אימפריות שוקעות לאט

פורסם ב: יום ראשון, 8 באפריל 2012

טוב לקח לי קצת להבין את זה אבל לבסוף נפל לי האסימון והבנתי שבאופן מעשי ונכון לכתיבת שורות אלו, חברת Nikon לא ממש קיימת.

כן, אתם יכולים לקרוא לי דרמה קווין להיכנס לאתר שלהם ולצפות במגוון דגמי המצלמות המוצעות בו למכירה ואני מניח שאם תרימו טלפון יהיה שם מישהו יעיל מהצד השני שיענה לכם וישאל איך הוא יכול לעזור לכם.

אבל אם תבררו קצת הוא לא ממש יכול לעזור לכם כי החברה שהוא עובד בה ממש בצרות: רוצים המחשה? הכי פשוט להבין את זה בשעת חיפוש אחרי ציוד בסיסי של החברה בכל החנויות הבולטות ברשת Adorma,  b&h ושאר האמזונים ומגלים לצערכם שכל הציוד של ניקון פשוט אזל כבר שבועות ארוכים.

ואני מדבר אתכם גם על מצלמות מכל הקשת וחלקן ממש לחם וחמאה כמו  D7000 D90 D300 או D700..

גם בארץ המצב דומה ותקחו את זה ממני כי פשוט בדקתי את זה טלפונית עם כמה חנויות בולטות בשבוע האחרון, אבל אם אתם רואים ב ZAP  חנות שטוענת שהיא מוכרת מצלמה/עדשה חדשה של ניקון במחיר מפתה תדעו לכם שהם כנראה לא ממש מחזיקים בציוד הזה במלאי אבל אם אתם מתעקשים הם כמובן מצפים לאיזה מישלוח שלא ברור מתי הוא יגיע אם בכלל.

אז מה קרה?


כמו בקריסה של כל אימפריה מוקדי הרעש היכו בכמה איזורים שונים וכמעט בו זמנית וכך צונמי יפני, שיטפונות תילאנדים בתוספת ההסכמה הכללית  שבעוד החברה עדיין יכולה לייצר מצלמות ועדשות חלומיות היא פשוט איבדה כיוון והענק היפני ובעיקר מיליוני הלקוחות שלו נותרו ונראים כמו כל מי שעובר כמה אסונות טבע ברצף: מבולבלים, מוצאים את עצמם פוזלים, ללא הרבה תקווה או אופטימיות אל מעבר לרחוב בחיפוש אחר בית חדש וחם.


כידוע לכם, היחסים בין צלם לבין יצרנית ציוד הצילום שלו ייחודית שכן שלא כמו בהתקשרות שלכם עם היצרנית של הרכב שלכם למשל (שאותו אתם יכולים להחליף בכל סוג אחר של אוטו) פה מדובר בהחלטה שקושרת אתכם ואת כל העדשות היקרות שאספתם עם השנים לחברה שבה אתם (או אבא שלכם) בחרתם מזמן.

כשמצב העניינים הוא כזה אתה אמור לסמוך על החברה שבה בחרת שתלווה אותך לאורך כל הקריירה ותמשיך לייצר מוצרים באותה האיכות אליה הורגלת גם בעתיד ושהאחרונים יהיו מעודכנים ויתאימו לצרכים העדכניים שלך בתור צלם בשוק תחרותי.

השנה האחרונה של ניקון לא הותירה את הרושם הזה בלשון המעטה.
בשביל להבין עד כמה החברה מתנהגת כסהרורית ובעיקר מנותקת מהרצונות והצרכים של ציבור הלקוחות שלה צריך רק להסתכל על ההשקה ההזוייה של הD-800 שלא ממש ברור מי אמור לקנות או להשתמש בה. ההשקה המופרכת הזו שפשוט מחטיאה את מרבית קהל היעד הפוטנציאלי שיקנה את המחליפה של ה- D700 השאירה את ניקון במצב מביך ובלי שום אלטרנטיבה מודרנית למצלמות כמו Canon 5D mark III.

אז מה יהיה?


אני לא יודע הרבה יותר מכם על העתיד לבוא אבל אני מנחש שאישית אני יכול להסתדר בינתיים עם הציוד שניקון הספיקה לייצר בשנים האחרונות וגם אם מחר מודיעים רשמית שהחברה מתהפכת על גבה אני לא ממהר להחליף ציוד.

יש כמובן את האפשרות שהכל יסתדר וניקון תתאושש בדמות השקה של מצלמות חדשות ועדכניות (שמועה עקשנית מרמזת על השקה של מצלמת פול פריים זולה ומהפכנית שתחזיר אותה למשחק) אבל עד שזה יקרה, בכל יום שעובר צלמים שרק רוצים לקנות את מצלמת הDSLR הראשונה שלהם יקנו Canon (כי אין ניקון במלאי...), צלמים שרוצים לקפוץ לבריכה של מצלמות עם סנסור פול פריים להמונים יקנו Canon (כי אין לניקון בכלל...) ורק אוהדים וותיקים כמוני ימשיכו בינתיים לשמור על תקווה, לבוא למשחקים (גם בליגה השנייה), יחכו ויצעקו לפעמים לפיטורי המאמן וימשיכו לחיות משבת לשבת.

חוץ מזה, אני מקווה בכל מקרה שהחג הזה עובר עליכם בנעימים ומקווה לעדכן אתכם בקרוב בהרבה צילומים חדשים שצולמו בשבועות האחרונים ומחכים לאישור פרסום :-)

38 תגובות על "אימפריות שוקעות לאט"

זיו שנהב אמר/ה...

כמה הערות -

1. ניקון אף פעם לא היו חזקים בניהול סטוק בלי קשר לאסונות. חפשו ברשת וקבלו סימוכין לכך.
2. ניקון על אף האסונות שפקדו אותה השיקו את המצלמה הכי טובה בעולם D4 (הלוואי על כולנו) ואת הD800 שאמנם אינה עונה על צרכים של הרבה צלמים, אבל היא מצלמה מדהימה לפי כל סקירה שקראתי.
3. ניקון נכנסו לתחום חסרות המראה באופן משכנע עם הניקון-1 והשיקו עוד מצלמות לשוק החובבני והכל בצל האסונות שפקדו אותם.

אין לי ספק שהאסונות גרמו לניקון לשנות את סדרי העדיפויות שלהם, ונדפקו להם תכניות מקוריות.

להגיד שהאמפריה שוקעת זה די מוגזם (דרמה קווין!!)

ניקון זו הקבוצה שאני אוהד, ולא אנטוש אותה גם כשהיא חוטפת גולים.

זיו

שי אמר/ה...

פסימי כן .. אבל אני איתך עם התקווה. תודה רבה על הפוסט!

אנונימי אמר/ה...

זיו צודק, לא צריך להתרגש יותר מדי והבעיות של ניקון הן רגעיות:

- על קשיי האספקה הם יתגברו - זה לוקח זמן להקים מחדש או לבנות קווי ייצור, כולל היבטי כ"א - רלוקשיין, גיוס והכשרה.

- הם מתחילים לסגור פער של חמש שנים במוצרי P&S ושלוש שנים בוידאו. אם הוידאו יצליח נראה בעוד שלוש שנים משהו כמו AG101, FS100, FS700, C300 עם תושבת F + PL.

- מל"מ ראשונה ומוצלחת בשטח, עם מתאם ל F לקריצה למשתמשי ניקון כיום כגוף נוסף. התכנון הבסיסי מתאים גם לחיישנים גדולים יותר.

- קהל יעד נקבע גם בעזרת תמחור, פרמטר רך שניתן לשינוי לאורך חיי המוצר.

Shlomki אמר/ה...

גם לקנון היתה תקופה כזאת, ממש כחודש לאחר שהצונאמי היכה.
כשהוא היכה אני ישר אצתי רצתי לחנות הקרובה וקניתי את המצלמה הנוכחית שלי. שבוע לאחר מכן המחיר עלה ב-500 ש"ח והמלאי כבר לא היה כזה עשיר...
היום אנחנו כבר שנה או יותר אחרי וקנון חזרו לתלם, אפילו המחירים ירדו בחזרה למה שהיו ואפילו קצת זול יותר.
לחלק מהעדשות עדיין מורגש יוקר מסויים יחסית למה שהיה לפני הצונאמי, אבל נראה שקנון בהחלט חזרו למסלול הישר והטוב.
לכן אני דיי מופתע שמה שאתה מתאר קורה דווקא עכשיו, כשנראה שהדברים דווקא נרגעו.

אתמול אגב, התגלתה בעיה חמורה ב-5D3... מעניין מה יעשו בנדון.
http://www.canonrumors.com/2012/04/canon-5d-mark-iii-light-leak/

msv.tamara אמר/ה...

אני רק יודעת שכבר חודש אני מחכה לD7000 שהזמנתי והיא מסרבת להגיע, ולצערי, כפי שטענת בצורה נפלאה, אין שום סיכוי להזמין קנון במקומה כשאני מחזיקה בשש עדשות נפלאות ומגוונות של ניקון.

גם בן זוגי הוא דוגמא נפלאה לכשל המתואר, הוא הזמין D800 פלוס שתי עדשות, ולאחר שהובן לו כמה זמן יאלץ לחכות לה, ביטל אותה והזמין 5D mark3 . היא כבר כמה ימים בידיו ואין מאושר ומרוצה ממנו.

Royi אמר/ה...

הגיע הזמן לעבור למצלמות ללא מראה.
אין עתיד ב- DSLR לא לניקון וגם לא לקנון.

m43 זה נקודת התחלה מעולה.

סער אביגור אמר/ה...

תסכול מובן, מסקנה מופרכת. מאוד תלוי מה עיסוקו של הצלם, וגם, לאיזה קהל יעד קורץ הייצרן. בהתעלם לרגע מעניני לוגיסטיקה של אספקות וכיו"ב, בחורים בהם יצא לי לצלם לא רואה עצמי חוזר "בחתיכה אחת" ללא ניקונים, לדורותיהם. גם כשארסנל עדשות איננו בהכרח בעייה (שלי..).

Rovhazman אמר/ה...

אני ממש לא מסכים ואפילו חושב שאם מישהו שוקע והולך לאיבוד זה קנון. קנון לא חידש כלום - אין חסרי מראה וה- 5DMKIII היא מצלמה מדהימה אבל לא מחדשת כלום.
ניקון הוציאו השנה את המצלמות הכי מדהימות. החוסר במלאי נובע מביקוש עצום. כמובן שרעידת האדמה והשיטפון פגעו בייצור, אבל לא רק של ניקון. סוני למשל נדפק הרבה יותר כי מיד אחרי שהם יצאו עם ההכרזה הגדולה שלהם על A77 ו NEX7 שסוף סוף יצרו הד כמו שסוני ניסו ליצור במשך 6 שנים מאז שנכנסו לשוק, מיד אחרי זה הגיעו האסונות והמצלמות לא היו במלאי (עדיין קשה למצוא NEX7 במחיר נורמלי).

בכל מקרה, ממה שאני רואה כאן בארה"ב, לקוחות חדשים קונים סוני (אני ממש מופתע איך ה- SLT של סוני, שבתור משתמש סוני אני לא אוהב את הרעיון, תפס כל כך חזק לפחות בשוק של רמת הכניסה). המקצוענים שאני מכיר מתלהבים מההצעות של ניקון וקצת מאוכזבים מה- MKIII (לא עד כדי לשנות מערכת).

אנונימי אמר/ה...

הרפרנס שאתה מציג פה לגבי מצלמות כמו d90 או d700 קצת לא הגיוני בהתחשב בעובדה שהן כבר לא מיוצרות.. הd300 לא מאוד רחוקה ממנה וגם ה7000 היחסית חדשה עומדת לצאת מיצור סדיר.. האמן לי אני לא סתם אומר..גם לאמפריות יש רגעי משבר..זה לא אומר שהיא קורסת

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי לכם ותודות על התגובות המעניינות. אני מדבר על המצב הקיים כרגע. כלומר מה קורה כשאתם נכנסים היום לחנות צילום. ואם מישהו מכיר חנות צילום שזה אחרת בה הוא מוזמן לשתף אותנו. לצערי מדובר במצב שנמשך לאורך זמן רב.

לא טענתי לרגע שמצלמות כמו D4 או D800 הן מצלמות רעות או מיושנות. אין לי ספק שמדובר במצלמות נהדרות כמיטב המסורת אבל כמו שכולנו חייבים להסכים הן מצלמות שמיועדות לחלקים מאוד מאוד מסויימים ומעטים בקרב הלקוחות של החברה. כמו כולכם אני מקווה שהדברים ישתנו במהרה והחברה תתאושש והנבואה הזאת תהיה אחת שלא תגשים את עצמה.

גבי בן אברהם אמר/ה...

פוסט מעולה תומר,
עם כל הצער שבדבר אני מתחבר לכל מילה שכתבת,
חלפים בסיסיים כמו גומיות אחוריות ל D700 בלתי ניתן להשיג כבר זמן ממושך ומעבדות מכובדות מגדירות כמתסכל את מלאי החלפים שמגיע מכיוון ניקון. גם פרק הזמן מהשקת ה D800 ואין שום סימן להגעתה אומר דרשני מה עוד שקנון הכריזה על מרק3 אחריה וניתן כבר ללכת לחנות ולקחת. נקווה לטוב .... השוק וההשקעות של הצלמים גדול מידי בשביל לתת לזה לקרוס ... נקווה שיסתדר במהרה.

Odpr אמר/ה...

תגיד לי על ה D7000 שמעת? שהגדירה מחדש את תחום הצילום ? (קנון עד עכשיו לא מבינים מאיפה זה בא להם) אני לא מבין מאיפה הבאת את כל התיאורים הנ"ל....

גבי בן אברהם אמר/ה...

ומשהו נוסף ....
אולי זו תהיה הסיבה לשדרג ללייקה M10
חג שמח

אנונימי אמר/ה...

תומר,
למה אתה מתכוון כשאתה אומר שה D800 מתאימה לחלק קטן בקרב הלקוחות? האם אתה מתייחס לנתונים טכנים או המחיר?

ניסן לב-רן אמר/ה...

לא בלית ברירה חלילה אלא מבחירה ומרצון עליך לשקול מעבר לקנון ידידי!
ומה שהושקע בניקון צריך לשקוע במצולות לב ים סוף כמו פרעה וחילו ופרשיו... (:-(
והעולם הרי מתחלק לשניים אמרתי? החלק שכבר רכש קנון פול-פריים (5D MK II/II) ואלו שזה רק ענין של זמן עד שירכשו...

גיורא אמר/ה...

אמנם גם אני כרגע ניקונאי מתוסכל אבל נדמה לי שקמצת נסחפת... ניקון היתה ידועה תמיד בהכרזות מאד מוקדמות מתוך תפיסה שעל הלקוחות לדעת מה מגיע ולתכנן בהתאם, בזמן שקנון בד"כ הכריזה כשהמוצרים כבר היו על המדפים, או ממש בדרך. לכן, אם בתוך שלב ה"לקראת" נופלים עליך אסונות טבע, אז באופן טבעי זה נסחב ונסחב. אבל מה שיותר חשוב לזכור - ניקון (כמו קנון) איננה חברה של מצלמות, אלא של אופטיקה - בהיקפים אדירים ובמגוון תחומים שבחלקם יש לה 30-40% נתח שוק! היא אחת המובילות במיקרוסקופים מדעיים, בעדשות חלל ובטחון, "סטפרים" אופטיים ועוד ועוד, כך שאם היא אכן "תעלם" יום אחד מתחום כלשהו זה לא יהיה מפני שקשה לה להתמודד אלא החלטה מהסוג שגם קנון עלולה לקחת מחר בבוקר - לצאת מתחום X ולהכנס לתחום Y או לקנות מתחרה Z... כמו שסוני עשתה. תהיה אופטימי מר בחור! לאורך זמן אין באמת שום הבדל בין ניקון לקנון חוץ מהלוגו שלהן, יום אסאל ויום באסל...

אנונימי אמר/ה...

אני לא מומחה בבורסה אבל זה מצחיק שהמניה של ניקון פשוט הכפילה את עצמה בשלושת החודשים האחרונים . ולאור הדברים שאתה אומר .. מה המשמעות של זה ?

Odpr אמר/ה...

מתקשה להבין איך אספקה זמנית בעייתית במוצרי ניקון עקב סדרת אסונות טבע, הביאה אותך למסקנה שהחברה כחברה שוקעת....
הרי לקוחות ניקון יש
מרוצים גם כן
מצלמות טובות יש גם יש.
עדשות כנ"ל....

יוסי קרמר אמר/ה...

קשה לי להבין איך מגיעים למסקנות רחוקות לכת כאלו. ניקון מדווחת על עליה ברווחים למרות המכה שנחתה עליה (אבדן הכנסות של מיליארד דולר) בגלל אסונות הטבע.
ה D800 היא לדעתי המצלמה הכי חכמה שניקון יצאה איתה - המחיר, התחרות מול מצלמות פורמט בינוני, יכולות הקרופ הנרחבות ושאר הביצועים. אני עומד בתור עם כולם לקבל אותה.
ה V1 שלה סוכריה אמיתית וכל חובב טבע שלא רוכש אותה - לא מבין מה ניתן לעשות איתה. זה אני מדבר מנסיון.
ה D4 - היא המצלמה הכי מצלמה שניקון הכריזה עליה.
כשאניח את ידי עליה למבחן, אינני חושב שאתאכזב.
מנין רוח הנכאים הזו?
סוני סוגרת אגפים נרחבים של פעילותה, ממנה מנהלים חדשים על ימין ועל שמאל - אולי טעית בכתובת?

יוסי קרמר

אנונימי אמר/ה...

לא קצת הגזמנו? חלק משיווק זה ענייני חוסר מלאי. גם ל D300היה צורך להמתין. וכן, יש צלמים שלהם דווקה חשוב עניין הרזולוציה. לרוב מאוד אוהב את הפוסטים שלך. הפעם ממש לא מסכים

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי לכם! אני שיתפתי פה את ההרגשה הפרטית שלי ואני מבין שהנחרצות שיש בפוסט מקוממת חלקים ממכם שלא מסכים עם הנאמר.
@ יוסי - כל מה שאמרת לא סותר את דעתי ואפילו מחזק אותה הD800 יצרה נישה חדשה (מצלמת DSLR שמזכירה ומתחרה יותר פורמט בינוני ושאיננה אטרקטיבית לקהל הרחב) וכך צלם שרוצה לעבור לפול פריים או שרוצה לשדרג את הD700 שלו לא ממש מוצא מענה.

@Odpr - מכיר היטב את ה-7000 וחושב כמוך שהיא נהדרת. הבעיה (שאותה ניסיתי להמחיש בפוסט) היא שלהשיג אחת זאת משימה לא פשוטה בכלל כבר חודשים ארוכים.

אנונימי אמר/ה...

היי , לי יש D300 וD700 U ו D80
לא מוכן לצלם אם אף מצלמה אחרת למרות שהיו ברשותי גם canon וגם olympus
לא נותר לי לקוות שאתה טועה.....

חג שמח

Moshe אמר/ה...

כתבה טובה תומר.
אני חושב שהמצב גם בכלל במצלמות DSLR אצל שאר היצריות(ואין הרבה) לא ממש מזהיר,Canon לא מחדשת בהוצאת דגמים מעבר ל5D MK3 שעד לרגע האחרון לא היה ברור אם תצא או לא, אסון הטבע פגע בכולם וקשה מאוד להשיג היום DSLR .לקנון כנראה מערך שהקים אותם על הרגליים טוב יותר ומהר יותר אך חברה כמו ניקון בטוח תחזור לשוק,שם המשחק סבלנות,וכמו שאמר זיו,לא נוטשים קבוצה גם ברגעי משבר,ולי ממש קל לעבור למתחרים (למי שיודע).

אנונימי אמר/ה...

תמיד אפשר לחזור לפילם הישן והטוב.

Odpr אמר/ה...

אז נסכם יש מחסור זמני בציוד של ניקון
SO ? :)

וזה שאי אפשר להשיג D7000 רק מחזק את הטענה שהמצלמה הזו כל כך מבוקשת, שבשום מקום לא נערמים מלאים.
אני כל כך מבסוט שקניתי אותה ביום הראשון שהיא יצא.
אני כל נהנה ממנה, ופשוט לא רואה ב 10 שנים הקרובות (לפחות ) סיבה להחליף כזה ציוד צילום.

Odpr אמר/ה...

אגב תומר, אם עסקינן בקנון, אז המצב שלהם נוראי, ניקון הפתיעו אותם שוב ושוב, הD60 הייתה בדיחה בהשוואה ל D7000, עד כדי כך שיש אומרים שמנכל קנון התקשר למנכל ניקון, ואמר לו שזה היה מכה מתחת לחגורה.
היה בינהם איזה הסכם בשתיקה על שידרוגים עדינים כל מחזור.
וניקון פשוט שברו את השוק.

Plonker אמר/ה...

1. כמי שהיה לו לייקה M9 אני אומר בבטיחון - רק לא לייקה המצלמה הזו (M9) טאכנית פחות טובה מ- D700( (למעט ה- FF) ולכן רוב המחיר (כ-7000$ לגוף) זה השם לייקה!

2. הבורסה אמורה לשקף חלק מהמצב העסקי ומניות ניקון רק עולות , והרווח שלה לתפארת המדינה ו....כן לניקון תמיד יצא שם של בעיות אספקה כנגד מוצרים בהרבה יותר בשלים לעומת המתחרים..

3. לכן המסקנה שלך מהמחסור צרכה להיות בדיוק ההפך...., ניקון לא מתליחה לספק את הביקוש הגדול לכול ליין המצלמות שלה וכמעט כול מצלמה שמגיעה למדפים נחטפת...! זה הסיפור ואין קריסה ואין שום דבר אחר!

4. סעיף אחד מתיחס לאמירה ששווה להמתין ל-M10 בכלל אצל לייקה בעיות האספקה הן קו דומיננטי אצלה!

5. חג שמח

אנונימי אמר/ה...

איזה פוסט מפתיע.. לא ציפיתי ממך לרדת ככה רק כדי למשוך עוד קוראים
במיוחד שמה שכתבת לא מבוסס על כלום חוץ מדעתך האישית שתכלס לא אומרת כלום.
זה גם רק מראה כמה אתה חדש בשוק.
כל הכרזה של ניקון מלווה באותם קשיים להשיג ציוד חדש.
אם קצת היית מתעמק היית מבין למה, ולא ישר קופץ להשיג כותרות.
ניקון זה לא אפל, והם לא מייצרים מיליון מכשירים ביום.
יש לכם יכולת יצור שמתאימה לצפי המכירות שמתאים לאורך חיי המוצר.
לא מכינים קו מוצרים חדש רק בשביל לעמוד בעומס ההתחלתי, ובטח שלא אוגרים מלאי של מצלמה שעוד לא יצאה לשטח.
שוב, אלו נושאים מורכבים של מלאי ואיך לנהל אותו.
אבל כל צלם ניקון שנמצא בעסק כמה שנים כבר מכיר את זה.
בגלל זה מפתיע שהעלת פוסט חובבני שכזה.
ניקון אגב בשנה מאוד קשה מבחינת אסונות לא רק שהרווח התפעולי שלהם עלה, ושהם הקימו מחדש את כל קווי היצור שקרסו, הם גם צופים עליה במכירות וברווחים לעומת שנה שעברה.
וכל זאת, שוב בשנה קשה.
אז פעם הבאה, אם קשה לך להשיג ציוד של ניקון - תתעורר בזמן. או שתצטרף ל NPS ותקבל ציוד בלי לחכות..

אגב, פרשנות נוספת וקצת יותר מעמיקה משלך
Feb 3 (news and commentary)--Nikon reported their third quarter results today, and they're much as expected.
. Overall, though, DSLR unit sales are still up for the full nine-months that have been reported (3.67m compared to last year's 3.15m). Lens sales reflected the same trend (many popular consumer lenses are made in Thailand): 1.63m this year's quarter compared to last year's 1.85m, but for the full nine months 5.56m units compared to last year's 4.8m. Simply put, we're seeing what happens when a key plant is closed for a quarter.
That said, Nikon's forward projections for the full year (which ends at the end of March for them) is still aggressive. In fact, it's more aggressive than it was before the floods in Thailand: 4.7m DSLRs (same as before), 6.9m lenses (up .2m), and 17m Coolpix (up 1m). Translated into market share: DSLRs 31%, compacts 17%, for an overall camera market share of 19%.
rs.

רז זאב בליזובסקי אמר/ה...

סתם נונסנס, אם אתם רוצים חלפים תקנו מאיביי.

אנונימי אמר/ה...

לי זה יותר מריח כמו אסטרטגיה שיווקית, ייצור לחץ ותחושת מחסור. נדמה לי שאין לרחם על ניקון ומוקדם להספיד אותם גם אם כמה D700 נסחפו להן בצונאמי. חג שמח לכל בית ניקון. (-:
Yahav

אנונימי אמר/ה...

אוי כמה שזה נורא! ואני כמו ילדה טובה מחכה למצלמה D7000 שהזמנתי. אבל לפני שבוע אמרו שהיא בדרך. מוזר
אולגה

אנונימי אמר/ה...

באמת פוסט מיותר. חבל

אנונימי אמר/ה...

גם אני ועוד מאות אנשים בתור לD800
יש ביקוש מטורף לניקון,עם רשימות המתנה של מאות אנשים לגוף שעולה מעל
15,000 שקל.
ובוא לא נשכח את העדשות המשובחות של ניקון :)

אנונימי אמר/ה...

שלום תומר,

בהמשך לפוסט המרתק על חייה (או מותה/דעיכתה האיטית) של ניקון, רציתי להעלות שאלה.
התחלתי לצלם לפני כמה שנים, עם מצלמה פשוטה של קנון. אני חושב שעכשיו אני בשל לשדרוג למצלמת SLR . בחנתי את האופציות הקיימות בשוק, ובמיוחד בעקבות העובדה שממש נוח לי לעבוד עם מסך שניתן להטיה לכל הכיוונים (בזכות היכולת לצלם מהמותן אנשים שלא חושדים בך), התחלתי לחשוב ברצינות על מצלמה של ניקון- D5100
http://www.bhphotovideo.com/c/product/836592-REG/Nikon_D5100_Digital_SLR_Camera.html

ההצעה ב B&H נראית טובה מאוד. כך אקבל טווח עדשות של 55-20, מצלמה חדשה, ועוד כמה פיצ'פקס, וכל זה במחיר של פחות מ 1000 דולר.
לאחר ההקדמה הארוכה, שאלתי היא כזו- לאור הפוסט הנוכחי, ולאור הפוסט הקודם שעסק בעדשות, האם לדעתך זו קניה נבונה?
יש להדגיש שזו כמובן מצלמת כניסה לעולם ה SLR , וככך היא לא מאוד יקרה או הכי טובה שיש בשוק. אבל כמובן שאני לא מחפש משהו אחר.
האם יש לקנון תחליפים טובים יותר בטווח המחירים הזה? מכיוון שהמצלמה הזו חדשה יחסית, לא הצלחתי למצוא דגמים של קנון במחיר דומה שנותנים אותו טווח ביצועים.
האם אכן שווה להשקיע ברכישת שתי עדשות קיט כאלו? אולי הם באמת לא יהיו שוות בכלל במצלמה הבאה שלי? אני מוכן להניח שסביר שלא אהפוך לצלם מקצועי, אך אני כן נהנה מכך כתחביב.
והאם אתה ממליץ על האפשרות לרכוש אחריות של MACK דרך ארליך-
http://www.erlich.co.il/viewCategory.asp?catID=76
האם זה אכן מעניק כיסוי מספק למצלמה? אני לא מתכוון להשקיע במצלמה כל כך יקרה (מבחינתי), ולא לדאוג לה לכיסוי בכלל.

תודה רבה,

ישי

אנונימי אמר/ה...

אולי זאת הסיבה למחסור
http://www.megapixel.co.il/blog/archive/29723

אנונימי אמר/ה...

חברה פשוט תעברו ל CANON.
למה להסתבך?
סתם... זה נראה כמו ירידה קטנה באיכות קווי הייצור, לא נראה לי שניקון בתהליכי קריסה.
יש מכירות, אמנם בירידה, אבל בהחלט יציב עדיין.
אני פשוט מבסוט מקנון. ולא נראה לי ששתי המלכות בעולם הצילום יוותרו אחת לשניה.
ארז

שי אמר/ה...

ראיתי את הכתבה הזו היום: http://ifixit.org/1349/how-nikon-is-killing-camera-repair

אנונימי אמר/ה...

My brother suggested I might like this blog.
He was entirely right. This post truly made my day. You can
not imagine just how much time I had spent for this info!
Thanks!
weren't scott tucker abc nevertheless scott tucker mortgage seminar
Also see my page: mustn't scott tucker insphere insurance solutions

הוסף רשומת תגובה