AimishBoy - WonderLand © |
זה מה שקרה לי שראיתי את התמונות של AimishBoy בפעם הראשונה.
אחרי שאמרתי WOW (כמו מרבית העולם שראה את התמונות שלו) הבנתי שאני מסתכל על משהו מקורי ורענן שיש מאחוריו תכנון גאוני, שעות ארוכות של עבודה, יכולת טכנית מרשימה אבל יותר מהכל, הבחור פשוט לקח את הג'אנר הזה של צילומי מאקרו של חרקים, זה שלא מצאתי בו אף פעם עיניין אישי, לרמה אחרת לגמרי.
מה שהכי מרשים אותי במה שהוא עשה היא החדשנות שבכל הסיפור הזה שכן בעוד מרבית צלמי המאקרו המסורתיים קמים בדרך כלל לפני מתפללי שחרית רק בשביל לצלם, באור טבעי, זבובים רדומים על איזשהו ענף, AimishBoy (שחלק קטן של העולם קורא לו גם נדב) החליט ליצור, בעצמו, עולם חדש ונפלא שמואר רק מ-2 פלאשים קטנים והמון יצירתיות ואלתורים בתוך הסלון הקטן שלו, ממש פה ברמת גן.
למזלנו הוא אפילו לקח את הזמן בשביל לשתף אותנו בלמה ובאיך ואפילו לענות על שאלות אם יהיו לכם כאלו בסוף. מגניב לא?
מאדים פינת ההלכה
AimishBoy - Life on Mars© |
הי נדב ותודה שמצאת את הזמן לשתף אותנו בעבודות ובדרך העבודה שלך
היי תומר, תודה לך ולקוראים, שמח להתארח אצלך.
התמונות שלך נראות מאוד מתוכננות.. עד כמה קרובה התוצאה הסופית לתכנית המקורית שלך?
בד"כ אני לא מתכנן, יש לי רעיון כללי ביותר, אני זורק פנימה מרכיבים שונים והרעיון מתגלגל מפריים לפריים עד שאני קולט משהו שאהבתי ואז אני מפתח אותו לתמונה המוגמרת.
כשאני כן מתכנן אז זה יוצא די דומה, מצד שמאל פה אתה יכול לראות סקיצה שעשיתי לפני הצילום של מאדים. באופן כללי אני לא ממש מקובע לתכנית המקורית והרבה פעמים בזמן הצילום אני מגיע למסקנה ששינוי קטן ישפר את תמונה ואז אין לי בעיה לזרום עם זה.
מרבית מצילומי המאקרו מצולמים באור טבעי, מאיפה הגיע לך הרעיון להשתמש בתאורה מלאכותית?
הרעיון החל כצורך. יש בד"כ מחסור באור בצילום מאקרו, ומכיוון שלא רציתי להיות תלוי רק באור טבעי ובגלל שצילמתי הרבה מאקרו בבית ושם באמת חסר אור, החלטתי להכניס את השמש אל תוך הבית ולהתנסות בפלאשים קטנים. ככל שעבדתי איתם יותר גיליתי איזה כלי עוצמתי זה ואיזה מגוון חדש של אפשרויות נפתח בפניי. עם הזמן הוספתי עוד מרככים ואלתורים ושיכללתי את השימוש שלי בתאורה מלאכותית.
בכיף, בואו ניקח את Life On Mars (התמונה השנייה בפוסט) שלמרות שזה היה צילום מתוכנן לא הייתי ממש סגור על איך לצלם אותו ווכשהתחלתי לצלם נתקלתי בבעיה:
כיצד אני יכול ליצור את הקרקע האדומה?
עברתי על אוסף החומרים שהיו לי בבית אבל אף אחד מהם לא היה במרקם שחיפשתי וזה שכן התאים, לא היה בצבע הנכון. מה שעשיתי לבסוף, במקום לקפוץ למאדים לקחת קצת חול, היה להשתמש בצבע לבן ופשוט לשים על הפלאש מלמעלה חתיכת ניילון כתמתם שתצבע את כל הסצינה באווירת הרצוייה.
את כדור הארץ דרך אגב יצרתי משקיות ניילון בצבעים שונים, ועל מנת לקבל תוצאה יותר ריאליסטית ומעניינת החשכתי אותו כמו ירח לא מלא בעזרת סנוט מאולתר שהיה מחובר לפלאש.
האם העובדה שנושאי הצילום שלך זעירים מקשה או עוזרת בצילום שלהם בתאורה מלאכותית?
אני חושב שבסה"כ זה מקל. אומנם זה מצריך יותר דיוק ועדינות, אבל מצד שני הגודל המינאטורי של האובייקטים מאפשרים לעבוד עם ציוד תאורה קטן (וזול) יותר, הכוונה לרפלקטורים, מטריות ו light modifiers שונים ולהפיק תוצאות שהיינו מתקשים לקבל בצילום של אנשים למשל.
אם חושבים רגע על הפרופרציות מבינים את המשמעות. נניח שאני מצלם חרק עם מטריה בסיסית וקטנה בקוטר של 83ס"מ (33"), בשביל לקבל את אותו יחס הגודל עבור בן אדם ממוצע, אני אצטרך מטריה דמיונית בקוטר של של 60 מטר(!), תחשוב על כמות הפלאשים שצריך בשביל להאיר אותה וכמות שקי החול שצריך כדי שהיא לא תעוף...בתמונה פה משמאל אתם יכולים כמה הגמל שלמה המצולם קטן ביחס למטריונת הזאת.
עוד יתרון מובהק הוא היכולת הנוחה למקם את התאורה בכל מקום וזווית שרוצים בקלות יחסית.
באלו פלאשים השתמשת בצילומים אם כבר מדברים על זה?
בעיקר ב-YN560.
הם מדהימים לא?
לגמרי. אני פשוט מת עליהם. המחיר שלהם בדיחה והם ממש נוחים לעבודה וטפו טפו אמינים!
האם יצא לך להקשר \ לגדל את אחד החרקים שצילמת?
AimishBoy - SunRise friend© |
הרבה פעמים נוצר קשר בזמן הצילום (6 שעות צילום אחד על אחד עושים את זה), במיוחד אם אלו שמשתפים פעולה, אבל בד"כ החברות מסתיימת כשאני מחזיר אותם לעיסוקם. טוב, היה פעם גמל שלמה שנשאר אצלי תקופה ארוכה בעציצים ונהגתי אפילו לשחק איתו (מסתבר שהם רודפים אחרי קרן לייזר כמעט כמו חתולים דרך אגב), אפילו הכנסתי אותו הביתה כשהשתוללה בחוץ סופה מטורפת כדי שלא יעוף ויטבע.
AimishBoy - The Celestial Conductor© |
ליצור איתי קשר בפייסבוק
אז לאן אתה לוקח את זה מכאן?
יש כמה תכנונים ואפשרויות, אני בהחלט חושב על תערוכה מודפסת ואני משתעשע ברעיון לספר ילדים חדש וכמובן להמשיך לצלם.
אנחנו רק יכולים לאחל לך מכאן המשך הצלחה ואני רוצה להודות לך גם בשם הקוראים על הזמן שלך
תודה גם לכם! ותרגישו חופשי לשאול שאלות בקשר לצילומים כתגובה לראיון.
17 תגובות על "AimishBoy in WonderLand"
וואו ראיתי תמונות שלו ובחיים לא הייתי מנחשת שהוא מרמת גן.
כל הכבוד על הפוסט!
רק חיזק אצלי תמחשבה שאני צריכה לקנות חרקים ולעשות ניסויים עליהם בבית.
אני עוקב אחרי העבודות של אימיש כבר הרבה זמן
וחייב להגיד שאני מאד נהנה לנסות ולהבין אין זה בוצע לרוב, אין לי שמץ של מושג.. מקסים!.
ואם חשבתם שרק במיקרומקרו הוא גאון.. אז יש לו עוד לא מעט עבודות מרשימות ושמתי לב שהוא גם מדגמן לעצמו :)
נופר, אני לא בטוח שאימיש ישמח לניסויים בחרקים
אני עוקב אחרי העבודות שלו תקופה ארוכה
ואני בטוח שהוא מתייחס לחרקים שאיתם הוא עובד הרבה יותר טוב מהמעסיק הממוצע במדינת ישראל.
אחתום כמעריץ אלמוני :)
באמת צלם מדהים, לא כל יום נתקלים בצלם שיש לו קו צילומים כל כך ייחודי ומעניין.
מיליון צילומים של גמלי שמלה מסתובבים ברשת, אבל לנדב יש טוויסט מדהים בצילומים.
אפשר לקבל קצת פרטים על ציוד הצילום ?
תודה רבה לכם אנונימים ונופר! :)
נופר, קודם כל שמח לשמוע שאת מחבבת חרקים :)
אין צורך לקנות חרקים (אפילו רצוי שלא), או חלילה להוציא אותם משמורות טבע. למרבה המזל אפשר למצוא מגוון גדול בגינות הציבוריות הקרובות לבית. וגם אם לוקחים מגינה סמוכה, תמיד להחזיר לאותו מקום בסוף, והכל הכל כמובן עם המון זהירות ועדינות מבלי להרע להם.
פתרון אפילו יותר טוב הוא לגדל (תלוי היכן את גרה) מגוון גדול של עציצים שונים מחוץ לבית או על אדן החלון (אני מקווה בקרוב לכתוב על זה פוסט בעצמי)ולהמתין שיגיעו אליהם אורחים ואז ההטרדה שלהם היא אפילו פחותה.
לגבי ציוד הצילום,
מצלמה Canon EOS 60D
עדשה Canon 100mm f/2.8 Macro - הדגם הלא מיוצב.
מבחינת תאורה מלאכותית, הכל מתבסס על כל מיני דברים קטנים וזולים מאיביי,פלאשים YN560, ומשדר/מקלט אלחוטיים לפלאשים RF-602 גם הם של YONGNUO פלוס עוד כמה מטריות ריכוך בשקל תשעים.
ציוד זול אבל מבצע את העבודה בצורה נהדרת!
תמונות מדהימות.
הנסיון המועט שלי עם מאקרו הוא שהחרקים האלו נוטים להתרוצץ ולברוח ברגע שכבר לא ממש קר (ולכן הצילומים בשעות בוקר מוקדמות).
איך אתה מצליח לגרום להם להשאר מספיק זמן באותו מקום בשביל לצלם? (הזכרת שש שעות צילום, אבל גם אם מדובר בפחות, אני מניח שדרושה כמות נכבדת של זמן).
נדב מגיעה לך הכרה גדולה, מול הציוד שאתה משתמש שהוא באמת זמין לכל כיס ממוצע,אתה יוצר אומנות שיכולה לתפוס כל שבוע במקום של נשיונאל ג'אוגרפיק, מעטים הצלמים שיוצרים משהו כל כך יפה ואינטליגנטי בו זמנית המון בהצלחה בהמשך הדרך..יאיר
איך 200 אלף הם מרבית העולם
אולי מרבית DSPOT :)
מקסים!
אנונימי 16:40,
אתה צודק, ולכן חלק מהעניין הוא לבחור נכון את מי אתה מצלם (לדוגמא גמלי שלמה הם ציידים סטטיים, חלזונות וחשופיות מאד מקלים על העבודה, עכבישים מסויימים), וחלק צריך להכיר טיפה יותר ולחכות בסבלנות לאותם רגעים שבהם הם עוצרים במקום שנוח להם ואז להקליק (כמובן שיש כאלה שאיתם זה יותר חתול ועכבר, אבל שוב, סבלנות היא מילת המפתח)
וגם סוכר..
אתה מוזמן להביט כאן ולראות דוגמאות איך מתנהלים איתם -
http://youtu.be/Y9n2oYGYpH0
http://youtu.be/4gDKAO_vnEo
תודה רבה יאיר! :)
אנונימי 17:08, אתה כבר אנונימי, אל תהיה גם סקפטי, זה בוודאות מרבית DSPOT ;)
בהחלט לא מרבית העולם אבל היא אכן זכתה לתפוצה נחמדה אם אתה מעוניין לראות :)
http://www.AimishBoy.com/publications.html
הבחור אומן !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
מדהים ויצירתי!
אפשר לשאול לגבי הרקע בתמונות שלך?
למשל בתמונה של מאדים (אבל אותו אפקט חוזר בהרבה תמונות) - איך יצרת את ה"כוכבים"? טיפות מים על פילטר (או על העדשה)?
נדב, עבודה מדהימה ותודה על השיתוף.
היה מרתק לקרוא.
עוקב אחריך כבר הרבה זמן כמו שאתה יודע :)
תודה רבה זיו, אופיר וגיא :)
צח, לשאלתך, במרבית התמונות אלו אכן טיפות מים אם כי לא על הפילטר (זה יגרום בעיקר לטשטוש), הסבר מפורט יותר יהיה כשיצא מדריך מסודר :)
נדב, אני לא יודע אם שקלת את זה, אבל האם אתה מתכנן סדנאות בהן תסביר את שיטות העבודה שלך ותתן לאנשים להתנסות? (כמובן אם אתה מוכן לחשוף את הסודות שלך)
אני הייתי מעוניין להשתתף בסדנה כזו בת כמה שעות, ואני בטוח שגם אנשים נוספים.
אולי שיתוף פעולה עם בי"ס כלשהו לצילום יכול לחשוף אותך לכמות גדולה של תלמידים פוטנציאלים.
כך או כך, העבודות שלך מדהימות, ואני מאחל לך המון הצלחה.
אנונימי 13:57
תודה רבה לך,
בהחלט שקלתי וגם זה בתכנון, אם כי לא בטווח הזמן המיידי מכיוון שאני עדיין עובד על הסדרה ומפתח אותה.
אני פעם ראשונה באתר הזה ואני חייב להגיד לך שאתה עושה עבודה נפלאה!!! כל הכבוד אבקר פה יותר.
מחכה למדריך!!!!
אומן
...
הוסף רשומת תגובה