מאז שהתחלתי לצלם בעצם, פורטרטים ספונטניים ברחוב תמיד עשו לי את זה.
אנחנו נתקלים כל יום (אם אנחנו הולכים עם עיניים פקוחות) בעשרות פרצופים שרק מחכים שיצלמו אותם ומוקפים בלוקיישנים מרהיבים ואותנטיים שמספקים רקעים שאי אפשר להשיג בשום סטודיו ולא משנה כמה עולה השכר דירה שלו.
ולכן, בגלל שאתם אף פעם לא יודעים מה תיראו או את מי תפגשו בדרך שלכם, ההמלצה הטובה ביותר שאני יכול לתת לכם היא שהמצלמה שלכם תהיה אתכם בכל מצב ובכל מקום.
את התמונה מצד שמאל (למשל) לא הייתי יכול לצלם אם לא הייתי הולך עם המצלמה שלי לכל מקום כי במקרה הזה לא היה לי מושג שאני אראה את עומר יושב על ספסל ברחוב עם החברים שלו, לא תיארתי לעצמי שהוא יסכים להצטלם ובטח לא חשבתי שזה יצא כמו שזה יצא.
אז באומנות שבה הטריק הוא לתפוש רגעים חמקמקים כדאי שמכשיר ההקלטה של הרגעים הללו יהיה אתכם כל הזמן ולמרות שהוא מגיע (במקרה שלי לפחות..) יחד עם 5 עדשות, 2-3 פלאשים קטנים, משדרים אלחוטיים, מלחציים שנראים כמו צעצוע מין אימתני, ג'לים צבעוניים וסופטבוקס קטן וכו' ושהם כולם ביחד, בואו נודה בזה, די כבדים, אני אישית לא יכול לקחת את הסיכון לראות עובר אורח כמו עומר (למשל) בלי היכולת הפיזית לצלם אותו.
כן ברור שיש לזה downside, והמצלמה שלכם שאתכם כל הזמן משנה אתכם ואת הדרך שבה אתם מסתכלים על העולם ובהרבה סיטואציות תרצו קצת שקט ולשכוח מפריימים פוטנציאלים או זוויות צילום נמוכות ובנוסף, זה נכון שחלק גדול מהאנשים מהשורה יחשבו שהתיק המלוכלך והמתפקע שלכם לא ממש מתאים לאווירה ולקוד הלבוש המצופה מכם בהמון אירועים חברתיים (חתונות שאתם האורחים בהם זאת דוגמה מצוינת) אבל לדעתי זה פשוט המחיר שאנחנו צריכים לשלם אם כבר חתמנו על העסקה הזאת עם הצמצם.
תוך כדי עבודה על התמונה הזאת חשבתי שהיא יכולה לשמש כדוגמה טובה להמחיש את היכולות החדשות והמרשימות של לייטרום 4.
וכך נולד לו סרטון ווידאו קצר וחביב שבו רגע השיא מגיע בהדגמה של היכולת של התוכנה החדשה לשלוט בגוונים מסוימים בתמונה וזאת מבלי לפגוע או להשפיע על כל שאר הגוונים. כמו כן יש התייחסות לצילום עצמו, לעדשה ולתאורה שהיו בשימוש.
כמו בכל סרטון, אני מקווה שתמצאו אותו כמועיל ורק שתדעו לכם שזה הפוסט ה-200 פה ואם הגעתם עד לכאן בפוסט אתם כנראה ממש קוראים בבלוג הזה ועל זה לא נותר לי אלא להודות לכם ולקוות שנוכל לציין כאן עוד הרבה מספרי פוסטים עגולים בעתיד:-)
אנחנו נתקלים כל יום (אם אנחנו הולכים עם עיניים פקוחות) בעשרות פרצופים שרק מחכים שיצלמו אותם ומוקפים בלוקיישנים מרהיבים ואותנטיים שמספקים רקעים שאי אפשר להשיג בשום סטודיו ולא משנה כמה עולה השכר דירה שלו.
ולכן, בגלל שאתם אף פעם לא יודעים מה תיראו או את מי תפגשו בדרך שלכם, ההמלצה הטובה ביותר שאני יכול לתת לכם היא שהמצלמה שלכם תהיה אתכם בכל מצב ובכל מקום.
את התמונה מצד שמאל (למשל) לא הייתי יכול לצלם אם לא הייתי הולך עם המצלמה שלי לכל מקום כי במקרה הזה לא היה לי מושג שאני אראה את עומר יושב על ספסל ברחוב עם החברים שלו, לא תיארתי לעצמי שהוא יסכים להצטלם ובטח לא חשבתי שזה יצא כמו שזה יצא.
אז באומנות שבה הטריק הוא לתפוש רגעים חמקמקים כדאי שמכשיר ההקלטה של הרגעים הללו יהיה אתכם כל הזמן ולמרות שהוא מגיע (במקרה שלי לפחות..) יחד עם 5 עדשות, 2-3 פלאשים קטנים, משדרים אלחוטיים, מלחציים שנראים כמו צעצוע מין אימתני, ג'לים צבעוניים וסופטבוקס קטן וכו' ושהם כולם ביחד, בואו נודה בזה, די כבדים, אני אישית לא יכול לקחת את הסיכון לראות עובר אורח כמו עומר (למשל) בלי היכולת הפיזית לצלם אותו.
כן ברור שיש לזה downside, והמצלמה שלכם שאתכם כל הזמן משנה אתכם ואת הדרך שבה אתם מסתכלים על העולם ובהרבה סיטואציות תרצו קצת שקט ולשכוח מפריימים פוטנציאלים או זוויות צילום נמוכות ובנוסף, זה נכון שחלק גדול מהאנשים מהשורה יחשבו שהתיק המלוכלך והמתפקע שלכם לא ממש מתאים לאווירה ולקוד הלבוש המצופה מכם בהמון אירועים חברתיים (חתונות שאתם האורחים בהם זאת דוגמה מצוינת) אבל לדעתי זה פשוט המחיר שאנחנו צריכים לשלם אם כבר חתמנו על העסקה הזאת עם הצמצם.
מבט מעמיק על לייטרום 4
תוך כדי עבודה על התמונה הזאת חשבתי שהיא יכולה לשמש כדוגמה טובה להמחיש את היכולות החדשות והמרשימות של לייטרום 4.
וכך נולד לו סרטון ווידאו קצר וחביב שבו רגע השיא מגיע בהדגמה של היכולת של התוכנה החדשה לשלוט בגוונים מסוימים בתמונה וזאת מבלי לפגוע או להשפיע על כל שאר הגוונים. כמו כן יש התייחסות לצילום עצמו, לעדשה ולתאורה שהיו בשימוש.
כמו בכל סרטון, אני מקווה שתמצאו אותו כמועיל ורק שתדעו לכם שזה הפוסט ה-200 פה ואם הגעתם עד לכאן בפוסט אתם כנראה ממש קוראים בבלוג הזה ועל זה לא נותר לי אלא להודות לכם ולקוות שנוכל לציין כאן עוד הרבה מספרי פוסטים עגולים בעתיד:-)
38 תגובות על "העצה הטובה ביותר שאני יכול לתת לכם + סרטון עבודה עם לייטרום 4"
עוד חידוש נפלא ב- LR4, מברשת התיקון יכולה עכשיו גם להשפיע על הטמפרטורה. כך שאם יש בעייה בתמונה של מקורות אור שונים חמים/קרים ניתן לבצע תיקון ולהשפיע על אזורים בתמונה. הגרדיאנט גם כן יכול לבצע תיקון טמפרטורה
פוסט מעולה תומר!
דרך אגב, היית מציע את הTamron SP AF17-50mm F/2.8 כחלופה שפויה לעדשת ה-17-55 של ניקון, על מצלמת D7000?
הנה הקישור לעדשה, אם יעניין אותך:
http://www.tamron.com/en/photolens/di_II_hi_speed/a16.html
תודה!
מדהים! כל הכבוד :) ותודה!
תודה :)
היי תומר. צילמת אותו כאשר הפלאש מורכב על המצלמה?
תומר, אני מבין שמגיע לך מזל טוב על העדשה החדשה? הוצאת 7000!!!! ש"ח על עדשה? זה יותר ממה שהוצאת על כל הציוד שלך עד היום.. לא? בכל מקרה התמונה מדהימה. כל הכבוד.
תומר, פוסט מעולה, ותודה על הסרט!
מעניין מאוד, נשמח לציין עוד מספרי פוסטים עגולים.
למה אתה עובד על קובץ NEF ולא DNG?
והכי חשוב - שביקשת ממנו אישור להצטלם (ולא כמו אחרים, שחושבים שאם הם אוחזים מצלמה, אז מותר להם הכל...)
ובלי קשר, סרטון מעולה!
תומר,
מעניין היה לראות את ההשואה של התמונה הזו אחרי שינויים בפיקסה (
העברה לשחור לבן ומשחק עם האופציות) עד כמה זה היה שונה.
הייתי שם ראש בראש.
מעניין לראות עד כמה תוכנה כזו טובה יותר (או לא) מתוכנה סטנדרטית פשוטה.
הסבר והדגמה מצויינים כהרגלך תומר. אך כהרגלי אני תוהה, שהרי נאמר כבר כי התכונות שבלשונית DEVELOP שבלייטרום זהות לאלו שב-ACR החדש וכלולים כבר גם בביתא של CS6, אז בעצם אין יתרון לעניין זה בלייטרום עבור מי שבכל מקרה חוזר לפוטושופ לצורך הוספת קונטרסט, יישור, חיתוך או שימוש כלשהו ברוטינת ה-WORKFLOW לה הוא מורגל כולל ACTIONS, פילטרים וכיו"ב. אין זה מחסיר לחלוטין מלייטרום שהיא תוכנה טובה מאוד למי שרוצה לנצל את מנגנון הסימון והקיטלוג של התצלומים מעבר לתיקונים קלים פה ושם.
ברכות על הפוסט ה200 במספר :-)
איזה יופי
תודה רבה תומר החכמתי!
הי ותודה לכם :-)
אנונימי - חס וחלילה :-) הפלטש הוחזק על ידי אחד מהחברים שלו מצד ימין
אבנר - כמו שציינתי בפוסט קניתי אותה יד שנייה ולכן היא עלתה פחות אבל בהחלט זאת העדשה הכי יקרה שקניתי אי פעם..מקווה להקדיש לה פוסט ממש בקרוב
יונתן - אני לא מוצא יותר צורך לעבוד עם DNG. נראה לי פעולה מיותרת היום (למרות שפעם הייתי עושה אותה)
ניסן - זה נכון שה ACR של ייתן לך את מה שלייטרום תתן לך מבחינת הםונקציות אבל שיטת ונוחות העבודה שונה לגמרי. אם לסכם את במשפט אחד - לחחטרום זו תוכנה שנעשתה על ידי צלמים בשביל צלמים ופוטושופ לא.
תומר, אפשר לדעת אלו פריסטים של שחור לבן קנית?
תודה :)
הי תומר,
האם אתה יכול להרחיב על נושא ה DNG? מדוע זה מיותר?
ב LR4 זה חוסך עד פי 4 מגודל הקובץ ואין צורך לשמור EXIF בקבצים נפרדים?
אם אני זוכר נכון, בזמנו אתה המלצת על DNG?
מעניין,
אז מה שאתה אומר זה ש LIGHTROOM זה הכלי לעיבוד תמונה לצלם, ולא PHOTO SHOP... ?
הי יוני - http://thetomer.blogspot.com/2010/03/blog-post_24.html
איזה יתרון יש לעדשה הזו על פני ה 18-55 ?
למעט הצמצם - שוקלת פי כמה עולה פי 12 ועושה בדיוק אותו דבר.
הי אנונימי - אני מוצא הרבה הבדלים בינה לבין ה 18-55 ולמרות שהאחרונה נותנת תמורה מעולה לכסף שלה גם ה-17-55 (בינתיים..) עושה את זה. התלונות על המשקל מובנות אבל הם התוצאה של איכות הבנייה של העדשה הזאת. מהניסיון שלי עד עכשיו אתה בהחלט מקבל תמורה לכסף שלך ומבין לגמרי למה היא עולה יותר כמו שהיא עולה.
תודה ! מאוד מעניין, כיף לקרוא ואחלה וידאו.
הי תומר,
אני מתחבר לגמרי לעצה הטובה ביותר שלך(אני כבר שנה וחצי מסתובב עם מצלמה עלי)
הבלוג שלך ממש מדהים, לא ידעתי שיש דברים כאלה.
כל הכבוד לך ואני מקווה שאוכל לפגוש אותך מתי שהוא וקצת לדבר :)
מיקי רייקין "צלם רחוב"
תודה, קצר, מעניין וענייני :))
אנונימי.. המשקל הכבד רק מוסיף ליציבות של העדשה.. ה17-55 שלי כרגע בתיקון (בעיית פוקוס) והגיבוי שלי שהיא עדשה מעולה פשוט קלה מאוד.. והרבה תמונות יוצאות מרוחות.. אז תדע שיתרון טוב לעדשה כבדה.. כל העדשות שלי בעלות משקל רב.
תומר, תודה רבה על פוסט נפלא ושתמשיך לכתוב לנו עוד.. ממשיך לעקוב תמיד!
תומר, אני סקרן לדעת מה הן היתרונות בקניית פריסט כאשר אתה יכו לבנות לך אחד כזה בעצמך ולהשתמש בו..
תומר,
אשמח אם תוכל לספר למה אתה לא מוצא עוד צורך להמיר ל- DNG. אם אני לא טועה, פעם סיפרת לנו שאשכרה טרחת להמיר את כל הארכיון ל- DNG (כדי לחסוך במקום?) והנה פתאום אתה אומר שאין בזה עוד צורך? מדוע?
תודה על תשובתך!
הי יונתן - אני לא זוכר את נקודת הזמן המדוייקת שבה הפסקתי לעשות את ההמרה הזאת אבל היום היא לא חלק מתהליך העיבוד שלי. אין סיבה אמיתית לכך שהפסקתי להשתמש בפורמט הזה שכן מהניסיון שיש לי איתו הוא שומר על איכות הקובץ המקורי והוא בפורמט של open source.
כל הכבוד על הבלוג.
באיזה תכנה אתה משתמש כדי להקליט את הסרטונים?
http://tinyurl.com/7nmr5fj
תומר באמת עדשה מדהימה ואני כמוך למרות שבעל מצלמת Nikon D7K קניתי את ה 24-70 , עדשה מדהימה לחלוטין!!
בכל מקרה אחלה מדריך :)
היי תומר קודם כול סרטון פשוט מעולה תודה רבה על כך
אמרת שיש אפשרות לשמור את הערכים שבנית כך שכול פעם שנעלה את התמונות החדשות הן כבר יקבלו את הערכים הנכונים תוכל להסביר על כך תודה מראש
הי אנונימי - אתה יכול בקלות ליצור Presets מערכי הפיתוח של תמונה מסויימת ולהכיל את הפריסט הזה בזמן הייבוא של התמונות למחשב.
עוד על פריסטים אתה יכול לקרוא כאן
http://thetomer.blogspot.co.il/2010/03/blog-post_24.html
תודה רבה רבה תמשיך כך אתה לעזר רב
אני לא מגיה פה אבל צופה בהרבה רשומות, כל הכבוד !
שאלה לי אליך לגבי Lr
איפה אני יכול להשיג גירסא שתואמת מערכת ווינדוס XP ? לייטרום 4 לא תומכת בזה...
אני גם לא מצליח למצוא גרסאות קודמות יותר של התוכנה.
תודה מראש,
שניר :)
הי שניר. לא מכיר גרסה שמתאימה ל-xp. לגבי גרסאות ישנות אני שמעתי שהם מאוד נפוצות באתרי טורנט שונים ברחבי הרשת. בהצלחה!. נב באותם אתרים תוכל למצוא גם ווינדוס 7 שנראה לי עדיף שתשדרג אליה ואז תוכל להשתמש בלייטרום 4..
לתומר שלוםֱ
גליתי את האתר שלך במקרה ומיד התחברתי. הסגנון שלך מתאים לי.גם אני נושא אתי מצלמה לכל מקום- אבל היא שוקלת קצת פחות משלך
PANASONIC LX-7 עם עדשה פנטסית F1.4 שמאפשרת צילום אנשים בלילה בתאורת חדר נורמלית בלי בעיות.
אני עובד עם לייטרום 4 ועדיין לא מכיר את כל היכולות שלה- אשמח ללמוד ממך.
אילן
מאוד מעניין ומוסיף המון ידע
הוסף רשומת תגובה