זה מקסים!

פורסם ב: יום חמישי, 22 במרץ 2012

כבר שבועות ארוכים שמקסים גולבנוב מספר לי על התמונה הזאת שיש לו בראש.

במהלך הנסיעות שלנו ביחד הוא לא הפסיק לדבר על זה שהוא רוצה לצלם תמונה שאנשים יסתכלו עליה ולא יבינו בהתחלה מה הם רואים, ואז הוא תיאר כל מיני חפצים עפים באוויר ומים שנשפכים הפוך במטבח.

כששאלתי אותו למה הוא לא פשוט מצלם את זה כבר הוא אמר שיש לו עוד כל מיני בעיות טכניות שהוא מנסה לפתור אותן והוא מקווה לצלם את התמונה כמה שיותר מהר.

למזלנו, ממש לאחרונה, כל הבעיות הטכניות  הללו נפתרו להן ועכשיו, כולנו יכולים לראות את מה שהסתובב למקס בראש ולהגיד לו קודם כל וביחד WOW!
מעבר לכך, יש סיכוי גדול שחלק מכם מצא את עצמו מגרד בראש מול המסך כשהוא שואל את עצמו איך הוא עשה את זה? למזלכם אתם קוראים את הבלוג הנכון והתשובות, כולל הסברים ותמונות להמחשה ממש בדרך אליכם.

כמו בכל Composite האתגר הגדול שעומד בפניכם הוא לגרום לכל האלמנטים בתמונה להיראות כאילו שהם באמת היו שם.

אם אתם רוצים (או שאין לכם ברירה..) אתם יכולים לצלם בסטודיו כל חפץ בנפרד ואז להדביק אותם יחדיו ולנסות להתאים אותם לתאורה ולסביבת הצילום אבל לפעמים הרבה יותר הגיוני ופשוט לצלם את האלמנטים השונים בסצינת הצילום עצמה, מאותו מרחק, מאותה זווית ותאורה וזה בדיוק וזה בידיוק מה שמקס ידידנו עשה.

ללא ספק שהשיטה הזאת היא החסכונית ביותר בכל מה שקשור בעבודת הפוטשופ וההתאמה של כל אלמנט למקום המיועד שלו.

אז ככה זה הלך


הוא קודם כל שם את המצלמה שלו על חצובה ואז בהתאם לשיעור הראשון בתאורה מעשית הוא השתמש רק בתאורת החלון (מצד ימין) בשביל לצלם את החפצים השונים במיקום המדויק שלהם בתמונה הסופית.
ככה זה נראה בתמונות המקור (לחצו על כל תמונה להגדלה):









OK אבל רגע, ומה עם המים אתם שואלים? במקום להסתבך בטכניקות מסובכות, כמו שאתם יכולים לראות בתמונה השנייה בפוסט, אליסה החזיקה בקבוק ריק ממים שנוספו להם לאחר מעשה ובפוטושופ, מהתמונה הבאה שצולמה בנפרד


והתאורה?

כאמור, מרבית התמונה (המטבח עצמו והאלמנטים המעופפים) צולמה באור טבעי אבל אליסה צולמה בתאורה מלאכותית שמשתלבת בצורה מעולה ובלתי מורגשת בכלל עם האור הטבעי. בשביל לדמות את תאורת החלון הזאת מקס השתמש בחברנו הוותיק הלא הוא האפולו (שאתם רואים מככב בתמונה # 2 ) שהוכיח שוב שאם אתם מחפשים תאורת חלון גם כשאין באמת חלון אתם לא צריכים להמשיך לחפש.

בנוסף, בשביל לקבל אור גם על הצד הימני של אליסה (שמאלי שלנו) הוא השתמש בלא פחות מ-3 פלאשים קטנים ומוקפצים בכיוונים שונים מהתקרה והקירות של המטבח.

אחרי שהיו לו את כל אלו הוא פתח את הכל בפוטושופ והתחיל לבודד את האלמנטים השונים בעזרת Quick Selection Tool ולהעלים את עצמו מהתמונה. כמובן שהיו עוד פרטים טכניים ומעניינים כמו העובדה שבשביל לגרום לשיער של אליסה לעוף באוויר מקס התחבא מאחוריה ועם לוח קאפה העיף את השיער שלה למעלה בזמן הצילום אבל בגדול זה פחות או יותר הכל. אין הרבה מעבר לכך..

אני חושב שמעבר לביצוע המרשים אתם חייבים להסכים איתי שהדרך להשגת התמונה הסופית נראית יעילה ואפילו פשוטה למדי.

צילום של האלמנטים השונים בסצינת הצילום עצמה גורם להם להראות כאילו שהם באמת שם כי הם באמת שם ולהשיג תוצאה דומה מאלמנטים שצולמו במקום אחר נראה אתגר קשה הרבה יותר.

אבל מעבר לכל אלו, מה שהכי הרשים אותי זה הרעיון שמאחורי התמונה ואיך מקס הגיע אליו.

כששאלתי אותו, לאחר שראיתי את מה שהוא עשה, אם הוא ראה פעם את החתולים המעופפים עם Dali שצילם  Philippe Halsman  ואם זה היה מקור ההשראה שלו הוא אמר שהוא אף פעם לא ראה את התמונה הזאת בעבר. "אז מאיפה הגיע אליך הרעיון הזה?" שאלתי אותו מופתע ואז הוא הסתכל עלי שנייה ואמר "לא יודע, ומאיפה הוא הגיע לDali ?". אתם חייבים להסכים איתי שזאת תשובה שגורמת לכם לחשוב שנייה:-)

אז תרשו לי שוב להוריד את הכובע בפני מקסים גולבנוב. נשברו ביננו כבר הרבה פלאשים מאז ימי הטרילוגיה מקס המצלם בדרכים וככל שהזמן הזה עובר אני מבין יותר ויותר שיש לי את הזכות לראות מהצד התפתחות של צלם מוכשר ובנאדם נדיר ואני מאחל לו וגם לכם, אם כבר מדברים על זה, להשאר טובים לפחות עד הפוסט הבא.

מרבד קסמים ל-B&H או קרש גיהוץ לגרביים?


פשוט שיחקתם אותה:-) היה פשוט כיף לקרוא את כל התגובות שלכם שהיו ברובן מושקעות, שנונות ומצחיקות מאוד ואני מאחל לכל אחד ואחת מכם הצלחה כמובן.

הקווים לתגובות נסגרים היום ב-12.00 בלילה. בשעה הזאת אני אגריל בעזרת האתר היעיל הזה מספר מ-1 ועד למספר התגובות שהתקבלו בהגרלה.
התגובה שהמספר הכרונולוגי שלה עלה בגורל תזכה את מי שכתב אותה בלוח ובעט שמסתבר שאפשר לעשות איתם מיליון דברים אחרים חוץ מלצייר בפוטושופ.

שימו לב -לא יהיה פוסט שמוקדש לזכייה והיא תעודכן בעמוד של הפוסט המקורי כמו כן אני ממליץ בחום לוודא שהתגובה שכתבתם אכן מופיעה באתר. יש כרגע 3 עמודי תגובות וכדי להיות בטוחים שאתם משתתפים בהגרלה יש לוודא שהיא אכן מפורסמת בבלוג.  

18 תגובות על "זה מקסים!"

ירון שריזלי אמר/ה...

לייק לייק ושוב לייק, אין כמו הסבר של קוסם שמגלה איך ביצע את הקסם...

שי אמר/ה...

פשוט מקסים וכמה שזה פשוט לכאורה זה מדהים! תודה על הפוסט המאוד מעניין תומר!!!

דפנה ליביס אמר/ה...

הצלם Ben Hopper לקח את עניין ההקפאה רחוק:
http://therealbenhopper.com/files/gimgs/38_performance-17.jpg

פה יש עוד כמה דוגמאות מעניינות:
http://gizmodo.com/5754864/98-incredible-photos-of-levitation

אנונימי אמר/ה...

אפשר לזרוק את העט ולהשתמש בו בתור משטח לעכבר,
או לקחת פטיש ולהשתמש בו בתור משטח לפיצוח אגוזים.
mot.levi@gmail.com - מוטי לוי.

דורית גבריאל אמר/ה...

פשוט תענוג תומר (ומקסים), מדהים ללמוד מכם, לדעת את הדרך לביצוע זה דבר אחד, לבצע בצורה כזו מרשימה זה דבר אחר!! תודה!!

אנונימי אמר/ה...

בהחלט יופי של פוסט ויופי של עבודה
זה עושה חשק לנסות גם :)
רק הערה קטנה אם יורשה לי, בתמונה הסופית - יש שאריות של קולט האדים בקו השיער של הבחורה, נראה כמו משהו שהתבלבל עם השקיפות - שווה תיקון.

זיו שנהב אמר/ה...

פוסט מדהים. מקס אתה כוכב!

Lilach Ozan אמר/ה...

תוצאה מדהימה! כל הכבוד מקס! מחכה לראות את התערוכה :)

מקסים גולובנוב אמר/ה...

תומר, תודה לך ולכולם!
שמח מאוד שאהבתם ולמדתם!
אנונימי, תודה רבה על ההערה! תיקנתי את זה עכשיו

אנונימי אמר/ה...

וואו איזה מוכשר
תומר,תודה רבה שהבאת את "מאחורי הקלעים"

rachel blabla אמר/ה...

nice pics!!!

אנונימי אמר/ה...

LIKE!!!! very talented

TOMER L. MAKIYES אמר/ה...

וואוו.. ענק! איזה רעיון אדיר...

RA אמר/ה...

פרוייקט מדהים מחכה לפוסט הבא.

JAVA אמר/ה...

לא השארתי בפי מילים ,אחד הבלוגים המקצועיים שראיתי

אנונימי אמר/ה...

אהלן...אני עוקבת רבות בבלוג הזה והוא מעניין מאד ומקצועי ביותר..למדתי בבית ספר "גליץ" צילום ושמעתי עליך רבות....רציתי לשאול שאלה.
האם תמונה כזאת יכולה לצאת מקצועית במצלמה די פשוטה וסטנדרטית? הרי הרוב נעשה בפוטושופ ..
והתמונה מדהימה ומגניבה..

תומר יעקבסון אמר/ה...

בהחלט, אפשר לצלם תמונה כזאת בכל מצלמה לדעתי :-) בהצלחה!

Amir Chen אמר/ה...

שוב פוסט מעולה כרגיל.
אני לומד מפוסט לפוסט.

הוסף רשומת תגובה