מנפלאות ה WACOM

פורסם ב: יום שלישי, 31 בינואר 2012

בחודש האחרון התחלתי לתקשר אחרת עם המחשב והפוטושופ שלי  ובמקום להשתמש בעכבר עברתי להשתמש בעט ולוח גרפי של חברת Wacom ועכשיו, למרות שעבר רק חודש קצר (אך אינטנסיבי...)  אני יכול רק להצטער שלא הכרתי את ההמצאה הזאת כבר לפני 3 שנים.

מדובר במוצר שיהפוך לגמרי את חווית המשתמש שלכם כשאתם עובדים על התמונות שלכם ויהפוך אותה פשוט ליותר כיפית אינטואטיבית בריאה ויותר מזה, אתם תפתחו טכניקה חדשה של עבודה שמבוססת על רמת הלחץ שאתם מפעילים על העט.

ברגע שאתם עולים על העניין (מה שדורש כמובן עקומת למידה מסוימת ) אתם פתאום מוצאים אתכם מציירים את התמונות שלכם וכל ההרגשה והגישה שלכם לעבודה מול המחשב מתחילים להשתנות בהתאם.



התמונה שאתם רואים כאן מציגה את הולי באחת מהתמונות שצולמו בקורס תאורה מעשית בשלב כיוון התאורה. תמונה מאוד בעייתית שבמרבית המקרים הייתי פשוט מוחק מהמחשב אבל בהנתן הצעצוע החדש השקעתי זמן בשיפוצים ובלמידה של  שיטת העבודה הזאת ואחרי הכל זה היה פשוט כיף.

אז מה זה בכלל?

לוח גרפי הוא מוצר שמורכב מלוח ציור ועט שמתחברת עליו. שני אלו מאפשרים לכם לתקשר עם המחשב שלכם. כל תזוזה של העט על הלוח מזיזה בהתאם את הסמן/מברשת על המסך שלכם.

החברה המובילה בעולם היא Wacom והשם שלה הפך להיות הג'יפ של תעשיית הלוחות הגרפיים.

החברה מציעה מגוון של לוחות ובשביל לעשות לכם טיפה סדר (אחרי שעשיתי לעצמי) הנה לכם הפרמטרים שיש לשים לב אליהם:

גודל - הלוחות מוצעים למכירה במגוון גדלים וכמו שניחשתם ישנו מתאם מובהק בין הגודל למחיר. אני משתמש בלוח הקטן ביותר שנקרא Wacom Bamboo Pen 3 והוא בינתיים מספיק לי לגמרי לעבודה היומיומית על תמונות, לעומת זאת, אם אתם ציירים שמתכננים לצייר עם הלוח שלכם ולא רק לפוצץ חצ'קונים או להעלים קמטי הבעה וגיל אתם כנראה רוצים לוח יותר גדול.

רזולוציה: ככל שהמספר של  הרזולוציה יותר גדול כך גדלה גם מידת הדיוק של העט.  ללוח הבסיסי שברשותי למשל יש רזולוציה של 2540 בעוד שבלוחות היקרים יותר תמצאו רזולוציה כפולה.

מידת רגישות - השוס הגדול בעבודה עם העט הזאת (מבחינתי לפחות..) היא ההשפעה של מידת הלחץ שלכם על הגודל  והחוזק של המברשות השונות בפוטושופ. הטריק הזה הוא פשוט wow אחד גדול וברגע שאתם מתרגלים לזה קשה מאוד לחזור לעכבר הישן והאדיש למידת הלחץ שלכם.

גם כאן, מידת הרגישות היא פונקציה של מחיר והלוחות הבסיסיים רגישים ל-1024 דרגות שונות של לחץ בעוד שהלוחות היקרים יותר יודעים להרגיש ב-2048 דרכים שונות.

שורה תחתונה

חלק מכם שכבר יש לו ניסיון עם הטריק הזה מהנהן עכשיו בראש ואומר משהו כמו בוקר טוב אליהו ולחלק שלא ממש הקדיש מחשבה לעבודה עם לוח גרפי אני אגיד בביטחון את זה: אם אתם מבלים מספיק זמן מול פוטושופ אין פה בכלל שאלה ואתם רוצים משהו כזה. אני אישית נמנעתי הרבה זמן מלנסות את הדברים הללו בעיקר כי מאז ומתמיד עטים לא היו כל-כך נחמדים אלי.. קשה לי ולא נוח לי להחזיק אותם כמו שצריך וכתב היד הנוראי שלי נעלם כמעט לגמרי מהעולם עם המצאת המחשב אבל המצב עם העט הזאת שונה לגמרי.

מהניסיון הקצר שלי, לעבודה בסיסית מול פוטושופ, אתם יכולים להסתפק בגרסה הקטנה, הרגישה (במידה) והזולה |(יחסית) בשביל לשפר באופן מובהק את איכות הזמן שלכם מול המחשב ואני מקווה שמצאתם את המידע הנ"ל כמועיל.

כאמור, אני משתמש צעיר במוצר הזה ואשמח לשמוע עוד חוות דעת, תיקונים או חידושים ממשתמשים מנוסים יותר כתגובות לפוסט הזה.

נפגשים בפברואר?

חודש פברואר גדוש בפעילויות ומפגשים:
  • ביום שישי הקרוב (3/2) פוטופריק חוגג 5 שנים להמצאתו ובהנחייתי נקים מספר עמדות צילום מגוונות בהם תוכלו לצלם רקדניות, דוגמניות ומתופפים במערכי תאורה שונים ומגוונים! (הכניסה מותנית בהרשמה והיא חינמית)
  • במוצאי שבת, 11/2 בשעה 18.00 בבית ספר גליץ, אנחנו מקיימים (לראשונה!) סדנת צילום ערום בתאורה מעשית ל-10 משתתפים. לפרטים והרשמה יש להתקשר ל- 077-4090280. 
  • יום לאחר מכן, ביום ראשון ב 16.00 נקיים את הסדנה השישית של צילומי ריקוד ותנועה עם לירון כיחלר. פרטים נוספים זמינים כאן. 
  • ב-21 לפברואר ייפתח עוד מחזור של קורס תאורה מעשית וכרגע יש בו מקום ל-3 משתתפים נוספים. 
אשמח מאוד להיפגש אתכם באחד מהמפגשים האלו (לפחות...) ואם לא יוצא לכם, תמיד תהיה את הפעם הבאה, בכל מקרה תמשיכו להיות טובים. 

13 תגובות על "מנפלאות ה WACOM"

אנונימי אמר/ה...

תומר, מת לראות סרטון שלך עם הלוח הזה. קצת קשה להבין את היתרונות שלו כשזה כתוב.
ברשמת מצאתי בעיקר דוגמאות שלו ליצירות פוטושופ מאפס, פחות בקטע של צלמים ותיקונים.

תומר יעקבסון אמר/ה...

אנונימי - אתה צודק לגמרי שבסרטון זה עובר הרבה יותר טוב - בהחלט יש מצב שאני אקליט אחד כזה בקרוב וככה הייתרונות יהיו יותר מוחשיים

יובל דביר אמר/ה...

אהלן,

גם אני משתמש בגירסה הקטנה מזה זמן והיא בהחלט עונה לכל צורך מבחינת הדיוק והגודל.
חלק מהטריק הוא להתרגל לעובדה שמיקום העט על הלוח הוא יחסי למיקום על המסך.
מצטרף לדעתך - זה עולם אחר ותענוג אמיתי.

יובל.

לילך אמר/ה...

נשמע מגניב. סרטון בהחלט יכול להמחיש את זה טוב יותר.
חודש פורה ובהצלחה!

Roie Magen אמר/ה...

אני מאוד רוצה להירשם לקורס של התאורה מעשית אבל פבואר זה חודש של בחינות באוניברסיטה :-( (בחינה אחרונה ב1.3). מקווה שתפתחו מחזור נוסף במרץ :-)

אנונימי אמר/ה...

אני מוצא ניגוד עניין בשימוש בלוח. הוא מעודד לשבת יותר מדי זמן מול PS ולכן פוגע בכלל שלי שתמונה שמשקיעים בא בפוסט יותר מ 5 דקות כנראה לא מספיק טובה.
היתרון העיקרי שלו לדעתי הוא לא "העלמת" חצקונים זה אפשר גם ב LR טוב מאוד, אלה סימון מדויק יותר של גבולות (שיער למשל).
בקיצור, תחסוך/תשקיע בעדשה חדשה.

אנונימי אמר/ה...

היה לפני כחצי שנה מבצע של WACOM + LIGHTROOM
בגלל שלא היה לי LIGHTROOM, החלטתי ללכת על הדיל.

בסופו של דבר יצא שעם ה-LR אני משתמש על בסיס יומיומי אבל ה-WACOM (בגרסתו המקצועית / INTUOS 4) שוכב לו בצד, לא הצלחתי להתרגל...

יורם אמר/ה...

אני עובד עם Intous 4 - Small כבר יותר משנה. נהנה מכל רגע, בייחוד היכולת לשלוט על עוצמת המילוי/תיקון. התכנות הכפתורים על הלוח מקצרים לי מאד את העבודה. ממליץ בחום

אנונימי אמר/ה...

מוצר המיועד בעיקר לחובבי פוטושופ ועיבודי תמונה מסיבים. לא רואה צורך בשימוש יום יומי.

Tomer L. Makiyes אמר/ה...

היי תומר.
לפני כחצי שנה רכשתי לי אחד כזה בדיוק כמו שלך.. כמוך ראיתי גדולים יותר ויקירים יותר אך לדעתי הם מתאימים יותר לעמיתינו הציירים. מאז שהתחלתי לעבוד איתו העבודה בפוטושופ הרבה יותר קלה וחווייתית. כמובן שגם הרבה יותר מדוייקת. לא עוד עבודה עם עכבר על המסכה.. עם הוואקום אתה מצייר על התמונה והתוצאה מדוייקת הרבה יותר.
המחיר של הדבר הקטן הזה לא יקר בכלל לעומת עמיתיו הגדולים.. לכל מי שעדיין אין לו מוצר כזה - חבל! הפסד גדול..

אנונימי אמר/ה...

חברה, חבל על הכסף תורידו אפליקציה פשוטה לIPHONE\IPAD והמסך שלהם הופך להיות מסך מגע ששולט על המחשב!
מוצרים כמו וואקום כבר לא רלוונטים ל 99.9% מהצלמים ביננו.

ami siano אמר/ה...

בוקר טוב אליהו !
אין דרך מקצועית לעבוד על תמונות מאשר עם לוח
אני עובד כבר שנים עם intues 3 A4

urbanights אמר/ה...

אני עכשיו בהליכי רכישת מחשב נייד חדש 17 אינץ ואני בדילמה אם להשקיע את ה 300-400 דולר תוספת ולקבל מסך עם יכולות MULTI TOUCH או פשוט לרכוש בנפרד את הלוח הדיגיטלי
יתרונות הרבה יותר נוח לעבוד ישירות על התמונה
חסרונות זווית המסך במחשב נייד מוגבלת ואני לא בטוח עד כמה זה יהיה באמת נוח ושמיש לצערי לא מצליח למצוא מחשב כזה בשום מקום בארץ לבדוק את העניין
עצות?

הוסף רשומת תגובה