על הספה

פורסם ב: יום חמישי, 28 במרץ 2013

הי דוקטור ותודה שהסכמת לפגוש אותי בהתראה כל כך קצרה

האמת שהיומן שלי היה עמוס אבל נשמעת כל כך לחוץ בטלפון שפיניתי לנו ישר 50 דקות שלמות

באמת תודה, זה לא רק שנשמעתי לחוץ אני באמת כזה, אני לא יודע איך להגיד לך את זה, אחרי כל העבודה וההתקדמות שעשינו והכול אבל זה חזר!



אתה רציני? ככה פתאום? אני ממש מצטער לשמוע, בוא תשתה קצת מים, תנשום קצת, הכול בסדר.. ותספר לי מה קרה?

אני הייתי ממש בסדר, באמת, נשבע לך, כל החודשים שלא שמעת ממני אפילו לא התקרבתי לחנות צילום, לא חשבתי על זה אפילו, לפעמים הייתי מציץ באתרים רק בשביל להתעדכן אבל שום מחשבה שקשורה בתנאי תשלום וחישובי משלוח ומע"מ, אפילו ראיתי כל הזמן כמה מהמודלים החדשים שיצאו לשוק בתערוכות האחרונות תלויות על המון צלמים אחרים בשטח ולא חשבתי אפילו לשאול אותם אם אפשר שנייה.
אני רציני דוקטור, הייתי לגמרי בטוח שהכול כבר מאחורי ואפילו רציתי לכתוב פוסט שנקרא "נקודת שיווי המשקל" שבו אני מסביר למה הניקון D7000 שלי, יחד עם ה-17-55 הזאת היא כל מה שאני צריך בעולם וכל השאר תלוי רק בי.

אז מה קרה?

זה התחיל כשקיבלתי מייל על זה שזאק כתב פוסט חדש אחרי הרבה זמן והוא כתב אחד ממש מושקע ומצחיק ובו הוא מתאר את החודש הסוער שעבר עליו בחברת הפוג'י החדשה. איך שראיתי את המייל הזה ידעתי שאסור לי להיכנס ולקרוא אבל אמרתי 'זה כולה לקרוא פוסט' וזה בכלל פוסט על הפוג'י החדשה, שכבר הסברתי לעצמי עשרות פעם שאני ממש לא צריך אותה כמו שדיברנו על זה במשך פגישה שלמה אם אתה זוכר

הא, זכור לי משהו.. ה-X100 ?

בדיוק, אני שמח שאתה זוכר!

אני זוכר שדיברנו עליה, איך אפשר לשכוח, זאת הייתה פגישה טובה..אני זוכר שהגענו למסקנה שלמרות שזאת נראית כמו מצלמה ממש של פעם עם המון נשמה וקלאסיקה כמו שסבא שלך היה אמור להוריש לך, מערכת הפוקוס שלה מוגבלת וקצת איטית נכון? אני זוכר שאמרת שזה רק מראה שזה בעצם סוג של גימיק, למכור עלק לייקה למעמד הפועלים ולכן אין סיכוי שיעבדו דווקא עליך עם טריק שיווקי שקוף כזה.

נכון, זה בדיוק מה שאמרנו אז, אבל זה בדיוק מה שהם שיפרו בגרסה החדשה של המצלמה דוקטור, זה בדיוק מה שחדש ב- x100s! פוקוס וסנסור חדשים לגמרי וזאק בעצמו אמר עם דמעות של התרגשות שהוא, הפוקוס החדש וגם הסנסור המהפכני הזה הוא כל מה שצלם יכול לחלום עליו

אהההם, אני מבין. תמשיך

אז ישר עשיתי מה שאמרת לי לעשות כשאני מרגיש שאני נחלש והסתכלתי ישר על כל התמונות בספר של הלייף תוך כדי שאני משנן לעצמי ש"כל התמונות המדהימות הללו צולמו עם מצלמה פחות טובה מהמצלמה שלי".

וזה עזר?

כן! כלומר לא הפסקתי לחשוב עליה למרות שקצת המשכתי לדמיין את עצמי מוציא אותה מהקופסא, מכניס את הבטרייה, כרטיס זיכרון ואת הכיסוי עור המגניב הזה ומגן השמש (שנמכרים בנפרד) ומתחפש גם אני לקרטייה ברסון מודרני ברחובות אבל ככל שהימים עברו זה הלך ונחלש והצלחתי לעשות גם דברים אחרים ולתפקד סבבה סה"כ.

אז מצוין! שמע, זה טבעי שמידי פעם יהיו לך מעידות, לא בכל יום נולדת לעולם לייקה שעולה "רק" 1200 דולר כלומר זה שעברת את זה לבד זה מצויין! אז למה אנחנו פה בכלל?

כי אז דייויד הובי פרסם פוסט חדש וגם הפוסט שלו היה סוג של שיר אהבה למצלמה הזאת בדיוק..זה היה כבר יותר מידי, זה כאילו שהם תכננו את זה ביחד והוא, דייויד, אפילו כתב שזאק ממש צודק הפעם והפוג'י הזאת היא שום דבר חוץ מהלייקה החדשה ושום דבר בעולם שהוא מכיר לא מתקרב לעינית ההיברידית שלה.

בוא נחזור שנייה לסבא שלך ולירושה

למה?

אמרת שזאת מסוג המצלמות שסבא שלך היה אמור להוריש לך, הוא היה צלם?

הםם נכון! אז כן, הוא היה אחלה צלם כלומר הוא לא התפרנס מזה או משהו אבל מספרים שהוא בזמנו צילם כל הזמן עם כל מיני פורמטים בינוניים ישנים כאלו של פעם

אז אתה חושב שזה קשור?

מה?

לזה שאתה רוצה את הפוג'י החדשה?

אני באמת לא יודע, אתה למדת פסיכולוגיה

אז לדעתי אני בטוח שזה לא מופרך לשער בהתחשב ברמת הרטרו המדהימה שיש במצלמה הזאת שיש סיכוי יותר מסביר שזה בהחלט אולי קשור עם סטיית תקן כמובן.

אז מה שאתה אומר זה שאם אני אמצא את המצלמות הישנות של סבא שלי זה פשוט יעבור?

זה לפחות שווה ניסיון אבל אם מותר לי וזה אולי יפתיע אותך שאני אומר את זה לקראת סוף הפגישה אבל הפוג'י החדשה הזאת נשמעת באמת כמו הדבר האמיתי וזה שהם תיקנו את הפוקוס ואת שאר הבעיות שהיו במודל הקודם אומר שהנה חברה עם מוניטין של שנים שמקשיבה טוב ללקוחות החדשים שלה ואז ממש מתקנת, והיא אם אתה רוצה את דעתי, היא באמת נראית פיצוץ וכמו לייקה קטנה למעמד (שאמור להיות) שלך המצלמה הזאת אז למה שלא פשוט תקנה אותה כבר?
תוכל, אם תרצה להיות דרמטי ולקרוא לה אפילו "המצלמה האחרונה שלי" ואולי, וזה כמובן במקרה שלא תמצא בסוף את מי שחוגג כל השנים עם המצלמות הישנות של סבא שלך ותחזיר אותן אליך,  יכול להיות שלתקופה ארוכה, הפוג'י הקטנה הזאת תהיה סוג של נחמה ושקט? מה אתה אומר?

מה אתם אומרים?

15 תגובות על "על הספה "

אנונימי אמר/ה...

כל מה שאני צריך זה להכיר גם את הדוקטור הזה כדאי שזה יקרה לפני המפגש עם מנהל הבנק שלי.

Unknown אמר/ה...

אז קנית או לא?

Amir Chen אמר/ה...

לדעתי המצלמות הללו יחליפו את מצלמות הפוקט. מי שרוצה מצלמת פוקט פשוטה כבר משתמש בסמארטפון, מי שרוצה מצלמת פוקט משוכללת אבל לא DSLR יעבור למצלמות כאלו. הן לא יחליפו את ה-DSLR.

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי לכם:-) unknown - עדיין לא..סוג של מתלבט בפרהסיה:-)

עודדב אמר/ה...

הוצאת לי את המילים מהראש...

Yoni Sherman אמר/ה...

אוף, עשית לי חשק.

גידי אמר/ה...

אני אם NEX שקניתי בדיוק להמנע מסחיבת DSLR לכל מקום, השליטה מלאה בצמצם ומהירות, פלט נהדר, משקל נמוך - צילומי רחוב מעולם לא היו מהנים כל כך...

efik אמר/ה...

רק תסתכל שוב על מה שאתה ואחרים כתבו בהשוואה של ה X100 מול ה X100S ותחשוב אם בא לך להיות זה שיממן את המחקר והפיתוח של הדגם הבא... נכון, אפשר לומר זאת על כל דבר טכנולוגי בימינו (חפיץ או משהו שימושי באמת) אבל המחיר של הפוג'י הזו לדעתי הוא 50% על הטכנולוגיה עצמה ו 50% על הילת הרטרו/כמו לייקה שנוצרה סביבה.

כדברי אחת הביקורות ב AMAZON :

On a more shallow and superficial point (and let's admit that it plays a big part) this camera just oozes something fierce. The glint in the eyes of people who see this camera almost makes it worth it.


אפרת אמר/ה...

הייתי בטוחה שכבר קנית..
יאללה, מגיע לך :-)

רן אמר/ה...


תומר קח את הכסף סע עם הd7000 לאירופה .

משה אמר/ה...

יש לי את ה-x100 ואני מסכים עם כל התשבחות שנאמרו עליה.עם הקושחה החדשה גם אין לי הרבה טענות למהירות האוטופוקוס וממש לא מרגיש צורך לשדרג כרגע.
מצלמה נהדרת לצילומי רחוב, לא מאיימת בכלל ורוב האנשים שאני מבקש לצלם מסכימים. פחות מתאימה לפורטרטים בגלל אורך המוקד הקצר.
מסיבת רחוב בפורים בתל-אביב: http://pixel.mosherivel.com/index.php?showimage=370


ברק נונא אמר/ה...

אהבתי, היה כיף לקרוא...

אנונימי אמר/ה...

אחרי התלבטויות קשות וארוכות קניתי לי nex6 עם מתאם לעדשות סוני/מינולטה בעל מנגנון אוטופוקוס מבוסס פזה בדיוק כמו ב dslr. דבר מדהים. נהנה מכל רגע.

אנונימי אמר/ה...

24mm 2.8d
פותרת לנו את הבעיה

פנינה אמר/ה...

וואוו כתיבה מעניינת מאוד!! איזה כיף לקרא! :-)

הוסף רשומת תגובה