יום צילום כיפי בפארק + ווידאו מאחורי הקלעים

פורסם ב: יום רביעי, 10 בדצמבר 2014

"אם מצאת עצמך בעבודה אבל אתה מרגיש כמו ביום חופש– זכית!"

לא נזכרתי במשפט הזה (שזה עתה המצאתי) במהלכם של צילומי פרסומת לציוד ספורט חדש שנערכו לאחרונה בפארק הירקון, אבל בהחלט הרגשתי ככה: מצאתי עצמי יחד עם מקסים גולובנוב על קלנועית מלאה בציוד צילום וביחד, צילמנו במשך יום שלם, ספורטאים שדיגמנו ציוד ספורט חדשני בשלל מצבים, רכבתי, נסיעת מבחן מהירה על אופני Cannondale חדשות מקרבון ולסיום סיומת קינחנו בארוחת ערב מסכמת במסעדה ממש שווה ברמת החייל.
תסכימו איתי שאם הייתי מספר לכם שכל הנ"ל קרה בהתנדבות ונגיד בשבת בבוקר, זה לא היה נשמע מופרך מידי.



אז LifeBeam היא חברה ישראלית שמפתחת מוצרי ניטור לבישים (שזה אומר למשל שהם עושים קסדות או כובעים שמשדרים נתונים פיזיולוגיים כמו מהירות הדופק של ספורטאים היישר לשעון או לאייפון בזמן הפעילות הגופנית שלהם) ולשמחתנו הם פנו אלינו במטרה להפיק תמונות של המוצרים החדשים הללו בפעולה וזאת על מנת שמחלקת השיווק של החברה תוכל להשתמש בהם כחומרי גלם לפרסומים שלהם במדיומים השונים .

הלוקיישן שנבחר הוא גני יהושוע שזה בעצם החצר האחורית של הבית שלי, מה שאפשר לי למצוא די הרבה מקומות פוטנציאליים לצילום הרבה לפני יום הצילום עצמו. פשוט נסעתי בכיף עם האופניים  ו-Google Maps ובכל מקום מגניב שחשבתי לנסות לצלם בו פשוט לחצתי על Save והמשכתי הלאה.

הפוסט הזה יתעכב על כמה תמונות שצילמנו ביום הפרודוקטיבי הזה כשבכל תמונה אנסה להתעכב על היבט אחר של הצילום, תאורה או הציוד שבו השתמשנו.




שילוב של פלאשים חשופים (אור נוקשה) עם השמש


F10 1/160 100
אחד הדברים המלחיצים ביותר במשימת צילום בסביבה חשופה ולא גג כמו פארק הירקון הוא שאתם, או יותר נכון האור בתמונות שלכם בעצם תלויים במזג אוויר.

אני בדרך כלל מנסה לנסות להשפיע על המרכיב ההפכפך הזה בשימוש בתאורה מלאכותית (פלאשים) שמאירים את המצולמים שלי, אבל למרות זאת, עדיין אין לי שום שליטה על העוצמה של האור הסביבתי בזמן הצילום שלי, על הכיוון שלו או על הצללים שהוא מותיר אחריו.

למזלנו יום הצילומים שלנו התברך בעננים עדינים שכיסו את מרבית השמיים ולא הייתה לנו יותר מידי בעיה להתגבר על האור הסביבתי (ובכך להאיר את המצולמים שלנו יותר חזק ביחס לאור הסביבתי שלהם) רק בעזרת 2-3 פלאשים קטנים שפועלים על בטריות.

שימו לב לתמונת הסטאפ הבאה שממחישה את המיקום של הפלאשים החשופים ביחס למצולם :


באמת שנגמרו לי הספורלטיבים לתאר את היעילות ואת יחס העצום בין התמורה למחיר של ה-YN560 האלו.

זה מין מוצר שגורם לכל מה שהיה לפניו פשוט להיראות מגוכך ויקר להחריד ובנוסף לא מותיר בכם שום רצון אמיתי להשתדרג או לחסוך למשהו "טוב" יותר.

מעבר לאיכות הבנייה המדהימה שלהם הם פשוט סוסי עבודה. אני מדבר אתכם על עשרות הבזקות רצופות עם זמן טעינה שמחכה בסופו של דבר לכם או למצלמה מאותגרת ה-buffer שלכם.

שילוב של פלאש מרוכך (מטרייה לבנה) ופלאש חשוף עם השמש


F11 1/200 160
פארק הירקון מספק לכם אין סוף של רקעים ניטרליים להשתמש בהם וההתמונה הזו היא גם דוגמא טובה לחופש שיש לכם בתור צלמים שמאירים בעצמם את הנושאים שלכם להשתלב עם האור הקיים\השמש.

התמונה הזו הוארה על ידי 2  YN על רבע עוצמה שעברו דרך מטריית סופטלייטר 46 אינטש לבנה מצד ימין וקצת מאחורי הדס, ובידיוק מול המטרייה הזו (משמאל לפריים) שכן לו עוד YN על רבע עוצמה בערך שהאיר בעצם את כל הצד השמאלי של האופניים\דוגמנית.

כל שאר האור בתמונה הזאת הוא בחסות השמש הסתווית שהגרלנו באותו יום.
הנה תמונת סטאפ שממחישה את כל זה:


Panning עם הקפאת תנועה בעזרת פלאש בסוף החשיפה


F10 1/160 100
מהטכניקות השכיחות בקרב צלמים  להכניס קצת אקשן לתמנות שלהם היא לעקוב אחרי המצולם תוך כדי חשיפה איטית יחסית.
התיאוריה אומרת שאם תזוזו בדיוק באותו הקצב עם המצולם הוא יצא חד והרקע יצא מטושטש אבל המציאות אומרת שלפעמים זה עובד ממש טוב ולפעמים זה ממש נראה גרוע.

כדי לעזור לעצמכם, אתם יכולים להפעיל פלאש ממש בסוף החשיפה ובכך לעזור להקפאה ולכידה חדה מאוד של המצולם המהיר שלכם וזה מה שעשינו פה: מה שמאיר את סתיו בתמונה הזו הם 2 פלאשים על 8\1 עוצמה כל אחד לשמאלו והם הובזקו בסוף החשיפה.

נקודה נוספת שחייבים להזכיר היא שעוצמת הפלאש משפיעה על המהירות שלו וכך, ככל שהפלאש שלכם יבזיק חלש יותר ההבזקה שלו תהייה יותר מהירה והוא ויקפיא את הנושאים שלכם בצורה טובה וחדה יותר.

אותו הסטאפ שימש אותנו גם לתמונה הבאה

F8 1/200 105
וכמו שאתם יכולים לראות מהדוגמא הזאת (שהיא המועדפת עלי מכל התמונות שצילמנו ביום הזה) הפלאש החשוף הופך, עם הצללים הנוקשים שלו, גם את המדרגות למשהו אחר ונותן לכל התמונה מראה 3D עם מרקם קריספי וקשוח.

הנה תמונת סטאפ שממחישה את כל המלל הפיוטי הזה ואפילו נראית סבבה בזכות עצמה:


שילוב של אור רך (אך דרמטי) עם השמיים של השקיעה


F5.6  1/500 100
כנראה ששילוב של אור שקיעה אדמדם לא יצא מהאופנה בשנים הקרובות, משהו במופע היומי הזה ממשיך להפנט אותנו למרות שראינו אותו תיאורתית כל יום בעצם מיום הולדתנו.

ייתרון נוסף בצילומים בזמן השקיעה הוא שהאור הסביביתי נחלש משמעותית וכך יותר קל לכם להתגבר עליו ולשלב את התאורה שלכם איתו.

אז בשביל לצלם עם אור השקיעה כל מה שאתם צריכים הוא:

קודם כל למצוא חלון שמיים נקיים ולקבוע את החשיפה של המצלמה שלכם ביחס אליהם:


לאחר מכן אתם יכולים להוסיף את הדוגמנית ומטריית 46 אינטש לבנה מימין וקצת מאחור


להפעיל את הפלאש על עוצמה נמוכה ולצלם


אותו סטאפ (רק בזווית פחות דרמטית שכן הפלאש היה מעל למצולם הפעם) שימש אותנו גם בתמונה הזאת שצולמה בדקות האחרונות של השקיעה:


מגניב לא?

לא נותר לי להודות למקסים גולובנוב שכל מה שראיתם או קראתם עד כה לא היה נראה ככה בלעדיו, לחבר"ה של LifeBeam טלי, רועי ועמרי ולדוגמים שלנו תמר הדס וסתיו.

אם יש לכם שאלות או סתם בא לכם להגיד לי משהו בכתב עכשיו זה הזמן לעשות את זה ובינתיים תישארו טובים ותצלמו כמה שיותר.

כמעט ושכחתי אבל יש לנו גם 57 שניות של ווידאו שמתעדים בצורה מוחדשית יותר את מה שהתרחש בפארק באותו יום:


קורס תאורה מעשית הקרוב?


קורס התאורה המעשית הבא ייפתח ב 14 לדצמבר ויש בו 2 מקומות פנויים.  נשמח לראות אתכם בחמשת השיעורים שנערכים בבית ספר "גליץ" ברמת גן.

לפירוט של השיעורים ולוחות זמנים מעודכנים אתם מוזמנים להיכנס לעמוד תאורה מעשית. אשמח לפגוש אתכם שם:-)










11 תגובות על "יום צילום כיפי בפארק + ווידאו מאחורי הקלעים "

אנונימי אמר/ה...

אחלה פוסט
מה שהכי חסר לי זה פרטי החשיפות בכל צילום (תריס וצמצם)

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי אנונימי - צודק... עודכן:-)

עליזה אמר/ה...

מחכים ומרענן
תודה שאתה משתף

אנונימי אמר/ה...

מאוד מרשים ומעניין.
הייתי מעוניין במיוחד בנושא צילום ילדים בחדר בשילוב מבזק חיצוני בסביבתם הטבעית ולא בסטודיו.

אנונימי אמר/ה...

באיזה שעה התרחשבו הצילומים הראשונים? (כלומר אלה שלא צולמו בשקיעה)

תומר יעקבסון אמר/ה...

הם התחילו בבוקר בסביבות 11 ונמשכו לאורך כל היום

אנונימי אמר/ה...

תומר,
כרגיל, אתה מעורר השראה.
ביג לייק!
אלדד

חדווה ר. אמר/ה...

תודה תומר על הבלוג. כיף גדול וכבוד להיות שותפים אל קצת מאחורי הקלעים של הצילומים המדהימים שלך.

צילום ילדים אמר/ה...

זה תמונות מדהימות של רכיבה על אופניים וריצה .

צילום ילדים אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.
סרטי תדמית אמר/ה...

צילומים מדהימים

הוסף רשומת תגובה