כמה תמונות שצילמתי בארמניה

פורסם ב: יום ראשון, 29 ביוני 2014


למה אנשים אוהבים לנסוע לחו"ל בשביל לצלם? חלק יגידו לכם שזה בגלל הנופים האקזוטיים שהשוני בינהם לבין הסביבה המוכרת והיומיומית מפעיל את שרירי הצילום שלהם וחלק יגידו לכם שדווקא הפרצופים של האנשים המקומיים בארצות רחוקות, הבגדים שלהם או הבתים בהם הם גרים הם מה שעושה את הצילום באדמת הניכר לשונה ומיוחד.

לא מזמן חזרתי מטיול פוטוטבע בארמניה שבו הדרכתי ביחד עם עודד וגנשטיין ושירין בן יעקב קבוצה של 14 חובבי צילום במשך שבוע ואם הייתי צריך אישוש נוסף לכך שאני צלם של אנשים הטיול הזה בהחלט סיפק את הסחורה: בעוד ארמניה היא אחת המדינות היפות באזור, הרים עם פסגות מושלגות, נהרות ונחלים בכל פינה ושדות פרחים בשלל צבעים, רב התמונות שצילמתי שם היו פורטרטים של תושבי המקום ומעט תמונות הנוף שבכל זאת צילמתי יצאו כל כך שגרתיות שפשוט מחקתי אותן מהמחשב בלי לעבור אפילו בסל המיחזור.


אומרים שבכל טיול\סשן יש רק תמונה אחת שהיא ממש טובה ואם הייתי צריך לבחור אחת כזאת מהשבוע הסוער הזה זאת כנראה תהיה התמונה הזאת.

אני לא ממש "רוחני" אבל איכשהו זאת התמונה שהייתה לי בראש לפני שנסעתי לשם.

בשביל לצלם את סבא מרטין נסענו במיוחד לכפר שבו הוא גר והוא חיכה לנו והיה סובלני מאוד ביחס למישהו שפתאום 17 אנשים נכנסים לבית שלו וכל אחד מהם רוצה את הזמן שלו. בהתחלה צילמתי אותו באור חלון טבעי אבל זה לא הלך ממש טוב ובייחוד הייתי מאוכזב מכך שהאור היה שטוח והתפזר בחדר בצורה שווה מה שגרם לתמונה להיראות משעממת במקצת.
אז מה שעשיתי היה לצלם תמונה אחת באור סביבתי על מנת לקבוע כיצד החדר ייראה והוא נראה ככה במהירות 160\1, F8, איזו 160


הדוגמן שלנו נראה באור הטבעי ככה:

וכדי להשלים את התמונה ולהאיר את הנושא הוצאנו מחוץ לחלון YN560 חשוף על רבע עוצמה שעשה את שאר העבודה.


אני מאוד אוהב להציב פלאשים חשופים מחוץ לחלונות ובדרך כלל התמונה שמתקבלת נראית די דומה לתמונה שצולמה באור טבעי, לראיה, רב האנשים שצפו בתמונה הזאת חשבו שהוא מואר על ידי השמש מהחלון.

תמונה נוספת שחשבתי שתעניין אתכם צולמה במעין מאפייה ביתית שבה אירחו אותנו באחד הכפרים ובשביל לצלם אותה השתמשתי רק באור טבעי שכן הגברת ישבה בצל והאור עליה היה מחמיא למדי. וותיקי הבלוג אולי זוכרים את השיעור הראשון בתאורה מעשית ואני חושב שהתמונה הזאת היא דוגמא טובה לכך שלפעמים האור שהסביבה מספקת פשוט מספיק:-)

F5, 160 600
גם את הילדון החביב הזה, שלקח בשבילנו פסק זמן מצפייה במונדיאל, צילמתי רק בעזרת אור טבעי (בצל)

F5 640 640
בשביל לצלם את החברים הללו הצבנו פלאש YN560 על חצי עוצמה מצד שמאל מה שאיפשר בעצם לקבל גוונים עמוקים של כחול וירוק מהרקע מבלי לשרוף אותו.
F8 250 100
אפשר לראות את האפקט של הפלאש החשוף על הפנים של האבא בתמונה הבאה:

F8 250 100
בשקיעות ניסינו לנצל את השמיים הדרמטיים לצלם פורטרטים בעזרת מטרייה לבנה וקטנה (33 אינטש..) המצולם פה הוא שירין, המדריך הגיאוגרפי של הטיול שזה אולי הזמן להודות לו על הדרכה מקצועית ומעשירה

F7.1 160 100
בשביל לצלם את הסבתא והנכד הללו הכנסנו מטריה לבנה וקטנה לתוך האוהל שלהם ומה שמאיר אותה הוא פלאש קטן על פחות מרבע עוצמה


אז זה השלל איתו חזרתי הפעם פחות או יותר ואני יכול לסכם את החוויה כאינטנסיבית ובהחלט מהנה ולהודות לחברים מפוטוטבע על ההזדמנות הזאת.
אשמח לענות לכם על שאלות שאולי צצו בכם בזמן הקריאה ועד הפעם הבאה תישארו טובים!

ואם בא לכם להצטרף לסדנאות תאורה מעשית בחו"ל בעתיד אתם מוזמנים לכתוב מייל ל : info@phototeva.co.il

3 תגובות על "כמה תמונות שצילמתי בארמניה"

Unknown אמר/ה...

הייתי מוותר על הוינייט השחור בתמונה של הילד עם הכדורגל...
חוץ מזה פוסט חביב, פחות מלמד משאר הפוסטים שלך אבל חוויותי ועושה חשק וגם כיף לראות תמונות שצילמת :)

תמונות איכותיות ! אמר/ה...

מוכשר מאוד

יניב איתן אמר/ה...

תמונות מאוד מעניינות ומדוייקות, בהצלחה בהמשך הדרך !

הוסף רשומת תגובה