בית ספר לצילום

פורסם ב: יום שלישי, 17 בינואר 2012

איך צולמה התמונה משמאל? איך בכלל הגיעו לרעיון הזה? כמה פוטושופ יש כאן?

כל צלם סביר עשוי לשאול את עצמו את השאלות הללו  ולמזלנו אנחנו חיים בתקופה שבה אין סודות ולכל השאלות המעניינות הללו יש תשובות מפורטות ומודגמות  שכן Drew Gardner, שצילם את התמונה הזאת נחשב (בעיני לפחות..) לאחד מקורות המידע האמינים והמרתקים שיש בסביבה.

התמונה הזאת, כמו תמונות רבות ואחרות שהוא צילם כלולות בסרטוני ווידאו ש-Drew הפיק ושצפייה בהם תעשה לכם מה שסרטוני ווידאו טובים של צלמים אחרים אמורים לעשות לכם וזה לגרום לכם לרצות לצאת לצלם בזה הרגע .



מה שהרשים אותי אישית בצפייה בחלק מהסרטונים שלו הוא השימוש המקורי שלו בעשן ובתאורה בשטח ולמרות שהוא כנראה לא הראשון שהתחיל לעשות שימוש שכזה במכונות עשן התוצאות שלו היו כל כך מרשימות וכל התהליך של הטכניקה נראה כל כך קל שזה פשוט גרם לי לנסות את זה בעצמי ברגע שנקרה בדרכי פריים ש"דרש" אווירה מעושנת.

וזה מה שסרטוני ווידאו או ניסיון של צלמים אחרים אמורים לעשות לכם: לתת לכם רעיונות חדשים,  להוציא אתכם מקיבעונות או להזכיר לכם כמה כיף זה לצלם ובכמה שיטות אפשר לעשות את זה.

אז כמו שאולי הבנתם אני ממליץ לכם בחום לתת מבט מעמיק באתר של Drew ובסרטונים שלו, שימו לב שבחנות שבאתר  שלו ניתן לקנות DVD שלמים אבל אפשר גם לקנות גם הורדות של קליפים הרבה יותר קצרים וזולים.

כמו שאנחנו עושים בדרך כלל כשאנחנו מוצאים צלם שעושה לנו את זה, אנחנו מראיינים אותו למגזין קומפוזיציה ובמהלך ההתקשרות עם Drew שלחתי לו במייל את התמונה After the gold rush שאולי זכורה לכם מלפני כמה פוסטים, ציינתי במייל שהוא היה מקור ההשראה בעיקר בכל מה שקשור בשימוש יעיל באור טבעי והשילוב של עשן בתמונה.

כתגובה מפתיעה הוא פרסם את התמונה וכתב קצת על התהליך בפוסט בבלוג שלו ואתם מוזמנים לקרוא אותו כאן אם מתחשק לכם.

ראיון מלא ומעמיק עם Drew ועוד תמונות מרהיבות שלו ישולבו במגזין קומפוזיציה בהקדם ועד אז נשתדל להיות טובים כמובן.

סדנת צילום ריקוד ותנועה חוזרת


 אני שמח לבשר לכם שלירון קיכלר הרקנית הקבועה של הסדנה חזרה מטירונות והסדנה הבאה (השישית במספר) תתקיים ב יום ראשון- 12/2/2012 בשעה 16.00 בבית הספר גליץ בבורסה ברמת גן.
הסדנה מוגבלת להשתתפות של 10 צלמים בלבד.

פרטים נוספים זמינים בפוסט הזה
אשמח לראות אתכם שם






5 תגובות על "בית ספר לצילום"

זיו שנהב אמר/ה...

החומרים המצולמים של דרו מרתקים בדרך כלל. מאד מומלץ.
כבוד על הופעת האורח בבלוג שלו!!

שי אמר/ה...

תודה על הפוסט. מעניין מאוד כרגיל :)

עדי אמר/ה...

תודה תומר, פוסט מעניין מאוד!
עדיין מחכה לסדנא שתתקיים באיזה סופשבוע (:

אנונימי אמר/ה...

כל פוסט מוסיף חכמה ודעת ומתח לקראת הפוסט הבא
אין עליך!

גל_לוי אמר/ה...

בהחלט כבוד, הוא צלם מופלא. הייתי בתערוכה שלו בברלין קיץ שעבר. התמונות שלו עוקצניות ויש בהן הומור. לא רק שהקומפוזיציות יחודיות הן גם מראות עומק ואינסטינקטים נהדרים, שמפה מראה, לדעתי, שאנשים יכולים ללמוד, אבל או שיש להם את זה או שאין.

הוסף רשומת תגובה