מאחורי הקלעים של St. Peter

פורסם ב: יום שני, 31 בדצמבר 2012

בשבוע שעבר, במהלך קונגרס הצילום השני באילת צילמנו תמונה חדשה שמצטרפת לה לסדרת השירים אותה אני מנסה להשלים בימים אלו.

ישנם הרבה דרכים בהם יכולתי להקדיש פוסט לנושא הנ"ל: יכולתי לכתוב לכם את השתלשלות וצירופי המקרים המשעשעים שהובילו לפריים הספיציפי הזה (והיו המון כאלו..) כמו כן אפשר היה להתעכב על הקונספט של התמונה הזאת או על הדרכים או הרעיונות שהשתמשנו בהם על מנת להמחיש אותו ובהחלט יש מצב שבעתיד נתעכב על הנקודות המעניינות הללו אם לא יהיה לנו על משהו חדש לכתוב, אבל הפוסט הזה יוקדש לניתוח של סרטון קצר של מאחורי הקלעים של התמונה הזאת תוך התעכבות על רגעי מפתח ואני בהחלט מקווה שתמצאו את הפורמט הזה מעניין ובעל ערך מוסף מעניין.

אז קודם כל הנה הווידאו:


00:01: כניסה של הדוגמן שלנו, גיא לבבי, למים הקרים (מאוד..) של המפל בכניסה למלון מלכת שבא\

00.40: מבט על הביג מאמא שהכילה במקרה הזה 2 פלאשים קטנים שהאירו את המפל היחסית גבוה בכניסה למלון מלכת שבא) הסיבה שהשתמשנו במרכך הזה היא הגודל העצום שלו שמאפשר להאיר שטחים גדולים באופן שווה. כמו כן לא רצינו שחלק מהאור מהמפל יפגע בגיא וזאת התכונה הבולטת של מוצרי האפולו השונים: הם מאפשרים לכם אור רך ונשלט בו זמנית

0050: בדיקת פוקוס: חלק מכם שמצלמים ב-Canon יתקשו להבין מה זה האור הקטן הזה שיוצא מהניקון שלי בזמן ניסיונות הפיקוס ולכן נסביר להם שזה פנס קטן שמורכב על המצלמה והוא מאפשר לצלם להתפקס גם במקומות חשוכים.

01:10: ניסיונות בימוי ראשונים במים. עבדנו הרבה על העמידה של של גיא כשהוא היה מחוץ למים שהדגש היה כיצד הוא אמור להחזיק את המפתחות בתמונה ביחס למצלמה. הרפרנס שהשתמשנו בו הפעם היה ציור של Rubens שצייר את St. Peter:


01:25: השנייה שבה ראיתי שגיא התחיל ממש לרעוד (ברצינות) מהקור ושבה נכנסתי לסוג של התקף היסטריה מלווה בחרדה גלוייה לכל צופה.

01:40: עמאר יונס נזכר בימי הכשרתו בתור פסיכולוג ומנסה לי לעבור את האפיזודה ללא טיפול תרופתי.

01:50: מבט מעולה על הסטאפ של התמונה, הביג מאמא מוצבת בזווית המתוכננת שלה על המפל מאחור ומקס מציב את האחות הקטנה (האפולו 28") בזווית דומה מעל לגיא שבשלב הזה "עדיין הצליח להרגיש את האצבעות ברגליים" לדבריו

01:53: תמונה ראשונה בתוך המים
01:59: תמונה שנייה
2.03: תמונה שלישית
2.08: תמונה רביעית
02:12: לאחר התבוננות בתוצאות הראשוניות פה יש כמה שניות של בימוי בהם יש דגש על הזווית של המפתחות ובעיקר על זקיפות קומה ותנוחת הגוף
02:23: התמונה המנצחת. בדרך כלל זה לוקח לנו יותר זמן אבל התמונה שנבחרה בסופו של דבר צולמה ממש בשנייה הזאת ונראתה (לאחר עיבוד לייטרום 4 בסיסי) כשהיא יוצאת מהמצלמה ככה:


אתם יכולים לראות 2 הבדלים עיקריים בין התמונה הזאת לתמונה הסופית: רואים טיפה את האפולו 28" מעל גיא והבריכה הקטנה בה הוא עומד מוארת על ידי נורות כחולות ושנויות במחלוקת.

03:30: מבט טוב על מקס ועל העבודה שלו והזדמנות להדגיש שהתמונה הזאת לא הייתה מצולמת ככה בלעדיו. כשאתם מאירים את המצולמים שלכם אתם חייבים שיתוף פעולה ותקשורת טובה עם הצוות שעוזר לכם. בווידאו הזה יצא לי לראות  את מקס יותר טוב מבדרך כלל ואם תתרכזו בו בשניות הללו ובמה שהוא עושה תבינו כנראה שהתפקיד שלו וזה של הצלם זהים בחשיבותם.

יש לי מהצילומים הללו עוד קטעי ווידאו מזוויות אחרות אבל נראה לי שהבנתם את הרעיון הכללי. צילום שכזה הוא עבודת צוות, מהגורמים שמספקים או משכירים לכם ציוד ועד הדוגמן שלכם או מי שעזר לכם ללכלך לו את המדים שלו, כל אלו תורמים לתמונה הסופית והיא לא הייתה נראית ככה בלעדיהם ולכן תרשו לי להודות לכל האנשים שהיו מעורבים ספיציפית פרוייקט הזה וכמו כן  אם תהיתם לגבי משהו שקשור לצילום של התמונה הזאת והוא לא צויין פה אז בידיוק בשביל זה המציאו את התגובות לפוסטים בבלוגים ואני אשמח לענות לכם כמו תמיד.

אומץ לב, פוטוגניות חסרת תקדים והמון קור רוח - גיא לבבי
תאורה, רעיונות תמיכה ושותפות מלאה - מקסים גולבנוב
תרומת דם וקסמים בפוטושופ- אופיר אייב
רעיונות פורצי דרך, אבטחה ובדיקות פוקוס צלולות - עמאר יונס
חוש הומור, עצות אחיתופל ובורקס פינוקים - נתן סבן
בגדי ב' מימי המנדט נשק אמיתי לגמרי חגורה שלא התאימה, נעלים שאי אפשר להכניס למים ואפוד - שמיל נשקים
מפתחות לגן עדן - גפי ואמיר
עמודי תאורה מחזיקי קול מתחלפים - עדי בראון, נועם יופה, שיר ברס
בוץ על גיא - ליטל וספיר מלכי
צילום ווידאו - גיא פריבס
תמיכה פידבק ותנאים מושלמים - כל באי ומארגני קונגרס הצילום השני באילת

נ.ב: התמונה הזו מוקדשת לשיר של אלטון ג'ון שנקרא: Where to now St. Peter


8 תגובות על "מאחורי הקלעים של St. Peter"

11Compositions אמר/ה...

הקריזמה שלך מאפשרת לך לקבץ סביבך את כל האנשים המופלאים שלהם הודית בסוף הפוסט... אין כמוך!! מרתק ומקסים בו זמנית :-)

אנונימי אמר/ה...

תוצר מרשים ואיכותי. ממתין לשירים ולצילומים הבאים בסדרה. יהב

ברק נונא אמר/ה...

WOW

Unknown אמר/ה...

במבט ראשון לפני קריאת הפוסט הייתי בטוח שזה על "הנסיך הקטן מפלוגה ב'".

ישר כוח! אחלה פוסט. אינפורמטיבי מאוד ומעניין.

Givonit אמר/ה...

כייף לראות אותך בפעולה, לראות מה קורה מאחורי הקלעים של ההפקה, ויותר מזה - שיתוף הפעולה בינך לבין מקס - פשוט מדהים... תענוג!
יופי של פוסט!
קרן

אנונימי אמר/ה...

מעולה,
אהבתי מאוד את הגוון של התאורה.
איך התאורה יצאה כל כך מרוככת ומתאימה לגוון הכללי של התמונה (חום)?
אגב אני אשמח לשמוע באיזה משדרים אתה משתמש.
תודה!
עומר.

אפרת אמר/ה...

יופי של תמונה, הנסיך הקטן.. אתה כותב נהדר, אהבתי במיוחד את רשימת הקרדיטים :-)

אנונימי אמר/ה...

מדהים!!!
עם איזה פלאשים צילמת כאן?

הוסף רשומת תגובה