ריכוך משושה

פורסם ב: יום שלישי, 27 באוגוסט 2013

יש דימיון כלשהו בין מרככים לפלאשים לבין עדשות למצלמה.

כל אחד מכם אולי זוכר את הפעם הראשונה שהוא שם עדשה עם אורך מוקד חדש על גוף המצלמה שלו ופתאום הוא קיבל זווית ראייה חדשה ומכאן תמונות / יכולות צילום חדשות.

אני חושב שזה אותו עקרון עם מרככים, שכן כשאתם לוקחים את הפלאש הפשוט והערום שלכם ומלבישים עליו מרכך חדש אתם מקבלים פתאום אור "חדש" והתמונות שלכם משתנות בהתאמה.

במהלך השנים אספתי עשרות מרככים שונים שחלקם עדיין איתי וחלקם עברו כבר לעולם טוב יותר ולמרות שאפשר להגיד "שיש לי מספיק" אני תמיד מתלהב ממרכך שנראה אחרת מכל אלו שיש לי כבר ולכן שמחתי למצוא את ה- SpeedBox החדש של חברת RimeLite שיצרו משהו שעוד אין לי - סופוטבוקס בצורת משושה שמיועד ובנוי במיוחד לעבודה עם פלאשים קטנים.

אז מה יש לנו כאן? 

כמו כל מרכך, גם המשושה שלנו מגדיל את האור של הפלאש הקטן שלכם. לבחירתכם ולגודל הכיס שלכם ישנם 2 גדלים לבחור מהם , 55 ס"מ ו-75 ס"מ שהוא מה שיש לי.

הפלאש עם מקלט מתחבר בקלות רבה למתאם החביב שמגיע בחבילה ופונה לכיוון המצולם שלכם.

הדבר שהכי הרשים אותי מהרגע הראשון היא שיטת הפתיחה/קיפול של הצעצוע החדש שמאפשרת לכם להתארגן ואז לקפל את הכל וזאת בכמה שניות כמו שאתם יכולים לראות מתמונות ההמחשה הבאות:

הייחוד של המרכך הזה הוא כמובן הצורה שלו שאני אישית לא מכיר כמוה במוצרים מהעבר והיא מאפשרת פיזור יחסית ממוקד שאם הייתי צריך להגדיר אותו במילים הייתי אומר שהוא (הפיזור) מעין הכלאה בין מטריה רפלקטיבית לאפולו). 

אז איך הוא בשטח? 


בשתי מילים הוא סבבה לגמרי. אתם מסתובבים עם 75 ס"מ בנויים היטב שמקופלים באלגנטיות בתוך תיק נשיאה חביב והאור שכל העסק מפיק בהחלט מרשים כמו שאתם יכולים לראות בתמונה שצולמה ממש לא מזמן בחוף דור (במהלך חיפוש לוקישן ימי, בחברת העוזר החדש והילדותי שלנו)

המשושה ממוקם מצד ימין ולמעלה שבתוכו מבזיק YN560 על רבע עוצמה עם רבע CTO בשביל התאמה של הצבעים לאווירת השקיעה החביבה שהייתה באותו יום. 

הנה דוגמא נוספת שמציגה את רפי שופמן שצולמה לאחרונה בעזרת המשושה שהיה הפעם מצד שמאל ולמעלה והאיר גם את רפי וגם את הקיר שמאחוריה


השבוע צילמתי במשרד עורכי הדין פרופ' יובל לוי ושות' ואפילו זכרתי לצלם תמונת סטאפ באחד הפורטרטים של חן כנען אחד עורכי הדין במשרד. כמו שאתם יכולים לראות, בסטאפ הזה הוספנו רפלקטור מצד ימין שעמד על אילתור חביב בשטח 





בשורה התחתונה אני מרוצה מהתוספת החדשה לציוד הצילום שלי. מדובר במרכך שמתאים להרבה מצבי צילום והוא בעיקר נייד מאוד ובנוי כמו שהייתם מצפים מהסופטבוקס שלכם להיות בנוי ונראה לי שאני אשתמש בו הרבה בתקופה הקרובה ואשמח לשתף אתכם בתוצאות אם הם יהיו מעניינות ועד אז תשדלו להישאר טובים כרגיל:-) 

קורס תאורה מעשית בספטמבר?


רציתי להזמין אתכם לקחת חלק בקורס תאורה מעשית שייפתח ב-15/9 ויש בו עדיין כמה מקומות פנויים. 
הקורס בנוי מ-5 שיעורים מעשיים שבהם לומדים בדרכים מקוריות ומוחשיות כיצד שימוש נכון בתאורה מלאכותית יכול להיות יצירתי ולשפר את היכולות שלכם בתור צלמים.

לפרטים נוספים אודות מבנה השיעורים והרשמה ליחצו כאן

    

18 תגובות על "ריכוך משושה "

שי אמר/ה...

מצויין תומר! תודה על השיתוף :)

שי אמר/ה...

אגב .. לא התכוונת הפלאש בתמונה של רפי שופמן היה מצד שמאל ולמעלה?

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי שי ותודה :-) אכן צד שמאל:-)

Unknown אמר/ה...

אך האור שהוא נותן בעצם שונה ממטריה או מסופטבוקס?

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי יאיר - הוא בעצם תחת ההגדרה של סופטבוקס רק שהאור יוצא בצורת משושה מה שהופך אותו למיוחד במיוחד בהשתקפות שלו כ catchlightוכו'. כמו כן, האור שלו יותר מרוכז מאשר זה של מטריה רפלקטיבית מה שעוזר לשליטה בפיזור שלו.

יהב אמר/ה...

העיקר שהמשושה נכנס בנרתיק הגיטרה חחח...
תודה על השיתוף.
יהב

almog9 אמר/ה...

אוי זו באמת בשורה טובה, מה שהפריע לי עד היום זו ההרכבה הנוראית והבעיה בניידות של הסופטבוקס, נחמד לשמוע שיש משהו שמאוד מתקרב לזה וכל זה בכמה שניות, תודה רבה! רק מה מחירו בערך של התענוג? של ה-55 וה-75?

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי אלמוג, הוא בהחלט נייד מאוד ונפתח בשניות, המחיר הוא 500 לקטן ו600 לגדול , בהצלחה:-)

זוהר אמר/ה...

הי תומר, שאלה כללית לגבי הרבע CTO, שמים ג'ל על הפלאש בזמן שהוא בסופטבוקס? האם הלבן לא מבטל את האפקט?

תומר יעקבסון אמר/ה...

היזוהר - כל הרעיון בחומרים שעושים מהם מרככים זה שהם לא משניםאתהצבע של האור (חצי שקופים) מה שמשאיר את הצבע של הג'לים שלך כמו שהוא יצא מהפלאש

זוהר אמר/ה...

הבנתי, תודה רבה :)

אנונימי אמר/ה...

היי, תומר
rimelite speedbox 75cm
היכן ניתן להשיג בארץ או בחו"ל ?

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי אנונימי- המוצר הזה אמור להיות זמין בארליך בישראל, בהצלחה!

אנונימי אמר/ה...

הי, היחיד שמצאתי אצל ארליך באתר הוא: סופטבוקס מתומן Rimelite Octagon Softbox 120 Video שהוא גדול יותר ודורש טבעת מתאם לפלאש.
יש להם עוד דגם לא משושה של חברה אחרת :76×76סופטבוקס Lastolite Ezybox Hotshoe
הוא מרובע וקומפקטי. ספידבוקס 75 אין. חיפשתי גם בסופטבוקס וגם במיטריות.
מצאתי גם אחד דומה של 60ס"מ באיביי של חברה אחרת: SMDV Diffuser-60 Professional Softbox for Speedlight ...אני לא מתיאש וממשיך לחפש. העדכן לכאן או לכאן.

השתלת שיער אמר/ה...

תודה לך

Unknown אמר/ה...

היי תומר
אני מצלם בעיקר במסיבות ואירועים עם הYN568 ex ii, רציתי לדעת אם המרכך המשושה יפיק תמונות טובות יותר ויהיה יעיל בכלל לשימושי הפלאש שלי. תודה

תומר יעקבסון אמר/ה...

הוא בהחלט יכול להתאים לאירועים שכן הוא מאוד נייד ומתקפל:-)

יניב אמר/ה...

בלוג מאוד מעניין ומלמד !
תודה

הוסף רשומת תגובה