לוקישן לוקישן לוקישן

פורסם ב: יום ראשון, 4 באוגוסט 2013

אחד מהדברים שאתם לומדים מהר מאוד כשאתם מתחילים לצלם הוא שלוקישן הוא הדבר הכי חשוב בעולם.

כמה שהוא יראה יותר קרוב למה שאתם רוצים להשיג ככה החיים שלכם בזמן הצילומים ואחר כך מול המחשב יהיו יותר קלים.

וככה כשבאנו לצלם את Cortez the Killer , שיר נוסף מסדרת השירים המתהווה לה, נתקלנו בבעיה קלה למצוא לוקישן מתאים שכן הסיפור של השיר מתאר את המפגש המפורסם בין קורטז הכובש הספרדי ומוקטסומה השני שהיה המנהיג של האצטקים, מפגש שהתרחש באזור של מקסיקו הרחוקה.


כמו תמיד בהתחלת החיפוש אחרי מקום מתאים לצילומים התחלנו בתחקיר בעזרת Google images שבעזרתה מצאנו מגוון צילומים וציורים של מקדשים אצטקים בשביל לקבל מושג איך הם נראו ומה צריך למצוא בשביל לקבל משהו דומה.

בהתקף של אופוריה כלכלית אפילו נפגשתי עם מנהל האשראי בבנק שלי שהסביר לי בעדינות שכמו שהוא רואה את זה, נסיעה והפקה גרנדיוזית בשרידים האמיתיים של מקדשים אצטקים במקסיקו לא נמצאים בראש סידרי העדיפויות שלי ואולי כדאי שאני אחפש משהו יותר בסביבה.

וככה כשיצאתי עגמומי ומציאותי מתמיד מהבנק שלי, שממוקם בבורסה ברמת גן, פשוט מצאתי את מה שאני מחפש. ממש צמוד לבנק!


חלק מהדברים שאתם לומדים כשאתם מתחילים להאיר את התמונות שלכם בעצמכם הוא שהטריק הוא לאו דווקא להאיר את אזור הצילום שלכם אלא דווקא להחשיך אותו.

להאיר "סתם" את סביבת הצילום שלכם זאת ממש לא בעייה וכל פלאש על המצלמה יוכל לעשות את זה בשבילכם, אבל בכל לוקישן תוכלו, אם תעבדו על זה מספיק זמן, להראות דברים מסויימים ולהחשיך את כל השאר.

כשאתם מבינים את הנקודה הזאת אתם מתחילים להסתכל אחרת על הסביבה שלכם ומתחילים לראות פוטנציאל במקומות שלפני הידע הזה הייתם עוברים לידם בלי להתעכב יותר מידי.

מהרגע שראיתי את המקום הזה ידעתי שעם האור הנכון נוכל לקבל משהו שמזכיר את הרפרנס האצטקי. וככה הכל היה מוכן לפיילוט שהניבה את התוצאה הבאה:


מגניב לא?

השתמשנו פה שוב בביג מאמא  שסיפקה כהרגלה מקור אור עצום (50 אינטש..) ולמרות כל זאת נשלט (האור מכסה רק את השטח שאתם מכוונים אותה אליו והשאר נשאר חשוך). בשביל הצבע המוזהב השתמשנו בחצי CTO שסיפק אור חצי כתום שנראה מתאים לשיר\לאווירה שניסינו להשיג.

אחרי שחיפוש המקום היה מאחורינו כל מה שהיה צריך למצוא זה דוגמן שיראה כמו מוקטסומה ואחרי כמה שבועות של חיפוש מצאנו אותו בדמות Rene Borda , זמר מוכשר שמתגורר בחולון ואז הכל היה מוכן בשביל הצילומים עצמם.

הנה תמונה של הרקע \ לוקישן עם הדוגמנים במים:


והתמונה הסופית:

(כמו שניתן לראות את הרקע שיכפלנו בפוטושופ בשביל לגרום לו להראות יותר גבוה ממה שהוא במציאות)
את קורטז גילם דביר רדר וזה המקום להודות לו וכמובן למקסים גולובנוב שהינו שותף מלא לצילומי השיר הזה כמו לשאר התמונות בסדרה הזאת וכמו כן תודה למיכאל מורגול וסטניסלב סוורדלוב על יעוץ וציוד אבירי, הכל דבש על שאר הבגדים, גפי ואמיר, לילך שרוני, יאיר גוטסמן, רועי רוזנסקי והלנה מונטניול על עזרה בצילומים עצמם ולכם על הקריאה והזמן שלכם.

כמו תמיד אשמח לענות אולי עלו בכם על הצילום תוך כדי קריאה. אנחנו עובדים על הצילום של התמונה האחרונה בסדרה שהופכת לתמונה המורכבת והשאפתנית ביותר עד כה. מקווה שהיא תצולם בשבועיים הקרובים ולעדכן אותכם ברגע שזה יקרה ועד אז פשוט תשארו טובים:-) 

17 תגובות על "לוקישן לוקישן לוקישן"

אנונימי אמר/ה...

תןמר יקירי תוצאה יפה מאד אבל בלוקשיין כזה אתה חייב לוודא שהחשמל של התאורה מנותק כדי למנוע טרגדיה כמו שקרתה לא מזמן בבריכת דגים שם שילמו על כך 3 בחורים צעירים בחייהם.

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי אנונימי , אנחנו עובדים עם פלאשים על בטריות ולאחר בדיקה שעשינו עם מהנדסי חשמל מצאנו שאין בכך שום סכנה למצולמים גם עם הפלאש נופל לתוך המים. תודה על תשומת הלב:-; תומר

almog9 אמר/ה...

פוסט מעולה כרגיל,תודה רבה!!! רק שאלה, את המדרגות הארת בעזרת הביג מאמא, ואת הדוגמנים בעזרת מה? והאם הם צולמו בנפרד ושולבו לאחכ בפוטושופ?

afishler אמר/ה...

אמרת כבר לוקיישן :)
http://thetomer.blogspot.co.il/2013/05/diy.html

תמיד מעניין....

רוני הורוביץ אמר/ה...

כל הכבוד לנחישות וליצירתיות!
רואה, תומר, גם מנהל הבנק בצוות שלך ויש גם לו מקום ותרומה בתוצאה הסופית. מגיע לו להצטרף לרשימת הקרדיטים.
התוצאה מרשימה כרגיל, והכי נחמד היה לקרוא בין השורות את ההתלהבות שלכם, והחדווה :)

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי אלמוג, המצולמים עצמם הוארו עם אפולו 28 אינטש וצולמו ביחד עם הרקע בתמונה אחת בעקרון

אנונימי אמר/ה...

היי תומר,

יופי של פוסט!
רק SB אחד מאיר ב- BIGMAMA ? הוא מצספיק חזק כדי להשתמש ביכולת הגדולה של הבוקס?

איך הארת את הזוג?

תודה!
יוסי

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי יוסי, בביג מאמא היו 2 פלאשים כל אחד על שמינית עוצמה ואת הזוג הארנו עם אפולו 28 אינטש עם פלאש אחד. מניסיון אפשר לעבוד עם הביג מאמה רק עם פלאש אחד מניסיון בעבר

adonkufi אמר/ה...

תומר היתה פעם שכן של EFRAIM KISHON? אתא טוב גם בצילום פטר

אפרת אמר/ה...

מקסים איך שאתה מוציא מדברים שנראים לכאורה פשוטים ויומיומיים כאלה מקומות קסומים

batya אמר/ה...

תוצאה מדהימה ויצירתיות מופלאה . תענוג צרוף .

גידי אמר/ה...

מרשימה אותי כל פעם היצירתיות בבנית תאורת הסצנה,
יכולת השליטה בגוונים והאווירה.

יהב אמר/ה...

שיר מהמם. תמונה מעלפת. ביצוע מושקע ומעורר השראה. שאפו. ממתין לשיר/תמונה הבאה.
יהב

almog9 אמר/ה...

תומר, תודה רבה על התגובה, רק עוד שאלה, אמרת שהמצולמים הוארו באפולו 28 , והמדרגות הוארו באפולו 50? עבדת עם שתי ביג מאמות? אחת שהאירה על המדרגות והשניה על הזוג? והאם אתה ממליץ באופן כללי להשתמש בשני פלאשים לביג מאמא 50?

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי אלמוג - שני המררכים היו מסוג אפולו. על הרקע 50" ועל המצולמים 28" ובאופן כללי עדיף ב 50" 2 פלאשים. בהצלחה :-)

אנונימי אמר/ה...

היי תומר אני די חדשה פה ויש לי שאלה שלא קשורה לנושא שנכתב, האם אפשר לשאול בפוסט הזה?
אגב בלוג מ ע ו ל ה !!!!!

שי אמר/ה...

מדהים ומעורר השראה...!!!

הוסף רשומת תגובה