תמונת החלומות שלכם

פורסם ב: יום שלישי, 10 בינואר 2012

הנה משהו שרציתי לכתוב לכם מזמן ולמרות שיש סיכוי שעליתם על זה כבר לבד אני אגיד את זה בכל זאת: כדאי לכם להשקיע בעצמכם.

לא, לא קראתי ספר שיפור עצמי שעכשיו אני רוצה לחלוק אתכם, הכוונה שלי היא שתנסו לצלם, כמה שיותר, בשביל עצמכם.

הסיבה, אם תחשבו על זה, מאוד פשוטה והגיונית: כשאתם מצלמים בשביל עצמכם אתם מצלמים בשביל עצמכם.



אין אף אחד שאומר לכם מה ואם כדאי לעשות, אין לכאורה שום גורם שמכתיב לכם נושא, אווירה, אמצעים, הגבלות מגבלות או תוצר מסויים שמצופה מכם.

בעצם יש מישהו כזה כי ברגע שזה קורה הפכתם להיות הלקוח של עצמכם וברגע שאתם עושים את זה כל הגישה שלכם לצילום משתנה. שלא כמו במקרים בהם נשכרתם לצלם משהו/מישהו אתם לא אמורים לנסות להבין איזה תמונה יש ללקוח שלכם בראש אלא מנסים להבין איזה תמונה יש לכם בראש.

לפעמים אתם יודעים איזו תמונה אתם רוצים לצלם בדיוק ולפעמים אתם שמים ביחד את כל המרכיבים שאתם חושבים שייצרו תמונה שמצד אחד תהיו גאים שצילמתם לבד ומצד שני יש סיכוי, אם הייתם טובים, שלקוח פוטנציאלי יראה ויאהב את מה שעשיתם וירצה שתצלמו תמונה דומה רק בשבילו ולצרכיו.

אנחנו חיים בעידן שבו אין לנו תירוץ למה עבר יום שלא צילמנו בו תמונה אחת לפחות: המצלמות הטובות בהסטוריה יושבות בחיקנו עם כרטיסי זיכרון של עשרות ג'יגה,עשרות פריימים לשנייה ויש לנו אפילו בטריות שאפשר להבזיק עם רק 4 מהן 700 הבזקות חזקות ברצף וכל תירוץ למה לא עשינו שימוש תכוף ובשבילנו בכל הנפלאות הללו יהיה חייב להשמע כמו עצלנות.

אז מה תמונת החלומות שלכם? כמה תמונות צילמתם היום? 

9 תגובות על "תמונת החלומות שלכם"

Amir Weiss אמר/ה...

היום רק 200 :(

אנונימי אמר/ה...

אהבתי את התמונה המצורפת.

אני חושב שיש בעיית תאורה קלה בחלק הימני.

גם קצת בחלק השמאלי.

הדמות הראשית בתמונה לא מספיק בולטת לטעמי.

אבל פוסט יפה ומעורר מחשבה.

אנונימי אמר/ה...

איני רואה את התמונה, אבל אגיב למה שכתבת.
כבר זמן מה שאני שוקל כבר לבטל את המנוי כאן, ולא כי אתה לא טוב, כי אני הבנתי מזמן ש"הסטרוביסט" שהתנסיתי בו בעבר בתחילת דרכי (ואני עודני שם, רק פסעתי פסיעה או שתיים מאז), הוא לא האומנות שאליה אני מתחבר. אבל הפעם רשמת פוסט בנוסח מעט שונה, ולכן אני מגיב לך.

בנוגע לדבריך, אני מסכים שקיים השוני בין צילום מסחרי לצילום אישי, ואני שמח שהדבר נתבהר.

אני לא מסכים עם הסיפא של דבריך, אני חושב שקהלת יטיב ממני לנסח את דברי "לכל זמן; ועת לכל-חפץ תחת השמים: ..." אני מניח שאתה מכיר את ההמשך, יש ימים לצלם, ויש ימים פשוט להתבונן.
המצלמות הטובות בהיסטוריה שמצלמות במהירויות שאבותינו לא ידעו הן לא המתכון המוצלח לטעמי להוציא תמונה טובה, אני מעדיף לצלם 150 תמונות בפולין ולהוציא מהם 2 תמונות חלומיות (עבורי), מאשר לצלם 1500 תמונות ולא להצליח לראות את תמונת החלומות שלי, כי היא פשוט הלכה לאיבוד.

הייתי מרחיב ומוסיף עוד הרבה, אבל קצרה היריעה מלהכיל את כל מחשבותיי, אז אסיים לי כאן.

מעין

אנונימי אמר/ה...

אחד הפוסטים העמוקים ומעוררי המחשבה שקראתי לאחרונה. תודה תומר!

אנונימי אמר/ה...

כתבת דברים שנשמעים כמו אחרית הימים :)) ,
כשיש אתרי צילום שהמהות בהם היא ניקוד ומיקום בדף הראשי אבל הדרך להגשמת ה"חלום" עוברת דרך בניית קליקות של חנפנים חסרי הבנה בצילום , דבריך לצערי העמוק והרב נופלים על אוזניים ערלות .
הצעה קטנה, אולי היה כדאי לפתח ולכתוב על הנושא באריכות גם ב"קומפוזיציה" ....אם ידברו ויכתבו על זה אולי ערך ורמת הצילום יעלו בארץ :)
יום נפלא.

אנונימי אמר/ה...

תודה ! פוסט מרענן ומפתיע.

שי אמר/ה...

תודה תומר על הפוסט :)

הדפסת תמונות דיגיטליות אמר/ה...

היום לא צילמתי (מזג אוויר פשוט קטסטרופה) אבל אני מקווה למחר עם גשם בירושלים. חלום שלי: לצלם בלילה את שביל החלב עם רקע ארץ-ישראלי. כמעת בלתי אפשרי בגלל זיהום התאורות של הערים.

הדפסת תמונות אמר/ה...

היום לא צילמתי ! אך לגבי תמונות החלומות שלי ללא כל ספק הנן התמונות של הילדות שלי שהיו קטנות ... אין יותר יפה ומרגש מתמימות של ילד קטן !

הוסף רשומת תגובה