Hallowed be thy name + BTS video

פורסם ב: יום שבת, 17 במאי 2014

אז צילמנו ממש לאחרונה תמונה חדשה לסדרת השירים המתהווה לה, והפוסט הזה יתעכב על כמה נקודות שקשורות למאחורי הקלעים של הצילום הזה שחשבתי שתמצאו בהן עניין.

התמונה הזאת מוקדשת לשיר של להקת הרוק Iron Maiden, שמי שמכיר אותי מגיל צעיר יודע שהיא הייתה הלהקה האהובה עלי באותם השנים, וחלק מהשירים שלהם, כמו זה המצולם, עדיין נשמעים ממש טוב לטעמי גם היום.

לוקיישן 

חפרתי לכם (תרתי משמע במקרה הזה...) לא מעט על החשיבות של לוקיישן הצילום שלכם, וזה לא השתנה ואף הומחש במקרה שלפנינו. כמה שהמקום שתצלמו בו יראה יותר כמו התמונה שיש לכם בראש, ככה גם החיים שלכם בזמן הצילום\העריכה יהיו יותר קלים.

במקרה הזה רצינו לצלם את נושא הצילום קבור בחול, ומן הסתם חיפושי הלוקישן התרכזו בקרבת הים. לאחר מעט חיפושים יחסית מצאנו את אחד המקומות היותר מיוחדים על רצועת החוף הצרה שלנו.

מדובר במפעל חיים של בחור בשם ניסים כחלון שלפני כ-30 שנה התחיל לחפור לעצמו, בתוך סלע כורכר גדול בחוף סידני עלי, את הבית שלו, משהו כמו מטר וחצי מהים. אני בחיים שלי לא ראיתי משהו שדומה למקום הזה, וברגע שנכנסתי לשם ידעתי שמצאנו את מה שאנחנו מחפשים: לוקיישן יחודי, פוטוגני בטירוף עם כמה חול שרק נרצה.

דוגמן 

אחרי שמצאנו מקום לצלם בו נשאר רק למצוא מישהו שיסכים שנקבור אותו בחול, ואם זה לא מספיק, שיזרום עם התכנית לשפוך עליו די הרבה חול (עם אבנים קטנות...) בזמן הצילום. פה החיפוש לקח טיפה יותר זמן, ובאיזשהו שלב פשוט התחלתי לעבור על כל אלפיי החברים הפייסבוקיים שלי עד שהגעתי לצלם המוכשר Tom Hooliganov שהיה נראה ובדיעבד גם היה הדוגמן המושלם לצילום מאתגר שכזה, וזה כנראה הזמן להודות לו על ההשקעה ועל הזמן שלו - היית גדול!

תאורה

האתגר בכל הנוגע לתאורה בצילום הזה היה להאיר, בצורה טובה, שטח בעייתי ומעט קלאוסטרופובי. בגלל שרצינו להאיר את תום מלמעלה, והתקרה מעליו הייתה נמוכה למדי, השתמשנו במטרייה קטנה (36 אינטש) מסוג סופטלייטר שהיא גם מאוד שטוחה ולא תופסת הרבה מקום, ולמרות כל אלו מספקת אור מקסים ורך.

את המטריה הזאת קניתי בביקור שלי ב- B&H לפני כחודש (הגודל הזה לא זמין בארץ עדיין..). מאז אני משתמש בה כל הזמן עם תוצאות מצוינות, ומרב אהבה אני מקווה להקדיש לה פוסט בקרוב.

אתגר נוסף שקשור בתאורה היה קשור לכך שרצינו להאיר את הקירות השונים של הלוקיישן ומפאת הצפיפות בו התקשינו להציב מקורות תאורה נוספים מסביב. על מנת לפתור את הבעיה הזו השתמשנו בשיטה של צביעה באור שאותה פירטתי בסרטון ווידאו ממש פה בבלוג זה מכבר. אם לסכם לכם את הטריק, אתם מצלמים על גבי חצובה מספר גדול של תמונות, משנים את זוויות\מיקום האור כמה שבא לכם, ולאחר מכן מחברים את הכל בפוטושופ בכמה דקות.

מעבר לכך שהשיטה הזאת מאפשרת לכם להאיר כל שטח, גדול או בעייתי ככל שיהיה, היא גם נותנת לכם יכולת לכוון את יחסיי העוצמות בין החשיפות השונות בצורה מדויקת לתוצאה מושלמת, כזאת שלא ניתן להגיע אליה בחשיפה יחידה עם פלאשים מרובים.

אני ומקסים גולובנוב רוצים להודות לכל המעורבים בהפקת התמונה הזאת (תודה מיוחדת לאולגה טוכשר!) ונעזוב אתכם עם ווידאו קצר (וחביב בהחלט לטעמנו...) שממחיש את הצילומים המוצלחים הללו.

נשמח לענות לכם על שאלות שאולי עלו בכם בזמן הקריאה\הצפייה, או סתם לשמוע את דעתכם על התוצאה הסופית, ועד הפעם הבאה: תהיו ממש טובים!!




7 תגובות על "Hallowed be thy name + BTS video "

אפרת אמר/ה...

ממש מקסים ומעורר השראה
כל הכבוד לכם :-)

Yuval Feder אמר/ה...

מקס הזה גאון

Unknown אמר/ה...

שיר גדול וצלם גדול - מה עוד אפשר לבקש ?
שאפו ענק תומר !

יוני אמר/ה...

תאורה מצויינת הנותנת לתמונה מראה מסתורי

יניב איתן אמר/ה...

פוסט מאוד מעניין ומלמד.. תודה

Unknown אמר/ה...

שלום,
תמונות מרהיבות וכמו שכבר ציינו כאןף גם מעוררות השראה.
אני מעוניינת בצילומים יוצאי דופן בתחום קצת שונה בשביל האתר שלי:
קבורה פרטית
אשמח אם תפנה אליי, תודה.

רוני אמר/ה...

וואי ואני לא הבנתי איך הבאתם את האור מלמעה בדיוק בצורה ישרה, חשבתי שמודבק שם פלאש רגיל הפוך

הוסף רשומת תגובה