבל להסתובב ככה"...אולי אני כבר איבדתי קנה מידה אבל אני לא מרגיש מסורבל בכלל שאני מסתובב עם התיק שלי ואני לוקח אותו לכל מקום שאני הולך אליו לצערה של אישתי.

אז הנה הסבר קצר עם פירוט קצר אילו פריטים הולכים איתי לכל מקום:

מצלמה:
ניקון D70 מצלמת העשור מבחינתי. נכון שהיום הדבר הזה נחשב כמוצג אריכיאולוגי שמעלה ניחוח של נוסטלגיה אבל לא רק שאני לא חושב להחליף אותה אני שוקל לקנות עוד אחת. הסיבה העיקרית לכך שהדבר הזה יכול לצלם עם פלאש במהירות של 500\1 של שנייה. תיקנו היום D700 שעולה כמו ההפסדים של אפריקה ישראל השנה ותקבלו סנסור פול פריים, אינספור תמונות לשנייה ואפילו קו אופק ווירטואלי בעינית שלה אבל תנסו לצלם איתה עם פלאש מעל ל1/250 של שנייה ותתחילו לקבל תמונות חשוכות. כמו כן הD70 מפיקה קבצי RAW בגודל ש 5MB שזה בערך הגודל של JPEG במצלמות חדשות יותר, כלומר אני לא צריך לקנות הרד דיסק חדש כל פעם שאתה חוזר מצילומים. חוץ מזה היא קטנה אמינה וזולה.

עדשות:
על המצלמה ;מחוברת ניקון 18-70 לידה יש סיגמא 10-20 ומימין את רואים 50מ"מ 1.8

הטווח הזה מכסה את כל מה שאני רוצה לצלם שהעדשה שנמצאת בשימוש הרב ביותר אצלי היא ה10-20מ"מ . צריך קצת זמן להכיר אותה ולהבין את המוגבלויות שלה אבל אחרי שאתם עוברים את זה יש לכם עדשה מעולה שמתאימה כמעט לכל דבר מנוף אורבני ועד לרקדניות מעופפות באוויר
פורטרטים אני מצלם היום רק עם 50 מ"מ ששום דבר שאני מכיר לא מתקרב לחדות שלה. פשוט שידרוג אדיר לכל צלם ב450 שקל בערך

מתחת העדשות יש פנס מגהלייט שעוזר לי להתפקס בחושך ולמצוא את כל הציוד בחושך.

קקטוסים:מעל למצלמה את רואים את משדרי הרדיו שמאפשרים הפעלה של הפלאשים מרחוק. הדגם שאני משתמש בו V2s הופסק לפני חודש ועכשיו יש דגם חדש שאני לא מכיר. הדברים הקטנים הללו מפעילים את המבזק ממרחק של 20-30 מטר מהמצלמה ועובדים מספיק טוב כדי שאני לא ארצה להחליף אותם. יש חברות שמייצרות משדרים הרבה יותר חזקים ואמינים אבל הם עולים פי 15 (באמת פי 15) ככה שהכל שאלה של תמורה לכסף.

מימין לקקטוסים אתם רואים חצובה קטנה שמשמשת אותי בעיקר לפלאשים ולפעמים למצלמה כשהחצובה הגדולה לא בסביבה. פריט חובה לדעתי.

מימין לחצובה יש 4 מצמצמי אור/כוורות את חלקם אני עושה בעצמי וחלק ניקנו. אתם מוזמנים לקרוא על האפקט שלהם כאן.

מתחת למצמצמים יש סופוטבוקס נייד של חברת LUMIQUEST שזה הדבר החמוד ביותר שמתקפל לכם לתוך התיק ומפיק אור רך מהמבזק שמתאים בעיקר לפורטרטים . מידע נוסף על הניסיון שלי איתו זמין כאן.

מתחתיו יש רפלקטור מתקפל שיש לו 3 צבעים (זהב, לבן ושחור)

משמאלו ישנם ג'לים צבעוניים (בעיקר כתומים וכחולים) לצביעה של האור של הפלאש. אתם יכולים לקרוא עוד על השימוש בהם כאן

משמאל לג'לים ישנם 3 פלאשים. 2 Vivitar 285HV וSB-28 לצערכם הפסיקו לייצר אותם אבל השוק מלא היום באלטרנטיבות. עוד על בחירת פלאש תוכלו למצוא בכתבה הזו

וזהו. זה התיק הבסיסי שלי.התוכן שלו מאפשר לי להתמודד עם רב המצבים בהם אני נתקל.

כמובן שאני מצלם הפקות מתוכננות אני מביא איתי עוד רפלקטורים, מעמדי תאורה ומטריות ריכוך אבל בשאר הזמן זה כל מה שיש לי בתיק.

אה כן, התיק. אני משתמש בתיק קטן (יחסית) של טיילים של חברת Ferrino (לא תיק של צלמים)שהייתרון הגדול שלו הוא הנוחות תודות למערכת גב מעולה.

ככה הכל נראה בתוך התיק. שימו לב שנשאר בו בערך 70 אחוז מקום פנוי:




יומולדת לבלוג!

היום בדיוק הבלוג שלי חוגג שלושה חודשים! מזל טוב לי.
בזמן הזה הוא זכה ל 14,000 ביקורים ונקראו בו 33,049 דפים.
הכתבה הפופולרית ביותר עד עכשיו הייתה המדריך השלם לHDR שאחריה התרגום של הסטרוביסט לעברית

אני מאוד נהנה לכתוב את הבלוג הזה ומודה לכולכם על התגובות ועל הפידבק ומקווה כי הפקתם ממנו תועלת והנאה.

להתראות בפוסט הבא ועד אז תהיו טובים!

22 תגובות על "התיק שלי ואני"

Unknown אמר/ה...

אהלן תומר מזל טוב לבלוג אני חייב להגיד שזה האתר שאני מבקר בו הכי הרבה אני לומד המון ונהנה מהכתבות שלך .
אז תודה גדולה !
דוד..

יובל פדר אמר/ה...

תומר,

סחטיין עליך!!!
אני נהנה לקרא כל מה שאתה כותב ומקווה לייסם בשבועיים הקרובים.

אתמול בערב ציפיתי שתצלם את הקהל מהבמה כמו שהראה הסטרוביסט באחד מהלינקים שפרסמת.

יובל.

Noam אמר/ה...

היי תומר. מזל טוב לבלוג
אני גם חייב לציין שזה הבלוג היחיד שאני קורא ובין האתרים הכי עשירים בעיצות והכי חשוב בדוגמאות איך לעשות וגם מה.

תודה רבה ותמשיך

נועם

‎אמירAmir ילוןYalon‏ אמר/ה...

מסכים עם כל מילה לגבי המצלמה. תהיה זו D70 או אפילו D30 (של קנון), המצלמות המוזיאוניות עושות את העבודה טוב כמו אחיותיהן החדישות, ואין שום סיבה לשדרג כל עוד אין תקלה סופנית במצלמה, ולא משנה מה אנשי השיווק יגידו. במצלמה שלך יש גם את הבונוס של מהירות הסינכרון, אבל הטיעון שלי עדיין תקף.

יכול להיות ששכחת לציין עוד שני דברים שמופעים בתמונות. ראיתי שם באמצע פילטר של עדשה; זה מקטב? וראיתי גם תיק צד בתוך התרמיל; זה Lowepro TLZ2?

תומר יעקבסון אמר/ה...

אמיר - צודק.. זה פילטר ND 3 סטופים ובתוך התרמיל זה אכם LOWPRO שם יושבת המצלמה.

Ilan אמר/ה...

נראה לי כמו הזמנה לכאב גב.
אני הולך עם תיק כתף קטן, בו גוף D80 ועדשת 17-50ממ. וזהו.
זה כנראה ההבדל בין סוג הצילום שלנו. בתור "צלם רחוב" אני לא צריך הרבה, בעוד אתה נאלץ להסחב עם מה שנראה כמו סטודיו נייד :)
כל הכבוד, אני לא הייתי מצליח להסתובב עם כל זה :)
עכשיו כשקניתי ריקו GX 200 אז בכלל... פאוץ קטן.

בוריס אמר/ה...

תומר שוב אתה מפרסם כתבה מעניינת , תמשיך בעבודה שאתה עושה ומלמד אותנו!

מה עם ה G9 שהייתה לך? אתהלא לוקח אותה איתך בתיק?

ILAN איך הריקו שקנית? אתה מרוצה איתה ברחוב?

Ilan אמר/ה...

@בוריס - כל מה שאומרים עליה נכון - עדשה רחבה אחלה, מהירה, אבל האיזו פשוט איום נורא. מעל 200 אין על מה לדבר.

@תומר - בהודעה המקורית שכחתי לומר מזל טוב על התאריך החשוב! מספרים מטורפים במונחי בלוגים ובמיוחד בלוגים ישראליים. הבלוג שלי חוגג שנה ביולי ועד עכשיו הגעתי ל22 אלף מבקרים סך הכל :)

maor nissan אמר/ה...

תודה רבה על הפוסט,
אני מאוד נהנה לקרוא את הבלוג שלך
הוא ממש מוסיף לי המון

בהצלחה

מאור

דניאל וינטר אמר/ה...

היי תומר
אני עוקב אחרי הכתבות שלך מזה זמן
ואני רוצה להודות לך ההשקעה המופלאה שלך בבלוג הזה
על הדרך המקצועית שמתובלת בהומור שעושה את הדברים הרבה יותר קריאים ומובנים
תודה רבה ומזל טוב :))
דניאל וינטר

ברוטמן רחי אמר/ה...

יפה מאוד, זה כמו להציץ למלתחה של הבנות, כמעט אותו הריגוש. :)

מזל טוב ליום ההולדת, אין ספק שאתה נותן לנו הצצה הגונה אל תוך עולמך כצלם, תחבר את זה יחד עם כתיבתך השוטפת וההומור המטובל בה והרי לך בלוג מנצח.

תודה.

בן אמר/ה...

חחח נחמד שאפשר להגיב מבלי לפתוח חשבון משתמש :)
רציתי להגיד לך שאני קורא את מה שאתה כותב כבר מהיום הראשון וכל פעם אני מתלהב מחדש כמו ילד חחחח
אז מזל טוב ותמשיך במה שאתה עושה לימדת אותי הרבה

זאב אמר/ה...

היי תומר!
רציתי להודות לך על ההשקעה והמידע שאתה חולק איתנו בבלוג שלך.
לגבי הקקטוסים שברשותך, יש לי מספר שאלות:
1. אני מחפש משהו להפעיל את הפלאש לי (יש לי canon 580 II ומצלמה 400D) דרך המצלמה, באופן אלחוטי ואני מוכן להשקיע עד 500 ש"ח. איפה אני יכול לקנות את הנחוץ, ובכמה? איפה אתה קונה את הציוד?
2. האם יש עוד דרכים חוץ מהקקטוסים להפעיל את הפלאש?
תודה רבה

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי לך
אני משתמש בציוד הזה שאני קונה מכאן:
http://cgi.ebay.com/4-Channel-Wireless-Flash-Trigger-V2s_W0QQitemZ190308504422QQcmdZViewItemQQptZCamera_Flash_Accessories?hash=item2c4f455366&_trksid=p4634.c0.m14.l1262&_trkparms=|301%3A1|293%3A1|294%3A30

בשביל כל השיטות ועוד מידע תיאורתי אני ממליץ לך לקרוא את התרגום של הסטרוביסט לעברית
http://thetomer.blogspot.com/2009/03/blog-post.html

שלך - תומר

Gal Segev אמר/ה...

היי תומר,

קודם כל רציתי לומר כי אני קורא אדוק של הבלוג שלך. אני די חדש בתחום ואפשר לומר שנתת לי הרבה מאוד השראה ומוטיבציה.

אני מצלם עם D90.
אני מעוניין לקנות פלאש וחשבתי על ה-sb600, חדש מהניילון.
ברור לי שבעתיד ארצה לקנות לפחות עוד פלאש אחד, ולכן חשבתי להקשיב לעצתך כפי שקראתי בבלוג ולקנות שני פלאשים ישנים יותר מיד שנייה.
מה שכן, לא הצלחתי למצוא חנות שמוכרת בארץ את הקקטוסים לשליטה מרחוק בפלאשים. אתה יודע היכן ניתן להשיג את הרכיבים הללו?

למען האמת אני קצת חושש לקנות פלאש יד שנייה, מהסתכלות מהירה באינטרנט ישנם דגמים שהפסיקו לייצר לפני יותר מעשר שנים.
יש משהו ספיציפי שכדאי לבדוק לפני שקונים?

בישראל כמו בישראל, משום מה בכל אתרי היד שנייה כולם מוכרים פלאשים "כמו חדש" ש"לא נעשה בו שימוש" ו"ישר מהקופסא"...

תודה רבה על העצה!
גל

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי גל
לגבי הקקטוסים לא ידוע לי שמוכרים את הדגם הספציפי הזה בארץ אבל מוכרים דגמים אחרים בחנויות כמו פוטופריק...הם יותר יקרים בארץ מאשר ברשת בדרך כלל. לגבי הפלאשים: רצוי לא לקנות משומש מצלם חתונות אבל סה"כ המכשירים האלו די אמינים לאורך זמן בייחוד אלו של ניקון.. עד היום לא הייתה לי בעיה... בקרוב מאוד יהיה פלאש מעולה וזול זמין בארץ ואני מתכוון לכתוב עליו כתבה נרגשת בבלוג כי הוא יהיה פתרון מעולה שכרגי לא קיים בארץ הקודש. בכל מקרה בהצלחה ותודה על הפידבוק

שלך - תומר

ngirly1991 אמר/ה...

תומר ,
האם הקקטוס הבא טוב ושווה השקעה וקנייה מאשר לקנות את זה בארץ?

http://www.gadgetinfinity.com/product.php?productid=17204

נועה

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי - אני לא מכיר אישית את הדגם הזה אבל קראתי עליו ביקורות טובות...אתה מוזמן לנסות ולדווח לנו איך הם :-)

Lilach Ozan אמר/ה...

היי תומר,
יש מצלמת D70 ונאמר לי שאין אפשרות לצלם בה ב-RAW אשמח לדעת איך אתה עושה את זה.
מה אתה עושה כשאתה רוצה לצלם עם שלט רחוק?
טוב,יש לי עוד אלף שאלות בערך אבל זהו בתור התחלה.
תודה!

Lilach Ozan אמר/ה...

טוב מצאתי את הדרך לשנות את הקובץ, תחת image quality אבל יש שניים תחת RAW מה עדיף?

תומר יעקבסון אמר/ה...

את יכולה לצלם RAW לבד או RAW ו jpeg באותה לחיצה. כלומר כל תמונה תפיק 2 תמונות זהות בפורמט שונה. אני THAH, מצלם רק ב RAW. בהצלחה!

מצלמות ניקון אמר/ה...

מזל טוב על הבלוג וסחטיין על התיק המופלא!

הוסף רשומת תגובה