אין כמו יפו בלילות

פורסם ב: יום ראשון, 29 במרץ 2009

ביום שלישי שעבר התקיים במשך שלוש שעות הסיור הראשון ביפו בחברת 16 צלמים נלהבים מכל הארץ.

הסיור היה מוצלח מאוד ועברנו בו 4 תחנות.
בראשונה עברנו על ציוד נדרש ועל ההפעלה הבסיסית שלו, לאחר מכן צילמנו את ענת תלפז בשלושה לוקיישינים שונים בהם הדגמתי שילוב של פלאשים עם אור טבעי וצילומים עם פלאשים ללא אור טבעי, למדנו כיצד לרכך את האור, איך לצמצם אותו לקבלת דרמה, איך לצבוע אותו כדי להתאימו לסביבה וכיצד לכוון את המצלמה כדי לקבל חשיפה טובה ועוד.

בחלק הראשון הדגמתי בעצמי את הטכניקות השונות ובלוקיישן האחרון כל המשתתפים קיבלו הזדמנות לנסות לצלם את ענת בעצמם.

אני מאוד נהנתי מהאינטרקציה האנושית (כלומר מפגש אמיתי ולא אינטרנטי) וביום חמישי האחרון כבר יצאתי חמוש בנופר אריה הרקדנית שזכורה לכם מפוסט קודם, בגדי אהד הצלם ובמקסים גולובנוב סטודנט לצילום בחיפוש אחר רעיונות ולוקיישנים חדשים לסיור שני.

יפו העתיקה בלילה מספקת אינספור מקומות מצויינים לצילום: האבנים בקירות, המנהרות ופנסי הרחוב שפזורים בכל פינה מספקים אפשרויות רבות שרק התחלנו לנצל אותם, בלילה יש מעט אנשים שמסתובבים שם ואלו שכן עוברים בסביבה לא ממש מפריעים לעבוד... בקיצור - אין כמו יפו בלילות!

המנהרה ביפו העתיקה שבסופה כנסייה קטנה הייתה המקום הראשון שהתעכבנו בו. נופר התחילה להתחמם ואנחנו התחלנו להציב את התאורה שלנו בשביל להמחיש את התמונה שהייתה לי בראש.


פלאשים קטנים, אם תשתמשו בהם כמו שצריך יכולים להאיר למרחוק. אם תציבו אותם נכון הם יכולים להאיר עשרות מטרים בלי למצמץ אפילו.

הרעיון היה להאיר את נופר כמו שצריך בלי יותר מידי צללים, להאיר את המנהרה באור טיפה שונה ולבסוף להאיר את דלת הכנסייה (תוספת של גדי אוהד והסיבה שאני חבר שלו). התרשים משמאל מראה לכם היכן היו ממוקמים ארבעת הפלאשים, ה2 הקדמיים היו הVIVITAR שלי עם כוורות לצימצום האור על נופר (בלי לפגוע במנהרה) האחד באמצע היה הSB-28 שהוא חשוף ופונה לכיוון המנהרה והאחרון על הדלת היה SB-800 חשוף באדיבות בית הספר לצילום גליץ. כל הפלאשים הופעלו באמצעות הקקטוסים שלי חוץ מהSB-800 שהופעל על ידי העין האופטית שלו.

שהכל היה מוכן נופר התחילה לקפץ ואחרי בערך 30 ניסיונות קיבלנו את התמונה שאתם רואים בתחילת העמוד. כולנו אהבנו אותה ואז פרקנו הכל (עשר דקות) והמשכנו לחפש מקומות חדשים.

שאתם מצלמים עם כמה מקורות תאורה חשוב לשים לב לכל פרט בתמונה הסופית, זה קצת קשה לעשות את זה רק מהמסך של המצלמה ולכן רצוי להביא אתכם לפטופ קטן להגדלה של התמונה, לנו לא היה לפטופ כזה ולכן היה לנו קצת קשה לשים לב להכל (למשל הקיר של המנהרה היה מואר קצת יותר מידי ואפשר היה לתקן את זה בשטח די בקלות אם היינו שמים לב לזה)

זה הזמן להודות שוב לנופר אריה שמעבר לכך שהיא רקדנית נהדרת היא תמיד מגיעה עם הגישה המושלמת לצילומים ומוכנה להשקיע בשביל התוצאה. אם תסתכלו מה היא לובשת ותדמיינו את הקור שיש בלילה בימים אלו אתם תעריכו את זה בעצמכם.


מקווה שנפגש בקרוב ועד אז תמשיכו להיות טובים!

7 תגובות על "אין כמו יפו בלילות"

יובל פדר אמר/ה...

כל הכבוד תומר!

תגיד, לא רואים את הפלאשים עצמם מכיוון שהתאורה מהם והלאה או שהעלמת אותם ב-PS?

omer אמר/ה...

מצתרף לשאלה של יובל + כתוב שהסיור ב-14.3, מכיוון שקשה ערוך סיורים בזמן, האם מדובר בטעות הקלדה?(14.4)

Michal Baer אמר/ה...

כל כך פשוט להבין שאתה מסביר את הדברים.. מרתק.
יש לך טעות בתאריך הסיור הבא.

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי ותודה על התגובות
יובל - כל הפלאשים היו מוסתרים חוץ מזה שבתוך המנהרה ואותו העלמתי עם CLONE בפוטושופ - ראו את החצובה הקטנה שהוא עמד עליה

תיקנתי את הטעות של התאריך ל 14/04 למרות שסיור בזמן היה יכול להיות נחמד דווקא :-)
תומר

Ilan אמר/ה...

כמו קטע ממטריקס :)
מעולה שהוספת את התרשים של מיקום הפלאשים, מעניין לראות את התרשים ולהשוואת את התוצאה בצילום הסופי.

מתנצל שלא הגבתי על הפוסט הקודם (כבר בדרך לשם בזה הרגע.. ) - הלך לי כרטיס הרשת ורק עכשיו קיבלתי את האינטרנט שלי חזרה.. איזה סופ"ש סיוט.

ורד אמר/ה...

התמונה צולמה ללא חצובה?

תומר יעקבסון אמר/ה...

ללא חצובה.. כל האור בתמונה מופק מהפלאשים ולכן לא צריך היה חצובה

הוסף רשומת תגובה