לוקיישן DIY

פורסם ב: יום חמישי, 9 במאי 2013

זה לא יפתיע את רובכם אם נתחיל ונאמר שלוקישן  הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר בצילום.

למסקנה הזאת הגיעו מרבית הצלמים משחר הימים ואכן כל מי שמצלם כמה חודשים מתחיל די מהר לשים לב שהלוקישן בה מצולמת התמונה יכול לעשות או להרוס אותה וככל שהוא, מקום הצילום, יראה "רחוק" יותר מהתמונה שיש לצלם בראש כך תידרש מידה יותר גדולה של עבודה או התפשרויות על התוצאה הסופית .

אז למה אני מספר לכם את מה שאתם כנראה כבר יודעים? כי עד לתמונה שאתם רואים פה בפתיחת הפוסט תמיד חיפשתי את הלוקישנים שלי כשהמטרה תמיד הייתה למצוא מקום שיתאים לתמונה ואם אפשר שהוא יהיה זקוק לכמה שפחות שינויים על מנת לעשות את זה.

כל התמונות בסדרת השירים למשל צולמו במקומות כאלו ואפשר להזכיר את התמונה הזאת שצולמה במבנה נטוש ברמת גן או את זאת שצולמה בתוך מסעדת יועזר (לשעבר) ביפו.

כשהתחלנו לתכנן את הצילומים לשיר Black של Pearl Jam נתקלנו בבעיה עם השיטה הנ"ל שכן הרעיון הכללי\הקונספט של התמונה הציב דרישות לוקישן מאתגרות וככל שעבר הזמן התחלנו להטיל ספק בקיום של מקום כזה וכך עלה במפתיע הרעיון ליצור אותו הפעם בעצמנו.

צלם לי עיגול



הרעיון היה להציב דוגמן בתור עיגול שיזכיר את הרישום המפורסם של דה - וינצ'י ובהתחלה, כאמור, חשבנו שנוכל למצוא אחד כזה "בטבע" וכך התחיל לו מסע חיפוש של כמה שבועות אחרי עיגולים ששכנו בגני פסלים, גני ילדים (קרוסלות), מינחתי מסוקים וכו' בכולם היו עיגולים נהדרים אבל בכל אחד מהם היה משהו אחר שלא אפשר לצלם בו, אם זה מבחינת המימדים הדרושים לתמונה הפורפורציות או שלל אתגרים טכניים \ בירוקרטיים.


ואז כאמור, לאחר כמה ימים של תיסכול מצטבר, הגיע רעיון ליצור את הלוקישן לבד ואחריי כמה ניסיונות עקרים שאני לא אלאה אתכם בתיאור שלהם, עלה הרעיון להשיג בריכת ילדים גדולה (2.40 ) ובשביל להתאים אותה לתמונה\לשיר\לסדרה לצבוע אותה עם שלל צבעי שמש מהטמבוריה מתחת לבית




וככה אחרי משהו כמו יומיים של ריסוס יצירתי ומאוד לא בריא, הלוקישן היה בעצם מוכן. הנה דוגמא לאיך זה נראה ללא מים ועם פלאש אחד שמוסתר על ידי היד שלי (צולם עם עדשת עין דג)


האתגר הבא היה להאיר את הבריכה עם מים כשבהתחלה ניסינו להכניס את הפלאשים ממש לתוך מים כשהם מכוסים בשקיות (שאמורות להיות)  נגד מים מריקושט פעולה שגרמה ל-sb-28 הוותיק והנאמן שלי למצוא את עצמו מהר מאוד רטוב לחלוטין (אל דאגה, הוא התייבש ומממשיך להיות איתנו אחרי 24 שעות ייבוש מלחיצות).
פריצת הדרך לבעיה הטכנית הזאת הגיעה כשהבנו שהרבה יותר קל ויעיל לשים את הפלאשים פשוט מתחת לבריכה מלאת המים ובדרך הזאת להאיר רק את רצפת הבריכה הצבועה מבלי שום בעיה טכנית בעצם. מגניב לא?

בשורה התחתונה, זאת הפעם הראשונה שעשינו כזה דבר וזה בהחלט עשה חשק לעוד. הלקח שאני למדתי מכל זה הוא שאם אתם מחפשים יותר מידי זמן אחרי משהו מוכן אל תשכחו לשקול לעשות אותו לבד. במקרה הזה זה די הוכיח את עצמו והתהליך היה ממש כיפי ואני בהחלט מקווה שנוכל לעשות דבר דומה ב-3 התמונות הנותרות בסדרה.

אשמח לשמוע את דעתכם המלומדת כתגובות לפוסט הזה וכמו תמיד לענות לכם על שאלות שאולי עלו בכם בזמן הקריאה.

עכשיו כל מה שנשאר לי לעשות זה להוריד את כל הצבע הזה מהבריכה ולזרוק פנימה את איתן! Summer is coming :-)

התמונה הזאת לא הייתה קיימת ללא מקסים גולבנוב שהיה שותף מלא לכל התהליך הנ"ל וגם בשמכם אני אודה לו מאוד בפעם המיליון.  

10 תגובות על "לוקיישן DIY "

Arseny אמר/ה...

סתם תהייה, למה לא שמת ג'ל CTO על הפלאש שמאיר את מקסים?

efik אמר/ה...

התוצאה יפה מאוד... אבל פלאש, בתוך מים.. עם דוגמן ?

נדמה לי שזה יכול היה להסתיים במשהו הרבה יותר קטלני מפלאש מקולקל.... :(

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי ותודה לכם
ארסני - חשבנו על זה ויש מצב שנשנה את הוויט באלנס על מקס למשהו קצת יוצר חמים
אפיק - אחרי התיעצות עם מהנדסי חשמל הבנתי שזה בטוח מהבחינה הזאת :-)

נועם דוד אמר/ה...

אפיק, אין שום סכנה של התחשמלות מסוללות a4...

Unknown אמר/ה...

היי תומר, רק רציתי לכתוב לך שאני מאוד נהנה מהפוסטים שלך. מאוד מעניין.

תודה לך,
דניאל.

Unknown אמר/ה...

היי תומר, רק רציתי לכתוב לך שאני מאוד נהנה מהפוסטים שלך. מאוד מעניין.

תודה לך,
דניאל.

ברק נונא אמר/ה...

נראה ממש טוב
אם אתה הולך לפי דה-וינצ'י אז לדעתי אם היית מצלם ב-3 חשיפות כשרק הרגליים זזות היית מקבל משהו דומה...

יום טוב
ברק

Unknown אמר/ה...

שלום תומר
תמונה מאוד יפה
ושיר שאני מאוד אוהב
שפשוט לא מתחברים לי...

efik אמר/ה...

הבעייה היא לא הסוללות ! - בתוך הפלאש יש קבל שאוגר בתוכו מתח של כמה מאות וולטים.

http://www.howstuffworks.com/camera-flash3.htm

http://www.steves-digicams.com/knowledge-center/how-tos/troubleshooting-repair/digital-camera-repair-how-to-discharge-camera-flash-capacitor.html#b

Noam אמר/ה...

תמונה יפה

הוסף רשומת תגובה